۵۶۲۵۴۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آمریکا، وعده صدها میلیون دلار کمک بشردوستانه داد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز (شنبه) وعده داد ۶۳۹ میلیون دلار به برنامه های بشردوستانه سازمان های بین المللی کمک کند که شامل ۳۳۱ میلیون دلار کمک به مردم کشورهای قحطی زده سومالی، سودان جنوبی، نیجریه و یمن خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز (شنبه) وعده داد ۶۳۹ میلیون دلار به برنامه های بشردوستانه سازمان های بین المللی کمک کند که شامل ۳۳۱ میلیون دلار کمک به مردم کشورهای قحطی زده سومالی، سودان جنوبی، نیجریه و یمن خواهد بود.

به نقل از رویترز، ترامپ این وعده را در حالی در یکی از نشست های کاری گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان مطرح کرد که عربستان سعودی از حدود ۲ سال پیش با سلاح های پیشرفته آمریکایی، مردم بی دفاع یمن را کشتار می کند.

'دیوید بیسلی' مدیر 'برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد' ضمن استقبال از این کمک آمریکا گفت: با بدترین بحران انسانی پس از جنگ جهانی دوم روبرو هستیم.

بیسلی که پیش تر توسط ترامپ برای ریاست این سازمان معرفی شده بود، افزود: کمک هایی که ترامپ وعده آن را داده یک سوم کمک های یک ساله این سازمان به این چهار کشور قحطی زده را تامین خواهد کرد.

'برنامه جهانی غذا' تخمین زده است که در سال جاری (2017) 190 میلیون نفر به کمک های غذایی نیاز خواهند داشت که نسبت به سال گذشته 80 میلیون نفر افزایش نشان می دهد.
بیسلی اظهار داشت: ارزیابی ما این بود اگر چنین کمکی دریافت نمی کردیم چهارصد تا ششصد هزار کودک در چهار ماه آینده جان خود را از دست می دادند.

وعده کمک مالی 639 میلیون دلاری ترامپ در حالی داده شده که دولت وی کاهش کمک ها به ماموریت های بشردوستانه وزارت امور خارجه آمریکا و سایر نهادها را در دستور کار قرار داده است.

ترامپ تاکید کرده که سایر کشورها نیز باید کمک کنند. برنامه جهانی غذا اعلان کرده است که آلمان دویست میلیون یورو به این نهاد کمک غذایی می کند.

به گزارش ایرنا، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهانی در پیامی به نشست سران کشورهای گروه 20 خواسته بود برای بحران مهاجران و فقر، چاره اندیشی شود.

نشست گروه ۲۰ شامل کشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، هند، اندونزی، ایتالیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا در هامبورگ آلمان، امسال با توجه به سیاست های انزواگرایانه دولت دونالد ترامپ، صحنه اختلافات بی سابقه و همچنین رقابت ها و ائتلاف های جدید برای تعیین سیاست های جهانی است.

نشست هامبورگ یکی از پر اختلاف ترین اجلاس های این گروه در سال های گذشته است که شاهد اختلافاتی در باره مسائلی از جمله جنگ ها، تغییرات آب و هوایی، تجارت جهانی و آزمایش های موشکی کره شمالی می باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج