۵۵۹۷۸۱
۳۹ نظر
۵۰۰۲
۳۹ نظر
۵۰۰۲
پ

قالیباف: به میزان تاریخ بلدیه، سازندگی کرده ایم

شهردار تهران در آیین افتتاح باغ کتاب تهران گفت: امروز با اطمینان عرض می‌کنم که در دوره اخیر مدیریت شهری به میزان تاریخ بلدیه تهران سازندگی کرده‌ایم و می‌توان گفت این دهه تهران معاصر پایه‌گذاری شد.

خبرگزاری تسنیم: محمد باقر قالیباف طی سخنانی در آئین افتتاح باغ کتاب تهران، که در حال حاضر در اراضی گردشگری عباس‌آباد تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: در کشورمان مدیریت شهری عمدتاً مبتنی بر اختلال در وظایف برنامه‌های خود را انجام می‌دهند. این موضوع در شهر تهران به لحاظ برخی مسائل سیاسی قدری متفاوت بوده است.

قالیباف با اشاره به اینکه از دی ۸۴ تاکنون که در شهرداری تهران توفیق خدمت یافتم، گفت: در اولین جلسه بیان برنامه‌هایم در حضور اعضای شورای شهر تهران این موضوع را گفتم که به دنبال آن هستیم که در رویکرد فرهنگی و انسانی فعالیت کنیم.

شهردار تهران در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در ۱۲ سال اخیر مدیریت شهری در تهران پرداخت و گفت: ما در شهر تهران می‌ساختیم و خدمات ارائه می‌دادیم، ساختیم و در حوزه‌های مختلف سخت سازندگی کردیم.

وی تاکید کرد: امروز با اطمینان عرض می‌کنم که در دوره اخیر مدیریت شهری به میزان تاریخ بلدیه تهران سازندگی کرده‌ایم و می‌توان گفت این دهه تهران معاصر پایه‌گذاری شد. اتوبان، خیابان، پل، مترو و تونل، پارک، زباله‌سوز و ترمینال، نمایشگاه بین‌المللی، ورزشگاه و سالن‌های متعدد ورزشی آبی و طوسی در تهران ساخته‌ایم. ما در تهران باغ پرندگان و دریاچه خلیج فارس ساختیم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه خیلی‌ها فکر می‌کردند ما در تهران فقط سازه می‌سازیم و حداکثر این سیاست را مدنظر داریم که برای فعالیت‌های عمرانی در شهر تهران پیوست فرهنگی هم داشته باشیم، گفت: اشتباه می‌کردند، ما داشتیم برای ایده‌های توسعه‌های فرهنگی و اجتماعی و کاهش مشکلات مردم و آگاهی‌سازی شهروندان پیوست عمرانی ایده‌های اجتماعی و فرهنگی‌مان را محقق می‌کردیم.

در ادامه شهردار تهران گفت: از ابتدای فعالیت برنامه خود در دی سال ۸۴ رویکردمان محله محوری بود. امروز بیش از ۳۵۰ مرکز و سرایه محله در دل مناطق و مناطق محروم ساخته شده است. ما خانه فرهنگ و کتابخانه ساختیم، تعداد کتابخانه‌ها را از ۷۳ کتابخانه به ۴۰۰ کتابخانه رساندیم. مسجد و حسینه‌ساختیم، حوزه‌های علمیه ساختیم، فرهنگ‌سرا، سینما و تئاتر ساختیم، تعداد سینما‌ها و تعداد صندلی‌های سینما بیشتر از کل تاریخ بلدیه تهران شده است.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع فعالیت‌های انجام شده برای یاری رسانی و ساماندهی به معتادان پرداخت و گفت: مددسراها، سامان‌سراها را ساختیم و بهترین مدارس را برای کودکان سال ایجاد کردیم که امروز بالاترین خلاقیت‌ها را از این کودکان در مدارس رشد مشاهده می‌کنید. همچنین نزدیک به ۴۰ مرکز بهاران را برای ساماندهی آسیب‌دیدگان از اعتیاد ایجاد کردیم و قریب به ۱۰۰ مرکز کارآفرینی را برای کمک به بانوان سرپرست خانوار ایجاد کردیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه محمدباقر قالیباف شهردار تهران بر این نکته تاکید کرد که، ما ساختیم اما برای آن که انسان بسازیم و انسان نمی‌شود ساخت مگر آن که خودش بخواهد ساخته شود و باید اجازه دهیم انسان جان گیرد و رشد کند.

شهردار تهران در ادامه به انتقاد از وضعیت آموزش و پرورش کشور پرداخت و گفت: امروزه در حوزه آموزش و پرورش حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود و ۱۰ هزار میلیارد تومان هم بخش خصوصی در حوزه کلاس‌های آموزشی و کنکور هزینه می‌کنند و در مجموع ۴۷ هزار میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری می‌شود، ۱۲ سال ذهن‌ بچه‌ها را از اطلاعات ضروری و غیر ضروری پر می‌کنیم و بعد بار سخت کنکور را پیش روی آنها می‌گذاریم تا این انباشتگی اطلاعات را در چند ساعت آزمون کنکور بر روی برگه بیاورند.

قالیباف محصول این نگاه در آموزش و پرورش را آمار بزرگ تحصیل‌کردگان بیکار دانست و گفت: امروز قشر تحصیلکرده بیشترین آمار بیکاری را دارد و در حوزه آموزش حداکثر افرادی تربیت می‌کنیم که در خوشبینانه‌ترین حالت کارمند خوبی باشند. اما در باغ کتاب تهران به این سمت رفته‌ایم که کودکان و نوجوانان فضایی برای تمرکز و طرح سوالات خود و یافتن پاسخ برای سوالاتشان بیابند.

وی تاکید کرد: کودکی سوال و تلاش می‌خواهد، فضای باز و حوصله و پاسخگویی می‌طلبد و اینها امروز برای جامعه ما فراهم نیست.

شهردار تهران با بیان این که امروزه نزدیک به یک میلیون و یکصد هزار دانش‌آموز در تهران داریم، گفت: ۲۰۰ هزار نفر از این دانش آموزان امکان ورود به این باغ کتاب را ندارند، این دانش‌آموزان حتی کرایه ماشین برای آمدن به این باغ کتاب را ندارند و لذا اگر این باغ درآمدی هم داشته باشد باید بدون نگاه اقتصاد به دانش‌آموزانی اختصاص یابد که حتی کرایه آمدن به این باغ را ندارند.

قالیباف با تاکید بر اینکه اجازه ندهیم فرصت این نسل، به حسرت آینده آنها تبدیل شود، گفت: من دهه چهلی هستم، امام راحل بارانی بر ما دهه چهلی‌ها بارانید که ما هیچ فرصت‌مان از دست نرفت و این فرصت را امام، انقلاب و اندیشمندان و مبارزان این سرزمین به ما دادند.

وی افزود: تشکر این نعمت این است که در پیش‌گاه خدا و مردم با مدیریت‌های غلط این فرصت‌ها را دفن نکنیم و موظف هستیم این فرصت‌ها را به نسل مظلوم امروز بدهیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید صادقانه عرض کنم هرچند بضاعت ما کم بوده و جوابگوی شهروندان عزیز نبوده‌ایم، اما خدا را شاهد می‌گیرم در قریب به ۱۲ سال خدمت در شهرداری تهران نادر روزهایی اتفاق افتاد که اذان صبح در منزل مانده باشم و همواره تا پاسی از صبح به مردم خدمت می‌کردم و خدا را شاکرم که امروز در آخرین هفته‌های مسئولیت و خدمتگزاری در شهرداری تهران در کنار شما اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته‌ام.

قالیباف در بخش پایانی سخنان خود با بیان آنکه باغ کتاب تهران متعلق به شماست، از مردم خواستار شد که با حضور خود و فرزندانشان در این باغ کتاب موجب بروز یک حرکت ماندگان فرهنگی شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله درسته ولی نفرمودید به چه قیمتی؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      همه ، اعتراف می کنند که زحمت زیادی کشیده اید....

    • بدون نام

      نه بابا

    • المیرا

      ممنون اقای قالیباف بخاطر تمام زحمات شبانه روزی شما در این 12سال،بنظر من فارق از جناح بازی شورای شهر تهران بخاطر مدیریت عالی اقای قالیباف ایشان را دوباره در این سمت ابقا کنن

    • تمنا

      ممنون از ساخت باغ کتاب بسیار زیباست و یک کار افتخاری فرهنگیه یک بار دیگه تکرار میکنم ای بزرگمرد فقط میخوام باشی تو شهردارم باشی اگه تو نباشی تو شهردار نباشی آسمون تهران همش رنگش خونه دل از اشک میخونه برا تو میخونه من تا آخرش هستم طرفدارت هستم دلها رو بردی مرز جنون بردی ما تو رو دوست داریم هوادارت هستیم آره آره هستیم . . .

    • بدون نام

      اقای قالیباف شما جز ان چهار درصد نیستی

    • حمید

      خداقوت دلاور

    • بدون نام

      اجرکم عندالله...یقینا خداوند پاداش شما بزرگ مرد رو خواهد داد...

    • بدون نام

      اجرکم عندالله...

    • علی

      پول به دست بچه هفت ساله هم بدی کار بلد می شه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم پول دولت بی مسئولیت اون پولایی رو که باید میداد نمیداد

    • کامبیز

      زرششششششششششکککککککککک......

    • بدون نام

      این شعارها رو دوازده ساله که دادی باقرخان , البته بعدا معلوم میشه چکار کردید جناب قالیباف , شهردار بعدی که اومد معلوم میشه که با این شهر چکارکردید و تا چندسال طول میکشه گندکاریهای جنابعالی در شهرداری و شهرسازی برطرف بشه

    • بدون نام

      با این زمان طولانی و هزاران میلیارد بودجه و این همه اختیاراتی که داشتی به خدا به خدا ..کل تهران را میتونستی بکوبی و مدرنترین شهر و تاسیسات را به جاش بسازی...برو که حلالت نمیکنیم

    • فایز

      ما مردم ایران مطمئنیم در پناه خدا باشین همیشه

      پاسخ ها

      • Arash

        شما از طرف خودت صحبت کن، دیگرانی که بالا سرت کامنت گذاشتن هم مردم ایرانن

    • ماه

      دوست بی نام دکتر قالیباف به قیمت جانشان تلاش کردن

      پاسخ ها

      • Arash

        خدا رحمت کنه، تو کدوم عملیات شهرداری جان گذاشتن ایشون؟ تو برخورد مدرن با دستفروشها؟ یا تو از بین بردن باغهای و فضای سبز تهران؟ شاید هم تو زشت سازی فضای شهر؟

      • زرتاک

        آخه آرش بچه سوسول قرتی توی آمریکا چطور میخوای سر از تهران در بیاری والا ما تو تهران میریم تا چشممون کار میکنه دستفروش میبینه کسی هم کاریشون نداره فضای سبز هم مردم میرن خراب میکنن و گل میکنن چه ربطی به قالی داره تو الان برو خیابونای بالا شهر رو ببین چه قدر مرتبه حالا درسته یه جاهایی بد بوده قالی هم ولی دیگه بدتر از روحانی جون تو که بد نبوده

    • بدون نام

      من هم این فرصت رو مقتنم شمرده و از خودم بسیار سپاسگزارم از اینکه هستم که شما ازم تشکر و قدردانی کنید ممنونم .

    • علی

      علی برکت الله

    • بدون نام

      خداقوت سردار ، سرمایه نظام شمایید نه نجومی بگیرا. خدا پشت و پناهت

    • بدون نام

      تورو خدا قدر دان باشيم!سردار خيلي زحمت كشيد در پست خودش بالاخره هيچ كس كامل نيست ولي خداييش هم مديريتش خوب بود هم برنامه هاش من به عنوان يه جنوب شهري خيلي ازش راضيم

    • بدون نام

      من تهرانی نیستم ولی ای کاش همه شهردارهای مامثل سردار بودند دورود برشرفت بعدها این تهرانی های ناشکر قدرت را بدانن یک شهردار بیاد که بودجه را برای خودش خرج کن نه شهروندان درود درود برسردار بی ادعا بااینکه تهرانیها دوستش ندارن ولی صادقانه تاآخرین لحظه بهشون خدمت کرد ازاین به بعد ..........

      پاسخ ها

      • Arash

        شما تشریف بیار تهران یه چند روزی میهمان ما باش و از هوای آلوده تهران و ترافیک و .... لذت ببر، بعد دوباره بیا اینجا نظر بده

      • تمنا

        آرش خان تو که خودت آمریکا زندگی میکنی چجوری میخوای سر از تهران در آری هوای آلوده چه ربطی به شهردار داره تازه قالیباف تمام تلاشش رو کرد بعدشم خب تهران پایتخت ایرانه به خاطر مسائل کاری و خیلی چیزای دیگه شلوغه و جمعیت زیاده و ماشین های زیاد دود تولید میکنه و باعث آلودگی هوا میشه ... الان جمعیت رو ببین چه قدر زیاده بعدشم ترافیک در همه جای دنیا هست حتی همون آمریکایی که زندگی میکنی پس الکی به قالی تهمت نزن چون طرفدار روحانی هستی

      • آوا

        فازت چیه تو؟ هر بار با یه اسم کامن میذاری؟تمنا؟زرتاک ؟

      • تمنا

        اولا من با یه اسم همیشه کامنت میذارم نه کامن من یه نفرم کامنت بالایی را من نذاشتم فاز تو چیه تو کار دیگران دخالت میکنی بچه قرتی گیرم من با اسمای مختلف کامنت بذارم به توی بچه سوسول چه ارتباط ؟

      • آوا

        جوابت فقط خاموشیست تمنا .

    • علی

      ساختنی ها رو گفتی
      کاشکی خراب کردن ها رو هم میگفتی
      باغات تهران
      افزایش حریم شهری تهران
      بلند مرتبه سازی در شمال شهر
      موش های تهران
      پیش بینی شده اگه کسی از زلزله جان سالم بدر ببره توسط موشها خورده میشود

    • شهرام

      شما که هنوز نرفتی که.؟ جناب قالیباف . یه توصیه برادرانه براتون دارم. شما مثل آدمی هستید در حال فرورفتن داخل باتلاق و هر جمله ای که از شما ساطع میشود حکم دست و پا زدن دارد و موجب بیشتر فرورفتن در باتلاق. لطفا هنگامی که در آینه مینگرید خودتان را ببینید نه امیرکبیر را.

      پاسخ ها

      • Arash

        کاش میشد به این نظر 100 بار مثبت داد

      • زرتاک

        آرش بچه قرتی میخوای با تقلب به این نظر 100 بار مثبث بدی آرش از آمریکا اینجا آرش آز آمریکا اونجا آرش از آمریکا همه جا

      • بدون نام

        آرش از امریکا نیست.با فیلترشکن صفحه رو باز کرده نابغه جان!

    • صادق

      دستت درد نکنه حالا زحمت بکش زودتر برو داداش،نمیدونم چرا مردم تهران بهت رای نمیدن،راستی نفر آخر اصلاحات تو مجلس تهران از تو بیشتر رای آورد میدونی چرا؟ چون 96درصد تهرانو لوله کردی برادر

    • بدون نام

      هم سطح سازی خیابان و پیاده روها از خدمات ویژه‍ ی شما به موتورسیکلتها جهت تسهیل ورودشان به حریم عابر پیاده و نقض حقوق پیاده ها و بخطر انداختن جان انهاست جناب

      پاسخ ها

      • الهام

        مگه قالیباف مسئول تعلیم و تربیته ؟
        اگز هرکس از خودش شروع کنه که قانومند باشه نیازی نیست همه جا رو حصار بکشن که حقوق شما نقض نشه .
        هم سطح سازی پیاده رو ها در مشهد هم انجام شده. طرح خوبیه برای معلولین و افراد مسن که مشکل حرکتی دارن

    • بدون نام

      الهام خانم اينارو ول كن اينا فهمشون همينقدره همينجوري هم به روحاني راي دادن

    • مردم

      بي انصافي هم حدي داره
      كاره نكرده؟
      به اندازه چند دهه چند شهردار كار كردند و جاي هيچ انكاري نيست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج