جاباما
۵۷۵۳۰۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پاسخ شهرداری تهران به ابهامات باغ کتاب

مدیرعامل باغ کتاب به ابهامات این مجموعه پاسخ داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل باغ کتاب به ابهامات این مجموعه پاسخ داد.

حسینی در حاشیه شبگردی اهالی رسانه از مجموعه باغ کتاب تهران با بیان اینکه این مجموعه برای بالا بردن سطح سواد دانش‌آموزان و همچنین ارتقای سرانه مطالعه ایجاد شده است، گفت: این مجموعه دارای سه فاز است که بر این اساس برای کودکان دو تا هشت ساله، هشت تا ۱۲ ساله و ۱۲ تا ۱۸ ساله در نظر گرفته شده است. فاز اول آن یعنی دو تا هشت ساله هنوز تکمیل نشده و فاز هشت تا ۱۲ ساله نیز با همکاری کره جنوبی و فاز سوم با همکاری دانشگاه تهران تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه دارای هشت لایه است، گفت: کتابفروشی، مراکز علمی، باشگاه علم، فودکورت، گالری، کشتی کتاب، آموزشکده باغ کتاب و ... از جمله لایه‌های این باغ هستند.

مدیرعامل باغ کتاب با بیان اینکه بیشترین سرمایه گذاری برای سنین هشت تا ۱۲ سال است، گفت: مطالعات نشان داده که آموزش و پرورش برنامه خاصی برای کودکان در سن هشت تا ۱۲ سالگی ندارد و این در حالیست که در این سن دانش آموزان بسیار آموزش پذیر هستند و باید از این فرصت بهتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باغ کتاب بزرگ‌ترین کتابفروشی تهران است که در ۷۰۰۰ متر مربع، ‌۴۰۰ هزار کتاب دارد، گفت: در بخش بزرگسالان ۷۰۰۰ جلد کتاب در نظر گرفته شده و به زودی ۱۰ سینمای این مرکز نیز افتتاح می‌شود. همچنین تا دو ماه دیگر فضاهای قصه گویی برای کودکان و نوجوانان در این مجموعه ایجاد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال کم نظیر مردم از این مجموعه به خصوص در روزهای پنجشنبه و جمعه در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه باغ کتاب، بزرگ‌ترین رقیب کتابفروشی‌های سطح شهر است، گفت: مسئله ما فروش کتاب نیست و نیازی هم به فروش کتاب نداریم و تنها هدف ما ارتقای سطح مطالعه و سرانه است.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه تنها از ناشران دولتی دعوت شده که به این باغ بیایند به ایسنا، گفت: هر ناشری که کتابش را بفرستد ما آن را در قفسه می‌گذاریم، اما اگر کتاب به فروش نرسد دیگر آن کتاب را در نمایشگاه استفاده نمی‌کنیم، اما متاسفانه برخی از ناشران توقع دارند که ۲۰ متر فضا در اختیار آنها قرار داده شود تا بتوانند هر نوع کتاب خود را بفروشند. ما از ابتدا نیز عنوان کردیم که ما کتابفروشی ناشر خاصی نیستیم و این فرصت به همه داده می‌شود تا نسبت به عرضه کتاب‌هایشان اقدام کنند و این اقدام ما به فعالیت کتابفروشی‌ها لطمه نمی‌زند.

وی با بیان اینکه امروزه عصر مگامال‌ها است، گفت: هنگامی که شهر کتاب‌ها فعالیت کردند برخی همین انتقادات را داشتند که فعالیت شهر کتاب‌ها به فعالیت کتابفروشی‌ها لطمه می‌زند، اما حالا می‌بینیم که ۲۳ درصد فروش کتاب‌ها در اختیار شهر کتاب‌ها است و اگر مردم از این شهر کتاب‌ها خرید نکنند دیگر کتابی هم نمی‌خرند؛ چرا که مشتری کتابفروشی‌های سطح شهر مشخص است.

وی با بیان اینکه پنج تا شش سال آینده تهران مگامالیزه خواهد شد، گفت: در سطح شهر ۱۲۰۰ کتابفروشی وجود دارد که ۲۰۰ کتابفروشی در حال تعطیلی هستند. این در حالیست که کتابفروشی‌هایی که در مگامال‌ها فعالیت می‌کنند فروش‌شان از کتابفروشی‌های سطح شهر بیشتر است و جای سوال است که چه اتفاقی رخ داده که مردم از این مگامال‌ها کتاب می‌خرند اما از کتابفروشی‌های سطح شهر نه؟

حسینی با بیان اینکه اگر ما وارد عرصه کتاب نمی‌شدیم، کتاب از بین می‌رفت، گفت: مردم علاقمندند همزمان که وارد یک مجموعه می‌شوند علاوه بر خرید کتاب به سینما نیز رفته و وعده غذایی‌شان را نیز در آن مجموعه صرف کنند و باید عنوان کنم امروزه حیات سینما، موسیقی و کتاب به مگامال‌ها ربط دارد و ما نیازمند مال‌های فرهنگی هستیم.

حسینی با بیان اینکه باغ کتاب به عنوان مال فرهنگی به فعالیت دیگر صنوف ضربه نمی‌زند، گفت: چرا که ما بر روی آموزش و افزایش سرانه مصرف کتاب تمرکز کردیم و در این زمینه نیز تجربه موفق داریم؛ چرا که سال گذشته ۳۴۰ هزار کتاب میان دانش آموزان پایه هفتم و هشتم توزیع شد که توانستیم چهار دقیقه سرانه مطالعه را افزایش دهیم و حالا سعی داریم تا با ایجاد باغ کتاب سرانه مطالعه مردم شهرمان را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه از اتحادیه کتابفروشان درخواست کردیم که در اداره باغ کتاب به ما کمک کنند، گفت: این حواشی ایجاد شده پیرامون باغ کتاب، دغدغه دیگر بجز کار فرهنگی دارد.

وی در مورد گلایه مردم از نبود جای پارک، گفت: در حال حاضر در روزهای تعطیل که اوج بازدید از باغ کتاب است، مجموعه‌های پیرامون تعطیل بوده و فضای پارک حدود ۷۰۰ خودرو وجود دارد، اما مدیریت شهری آینده باید برای پارکینگی که در نزدیکی باغ کتاب با ظرفیت ۳۰۰۰ خودرو تعبیه شده چاره‌ای بیندیشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج