۵۷۷۹۷۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طنز؛ اثر میرسلیمی

شاید فکر کنید خمیازه آقای میرسلیم در مراسم تحلیف یک اتفاق ساده بود و دستمایه شوخی برخی رسانه‌ها هم شد و تمام شد رفت. ولی اشتباه شما در اینجاست که هنوز به تاثیرات شگرف همین کارهای کوچک آقای میرسلیم در سرنوشت کلی کشور واقف نیستید و قدرشان را نمی‌دانید.

مهرشاد مرتضوی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

شاید فکر کنید خمیازه آقای میرسلیم در مراسم تحلیف یک اتفاق ساده بود و دستمایه شوخی برخی رسانه‌ها هم شد و تمام شد رفت. ولی اشتباه شما در اینجاست که هنوز به تاثیرات شگرف همین کارهای کوچک آقای میرسلیم در سرنوشت کلی کشور واقف نیستید و قدرشان را نمی‌دانید.

مثلا در همان مناظره‌ها، بیش از ۸۰ درصد آرای مردم در سبد آقایان رئیسی و قالیباف بود، ولی وقتی آقای میرسلیم در واکنش به حرف‌های آقای روحانی سر تکان داد، باد ایجاد شده از حرکت سر ایشان، کاغذهای رای را از سبد آقای قالیباف بلند کرد و انداخت داخل سبد آقای روحانی. یا همین سوال پرسیدن‌های ایشان؛ قبل از مناظره‌ها سرانه مطالعه هر ایرانی دو دقیقه در سال بود. ولی بعد از اینکه آقای میرسلیم سوالات خودشان را از آقای روحانی و آقای جهانگیری و مجری برنامه و بینندگان عزیز و زمین و زمان مطرح کردند، همه استرس گرفتند و رفتند سراغ جزوه‌های سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی. این شد که الان سرانه مطالعه جهش محسوسی کرده و به مرز دو دقیقه و یک ثانیه رسیده!
طنز؛ اثر میرسلیمی

اما برگردیم به مراسم تحلیف. متاسفانه رسانه‌ها به شکل ساده انگارانه‌ای از کنار خمیازه ایشان عبور کردند، در حالی‌که همین خمیازه به ظاهر ساده باعث تغییرات زیادی در روند تحلیف شد:

اول از همه اینکه در تصویر، آقای علی عسگری ريیس صداوسیما پشت سر آقای میرسلیم دیده می‌شد که با خمیازه ایشان، چشمانش گشاد شد و خیلی تعجب کرد. همان‌طور که دیدید پیش از خمیازه آقای میرسلیم صدای سخنرانی ريیس جمهور درست شنیده نمی‌شد و دايم با قطعی مواجه بود. آقای علی عسگری هم خیلی طبیعی نشسته بود و به روی خودش نمی‌آورد که برخی دارند غلظت هوای داخل سالن را افزایش می‌دهند تا صداها بد برسد. درواقع لبخندی هم بر لبش نقش بسته بود و داشت فکر می‌کرد که چه می‌شد اگر الان یک آباژور هم جلوی ريیس جمهور می‌گذاشتند. اما خمیازه آقای میرسلیم همه این نقشه‌ها را نقش بر آب کرد و او با داخل کشیدن ۲۰۰ متر مکعب هوا (بالاخره ظرفیت ریه ريیس فدراسیون غریق نجات باید یک فرقی با ما داشته باشد!) مولکول‌های هوا را رقیق کرد و صدا به وضعیت عادی برگشت که باعث شگفتی و احساس شکست صداوسیما شد.

حتی همین ماجرای سلفی گرفتن نمایندگان قرار بود خیلی فجیع‌تر از این باشد، اما نگاه‌های متعجب و البته نافذ آقای می رسلیم، چیپ دوربین گوشی‌های هوشمند عده‌ای از نمایندگان را سوزاند و قائله را ختم به خیر کرد، وگرنه با این هیجان نماینده‌ها معلوم نبود چند نفر در «حادثه سلفی مجلس» از دست بروند.

پس می‌بینیم که آقای میرسلیم با همین حرکات کوچک چقدر به جامعه خدمت می‌کنند و نتیجه می‌گیریم که همیشه ایشان را برای سفرها و مذاکرات خارجی ببریم؛ شاید روزی جلوی تفاوت فرهنگی را بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج