عوامل موثر در موفقیت برند «مک دونالد»
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
ایرانیان - f تبلت1111
فرش مرتضوی_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
دکتر نداف کرمانی 1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
فرش مرتضوی_3
دکتر نداف کرمانی 3
فرش مرتضوی_ 4
دکتر نداف کرمانی 4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
فرش مرتضوی_2
دکتر نداف کرمانی 2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۵۴۹۵۶۵
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
۱۴۶۰۲
برند مک دونالد یکی از موفق‌ترین کسب و کارهای آمریکا است. هر چند این برند جزو اولین برندهای فست فود جهان نیست اما موفق شده است که زبانزد خاص و عام شود.
وب‌سایت آی بازاریابی - صبا روفه‌گرحق: برند مک دونالد یکی از موفق‌ترین کسب و کارهای آمریکا است. هر چند این برند جزو اولین برندهای فست فود جهان نیست اما موفق شده است که زبانزد خاص و عام شود.
 
تا جایی که امروز کمتر کسی را می‌توان یافت که از این برند بی‌اطلاع باشد. بنیانگذار مک دونالد دو برادر به نام‌های مک و دیک مک دونالد در جنوب کالیفرنیا بودند. امروزه برند مک دونالد موفق شده است که بیش از ۳۵۰۰۰ شعبه در ۱۰۰ کشور جهان را از آن خود کند.

سوال اینجاست که چگونه این برند موفق شده است که کسب و کار خود به یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای جهان تبدیل کند؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که تمام عملیات برند مک دونالد به شکل دست اول بوده‌اند. از سوی دیگر نیز ثبات، نوآوری و انعطاف‌پذیری این برند تاثیر به سزایی در رشد و موفقیت آن داشته است. در این مطلب سعی کرده‌ایم بر روی عوامل موفقیت برند مک دونالد تمرکز کنیم.
 
 برند مک دونالد : نمونه‌ای از رشد موفق یک برند در طولانی مدت

عوامل موثر در موفقیت برند مک دونالد

ثبات

جالب است بدانید که کیفیت، طعم و نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات شعبه‌های مختلف برند مک دونالد در کشورهای مختلف کاملا یکسان است و ثبات دارد. به بیان دیگر هیچ تفاوتی ندارد که برای صرف غذا به یکی از شعبه‌های آمریکایی این رستوران بروید یا به یکی از شعبه‌های استرالیایی آن. زیرا در همه شعبه‌های مک دونالد در سراسر جهان خدمات یکسانی دریافت خواهید کرد. در حقیقت کیفیت، نحوه‌ی ارائه خدمات، نظافت و ارزش یکسان در تمامی شعبه‌ها یکی از شعارها و ارکان اساسی این برند است. مک دونالد نیز تا کنون نیز سعی کرده است که به شکل کاملی آن را تحقق بخشد.

جالب است بدانید که مشتریان هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب یک برند یا محصول، درک و دید کاملی از انتظارات خود دارند. بنابراین برندی موفق خواهد بود که بتواند وارد انتخاب‌های اول مشتریان شود. با توجه به این نکته می‌توان گفت که بهره‌وری و فرآیند ارائه خدمات یکسان، پایه و اساس موفقیت برند مک دونالد است. زیرا با توجه کامل به نیازها و انتظارات مشتریان موفق شده است که تبدیل به انتخاب اول مشتریانی شود که قصد رفتن به رستوران‌های فست فود را دارند.

نوآوری

در نگاه اول ممکن است نوآوری و ثبات متضاد هم به نظر برسند. اما در حقیقت این دو گزینه مکمل هم هستند و به رشد و توسعه یکدیگر نیز کمک می‌کنند. زیرا ثبات و سازگاری اجزای یک کسب و کار هرگز به این معنی نیست که محصولات و شیوه‌ی ارائه خدمات آن در طول سال‌ها دچار هیچ تغییری نشود. بلکه این سازگاری پایه‌ی محکمی برای بهبود سایر فرآیندها ایجاد می‌کند. نوآوری در پاسخ به مشتریان و دادن حق امتیاز به آن‌ها نقش مهمی در موفقیت برند مک دونالد در طی سال‌ها فعالیت آن داشته است.

از سوی دیگر برند مک دونالد ارائه محصولات جدید و خدمات به مشتریان خود را در طول زمان با نیاز و سلیقه‌ی مردم وفق و گسترش داده است. به عنوان مثال ارائه‌ی بیگ مک یکی از محصولات نوآورانه و هوشیارانه این برند است. نوآوری در ارائه محصولات جدید این امکان را برای مک دونالد فراهم کرده است که بتواند برای تمام وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها محصولی برای پیشنهاد داشته باشد. همین امر نیز به فاکتوری برای افزایش سودآوری این برند تبدیل شده است.

برند مک دونالد : نمونه‌ای از رشد موفق یک برند در طولانی مدت

برند مک دونالد ارائه محصولات جدید و خدمات به مشتریان خود را در طول زمان با نیاز و سلیقه‌ی مردم وفق و گسترش داده است.

انعطاف‌پذیری

شاید بتوان گفت بزرگترین دلیل موفقیت برند مک دونالد در طولانی مدت توانایی آن برای گذر از طوفان‌های بزرگ و انعطاف‌پذیری آن بوده است. زیرا مک دونالد نیز مانند هر کسب و کار دیگری با چالش‌ها و اختلافات ریز و درشتی مواجه بوده است. اما با درایت و داشتن استراتژی قوی موفق شده است که از جایگاه خود به عنوان یک برند موفق دفاع کند.

نگرانی‌های بهداشتی و سلامتی به ویژه در مورد کودکان، یکی از بزرگترین چالش‌هایی بوده است که مک دونالد در طول تاریخ با آن رو به رو بوده است. اما این برند موفق شده است که با تشکیل یک تیم بین‌المللی از کارشناسان تغذیه و افزودن مواد غذایی سالم مانند سالاد به منوی خود، با این چالش مقابله کند. به عنوان مثال دیگر مک دونالد برای دفاع از موضع خود در برابر فعالان محیط زیست، بسته‌بندی مواد غذایی خود را به گونه‌ای تغییر داد تا تجدیدپذیر باشند و مشکلی برای محیط زیست ایجاد نکنند. در حقیقت می‌توان گفت مک دونالد از هر مشکلی به عنوان فرصتی برای بهبود خدمات و توسعه برند خود استفاده کرده است.

نتیجه‌گیری

تعداد انگشت شماری از شرکت‌های بزرگ جهان که در زمینه‌ی فست فود فعالیت دارند موفق شده‌اند مانند برند مک دونالد پیشرفت کنند. زیرا استفاده از نوآوری‌های جدید در کنار ثبات و انعطاف‌پذیری برند مک دونالد از یک سو و درک و توجه به نیازهای مشتری از سوی دیگر سبب جلب اعتماد مردم شده است. از سوی دیگر نیز داشتن استراتژی قوی هر یک از مشکلات این برند را به فرصتی برای پیشرفت آن تبدیل کرده است.
برچسب ها:
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
اپیلاسیون نانا 1
فرش تارنگ_1
فرش ریحان 1
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 3
فرش ریحان 3
فرش تارنگ_3
فرش ریحان 4
فرش تارنگ_4
اپیلاسیون نانا 4
شیرآلات زمانی_4
فرش تارنگ_2
اپیلاسیون نانا 2
شیرآلات زمانی_2
فرش ریحان 2
استیل رگال_فوتر موبایل
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
چوب و هنر _فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
کالابرد_فوترموبایل
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
سفیر بار ساقدوش_فوتر موبایل
چوب و هنر _فوتر
استیل رگال_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
بانک کتاب پایتخت_فوتر
فنی آتل_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
سفیر بار ساقدوش_فوتر
کالابرد_فوتر
دیاکو_فوتر داخلی
قالیشویی ادیب_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
دکتر قدیمی_فوتر
فرش تارنگ_فوتر
شفا_فوتر