۵۸۱۹۸۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

فلاحت‌ پیشه: تحریم‌ ها بازگشت‌ ناپذیرند

عوامل بازدارنده خروج آمریکا از برجام جدی‌ است. ترامپ به‌رغم تمام شعارهای عامه‌پسند‌ خود در یک موضوع جامعه آمریکا را به وحشت می‌اندازد و آن شباهت رفتارهای ترامپ در سیاست خارجی به بوش پسر‌‌ است.

حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه در روزنامه آرمان نوشت: عوامل بازدارنده خروج آمریکا از برجام جدی‌ است. ترامپ به‌رغم تمام شعارهای عامه‌پسند‌ خود در یک موضوع جامعه آمریکا را به وحشت می‌اندازد و آن شباهت رفتارهای ترامپ در سیاست خارجی به بوش پسر‌‌ است.
بوش پسر زخم‌های زیادی در دنیا ایجاد کرد؛ زخمی که سرباز مانده و تلفات زیادی را برای جهانیان به ارمغان آورد. آمریکایی‌ها از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ توان مالی و حیثیتی فراوانی برای بحران‌های برجامانده از دوران بوش پسر پرداخت کردند، طوری که جهانیان آمریکا را مقصر اصلی بحران در چهارسوی جهان می‌دانند.
از این نظر آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین آسیب‌های اقتصادی را متحمل شدند، زیرا برای کاهش بحران‌های مختلف باید هرساله بودجه نظامی خود را افزایش می‌دادند. ترامپ هم به‌همین‌شکل از ابتدای کار خود بحران‌های تازه‌ای را برای آمریکا به وجود آورد و زخم‌هایی را ایجاد کرد که برای همه دردسرساز شده است.
ضمن اینکه ترامپ، قدرت و توانایی بوش پسر را در حوزه بین‌المللی ندارد و بیش از هر چیز در ماه‌های گذشته با کاهش محبوبیت روبه‌رو بوده است. ترامپ به تیم مشخصی ماموریت داده که توافق هسته‌ای را مورد بررسی قرار دهند. اگر این هیات گزارشی منفی را در مورد برجام منتشر کنند، آنگاه چند احتمال محتمل است. اگر این گزارش منفی باشد، آمریکایی‌ها متوسل به بندهایی از قطعنامه ۲۲۳۱ خواهند شد.
طبق این مورد یکی از طرف‌های توافق وین می‌تواند نقض برجام را درخواست کند و خواهان بازگشت شرایط به قبل شود.
برجام دستاورد و توافقی بین‌المللی است که بخش عمده‌ای از آثار آن بازگشت‌نا‌پذیر است، مگر اینکه تمامی طرفین آن گرد‌هم جمع شده و شرایط را به قبل از سال۹۳ بازگردانند، اما ترامپ می‌داند اگر آمریکایی‌ها خروج از برجام را اعلام کنند، چون تقاضای اعمال بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ براساس گزارش نهادهایی صورت نگرفته که مسئول اعلام گزارش ‌هستند، آنگاه خروج آمریکا در این مورد، شریک راهبردی نخواهد داشت و به‌‌ همان میزان که آمریکا از ضعف مشروعیت در این مورد برخوردار خواهد شد، توان عملیاتی لازم را برای بازگرداندن تحریم‌ها نخواهد داشت، زیرا اگر آمریکایی‌ها بخواهند تحریم ایران را فراگیر کنند، با موانعی در شورای امنیت روبه‌رو خواهند بود.
به‌رغم این شرایط، ایران چون از قبل خلف وعده‌ آمریکایی‌ها را پیش‌بینی کرده بود، روابط خود را شتابان با جهان پیش برد. از این رو اگر ترامپ توافق هسته‌ای را پاره کند، باز هم تحریم‌های بین‌المللی بازگشت‌ناپذیر خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلاً که یکی یکی دارن اضافه میشن..........

    • بدون نام

      عجب دلیل قانع کننده ای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج