۵۵۸۷۹۳
۱ نظر
۵۱۷۹
۱ نظر
۵۱۷۹
پ

زنان در محاصره «کیست»

امروزه بسیاری از خانم ها به کیست تخمدان مبتلا هستند و این مشکل بیشتر در خانم های جوان دیده می شود. هنوز دلیل اصلی ابتلا به کیست تخمدان مشخص نیست. برای مثال، بسیاری از متخصصین یکی از مهم ترین دلایل ابتلا به کیست تخمدان را، اختلالات هورمونی می دانند. این اختلالات هورمونی می تواند منشأ مغزی داشته باشند.

ماهنامه همشهری تندرستی: بارها و بارها دچار شکم دردهای شدید می شوید و قاعدگی تان نامنظم شده است؟ انواع و اقسام گیاهان دارویی را استفاده کرده اید تا از این دردهای ناخوشایند خلاص شوید؟ اگر به همه این سوالات پاسخ مثبت می دهید، باید بدانید که ممکن است به کیست تخمدان مبتلا شده باشید و برای اطمینان باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید و با انجام سونوگرافی از این موضوع مطمئن شوید.
بعد از این که معلوم شد مشکل تان کیست تخمدان است، می توانید برای درمان آن از متخصص طب سنتی کمک بگیرید. «دکتر سعید صانعی» پزشک و مشاور درمان های گیاهی و طب سنتی شما را با درمان هایی که برای برطرف کردن کیست تخمدان می توانید از آنها کمک بگیرید، آشنا می کند.

امروزه بسیاری از خانم ها به کیست تخمدان مبتلا هستند و این مشکل بیشتر در خانم های جوان دیده می شود. هنوز دلیل اصلی ابتلا به کیست تخمدان مشخص نیست. برای مثال، بسیاری از متخصصین یکی از مهم ترین دلایل ابتلا به کیست تخمدان را، اختلالات هورمونی می دانند. این اختلالات هورمونی می تواند منشأ مغزی داشته باشند.
برخی هورمون های ترشح شده از مغز، باعث ترشح هورمون های دیگری می شوند و این هورمون ها، آزاد شدن تخمک و در نهایت قاعدگی را به همراه دارد. این هورمون ها به صورت دوره ای در بدن ترشح می شوند. معمولا تخمک های آزاد نشده جذب می شوند و از بین می روند ولی در صورتی که این تخمک ها جذب نشوند، کیست تخمدان به وجود می آید.
زنان در محاصره «کیست»

برخی از کیست ها بزرگ و برخی دیگر کوچک هستند. نگاه طب سنتی به کیست تخمدان با طب جدید متفاوت است. خانم هایی که عادت دارند لباس های نازک بپوشند و در جای سرد بنشینند، دچار سوء مزاج می شوند که این سوء مزاج حالت سرد و رطوبتی دارد. این دسته از خانم ها مستعد ابتلا به کیست تخمدان هستند. همچنین آن دسته از خانم هایی که عادت دارند در زمان قاعدگی زیاد حمام بروند، ممکن است دچار کیست تخمدان شوند.

خوردن برخی از غذاها هم در کیست تخمدان می توانند نقش داشته باشند. برای مثال، استفاده از غذاهایی که در آنها مرغ به کار رفته، ممکن است باعث اختلال هورمونی و ابتلا به کیست تخمدان در خانم ها شود، به ویژه در شرایطی که از بال و گردن استفاده شود. استفاده از گوجه فرنگی، قارچ و خیار هم می تواند ابتلا به کیست تخمدان را به همراه داشته باشد.
مصرف برخی از خوراکی ها مثل کاکائو و شکلات هم ممکن است در ابتلا به کیست تخمدان نقش داشته باشد. استفاده از گوشت زیاد، قهوه و نوشابه هم می تواند باعث ابتلا به کیست تخمدان شود. مصرف روغن های جامد و استفاده از فست فود (Fast Food)، احتمال ابتلا به کیست تخمدان را به همراه دارد. استفاده از خامه، چای پررنگ و سرخ کردنی نیز ممکن است باعث ابتلا به کیست تخمدان شود.

یکی از مهم ترین عوامل، پرخوری است. همچنین مصرف قندهای مصنوعی (قندهایی که در آب میوه ها و برخی خوراکی های صنعتی به کار می روند.) می تواند باعث رشد و افزایش میکروب های مقصر در روده شوند که این میکروب ها با آزاد کردن هورمون، باعث اختلال هورمونی و افزایش استروژن می شوند. افزایش استروژن در بدن، مانع از بین رفتن کیست تخمدان می شود، ضمن این که چاقی دور شکم و سینه را در خانم ها به همراه دارد.

افرادی که در اثر این نوع اختلال هورمونی، دچار کیست تخمدان (سندرم پلی کیستیک تخمدان) می شوند، مشکلات دیگری هم دارند. افرادی که سندرم پلی کیستیک تخمدان دارند به مشکلات دیگری چون موی زائد نیز دچار می شوند. ریزش موی سر و چرب شدن بدن و صورت هم می تواند در نتیجه ابتلا به سندرم پلی کیستیک تخمدان به وجود بیاید. برخی از گیاهان دارویی مانند رازیانه و عروسک پشت پرده برای درمان کیست تخمدان به کار می روند.

ابتلا به کیست تخمدان معمولا با علائمی همراه است که یکی از مهم ترین این علائم درد است. بیشتر خانم هایی که به کیست تخمدان مبتلا هستند، معمولا دچار درد در ناحیه کشاله ران می شوند. احساس پری و فشاری در ناحیه شکم، یکی دیگر از علائم ابتلا به کیست تخمدان است. گاهی خونریزی غیر عادی در قاعدگی، می تواند علت ابتلا به سایر بیماری های زنان، مثل فیبروم رحم (نوعی تومور خوش خیم - Uterine Fibroids) باشد. همچنین برخی از خانم هایی که به کیست تخمدان مبتلا هستند، دچار افت فشار خون می شوند.
زنان در محاصره «کیست»
در برخی از موارد کیست تخمدان می تواند هیچ علامتی نداشته باشد و در زمان سونوگرافی به صورت اتفاقی این کیست ها شناسایی شوند ولی در بسیاری از موارد تا زمانی که علائمی وجود نداشته باشد، احتیاج به سونوگرافی نیست. درمان کیست تخمدان در طب سنتی، شرایط مخصوص به خود را دارد که یکی از مهم ترین این شرایط اندازه کیست است.

خوردنی های شفابخش

برخی از خانم ها تصور می کنند که درمان نکردن کیست تخمدان هیچ مشکلی را برای آنها به وجود نمی آورد و کیست تخمدان خود به خود درمان می شود، در حالی که عدم درمان برخی از کیست تخمدان می تواند حسابی کیست، دچار تنبلی می شوند و این مسئله، در بارداری اختلال ایجاد می کند و گاهی ناباروری را به همراه دارد. یکی دیگر از مشکلاتی که درمان نکردن کیست تخمدان می تواند به وجود بیاورد، بسته شدن لوله های تخمدان است، در واقع زمانی که فردی دچار کیست تخمدان می شود، یکسری مواد لزج در اثر ابتلا به کیست، به لوله های تخمدان می رود که عامل انسداد در آنها می شود.

کیست تخمدان گاهی می تواند باعث نازایی شود، به همین دلیل خانم ها نباید نسبت به کیست تخمدان بی تفاوت باشند و باید برای بررسی و درمان آن به متخصص زنان مراجعه کنند و بعد از مشخص شدن وضعیت، برای درمان از متخصص طب سنتی کمک بگیرند.

درمان هایی که برای کیست تخمدان در طب سنتی وجود دارد، به گیاهان دارویی محدود نمی شود. برای مثال، یکی از کارهایی که متخصص طب سنتی برای درمان کیست تخمدان از آن کمک می گیرد، بادکش است. انجام بادکش در زیر شکم می تواند باعث خونرسانی به تخمدان شود. این کار را معمولا برای تخمدان های تنبل انجام می دهند. علاوه بر بادکش، می توان از روغن هایی که طبع آنها گرم است، کمک گرفت.
روغن گیاهانی چون دارچین و زنجبیل جزو این دسته از روغن ها محسوب می شوند که می توان آنها را روی پوست کشاله ران مالید. خوردن برخی از خوراکی ها یا غذاها نیز در درمان کیست تخمدان می تواند موثر باشد. برای مثال افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، می توانند از کاهو و سکنجبین یا لیمو شیرین کمک بگیرند. خوردن خورش کرفس، هفته ای سه بار می تواند به درمان این دسته از افراد کمک کند.

یک نوشیدنی مفید ترکیبی برای از بین بردن کیست تخمدان وجود دارد که برای این منظور باید آب کرفس (2 ساقه)، زنجبیل (یک تکه) و آناناس (سه چهارم آناناس) را با هم گرفت و با نصف لیوان آب سیب مخلوط کرد و با هم نوشید. استفاده از تخم کتان هم می تواند برای این منظور مفید باشد.
زنان در محاصره «کیست»

یکی دیگر از داروهایی که برای درمان کیست تخمدان استفاده می شود، به صورت ترکیبی است. برای این منظور باید عروسک پشت پرده، کاکنج، بومادران، تخم کاهو، ناخنک، شوید، تخم کرفس، انیسون، سداب (نوعی گیاه)، نیلوفر، زیره و سیاه دانه را هر کدام به اندازه ۱۰ گرم با یکدیگر ترکیب کرد و سپس ۱۰ گرم از این ترکیب را به همراه ۲ لیوان آب دم کرد تا حجم آب به یک و نیم لیوان برسد، سپس نصف لیوان از آن را قبل از هر غذا نوشید. (این دستور را برای هر بار مصرف باید انجام داد.)

بابونه شیرازی

یکی از گیاهانی که برای درمان کیست تخمدان می تواند موثر باشد، بابونه شیرازی است. بابونه شیرازی را می توان از عطاری های معتبر تهیه کرد. بابونه شیرازی را می توان به صورت دمنوش مصرف کرد. برای این منظور باید یک قاشق غذاخوری از آن را با نصف لیوان آب جوش به مدت پنج دقیقه دم کرد و بعد از صاف کردن همراه با عسل نوشید. این دمنوش علاوه بر درمان کیست تخمدان، به کاهش دردهای ناشی از کیست نیز کمک می کند. دمنوش بابونه را باید روزی دو تا سه بار نوشید.

سیاهدانه

سیاهدانه را از گذشته تا به امروز برای از بین بردن کیست تخمدان استفاده می کردند. سیاهدانه باید همراه با عسل استفاده شود. برای این منظور می توان ترکیبی از عسل و سیاه دانه درست کرد.

ترکیب یک جزء سیاهدانه معادل ۱۰۰ گرم با دو جزء عسل معادل ۲۰۰ گرم، ترکیبی مناسب برای استفاده از سیاهدانه است. خانم های مبتلا به کیست تخمدان باید یک قاشق مرباخوری از این ترکیب را قبل از هر غذا بخورند.
اسطوخودوس

یکی دیگر از گیاهانی که برای از بین بردن کیست تخمدان بسیار مفید است، اسوخودوس محسوب می شود. این گیاه علاوه بر درمان کیست تخمدان، خاصیت آرام بخش هم دارد؛ ضمن این که می تواند یک خواب آرام و خوب را برای فرد ایجاد کند. برای استفاده از اسطوخودوس می توان دمنوش آن را درست کرد. طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس به این شکل است که باید یک قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کرد و پس از صاف کردن، قبل از خواب نوشید.

رازیانه

رازیانه گیاهی است که در درمان کیست تخمدان از آن استفاده می شود. یکی از نکاتی که باید در رابطه با رازیانه در نظر داشت، این است که رازیانه را باید در مواردی که کیست نسبتا بزرگ است استفاده کرد چون رازیانه دارویی قوی برای درمان کیست تخمدان محسوب می شود.

رازیانه را می توان به شکل دمنوش مصرف کرد ولی بهترین روش استفاده از آن ترکیب یک لیوان عرق رازیانه به همراه یک قاشق غذاخوری عسل است. این ترکیب را باید ۴۰ دقیقه قبل از خواب نوشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینا.س

      خانمهایی که کیست دارید لطفا قرص ال دی نخورید من 1 سال خوردم اثر خوبی نداشت. یه دارویی با پیشنهاد دوستم گرفتم 1 ماهه کیست برطرف کرد گیاهیه اسمش ساپوژکس اگه جایی پیدا نکردید تو سایت برگ بهشت میفرشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج