۵۸۲۵۵۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آرزوي پنج ساله طرح توسعه سنگلج

طرح توسعه تماشاخانه سنگلج يا به زبان شيواتر «درخواست جمعي هنرمندان تئاتر براي توسعه اين سالن قديمي و با‌اصالت تئاتر» چندسالي است مطرح شده و از سوي مديران و اهالي اين عرصه پيگيري مي‌شود.

روزنامه اعتماد - بابك احمدي: طرح توسعه تماشاخانه سنگلج يا به زبان شيواتر «درخواست جمعي هنرمندان تئاتر براي توسعه اين سالن قديمي و با‌اصالت تئاتر» چندسالي است مطرح شده و از سوي مديران و اهالي اين عرصه پيگيري مي‌شود. سال ٩١ عزت‌الله انتظامي در مقام رييس هيات‌مديره خانه تئاتر دست به قلم شد و نامه‌اي خطاب به شهرداري سابق تهران نوشت و تسريع در فرآيند اجرايي اين طرح را خواستار شد.
«صميمانه تقاضا مي‌كنم با صدور اين دستور به سازمان املاك و مستغلات آخرين گام در تحقق اين طرح ارزشمند برداشته شود و برگ زريني از صفحه هنر اين مرز و بوم به دست توانمند شما ورق بخورد.» اتفاقي كه هرگز رخ نداد تا كار به انتشار نامه سرگشاده ٨١٩ دانشجو، فارغ‌التحصيل، مدرس و فعال تئاتر به شهردار تهران رسيد. در ادامه هم با تغيير مديريت اين مكان فرهنگي در سال ٩٤ علي عابدي مديريت سنگلج را برعهده گرفت.

او از همان ابتدا نشان داد عزم جدي براي پيگيري خواست جمعي تئاتري‌ها دارد اما در ادامه چندان موفق به پيشبرد اين هدف نشد. اين مدير فروردين ٩٥ اعلام كرد طرح توسعه سنگلج را از طريق مجلس شوراي اسلامي پيگيري مي‌كند. «مساله پاركينگ و طرح توسعه تماشاخانه سنگلج از طريق مجلس شوراي اسلامي و كميسيون فرهنگي مجلس درحال پيگيري است. يوناتن بت‌كليا، نماينده آشوريان در مجلس نيز پيگير اين مساله است.» مدير تماشاخانه سنگلج ظاهرا از اين منظر نيز به هدف خود نرسيد تا اينكه تصميم گرفت براي جلب‌توجه افكار عمومي نسبت به اهميت ماجرا نشستي رسانه‌اي برگزار كند.

به اين ترتيب نشست رسانه‌اي تشريح روند نوسازي تماشاخانه سنگلج ظهر روز شنبه ۳۰ بهمن‌ماه با حضور علي عابدي و محسن حسن‌زاده رييس و مدير روابط عمومي تماشاخانه سنگلج و با حضور مسعود معمار، سرپرست دفتر طرح‌هاي عمراني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد كه طي آن اصحاب رسانه از روند نوسازي و تعميرات انجام شده در اين سالن تئاتري مطلع شدند. عابدي آن زمان نيز اعلام كرد: «ما جلسه‌اي با كميسيون فرهنگي مجلس درباره اين طرح داشتيم كه قول مساعد داده شد تا با آقاي قاليباف و آقايان مرادخاني و شفيعي جلسه‌اي در اين باره برگزار شود. وقتي بعد از آن جلسه پاسخي دريافت نكرديم از طريق نمايندگان مجلس پيگير شديم ولي باز هم نتوانستيم با آقاي قاليباف پل ارتباطي برقرار كنيم.

بعد از فوت آقاي رشيدي، آقاي قاليباف در صفحه شخصي اينستاگرام خود قول داد كه به وصيت آقاي رشيدي درباره طرح توسعه تماشاخانه سنگلج عمل كند. متاسفانه تا به امروز هنوز اقدامي در اين خصوص صورت نگرفته و ما قصد داريم كمپين طرح توسعه تماشاخانه سنگلج را راه‌اندازي كنيم.» اينجا ظاهرا نقطه بن‌بست همه تلاش‌ها بود. عابدي در گفت‌وگو با «اعتماد» دليل توقف به وجود آمده را چنين عنوان مي‌كند: «از طرف ما هيچ بن‌بستي وجود ندارد و به هرحال در پي ارتباط با مسوولان هستيم.
ولي نكته اينجاست كه تا امروز تمام راه‌هاي ممكن را آزموده‌ايم ولي حقيقتا نهاد متولي امر يعني شهرداري تهران هيچ توجهي به ما ندارد.» اين مدير به‌شدت از اينكه جامعه تئاتري ناچار باشد تمام راه پنج سال گذشته را دوباره و حالا براي اعضاي شوراي شهر جديد تكرار كند، نگران است. «بايد يك راه ارتباطي مستقيم بين معاونت هنري و شهرداري تهران و شوراي شهر وجود داشته باشد كه سريع‌تر به سرانجام برسيم. در حال حاضر آقاي مسجدجامعي كه يك چهره‌ فرهنگي آشنا به مقوله است تنها نقطه اميد ما تلقي مي‌شود و من تقاضا مي‌كنم در اين مورد ورود كنند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج