۵۷۹۷۸۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

طنز؛ نگاه ویژه دولت به زنان

شهاب پاک نگر در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

من متوجه نمی‌شوم چرا ما باید به همه چیز نگاه جنسیتی داشته باشیم، چند هفته است که هر جا می‌رویم صحبت از این است که دولت و مجلس نسبت به زنان بی‌توجهی می‌کنند. حالا که لیست کابینه هم درآمده این اعتراض‌ها چند برابر شده. چطور وقتی ما یک راننده زن در خیابان می‌بینیم و تعجب می‌کنیم می‌شود تبعیض جنسیتی، اما شما که دنبال تعداد وزرای زن در کابینه‌اید، می‌شوید مدافع حقوق زنان. به هر حال از نظر ما زن و مردش فرقی نمی‌کند، همین که وزیر سالم باشد کافی است. از تمام این حرف‌ها که بگذریم ما تحقیق کردیم و دیدیم نه فقط ادعای شما در مورد بی‌مهری دولت و مجلس به زنان درست نیست بلکه خیلی هم پرمهری وجود دارد، مثلا موارد زیر را نگاه کنید:

الف) لیست وزرای پیشنهادی، نشانه موفقیت زنان در مدیریت کشور است. از قدیم گفته‌اند که «پشت هر مرد موفق یک زن موفق ایستاده است» یعنی ما با داشتن ۱۸ وزیر مرد به تمام دنیا نشان می‌دهیم که ۱۸ زن ایستاده‌‌ي موفق در سطوح بالای کشور داریم.

ب) همین سه‌شنبه که لیست وزرا منتشر شد اولین چیزی که در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، میانگین سنی وزرا بود، حالا فرض کنید وزرای خانم هم در کابینه حضور داشتند، هر روز یک خبرگزاری یا برنامه تلویزیونی می‌آمد و می‌گفت فلان کس سن واقعی‌اش را نگفته است و بعد از شعف این حجم از طنزپردازی غش و ضعف می‌کرد. اما چون دولت حذف این دست شوخي‌هاي زننده را در برنامه‌هایش دیده است، با یک پیشگیری درست، جلوی نصف آسیب‌های اجتماعی را گرفت.

ج) همین‌هایی که الان مدعی این شده‌اند که دولت و مجلس به خانم‌ها توجه نمی‌کنند، در طول هفته به خاطر توجه مجلسی‌ها به خانم موگرینی، آسمان و زمین را به هم دوختند. همین برخوردهای دوگانه است که نشان می‌دهد پشت پرده این اعتراض‌ها چیز دیگری است.

د) چون دولت همه دلایلش را در بوق و کرنا نمی‌کند، به این معنا نیست که بدون فکر تصمیم‌گیری شده است. به عنوان مشت، نمونه خروار عرض می‌کنم؛ شما تصور کنید وزیر ورزش و جوانان ما یک خانم بود، تیم ملی هم قرار بود جشن صعود به جام جهانی را برگزار کند. انصافا خیلی وجهه خوبی ندارد که وزیر به خاطر فشردگی جلسات نمی‌توانست در استادیوم آزادی حاضر بشود.

در پایان باید یادآوری کنیم که ما در دولت معاون امور زنان داریم در حالی‌که اصلا معاون امور مردان نداریم، پس اگر کسی بخواهد بابت تبعیض‌ها ناراحت بشود ما مردان هستیم نه زنان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه طنز سطح پاییین ،سکسیستی و مبتذلی. کی این طنازهای بی استعداد می فهمند زمانه عوض شده و دیگه نمیشه با یه سری کلیشه های مسخره مثل سن زنها مردم رو خندوند

    • بدون نام

      چرا اعصاب نداری؟ خوب نخند!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج