۵۶۰۳۷۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

روحانی: ایران حامی ثبات و اتحاد عراق است

رئیس جمهور با تبریک آزاد سازی موصل تاکید کرد: باید با تدبیر مسوولان عراقی و تقویت وحدت و یکپارچگی همه اقوام، شادمانی ملت دوست و برادر عراق از آزادی موصل، حفظ و دوچندان شود.

خبرگزاری فارس: حسن روحانی عصر سه شنبه در دیدار سید عمار حکیم رییس تحالف ملی عراق اظهارداشت: با پیروزی های موصل و شکست تروریست‌ها امیدواریم امنیت، ثبات و وحدت عراق بیش از پیش تقویت شود که بی تردید این ثبات و امنیت، به نفع روابط دو ملت ایران و عراق است.

رییس جمهور با بیان اینکه تقویت و تحکیم روابط تهران - بغداد خواست دو ملت ایران و عراق و در مسیر منافع مشترک است ، گفت: جمهوری اسلامی ایران پیوسته خواهان روابطی مستحکم با همه همسایگان، بویژه عراق می‌باشد.

روحانی در ادامه، ضرورت به حاشیه راندن مباحث اختلاف برانگیز و تقویت پایه های وحدت میان همه اقوام در عراق را مورد تاکید قرار داد و گفت: ‏جمهوری اسلامی ایران از عراق با ثبات یکپارچه و متحد حمایت می کند و هر حرکتی که وحدت و ‏یکپارچگی عراق را تضعیف کند به نفع هیچ کس و مورد قبول نخواهد بود.

عمار حکیم نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت ها و پشتیبانی های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق بویژه در مبارزه با داعش، گفت: آزاد سازی موصل باعث تقویت وحدت ملی در عراق شده است.

رییس تحالف ملی عراق به شرایط جدید کشورش پس از آزادی موصل اشاره کرد و اظهارداشت: عراق بعد از آزادسازی موصل با فضای جدید، انتظارات و چالش های جدیدی مواجه شده که عبور از این چالش ها، برنامه ریزی و طرح ریزی های دقیق و مشارکت همه اقوام و گروههای سیاسی را می‌طلبد.

حکیم همچنین بر ضرورت گسترش و تقویت بیش از پیش روابط تهران و بغداد تاکید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج