اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۸۱۶۶۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آبی های لندن و دغدغه سندروم سال دوم!

دیباچه ای بر فصل ۱۸ - ۲۰۱۷ لیگ جزیره (۴)

در ابتدای فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلستان قرار داریم. وبسایت guardian هر یک از ۲۰ تیم حاضر در این مسابقات را مورد بررسی قرار داده و رتبه آن ها را پیش بینی کرده است.

وبسایت نود: در ابتدای فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلستان قرار داریم. وبسایت guardian هر یک از ۲۰ تیم حاضر در این مسابقات را مورد بررسی قرار داده و رتبه آن ها را پیش بینی کرده است. در هر بخش، چهار تیم لیگ برتر را بررسی کرده و خلاصه ای از نکات کارشناس های تحریریه guardian را تقدیم حضورتان می کنیم. در این بخش، تیم های کریستال پالاس، واتفورد و چلسی را مورد بررسی قرار می دهیم.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (4)

کریستال پالاس

عقاب ها برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، برای پنجمین فصل پیاپی در بالاترین سطح فوتبال انگلستان به میدان می روند. سم الردایس برای این تیم جنوب لندن در فصل گذشته، همچون یک ناجی ظاهر ولی استیو پریش رئیس باشگاه پس از پایان فصل، به شکل مرموزی با سم الردایس قطع همکاری کرده و به سراغ فرانک دی بوئر مربی سابق آژاکس و اینتر رفت. کریستال پالاس در فصل گذشته لیگ برتر به رتبه چهاردهم جدول بسنده نمود و بنا به برآورد کارشناس های تحریریه guardian، این تیم در فصل جدید نیز همان رتبه چهاردهم را تکرار خواهد کرد. شانس قهرمانی پالاس نیز ۷۵۰ به ۱ در نظر گرفته شده است. نتایج اسفناک پالاس در سال ۲۰۱۶ منجر به برکناری آلن پاردیو گردید اما چند خرید خوب در پنجره زمستانی ژانویه ۲۰۱۷ و استفاده از تجارب ارزنده الردایس، مجدداً قطار کریستال پالاس را در مسیر موفقیت، ریل گذاری کرد. ویلفرد زاها و آندروس تاونزند در کناره ها، ممدو ساکو در قلب خط دفاعی، لوکا میلیوویه ویچ در خط هافبک و کریستین بنتکه در پیکان حمله تیم کریستال پالاس، نقش به سزایی در گریز از سقوط به دسته پایین داشتند. پیروزی در زمین چلسی قهرمان و لیورپول یا برد خانگی مقابل آرسنال پس از ۳۸ سال، از بزرگ ترین دستاوردهای الردایس در پالاس بود. عقاب های لندن در فصل گذشته لیگ برتر، ۲۱ بار متحمل شکست شدند که اغلب این ناکامی ها نیز در خانه آن ها یعنی سلهرست پارک رقم خورد.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (4)

فرانک دی بوئر در بدو ورود به این باشگاه، به طرز محترمانه ای از تاکتیک ها و رویکرد تدافعی سم الردایس انتقاد کرد و سطح توقعات هواداران را افزایش داد. او که ۴ قهرمانی پیاپی در لیگ هلند را به همراه آژاکس جشن گرفته بود، فقط ۸۵ روز در اینتر دوام آورد. حال باید دید که آیا دی بوئر فقط برای لیگ هلند مناسب است یا حرفی برای گفتن در فوتبال انگلیس خواهد داشت؟ علاقه او به فوتبال هجومی بدین معنا نیست که کلیه اندیشه های تدافعی حاکم بر روح تیم کریستال پالاس را نادیده بگیرد. لازمه موفقیت در لیگ برتر، وجود یک خط دفاعی مستحکم است و دی بوئر در آژاکس، یک خط دفاعی مستحکم را ساخته بود. این سرمربی هلندی، تفاوت های اساسی را در تاکتیک های کریستال پالاس به وجود آورده و هواداران انتظار دارند که تیم محبوبشان در فصل جدید، حداقل دغدغه سقوط نداشته باشد. دی بوئر با خرید یاییرو ریدوالد مدافع پا به توپ آژاکس، به دنبال جوان گرایی در خط دفاعی و سایر خطوط تیمش است. استیو مانداندا دروازه بان با تجربه فرانسوی پس از یک دوره کوتاه و ناموفق، دوباره به تیم المپیک مارسی بازگشت و آدریان دروازه بان وستهم جانشین وی در سلهرست پارک شد. با توجه به سیستم مورد علاقه دی بوئر یعنی ۳-۴-۳، وی به دنبال یک مهاجم کناری و یک بال راست است. همچنین روبن لوفتوس چیک نیز از چلسی به طور قرضی به کریستال پالاس پیوست تا روح جوانی و طراوت در این تیم تقویت شود زیرا دی بوئر یک مربی از مکتب فوتبال آژاکس است. نوسازی و گسترش ورزشگاه سلهرست پارک و تقویت تیم های آکادمی باشگاه، از دیگر برنامه های کریستال پالاس می باشد. البته پالاس در نخستین هفته از فصل جدید لیگ برتر، یک شکست تلخ و عجیب خانگی را مقابل هادرسفیلد تاون پذیرفت تا دی بوئر و شاگردهایش توسط هواداران هو شوند.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (4)


سوانسی سیتی

قوها در فصل گذشته به جایگاهی بهتر از پانزدهم دست پیدا نکردند اما کارشناس های تحریریه guardian مکان هفدهم را برای تیم سوانسی در فصل جدید لیگ برتر، محتمل تر می دانند. همچنین شانس قهرمانی سوانسی نیز ۱۰۰۰ به ۱ در نظر گرفته شده است. سوانسی به عنوان تنها نماینده ولز در لیگ برتر، همواره مورد توجهات ویژه ای قرار گرفته و هواداران قوها از پل کلمنت به عنوان ناجی تیم محبوبشان یاد می کنند. کلمنت در میانه های فصل گذشته، تیم بحران زده سوانسی را از باب بردلی تحویل گرفت و با کسب نتایج مقبول، قوها را از سقوط به دسته پایین نجات داد. تیتر نخست خبری پیرامون تیم سوانسی طی چند ماه اخیر، صرفاً به جدایی گیلفی سیگوردسون ستاره ایسلندی مربوط می شود. داستان هزار و یک شب علاقه اورتون به سیگوردسون، همچنان ادامه داشته ولی هنوز این بازیکن محبوب از سوانسی جدا نشده است. کلمنت که همواره به عنوان یک دستیار خوب شناخته می شد، نخستین تجربه سرمربیگری خود در لیگ برتر را به همراه سوانسی به دست آورد. او با ایده های بکر و تاکتیک های مناسب، توانایی خویش را به رخ همگان کشید. سیگوردسون یک بازیکن همه کاره برای سوانسی است و جدایی اش تأثیر به سزایی در نحوه بازی این تیم خواهد داشت. به همین دلیل، بزرگ ترین دغدغه کنونی کلمنت، حفظ این ستاره ایسلندی در حد امکان و در غیر این صورت، یافتن یک جانشین مناسب برای وی است. از ۱۳۳ گل تیم سوانسی طی سه فصل گذشته لیگ برتر، ۵۳ گل با تأثیر مستقیم سیگوردسون به ثمر رسیده شده و کیفیت هیچ بازیکنی در این تیم به اندازه سیگوردسون نیست. پل کلمنت در اغلب بازی های پیش فصل، از وین راتلیج به عنوان جانشین سیگوردسون در پُست بازیساز (یار شماره ۱۰) استفاده کرده است. قوها با پول حاصل از فروش احتمالی سیگوردسون به اورتون، باید یک مهاجم، یک مدافع برای تقویت پوشش دفاعی و یک بازیساز به عنوان جانشین سیگوردسون را خریداری کنند.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (4)

تامی آبراهام بازیکن مستعد آکادمی چلسی به طور قرضی به سوانسی پیوسته است. خرید اروین مولدر دروازه بان ارزنده تیم هیرنفین، خبر خوبی برای هواداران می باشد. او از سرعت و تحرک خوبی برخوردار بوده و نقطه ضعف سوانسی در فصل گذشته یعنی استفاده از ضد حملات را جبران خواهد کرد. روکه مسا هافبک لاس پالماس را باید مهم ترین خرید تابستانی سوانسی دانست زیرا او در فصل گذشته لالیگا، نفر دوم از لحاظ تعداد پاس های ارسالی بود. مسا ۲۸ ساله که به سیبیل هایش نیز معروف شده، ۱۱ میلیون پوند برای سوانسی آب خورد. او با خودش عهد بسته که سیبیل های خود را نگه دارد تا روزی که به تیم ملی اسپانیا دعوت شود. از روکه مسا به عنوان جانشین آینده لئون بریتون هافبک ۳۵ ساله و قدیمی سوانسی نام برده شده است. جک کورک هافبک وفادار سوانسی نیز پس از سال ها، از این تیم جدا شد. مصدومیت فرناندو یورنته به علت تصادف با موتور سیکلت در تعطیلات تابستانی، ضربه بزرگی برای سوانسی بود زیرا او ۱۵ گل را در فصل گذشته لیگ برتر به ثمر رساند. بورخا باستون و بافتیمبی گومیس دو مهاجم با تجربه سوانسی نیز در تابستان جاری به ترتیب به مالاگا و گالاتاسرای ملحق شده و کمبود بزرگی در خط حمله قوها احساس می شود. جوردن آیو و لوسیانو نارسینگ در نیم فصل گذشته ثابت کردند که مهره های قابل اتکایی برای پل کلمنت محسوب نمی شوند. اوج هنر پل کلمنت در فصل گذشته، ارتقاء کیفیت خط دفاعی سوانسی بود. یکی دیگر از دغدغه های پل کلمنت، عدم وجود آلترناتیوهای مناسب برای چهار مدافع اصلی تیمش روی نیمکت است. هواداران سوانسی طی دو فصل گذشته، به طور ناپلئونی از سقوط به چمپیونشیپ نجات یافتند اما با وجود کلمنت و ثبات روی نیمکت قوها، انتظار می رود که این تیم در فصل جدید به رده های میانی جدول بیاندیشد.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (4)


واتفورد

زنبورها در فصل گذشته با حضور در مکان هفدهم جدول، از فرار به دسته پایین نجات یافتند اما بنا به عقیده کارشناس های تحریریه guardian، وضعیت واتفورد در فصل جدید بهتر شده و شاگردهای مارکو سیلوا پرتغالی در مکان پانزدهم جدول خواهند ایستاد. همچنین، شانس قهرمانی واتفورد نیز ۱۰۰۰ به ۱ پیش بینی شده است. اگر چه مارکو سیلوا در فصل گذشته به عنوان سرمربی هال سیتی به چمپیونشیپ سقوط کرد اما این مربی پرتغالی و شاگرد مکتب ژوزه مورینیو، تحولات ملموس فنی و تاکتیکی را در تیم خود به وجود آورده و کیفیت بالای خود را به اثبات رساند. به همین دلیل، مدیران باشگاه واتفورد در فصل جدید به مارکو سیلوا اعتماد کرده و سکان هدایت زنبورها در اختیار این مرد پرتغالی قرار گرفت. هواداران واتفورد هرگز از نتایج و نحوه بازی تیم خود در دوران حضور والتر ماتزاری راضی نبودند ولی با دلخوشی فراوانی به مارکو سیلوا چشم دوخته اند. ماتزاری هرگز ارتباط خوبی با هواداران نداشت و عدم تسلط وی به زبان انگلیسی، مشکلات را دو چندان کرد. خبر برکناری او در یک هفته ماقبل آخر، هرگز موجب تکدر خاطر هواداران واتفورد نشد زیرا ماتزاری ایتالیایی یک شخصیت خشک و انعطاف ناپذیر بود.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (4)

مارکو سیلوا یک مربی جوان و کاریزماتیک است و چه بسا اگر چند هفته زودتر روی نیمکت هال سیتی می نشست، هرگز ببرها به دسته پایین سقوط نمی کردند. او نسبت امتیاز هال سیتی در هر بازی را از میانگین ۰،۶۵ به ۱،۴۳ افزایش داد. سیلوا در بدو حضور، علاوه بر بومی گرایی، خواستار کاهش میانگین سنی واتفورد و ایجاد جوان گرایی در این تیم شد. به همین دلیل، قرارداد قرضی تام کلوِرلی از اورتون تبدیل به قرارداد دائمی گردید و ناتانیل چالوبا ۲۲ ساله نیز در ازای ۵،۵ میلیون پوند از چلسی به جمع زنبورها پیوست. ویل هیوز بازیکن ۲۲ ساله تیم دربی کانتی هم با ۴،۵ میلیون پوند، وارد ورزشگاه ویکاریج رود شد. سیلوا اعتقاد ویژه ای به سیستم ۱-۳-۲-۴ دارد. ریچارلیسون و آندره گری دو خرید کلیدی مارکو سیلوا برای تقویت خط حمله هستند هر چند ریچارلیسون برزیلی از قابلیت بازی در پُست بال نیز برخودار می باشد. ریچارلیسون با ۱۱،۵ میلیون پوند از فلومیننزه به جمع زنبورها ملحق گردید. با این دو خرید و البته وجود دو مهاجم دیگر یعنی تروی دینی و استفانو اوکاکا، خیال هواداران واتفورد از خط حمله راحت شد. عملکرد خط دفاعی واتفورد در فصل گذشته چندان جالب نبود و به همین دلیل، کیکه فمنیا دفاع راست آلاوز خریداری شد. نمایش عالی واتفورد در بازی نخست از فصل جدید لیگ برتر و تساوی ۳-۳ مقابل لیورپول، گوشه ای از شایستگی های مارکو سیلوا را نشان داد.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (4)


چلسی

آبی های لندن در فصل گذشته لیگ برتر با اقتدار به مقام قهرمانی دست یافتند اما کارشناس های تحریریه guardian، تکرار این قهرمانی را دشوار دانسته و نایب قهرمانی تیم چلسی را در فصل جدید لیگ برتر پیش بینی می کنند. همچنین، احتمال قهرمانی چلسی نیز ۷ به ۲ در نظر گرفته شده است. معمولاً تیم چلسی در فصل بعد از قهرمانی، دچار افت شده و این اتفاق برای آبی های لندن در سال ۲۰۱۰ تحت هدایت کارلو آنچلوتی و پنج سال بعد تحت هدایت ژوزه مورینیو رقم خورد. حال باید دید که آیا آنتونیو کونته از وقوع این اتفاق جلوگیری خواهد کرد یا خیر؟ چلسی در تابستان جاری به طرز عجیب و با ارسال یک پیامک از سوی کونته، همکاری اش با دیگو کاستا را قطع کرد و در پروسه جذب روملو لوکاکو نیز ناکام شد. دست تقدیر چنین بود که آلوارو موراتا در ازای ۵۸ میلیون پوند به استمفورد بریج برود اما به عقیده بسیاری از کارشناس ها، هنوز هم جای خالی دیگو کاستا پُر نشده و چلسی به یک گلزن تمام عیار دیگر در خط حمله نیاز دارد. آنتونیو کونته در پشت پرده با برخی از مدیران باشگاه چلسی به اختلاف خورده و از عملکرد باشگاه در بازار نقل و انتقالات تابستانی، راضی نیست. بخشی از هواداران چلسی نیز از مایکل امنالو مدیر ورزشی آبی های لندن ناراضی هستند. چلسی در فصل جدید باید در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود و با توجه به بازی های سنگین و برنامه فشرده، چه بسا یاران کونته با بضاعت کنونی به مشکل بخورند. کونته در فصل گذشته فقط ۱۶ بازیکن متفاوت را در ترکیب اصلی چلسی قرار داد که دو تن از آن ها یعنی اسکار و برانیسلاو ایوانوویچ در زمستان گذشته به فروش رسیدند. در تابستان جاری نیز چند بازیکن سرشناس از جمله جان تری، نمانیا ماتیچ، ناتانیل چالوبا، نیتان آکه، کورت زوما، روبن لوفتوس چیک و دیگو کاستا از جمع یاران کونته به طور دائمی یا قرضی جدا شدند. بسیاری از بازیکن های حاضر در فهرست چلسی از آکادمی بوده و این کمبودها در هفته نخست لیگ برتر به چشم آمد.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (4)

در روزی که چلسی در کمال تعجب متحمل شکست خانگی ۳-۲ مقابل برنلی گردید، به جز آلوارو موراتا، هیچ بازیکن سرشناس دیگری روی نیمکت حضور نداشت. تیموئه باکایوکو یکی دیگر از خریدهای چلسی است که برای تقویت خط هافبک، با مبلغ ۳۵ میلیون پوند از موناکو راهی استمفورد بریج گردید. حضور تیموئه باکایوکو و انگولو کانته موجب تقویت ناحیه هافبک دفاعی چلسی می شود. بازگشت آندریاس کریستنسن پس از دوره قرضی ۴ ساله در مونشن گلادباخ و خرید آنتونیو رودیگر از رم، تا حدودی خیال کونته را از خط دفاعی راحت کرده و شاید امضاء قرارداد با فیرخیل فان دایک، آخرین هدف این سرمربی ایتالیایی برای تقویت خط دفاعی تیمش باشد. میشی باتشوای در بازی های پیش فصل درخشان ظاهر شده و حضور موراتا نیز به معنای تقویت بیشتر خط حمله چلسی است اما هنوز هم برخی کارشناس ها، نگاه بد بینانه ای به جدایی دیگو کاستا داشته و معتقدند که هیچ کدام از این دو بازیکن (موراتا و باتشوای)، از توانایی گلزنی کاستا برخوردار نیستند. کونته در فصل گذشته با تغییر سیستم تیمش به ۳-۴-۳، اوضاع را دگرگون ساخت اما هیچ دلیلی وجود ندارد که او در فصل جدید نیز از همان سیستم فصل قبل استفاده نماید. اگر چه شکست عجیب مقابل برنلی و وضعیت نامناسب نیمکت چلسی، موجب نگرانی هواداران شد اما هنوز هم آنها امیدوارند که اتفاقات سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵ برای تیم محبوبشان تکرار نشود.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (4)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج