۵۴۵۱۷۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

صدا و سیما، جریمه شد

سازمان صداوسیما به پرداخت یک و نیم میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

خبرگزاری ایلنا: هیئت تجدید نظر شورای رقابت در خصوص شکایت مالک مجموعه "رایانه کمک" از صدا و سیما با صدور رای شماره ۹۵/۱۴/هـت مورخ۲۳/۱۲/۹۵ ضمن احراز شروط تحمیلی و غیر منصفانه صداوسیما در قراردادهای پخش آگهی بازرگانی، این سازمان را به دلیل نقض جزء ۲ بند "ط" ماده ۴۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و تحریم پخش آگهی‌های شرکت شاکی(در خلال تحریم‌های بین‌المللی) به پرداخت یک و نیم میلیارد ریال جریمه نقدی و توقف رفتارهای غیرقانونی موضوع جزء ۲ بند "ط" ماده ۴۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ محکوم نمود.

بر این اساس سه مورد از بندهای قراردادی صداوسیما با صاحبان آگهی که"اجازه تعیین و تغییر تعرفه خدمات انحصاری پس از عقد قرارداد" و "فسخ یک‌طرفه آن بدون پرداخت جریمه" و "جابه‌جایی زمان پخش آگهی سفارش داده شده بدون اخذ رضایت صاحب آگهی را می‌دهد، غیر قانونی و تحمیلی تشخیص داده شده و سازمان مذکور مکلف به توقف این رفتارهای مخل رقابت شده است.

یادآور می‌شود که قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل۴۴ در پی ابلاغ سیاست‌های مورد نظر مقام معظم رهبری، به تصویب مجلس رسیده و متعاقباً در تاریخ ۲۵/۰۳/۸۷ توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام، موافق با مصالح نظام شناخته شده که بر اساس ماده ۹۲ آن تمام قوانین و مقررات مغایر با این قانون نسخ شده است.

همچنین به واسطه تعریف فعالیت‌های اقتصادی مندرج در ماده ۲ قانون، "رادیو تلویزیون" یک فعالیت اقتصادی دولتی شناخته شده و با توجه به تعریف بند ۱۲ ماده ۱ قانون، ماهیت فعالیت‌های تجاری و بازرگانی صداوسیما "انحصاری" بوده و لذا به واسطه بند ۵ از ماده ۵۸ قانون، تعیین تعرفه و ضوابط دسترسی به این خدمات در صلاحیت شورای رقابت است.

گفتنی است، شورای رقابت تنها مرجع رسیدگی کننده به رفتارهای ضد رقابتی در کشور است و نمایندگانی از سه قوه در آن حضور دارند و اتخاذ تصمیم شورا نیازمند جلب نظر مقام قضایی عضو شورا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج