۵۶۳۹۰۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

لابی کاخ سفید برای ایجاد تغییر در طرح تحریم ایران

مقام‌های دولت آمریکا از لابی مخفیانه کاخ سفید با مقام‌های کنگره آمریکا برای تضعیف لحن طرحی خبر داده‌اند که خواستار تحریم ایران و روسیه است.

خبرگزاری فارس: مقام‌های دولت آمریکا از لابی مخفیانه کاخ سفید با مقام‌های کنگره آمریکا برای تضعیف لحن طرحی خبر داده‌اند که خواستار تحریم ایران و روسیه است.

به گزارش دیلی‌بیست، یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا در دیدار با مقام‌های ارشد مجلس نمایندگان خواستار ایجاد تغییراتی در برخی از مفاد کلیدی این طرح شد.

دیدار مقام آمریکایی با اعضای ارشد کنگره پس از آن صورت گرفت که مجلس سنا با تصویب اصلاحیه‌ای اشکالات آئین‌نامه‌ای که پیشتر مجلس نمایندگان مطرح کرده بود را رفع کرد و آن را برای رأی‌گیری و پیشبرد روند قانونگذاری به آن مجلس ارسال کرد.

چند روز پیش رسانه‌های آمریکا گزارش دادند علی‌رغم اقدام هفته گذشته مجلس سنای آمریکا در رفع موانع آیین‌نامه‌ای طرح تحریم ایران و روسیه، قانونگذاران آمریکایی در دیگر شاخه قانون‌گذاری کنگره آمریکا (مجلس نمایندگان) با رأی‌گیری سریع درباره این طرح و پیشبرد آن مخالفت کرده‌اند.

مجلس سنای آمریکا هفته گذشته با تصویب یک اصلاحیه برای ایجاد پاره‌ای تغییرات در طرح تحریم ایران و روسیه مسیر رأی‌گیری درباره آن در مجلس نمایندگان آمریکا را هموار کرد.

اعضای ارشد جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا پیش از آن اعلام کرده بودند مجلس سنا بایستی یکی از مفاد مصوبه تحریمی علیه ایران و روسیه را قبل از به رأی گذاشتن آن در این مجلس اصلاح کند.

مجلس سنای آمریکا ماه گذشته با ۹۸ رأی موافق و ۲ رأی مخالف این طرح، موسوم به اس‌.۷۲۲ را به تصویب رساند. این مصوبه برای تبدیل شدن به قانون بایستی به تصویب مجلس نمایندگان رسیده و سپس به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد.

اعضای مجلس نمایندگان اما ابتدا گفتند که این مصوبه بندی از قانون اساسی که به موجب آن آغازگر طرح‌های قانونی دارای بار مالی، بایستی مجلس نمایندگان آمریکا باشد را نقض می‌کند. آنها به این دلیل مصوبه سنا را ناقض قانون اساسی آمریکا دانسته و خواستار اطلاح آن شدند.

مجلس سنا، هفته گذشته اعلام کرد پیشنهاد مجلس نمایندگان آمریکا را پذیرفته و با تصویب یک قطعنامه اصلاحی این مشکل را برطرف کرده است.

اما، پایگاه خبری پالیتیکو پنجشنبه گزارش داده اکنون نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا با رأی‌گیری بر سر این طرح مخالفت کرده و خواستار اعمال تغییرات مورد دلخواه خود در آن شده‌اند.

منابع خبری پیشتر گفته بودند حل و فصل اختلافات بر سر این موضوع فرایندی مطول است و ممکن است در تبدیل شدن سریع این طرح به قانون اخلال ایجاد کند. در آن زمان قانونگذاران دموکرات همتایان خود در حزب رقیب جمهوری‌خواه را به تلاش برای اشکال‌تراشی و جلوگیری از تصویب سریع آن متهم کرده‌اند.

نمایندگان دموکرات می‌گفتند اعضای حزب جمهوری‌خواه با توجه به بندی از طرح که اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه مسکو را محدود می‌کند، تمایلی به پیشبرد سریع آن ندارند.

به نوشته پالیتیکو، دموکرات‌های مجلس نمایندگان اکنون می‌گویند اصلاحاتی که سنا با آن موافقت کرده باعث محدود شدن قدرت کنگره برای جلوگیری از اقدامات ترامپ درباره تحریم‌های روسیه خواهد شد.

«اشلی استرانگ»، سخنگوی «پال رایان»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا در ایمیلی به پالیتیکو گفت: «نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آماده هستند طرح تحریم ایران و روسیه را پس فرستاده و به صورت خودکار طرح اصلاح‌شده را دریافت کنند، اما نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان با این موضوع مخالفت کرده‌اند و خواستار اعمال تغییرات مورد دلخواه خود در این طرح شده‌اند.»

دستیار دو نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا به پالیتیکو گفته‌اند که اختلافات جدید به این دلیل ایجاد شده‌اند که اصلاحات مورد توافق باعث تضعیف یکی از مفاد کلیدی در این طرح تحریمی خواهد شد.

منابع مورد استناد پالیتیکو گفته‌اند که اصلاحات پیشنهاد شده باعث خواهد شد کار اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان برای جلوگیری از اقدام احتمالی ترامپ برای کاهش تحریم‌ها علیه روسیه دشوار شود.

دستیار دیگر یک نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت که اعضای مجلس سنا احتمالاً این دغدغه را چندان جدی نگرفته‌اند چرا که این موضوع بر توانایی خود آنها برای جلوگیری از سیاست تحریمی ترامپ تأثیری نخواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج