۵۶۱۷۴
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

تحلیل شادی های اجتماعی پس از انتخابات

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه نشاط اجتمای و توسعه اجتماعی نسبت مستقیمی با هم دارند، گفت: اصولاً نشاط اجتماعی زیر ساخت هر توسعه ای است.

خبرگزاری مهر: یک استاد دانشگاه با بیان اینکه نشاط اجتمای و توسعه اجتماعی نسبت مستقیمی با هم دارند، گفت: اصولاً نشاط اجتماعی زیر ساخت هر توسعه ای است.

دکتر حسین باهر، استاد دانشگاه شهید بهشتی در مورد تعریف نشاط اجتماعی گفت: نشاط اجتماعی یعنی شادمانی های جبلی که در مجموعه یک کشور و یک جامعه و یک جمعیت بسته به اینکه مورد مطالعاتی ما چه باشد تعیُن پیدا می کند و این هم ریشه اش از حرکات مثبتی از بیرون و درون در انسانها تعیَن پیدا می کند. مثلاً غدد آندروفین ترشحات بالایی دارند یک چنین وضعیتی از نظر علمی ایجاد سرمستی و نشاط و خوشحالی و شادمانی می کند. مجموعه اینها را می شود نشاط نامید.

وی در مورد نسبت نشاط اجتمای و توسعه اجتماعی هم افزود: ایندو نسبت بسیار مستقیمی با هم دارند. اصولاًنشاط اجتماعی زیر ساخت هر توسعه ای است. اگر بتوانیم در جامعه ایجاد نشاط اجتماعی بکنیم حتی قبل از اینکه بخواهیم به خیلی از فاکتورهای دقیق اقتصادی برسیم می توانیم شادمانی را در مردم مهیا کنیم. به گونه ای که دست به شکوفا سازی استعدادهای بالقوه خود بزنند و آن انسداد های روحی ای که در وجودشان پیش آمده را به یک انبساط روحی تبدیل کنند. در شادی مردم در انتخاب رئیس جمهوری و پیروزی تیم فوتبال دیدیم بی آنکه کسی داروی نشاط آور مصرف کرده باشد مستی و شادمانی طوری بود که رفتار اجتماعی مردم با هم فرق کرده بود. ملت دولت را دوست داشت و دولت ملت را و مردم همدیگر را دوست داشتند. هیچ کسی به هیچ کسی نمی پرید همه حرکات مدنی و ابراز شادمانی بود. کسی به کسی گیر نمی داد. خب حالا خیلی ها بوق می زدند اما بوق عروسی بود نه بوق اذیت و مردم آزاری، این چنین بود که از درون نشاط پیدا کردند.

این رفتارشناس و جامعه شناس عنوان کرد: با نشاط همه چیز اقتصاد و فرهنگ درست می شود. ولی متأسفانه دولتمردان قبلی تنش های داخلی و خارجی ایجاد کردند. حتی کسانی که نگرانی مادی نداشتند همیشه در یک تنش بسر می بردند که حالا فردا چطور می شود. مثل این است که پدر یک خانواده مرتبا نق بزند که سرطان دارد حالا چه بر سر فرزندان آن خانواده می آید مخصوصا اینکه نق زدن ها الکی و بی خودی باشد.

این جامعه شناس تصریح کرد: این دولت به اندازه کل فروش نفت تاریخ ایران نفت فروخت ولی چرا کسری بودجه آورده است. اینها حرف اقتصاد دانها را گوش نمی دهند هر کسی که مخالف فکر اینها بوده بازنشسته اش کرده اند.

این محقق و پژوهشگر درمورد اینکه اسلام چه تأکیداتی بر شادی و نشاط دارد هم یادآورشد: امام صادق(ع) چهار ویژگی را برای یک انسان بهشتی معرفی می کند. اول دست دهنده دوم زبان دلنشین سوم چهره بشاش و چهارو قلب رئوف. این موضوع ارتباط به دین مخصوصی ندارد. در قرآن هم داریم اگر افراد در ادیان مختلف عمل صالح و نیکو کاری انجام دهند اینها بهشتی هستند. در دین زرتشت هم داریم پندار نیک گفتار نیک کردار نیک.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • كيبورد

      اول دور از جون پدر خانواده يه دور از جون مثبت بديد حظرات
      دوم شادى بديد شادى بگيريد هر دم بايد به هر بهانه اى شاد باشن مردم اين رو سلامت عمومى و حتى اقتصاد و خيلى چيزها تاثيير مثبت داره
      بخش هنر و موزيك و سينما ازاد باشه.حتى در رستورانها موزيك زنده داشته باشيم.

    • میلاد

      تحلیل بسیار درستیه و به نظر من این رو باید به کسایی گفت که شادی مردم بعد از انتخاب آقای روحانی رو تحقیر کردند. همین طور کسایی که 4 سال پیش با رأی اشتباه خودشون کشور را دچار تورم، تحریم، گرانی و افسردگی کردند.

    • هدیه

      متاسفانه بعضی ها چشم دیدن شادی مردم رو ندارند.

    • e s

      دمش گرم با پاراگراف یکی مونده به اخری کلی حال کردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج