۵۵۳۸۴۳
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

همه چیز درباره ولیعهد جدید عربستان

محمد بن سلمان اکنون به سمت ولیعهدی پادشاه عربستان رسیده است و جانشین پسرعمویش محمد بن نایف شد، اقدامی که انتظار آن می رفت و می تواند مسیر این کشور برای چند دهه آینده را شکل دهد.

نامه نیوز: محمد بن سلمان اکنون به سمت ولیعهدی پادشاه عربستان رسیده است و جانشین پسرعمویش محمد بن نایف شد، اقدامی که انتظار آن می رفت و می تواند مسیر این کشور برای چند دهه آینده را شکل دهد.

بی بی سی در گزارشی به بررسی زندگی محمد بن سلمان ولیعهذد جدید عربستان در ۱۰ سال اخیر پرداخت و نوشت: تعداد کمی در خارج از عربستان درباره شاهزاده محمد بن سلمان پیش از آنکه پدرش به پادشاهی عربستان برسد چیزی شنیده بودند اما پس از آن و در سال ۲۰۱۵ محمد بن سلمان ۳۱ ساله به پرنفوذترین شخصیت عربستان تبدیل شد.

محمد بن سلمان اکنون به سمت ولیعهدی پادشاه عربستان رسیده است و جانشین پسرعمویش محمد بن نایف شد، اقدامی که انتظار آن می رفت و می تواند مسیر این کشور برای چند دهه آینده را شکل دهد.

محمد بن سلمان در ۳۱ آگوست سال ۱۹۸۵ به دنیا آمد و جوانترین پسر سومین زن سلمان بن عبدالعزیز به شمار می رود. وی پس از آنکه از دانشگاه ملک سعود در ریاض پایتخت عربستان فارغ التحصیل شد وارد بدنه دولت شد. در سال ۲۰۰۹ به عنوان مشاور ویژه پدرش انتخاب شد. ملک سلمان در آن زمان حاکم ریاض بود.

حضور محمد سلمان در قدرت از سال ۲۰۱۳ آغاز شد زمانی که وی به عنوان رئیس دادگاه شاهزادگان عربستان انتخاب شد، سمتی که هم رده وزیر در این کشور است. سال گذشته سلمان پس از مرگ نایف بن عبدالعزیز پدر محمد بن نایف محمد به ولیعهدی انتخاب شد.

در ژانویه سال ۲۰۱۵ ملک عبدلله بن عبدالعزیز درگذشت و سلمان در سن ۷۹ سالگی به پادشاهی سعودی رسید.

وی بلافاصله ۲ تصمیم گرفت که ناظران را متعجب کرد، وی پسرش را وزیر دفاع کرد و محمد بن نایف نیز به ولیعهدی رسید.

یکی از نخستین اقدامات محمد بن سلمان به عنوان وزیر دفاع عربستان اقدام نظامی علیه یمن در سال ۲۰۱۵ میلادی بود که به همراه دیگر کشورهای عربی پس از کودتای حوثی ها علیه منصور هادی رئیسجمهور یمن به این کشور لشکر کشی کرد.

اقدام نظامی عربستان علیه یمن با پیشرفت های اندکی در ۲ سال گذشته همراه بود و عربستان سعودی به همراه متحدانش به نقض حقوق بشر و ایجاد بحران انسانی در فقیرترین کشور جهان عرب متهم شدند.

در آوریل ۲۰۱۵ ملک سلمان تغییرات جالب دیگری در پروسه به قدرت رسیدن در عربستان ایجاد کرد و محمد بن نایف را به عنوان ولیعهد خود و پسرش را به سمت ولی ولیعهد انتخاب کرد.

از آن زمان محمد بن سلمان از برنامه گسترده خود برای تغییرات اقتصادی و اجتماعی در عربستان با عنوان سند چشم انداز ۲۰۳۰ رونمایی کرد.محمد بن سلمان همچنین نماینده ملک سلمان در سفرهای خارجی بود و به پکن، مسکو و واشنگتن سفر و در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار و گفت وگو کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همین ابله به ایران حمله نظامی میکنه

      پاسخ ها

      • یوسوف

        شاید حق با شما باشه؛ اما به قول شما همین ابله احتمالا حتی صدای یک خمپاره را هم از نزدیک نشنیده، اما فرماندهان ایران همگی توی هشت سال جنگ صیقل خورده اند. باور کن دوست عزیز که عربستان بازترین هدف ممکن در خاورمیانه برای ایران است و خیلی چیزها برای از دست دادن دارد. می تواند امتحان کند.

    • بدون نام

      این یکی خیلی سودای جنگ با ایران رو داره ...امیدوارم این اتفاق بیفته تا جواب تمام گستاخی های عربستانو بدیم ...فکر میکنن ی آمریکا پشتشونه دیگه دنیا رو دارن خخ:/هر چی با عربستان با دیپلماسی رفتار کنی گستاخ تر میشه

    • ایمان

      این آقا عقل نداره ،عقلش شده پول ،غافل از اینکه عقل است که پول می سازه ،پول جابجا میکنه و.....یعنی اینو نمی دونه که پول در اختیار عقل است نه عقل در اختیار پول

    • بدون نام

      جنگ خوب نیست. بایدصبر کرد. حساب اینها را خود عربستانی ها میرسند.

    • محمد

      با جنگ اگه خاکش رو تصرف کنیم موافقم وگرنه بخایم ادب بشه بعد هم مثل عراق چند سال بعد بشه دوستمون نه خاکی که مال اجدادمونه پس بگیریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج