۵۷۵۳۶۲
۲۷ نظر
۷۰۴۱
۲۷ نظر
۷۰۴۱
پ

تفاوت زن و مرد از نظر ساختار ذهنی

با اینکه در دنیای مدرن، برخی از مردم اصرار زیادی بر تساوی زن و مرد دارند و تصور می کنند، هر کاری که یک مرد بتواند انجام دهد را بدون شک زنان هم می توانند به انجام برسانند، اما باید بگوئیم که ساختار ذهنی زنان و مردان با هم متفاوت است و درک برابری از مسائل زندگی ندارند.

وب‌سایت روزیاتو - فروغ بیداری: با اینکه در دنیای مدرن، برخی از مردم اصرار زیادی بر تساوی زن و مرد دارند و تصور می کنند، هر کاری که یک مرد بتواند انجام دهد را بدون شک زنان هم می توانند به انجام برسانند، اما باید بگوئیم که ساختار ذهنی زنان و مردان با هم متفاوت است و درک برابری از مسائل زندگی ندارند.

زنان بسیار پیچیده تر از مردها رفتار و فکر می کنند و گاهی قادر هستند یک مساله کوچک و بی ارزش را بسیار بزرگ و با اهمیت جلوه دهند. به طوری که مردها از درک آن عاجز خواهند بود و نمی توانند بفهمند چرا شریک عاطفی شان چنین کاری را کرد یا چرا فلان حرف را به زبان آورد! یا مردها با سکوت های بی موقع شان می توانند موجب برانگیخته شدن خشم خانم ها بشوند.

اما واقعیت این است که هیچ یک از طرفین قصد بی احترامی یا لجبازی با یکدیگر را ندارند و خلقت آن ها به این صورت بوده.

در همین راستا، در ادامه این مطلب ۶ مورد از بارزترین تفاوت های فکری و رفتاری هر دو جنس را برایتان بازگو کرده ایم تا متوجه شوید که چرا زنان یا مردان گاهی چنین واکنش هایی از خود نشان می دهند. همراهمان باشید.

تفاوت زن و مرد از نظر ساختار ذهنی

او (مرد): برای یک مرد، هر مکالمه ای می تواند نشانه یک مشکلی باشد که باید حل گردد. به همین خاطر، وقتی چنین جمله ای را می شنوند، تصور می کنند که دوباره مشکلی پیش آمده و همین امر آن ها را عصبی و نگران می کند.

او (زن): حرف زدن و ارتباط کلامی برای زنان به مفهوم عشق و محبت میان آن ها و همسرانشان است. بنابراین، درخواست برای حرف زدن لزوما دلیل خاصی ندارد و فقط می خواهند بی حوصلگی یا دلخوری را از بین ببرند.

تفاوت زن و مرد از نظر ساختار ذهنی

او (مرد): مردها در اغلب موارد با سکوت و تفکر عمیق، سعی در درک مسائل دارند. به همین خاطر گاهی این طور به نظر می رسد که اصلا حواسشان نیست اما واقعیت این است که به طور دقیق و کامل به حرف های خانمشان گوش می سپارند.

او (زن): یک زن عموما نگرانی های خودش را با ابراز شگفتی، حرف ندا و تعجب مطرح می کند و برون ریزی احساسی دارد و حرف ها را هم سریعا به خودش گرفته و ممکن است ناراحت شود. مردها در بیشتر مواقع نمی توانند این مساله را درک کنند و به همین خاطر آزرده می شوند.

تفاوت زن و مرد از نظر ساختار ذهنی

او (مرد): مردها از اینکه پیروزی ها خود را با دیگران شریک شوند خوششان نمی آید، به همین خاطر در انجام کارهای گروهی بسیار ناموفق ظاهر می شوندو در برابر چنین پیشنهادهایی همیشه مقاومت به خرج داده و مخالفت می کنند.

او (زن): به ادعای دانشمندان، هورمونی به نام اکسیتوسین باعث می شود تا زنان اجتماعی تر از مردان باشند. خانم ها از انجام کارها به صورت گروهی بسیار خوشحال می شوند زیرا بدین واسطه می توانند به خودشان ثابت کنند که تنها نیستند.

تفاوت زن و مرد از نظر ساختار ذهنی

او (مرد): مردها عموما چنین جمله ای را برای نیت خاصی بیان نمی کنند. در بیشتر مواقع، آن ها برای غلبه بر استرس و پیدا کردن راه حل مشکلات خاص چنین اقدامی می کنند.

او (زن): حتما شما هم این جمله ای که به صورت طنز گفته می شود که «از زنی که سکوت می کند باید ترسید» را شنیده اید. تا حدی این عبارت صحت دارد زیرا زنان عموما برای تنبیه همسرانشان سکوت کرده و به این ترتیب مردان خود را گول می زنند. به طوری که مردها نمی توانند چنین رفتاری را درک کنند.

تفاوت زن و مرد از نظر ساختار ذهنی

او (مرد): مردها عموما قادر نیستند تا به طور همزمان روی چند مساله تمرکز کنند. بنابراین، کلمه «بعدا» برای آن ها یک واژه کاملا طبیعی است که نشان دهند اکنون ذهنشان درگیر موضوعی دیگری است و باید اول آن ار حل و فصل کنند.

او (زن): انجام چند کار به طور همزمان یکی از ویژگی های زنان است. آن ها به راحتی می توانند از یک کار به فعالیت دیگری سوئیچ کنند بدون اینکه در انجام هر کدام از آن ها خللی ایجاد شود. به همین خاطر است که شنیدن واژه «بعدا» برایشان حکم توهین و بی توجهی را دارد.

تفاوت زن و مرد از نظر ساختار ذهنی

او (مرد): مردها به لحاظ احساسی ضعیف تر از زنان هستند و این مساله را می توان در حرف زدن هایشان متوجه شد. آن ها دایره لغات کوچک تری دارند و از صفات کمتری هم استفاده می کنند. به همین خاطر، وقتی می گویند «خوبه»، «مشکلی نیست» یا «باشه»، یعنی دقیقا منظورشان همین است.

او (زن): گفته می شود که زنان در طول روز دست کم ۲۰ هزار کلمه بر دهان جاری می کند که ۱٫۵ برابر بیشتر از مردان است. دلیلش هم این است که برای توضیح احساسات خود از انواع کلمه های توصیفی همانند «فوق العاده»، «عالی» و … استفاده می کنند. به همین خاطر، واژه okay (باشه) را نوعی توهین تلقی می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زن و مرد برابرند :) البته شما هم زورتونو بزنید.

      دوستان مطالعات زبان اصلی داشته باشید در هر زمینه .مقالات منتشر شده در سایتهای بی فیلتر عموما جهت دارند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در عکسها هم زن فقط با رنگ صورتی نشون داده شده! این اصرار فرهنگ مردسالار بر محدود کردن زنان در یک قالب مشخص خیلی خنده داره.چرا دوست دارید همه زنان یک جور و یک شکل باشند؟

    • بدون نام

      سیستم مردسالاری این تفاوتها رو که بین زن و مرد هست به عنوان ضعف زن و قدرت مرد تلقی میکنه و زن رو از همه عرصه های زندگی محروم و در خدمت مرد قرار میده.در حالیکه این تفاوتها حتی می تونه قدرت زن رو در خیلی مسائل نشون بده.ضمن اینکه باید بدون در نظر گرفتن جنسیت انسانها بهشون فرصتهای برابر داد.اگه به تفاوت زن و مرد مدام دامن زده شود اشخاصی مثل مریم میرزاخانی ها پا به عرصه نمی گذارند چون همیشه گفته شده ذهن مردها برای ریاضیات و مسائل انتزاعی ساخته شده و زنها برعکس!

    • مینا

      من یک زنم و تقریبا هیچ کدام از این خصوصیات کلیشه ایی که برای زنان نوشته را ندارم!این به این معنی نیست که از این زنانی هستم که دلم می خواد مرد!!!باشم و مردنما هستم!!!!نخیر.....این مطالب و مرز بندی ذهن زن و مرد از نظر من خیلی کلیشه ایی است!اینا را به جامعه القا نکنید...

    • پریا

      جالب بود و تقریبا همش درست بود....شما چرا میگی زن و مرد فرق ندارن؟این حرف کاملا اشتباهه و دانشمندان اینو ثابت کردند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون این مواردی که در مقاله بیان شدن دقیقا مواردی هستند که توسط جامعه و تربیت به انیانها القا میشن. مثلا مورد سه همین مطلب رو نگاه کنید،گفته مردها به خاطر ساختار مغزیشون در کارهای گروهی ناموفقن . حالا اروپا و غرب رو نگاه کنید که آدما(هم زن هم مرد) در طی سالیان چقدر خوب یاد گرفتن کار تیمی رو به بهترین نحو انجام بدن.در حالیکه تو جهان سوم آدما هنوز نمیتونن کار گروهی رو با موفقیت انجام بدن و تک روی میکنن. این جامعست که چنین مسایلی رو به انسانها یاد میده،اصولا انسانها قابل تربیت هستند

    • بدون نام

      ایا تمام مردان از نظر احساسی ،اخلاقی ، هوشی، قدرت بدنی و.... باهم برابرند
      باید امکانات جامعه وقانون برای رشد وکمال انسانها اعم از زن ومرد برابر باشد ودر رسیدن به اهدافشان ازاد باشند

    • الی

      بدون نام محترم 11/07 شما چرا اینجوری این؟ این مطلب چه ارتباطی به برابری زن ومرد داره؟؟ به ضعف و قوت متنم کاری ندارم.خب زن ومرد ازلحاظ حقوق اجتماعی وانسانی برابرند.امااین دلیل نمیشه که طرزفکرشونم یکی باشه!ازون لحاظ که شما میگین عزیزم مرد ها بین خودشونم متفاوتند چه برسه به با زن ها! بعضیام توهم خود روشنفکرپنداری فمینیستی وابسته به اروپا دارن! والا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیز من شما خیلی سطحی نگاه میکنی، دقیقا همین مرز بندیهای ذهنی اشتباهه که دلایل اولیه حقوق اجتماعی نابرابر رو به وجود میاره . مثلا در ایران و کشورای عربی میگن زنان نمیتونن قاضی شن چون ساختار ذهنیشون متفاوته و احساسین(در حالیکه در غرب زنان سالهاست قاضیان موفق هستند،چون همونطور که همه مردها برای قاضی بودن مناسب نیستن و بیشترشون متعصب برخورد میکنن،زنها هم همینطورن و بیشترشون برای قضاوت مناسب نیستن. قضیه اینه که در غرب فهمیدن آدمایی که در تشخیص عدالت خوب عمل میکنن باید قاضی شن ،چه زن باشن چه مرد،و این توانایی مبنای جنسیتی نداره).
        یا در ایران میگن زنها به خاطر احساسی بودن برای ازدواج حتما باید اجازه یک مرد رو داشته باشن(اجازه ولی: پدر یا پدربزرگ).در حالیکه مردا به اجازه هیچکس نیاز ندارن چون احساسی نیستن. این در حالیه که همه ما بارها و بارها در نزدیمون و دور دیدیم که مردهای بسیار بسیار زیادی تصمیمات اشتباه و احساسی براب ازدواج گرفتن و ناموفق بودن .پس جنسیت به هیچ وجه مبنای تصمیمات درست نیست.

        قضیه اینه که مادامی که زنها رو از نظر قانونی و اجتماعی عقب نگه دارن ،بیشتر زنها بهشون تلقین میشه واقعا کامل نیستن و برای تصمیمات مهمشون نیاز به وجود یک مرد دارن. این در حالیه که که در غرب زنها سالهاست اعتماد به نفسشون رو تا حدی به دست آوردن، و خیلی عادی مسئولیت زندگی و تصمیماتشون رو بر عهده میگیرن. قاضی میشن،رییس جمهور میشن،فضانورد میشن،دانشمند میشن و کارشون رو هم به خوبی انجام میدن. زنهای اونا که از نظر ساختار ذهنی و فیزیکی با زنهای ما فرق ندارن! تنها فرقشون اینه که عقب نگهشون نداشتن،همین

    • بدون نام

      چقدر مطلب چرندی بود

    • بدون نام

      این چرت و پرتا رو به خورد مردم ندید دائم به این فکر می کنید چطوری جنس زن رو تحقیر و از میدون به در کنید

    • بدون نام

      منظور اینه که زن راننده تراکتور نباشه ،جوشکار نباشه ، بهتره ،زن پلیس موفق هم داریم همون طور که مرد ترسو هم کم نداریم که اهل خطر کردن نیستن ،اما در کل بعضی کارا بیشتر مردونه ست و زن ها رو خسته می کنه ، آشپزی رو ببینید به زن ها سپرده شده در حالی که مردها هم خیلی علاقه دارن .
      اما اینکه میگن زن ها چند کار رو به طور همزمان می تونن انجام بدن (بدون اینکه از کیفیت کار کم بشه )رو اصلا قبول ندارم ،این به ساختار مغز هر آدمی بستگی داره مثل هوش ،زن و مرد نداره ،اینو به زور گذاشتن گردن زن های بیچاره که باید بتونی همون طور که سه نوع غذا درست می کنی سالاد و ژله هم درست کنی سبزی هم پاک کنی،،و.... مغز یک کار رو خیلی بهتر انجام میده و استرس کمتری به آدم وارد می کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه باید آزاد باشن که خودشون تصمیم بگیرن تو شغلی خسته میشن یا نه ، یه مرد باید آزاد باشه اگه دلش خواست به راحتی آشپز شه،یه زن هم باید آزاد باشه اگه دلش خواست جوشکار شه،خود آدما باید تصمیم بگیرن ،نه اینکه بقیه بهشون بگن تو نباید جوشکار شی چون زن هستی و خسته میشی

    • بدون نام

      "دارند و تصور می کنند، هر کاری که یک مرد بتواند انجام دهد را بدون شک زنان هم می توانند به انجام برسانند"
      در اصل بايد مي نوشتيد مردها نمي تونن همه ي كارهايي كه زنها انجام ميدن، انجام بدند!

    • مهرداد

      اصلا زن و مرد برابر نیستن. حتی اگه خانوما خودشونو قیمه قیمه کنند!
      مردها برتر هستن، شک نکن.

      پاسخ ها

      • هدیه

        یکی از مزایاتو بگو
        فقط ادعاشون میشه بعضیا
        سیب زمینی از شما بیشتر بدرد میخوره چی فکر کردین

    • بدون نام

      ( زنان در طول روز دست کم ۲۰ هزار کلمه بر دهان جاری می کند )
      این جمله به نظر عجیب نمیاد؟
      فکر کنم اشتباه ترجمه شده
      شاید 2000 یا شاید حتی 200 بوده

    • بدون نام

      من تا جایی که می دونم از نظر علمی بیشتر تفاوت طرز فکر بین زن و مرد به میزان تستسترون ترشح شده در زمان جنینی بستگی داره، که این هم یه متغیر پیوسته است و نمی تونیم به طور کلی بگیم زن ها یا مرد ها این طوری اند

    • بدون نام

      اينايي كه ادعاي برتري دارند معمولا مايه ي شرم همجنساي خودشونند و سعي دارند با حرف و ادعا كمبوداشونو جبران كنن :)))))

      پاسخ ها

      • مهرداد

        این دفعه رو اشتباه کردی. من توو همجنسای خودمم جایگاهم خاصه. یکم فکر کن بعد حرف بزن

    • Sami

      افتضاح بود ...
      همه اشتباه ...
      از کار گروهی گرفته تا قسمت هایی که بوی مردسالاری میده
      زن و مرد متفاوت هستند به این شکل که زنها جزئی نگر و مردها کلی نگرند نه این اراجیف

    • پریا

      دقیقا سامی.....زنان و مردان متفاوت اند اما این دلیل نمیشه که زنا رو محدود کنن و ورزشگاه راشون ندن.

    • ح

      ه

    • بدون نام

      ازنظر من فرض می کنم زن ها کنجکاو تر از مردها باشند و این عجیب نیست اما پردازش افکار نشان داده که فعالیت های کلامی در اختیار زنان بوده یعنی به راحتی می توانن مغالطه یا کغلطه کنند و فعالیت های غیر کلامی دست مرد ها حالا برهان خود را بیاورید آیا انسان کنجکاو زیاد تر امکان دارد حرف بزند یا نه

    • بدون نام

      عده ای از مرد ها می خواهند خود را هم در جامعه حفظ کنند و هم در زندگی شان مردان دارای تجربه هستند یعنی به صورت ساده می دانم اگر کار نکنند از گرسنه گی میمیرند اما زنان هنوز معلوم نیست که چگونه فردی می توانند تصور کمتری داشته باشد و خود را جامعه پذیر کند که این جمله ها خودش دنیایی است نحوه های صحیحی وجود دارد که مرد می تواند با انجام آنان مشکلات را حل کند مثلا اگر زن به شما اعتماد کامل داشته باشد شما را جز نیکو کاران میبیند یعنی دیگر نظرش از شما عوض نمی شود اگر می خواهید اینطور شود یک راه حل پیشنهاد می کنم فقط برای مردان زیرا برای مردان متفاوت است برای همسرانشان بهترین را بخواهید به طوری که جلوی چشم آنها این انجام شود این به آن رو نیست که اعتماد ندارن

    • بدون نام

      و برای آنان دلیل انتخاب را بکوبید و با او هم مشورت شوید

    • ARTUR

      نویسنده این مطالب مرد یا زن اینم مهم ها چون دید مرد و زن هم فرق داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج