۵۷۴۸۸۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چند مدیر زن در دولت، بهتر از داشتن یک وزیر زن

روحانی از فشارهایی که برای چینش کابینه وارد می‌شود، خرسند نیست.

روزنامه ایران نوشت: روحانی از فشارهایی که برای چینش کابینه وارد می‌شود، خرسند نیست.

حضور زنان در کابینه قطعی است، اما فعالان اجتماعی و سیاسی حوزه زنان آرام آرام پذیرفته‌اند که در کابینه دوم روحانی وزیر زن نخواهد بود. چنان‌که دیروز الهام امین‌زاده دستیار رئیس جمهوری در حقوق شهروندی هم احتمال وزیر زن در کابینه را خیلی کم دانست.
ملاحظه رئیس جمهوری هرچه باشد، دست‌کم این امیدواری وجود دارد که زنان، ولو در سمت‌هایی چون معاونت رئیس جمهوری و برخی مسئولیت‌های میانی دیگر در دولت دوازدهم خواهند بود تا دومین دولت اعتدال هم ماهیتی یکپارچه مردانه نداشته باشد.
پروانه مافی، نماینده تهران در مجلس به «ایلنا» گفت که رایزنی‌هایی صورت گرفته است که حداقل ۲۰ مدیر زن در سطوح مدیریتی بالا داشته باشیم. وی افزود: یادمان باشد داشتن چندین مدیر زن در کابینه و دولت بهتر از حضور یک وزیر زن است. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری نیز هفته گذشته در کرمانشاه اعلام کرد که مطابق مصوبه شورای اداری استخدامی، سهم مدیریتی زنان در وزارتخانه‌ها به 30 درصد افزایش می‌یابد، امری که ناظران آن را گام بلندی برای افزایش سهم حضور زنان در مدیریت کشور قلمداد کردند.
باوجود این چهره‌هایی چون سیده فاطمه حسینی، دیگر نماینده تهران در مجلس با استناد به آمارهای جهانی درباره حضور زنان در کابینه، آن را امری طبیعی قلمداد می‌کنند. این عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با ایسنا، هرچند مستقیماً به حضور وزیر زن اشاره نکرد، اما این امید جامعه زنان از رئیس جمهوری را ابراز کرد که نحوه چینش کابینه از سوی حسن روحانی نشان دهنده شنیده شدن صدای زنان در کابینه باشد.
حسینی با اشاره به حضور سه زن در کابینه یازدهم، رتبه ایران در زمینه حضور زنان در دولت را ۱۳۹ از ۱۷۴ کشور و با 7/9 درصد حضور زنان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در آستانه معرفی کابینه دوازدهم هستیم، انتظار داریم آقای روحانی در مسیر تحقق عدالت پایدار جنسیتی گام‌های محکمی را در راستای تقویت حضور زنان در کابینه دوازدهم بردارد؛ چراکه تصمیم ایشان نشان دهنده شنیده شدن صدای زنان در کابینه خواهد بود.
امین‌زاده: نارضایتی روحانی از فشارها درباره کابینه
مافی و حسینی هر دو سهم‌خواهی‌ها درباره کابینه، چه حضور زنان و چه در دیگر زمینه‌ها را رد می‌کنند. اما گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب کابینه جدی‌تر از هر زمان دیگری در جریان است. الهام امین‌زاده، دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی دیروز به ایلنا گفت که رئیس جمهوری از فشارهایی که برای چینش کابینه وارد می‌شود، خرسند نیست.
امین‌زاده با بیان اینکه شاهد هستیم که فشارهایی بر رئیس جمهوری وارد می‌شود و افراد سیاسی و حتی اعضای کابینه برای جابه‌جایی یا اینکه در پستی بمانند یا حتی ارتقا کنند فشار می‌آورند، خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری از این وضع خرسند نیست چراکه این فشار‌ها ممکن است بر انتخاب اثر بگذارد و انتخاب اصلح را که برای حل مشکلات مردم و اقتصادی و اجتماعی مردم است، کمی تحت‌الشعاع قرار بدهد.
دستیار رئیس جمهوری همچنین با بیان اینکه آنچه مسلم است به احتمال زیاد زنان برای وزارت نباشند، تصریح کرد: اما احتمال دارد در روزهای آتی این مسأله نیز تغییر کند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به حضور ۴ زن در کابینه یازدهم، آیا این میزان نفرات در دولت دوازهم نیز حضور خواهند داشت، گفت: فعلاً پست معاونت‌ها خالی است و رئیس جمهوری برای آن تصمیم نگرفته‌اند و قرار شده بعد از بررسی رزومه‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج