جاباما
۵۵۵۵۵۳
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

بازسازی اولین ربات انسان‌نمای انگلستان

موزه علوم لندن در خلال یک ماموریت قصد بازسازی اولین ربات انسان نمای انگلستان را دارد. “اریک” (که نام این ربات انسان نما است)، توسط ویلیام ریچاردز و آلبرت هربرت رِفِل، دو نفر از جانبازان جنگ جهانی اول، در سال ۱۹۲۸ اختراع شد.

وبسایت تکرا - رضا اصغرزاده: موزه علوم لندن در خلال یک ماموریت قصد بازسازی اولین ربات انسان نمای انگلستان را دارد. "اریک" (که نام این ربات انسان نما است)، توسط ویلیام ریچاردز و آلبرت هربرت رِفِل، دو نفر از جانبازان جنگ جهانی اول، در سال ۱۹۲۸ اختراع شد.
بازسازی اولین ربات انسان‌نمای انگلستان
اولین ربات انسان نمای انگلستان

اریک یک ربات بزرگ، با بدنه ای ضمخت و تماماً از جنس آلومینیوم بود که توانایی ایستادن، تکان دادن بازوان و حرکت سر را داشت. حرکات اریک می توانست از طریق یک ارتباط بی سیم از راه دور و یا مستقیماً توسط فرمان های صوتی که جنبه تفریحی بیشتری برای عموم داشت، کنترل شود. او در ابتدا به منظور افتتاحیه نمایشگاه انجمن مهندسین مدل (Society of Model Engineers) در لندن ساخته شد، اما بعداً سرتاسر دنیا را پیمود و از سیاست مداران و چهره های معروف و مشهور دیدن کرد.

اریک یک ربات بزرگ، با بدنه ای ضمخت و تماماً از جنس آلومینیوم بود که توانایی ایستادن، تکان دادن بازوان و حرکت سر را داشت. حرکات اریک می توانست از طریق یک ارتباط بی سیم از راه دور و یا مستقیماً توسط فرمان های صوتی که جنبه تفریحی بیشتری برای عموم داشت، کنترل شود.
بازسازی اولین ربات انسان‌نمای انگلستان

اما ناگهان اریک به طور مرموزی ناپدید شد. هیچ کس دقیقاً نمی داند که چه بلایی بر سر اریک، اولین ربات انسان نمای انگلستان آمد؛ ممکن است ناپدید شده ، خراب شده و یا حتی به خاطر قطعاتش اوراق شده باشد. حال با گذشت این همه سال، اریک هنوز فراموش نشده و به همین دلیل موزه علوم لندن می خواهد اریک را از روی تصاویر و اطلاعات آرشیو شده آن که توسط سازندگان و اطرافیانشان تهیه شده است، بسازد. تخمین زده می شود که اریکِ جدید می تواند تنها در عرض چند ماه ساخته شود.

اگر آن ها بتوانند طبق برنامه پیش روند، گفته می شود که نسخه بازسازی شده این ربات انسان نما می تواند در ماه اکتبر و در موزه لندن به صورت رایگان به نمایش گذاشته شود. سپس یک ماه ناپدید خواهد شد و در نهایت با ظاهری بزرگ تر به نمایش درمی آید و درست مانند پدرِ خود (اریکِ اولیه)، سراسر دنیا را خواهد پیمود.

اما در اینجا یک نکته مطرح می شود و آن اینکه موزه علوم لندن برای ساخت این ربات به مقداری سرمایه نیازمند است. این موزه برای جذب سرمایه ۳۵ هزار پوندی (حدوداً ۱۷۵ میلیون تومانی) در کیک استارتر درخواست حامی مالی کرده و طبق معمول، برای حامیان نیز مزایایی در نظر گرفته شده است که از جمله آن ها می توان به قسمت های ویدیویی کوتاه از پشت صحنه ساخت این ربات، یک تی-شرت با تصویر اریک بر روی آن و … اشاره کرد. اما تمامی این موارد در درجه دوم اهمیت قرار دارند، بازسازی مجدد این ربات و حفظ میراث مهمی از تاریخ است. قطعاً این نمی تواند همان اریکِ واقعی باشد اما این نسخه بازسازی شده و جدید می تواند ریشه های دانش رباتیک را به همگان نشان دهد و این می تواند مهم ترین هدیه ای باشد که به حامیان این طرح و همچنین تمامی مردم جهان عرضه می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج