۵۸۲۱۴۷
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

سرو «دود مقدس» در کلیسای ماری‌جوآنا

همان‌طور که رفته رفته از حاضرین در کلیسا‌های آمریکا کاسته می‌شود یک گروه دینی نوظهور در «دنور» ایالت «کلرادو» پا گرفته است.

خبرگزاری تسنیم: کلیسایی در ایالت کلرادوی آمریکا افتتاح شده است که کشیدن ماری‌جوآنا در آن آزاد است.

همان‌طور که رفته رفته از حاضرین در کلیسا‌های آمریکا کاسته می‌شود یک گروه دینی نوظهور در «دنور» ایالت «کلرادو» پا گرفته است.
سرو «دود مقدس» در کلیسای ماری‌جوآنا

بر اساس گزارش گاردین، کلیسایی در شهر دنور ایالت کلارادو آمریکا افتتاح شده است که پیروانش به پرستش ماری‌جوآنا اشتغال دارند.

این گروه ابتدا به‌واسطه سیگار کشیدن‌های دورهمی چند جوان تشکیل شد.

«استیو برک»(Steve Berke)، فارغ التحصیل دانشگاه ییل، به همراه خانواده به طور موقت در یک کلیسای قدیمی در دنور، کلرادو زندگی می‌کرد.
سرو «دود مقدس» در کلیسای ماری‌جوآنا

برنامه خانواده استیو این بود که ساختمان ۱۱۳ ساله کلیسا را بکوبند و به یک آپارتمان تبدیل کنند.

در این بین «استیو» و «لی مولی» و چند دوست مشترک دیگر از میامی به کلرادو کوچ کردند تا در بازار مترقی ماری‌جوآنا در این ایالت آمریکا سرمایه‌گذاری کنند.

گفتگوهای این گروه جوان در نهایت به این نتیجه رسید که کاری به کار ساختمان کلیسا نداشته باشند و بنابراین والیدن «استیو» را متقاعد کردند که ساختمان را به پسرشان بدهند.
سرو «دود مقدس» در کلیسای ماری‌جوآنا

اینگونه بود که در 20 آوریل 2016 نخستین «کلیسای بین‌المللی ماری‌جوآنا»(International Church of Cannabis) با ارائه ماری‌جوآنا، الاهیات و بازی‌های کامپیوتری درهای خود را به روی متقاضیان گشود.

از بیرون همه چیز طبیعی به نظر می‌رسد؛ برج‌هایی با آجرهای قرمز، باروهای کوتاه‌تر و سه درب ورودی همه آنچه را که یک مکان مقدس باید داشته باشد را به این کلیسا می‌دهد اما

طرح اصلی اعضای این گروه آن بود که ورود به کلیسا برای عموم آزاد و استفاده از خدمات آن برای حاضرین بلامانع باشد.

اما از آنجا که قوانین موجود کلرادو فقط اجازه کشیدن ماری‌جوآنا را در باشگاه‌های خصوصی می‌دهد تنها اعضای رسمی این کلیسا می‌توانند از خدمات "دود مقدس" بهره‌مند شوند.

در حال حاضر، این کلیسا نام 1400 نفر را در فهرست خود می‌بیند.
سرو «دود مقدس» در کلیسای ماری‌جوآنا

در‌های این مکان از پنج‌شنبه تا یکشنبه‌ برای عموم باز است اما ارائه خدمات خصوصی از جمله استعمال ماری‌جوآنا و فرآورده‌های گیاه کانابیس فقط در روزهای جمعه امکان‌پذیر است.

نکته قابل تامل رو به رشد بودن اعضای ثابت این کلیسا است؛ البته جای تعجب هم ندارد چرا که استفاده پزشکی از ماری‌جوآنا از سال ۲۰۰۰ در کلرادو قانونی اعلام شد و این ایالت درواقع اولین ایالت در سراسر آمریکا بود که آن را به قانون اساسی آمریکا وارد کرد.

تا سال ۲۰۰۹ ارائه ماری‌جوآنا توسط داروخانه‌ها در سراسر این ایالت اناجم می‌شد و از سال ۲۰۱۲ مصرف تفریحی آن آزاد اعلام شد.

این در حالی است که فقط در سال ۲۰۱۶ در ایالت کلرادو بیش از یک میلیارد دلار «کانابیس» فروخته است.

آزاد شدن مصرف ماده مخدر ماری‌جوآنا علاوه بر ایجاد مشاغل جدید درآمد مالیاتی در حدود ۲۰۰ میلیون دلار را برای دولت ایالتی در پی داشته است.

کلیسای اختصاصی برای ماری‌جوآنا ممکن است به نظر ما عجیب و غریب باشد اما در این ایالت آمریکا همه چیز امکان‌پذیر به نظر می‌رسد.

در عین حال گزارش‌نویش روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به کاهش حضور مردم این کشور در کلیسا - در سال گذشته فقط ۱.۴ مردم به کلیسا مراجعه کرده‌اند- درصدد ارائه پیشنهاد افتتاح کلیسای مشابه در انگلیس برآمده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیروانش به پرستش ماری‌جوآنا اشتغال دارند!!! خنده دار ترین ادعای ممکن. لطفاً بدون جستجو و اطلاعات کافی متنی را منتشر نکنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج