۵۸۴۵۹۶
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

گذراندن آخر هفته‌ای دوست داشتنی و کاملا اقتصادی

خیلی وقت ها پیش آمده است که آخر هفته شده و دوست داریم کاری متفاوت از هفته پیش انجام دهیم. کاری که هم به صرفه باشد و هم با انجامش به ما خوش بگذرد.

ماهنامه معیشت - تینا کیهانی: خیلی وقت ها پیش آمده است که آخر هفته شده و دوست داریم کاری متفاوت از هفته پیش انجام دهیم. کاری که هم به صرفه باشد و هم با انجامش به ما خوش بگذرد. در این مطلب چند روش برای گذراندن آخر هفته ای متفاوت، دوست داشتنی و البته کاملا اقتصادی و به صرفه را معرفی می کنیم:

ورزش همگانی
گذراندن آخر هفته‌ای دوست داشتنی و کاملا اقتصادی

بهتر است سری به پارک بزنیم و از وسایل ورزشی پارک استفاده کنیم. این وسایل که به رایگان در بیشتر پارک ها موجودند، گزینه خوبی برای ایجاد احساس نشاط و شادابی و تضمین سلامتی اند. برخی مواقع در پارک ها برنامه های ورزشی دسته جمعی وجود دارد که معمولا در اوایل صبح برگزار می شوند. بد نیست یک بار این حس را تجربه کنید. ورزش با گروهی از افراد در محیط زیبای پارک بی شک حس متفاوتی خواهدبود.

لذت پخت نان

همین الان من مطمئنم که در آشپزخانه اکثر شما خوانندگان عزیز مواد لازم برای پختن یک نان خانگی موجود است. آخر هفته در کنار هم نانوایی کنید و لذت طعم نان گرم و تازه و از همه مهمتر حاصل دسترنج خودتان را از دست ندهید. نان خانگی تان را در کنار هرآنچه دوست دارید، به عنوان عصرانه ای لوکس میل کنید. شک نکنید که به یک بار امتحان کردن می ارزد.

دست های جادویی

تنها چیزی که نیاز داریم سه عدد توپ کوچک است. در اینترنت برنامه های زیادی در زمینه آموزش هنرهای شعبده بازی وجود دارد. می توانید آن ها را دانلود کنید و این حقه های کوچک را آموزش ببینید. نه تنها سرگرمی جالبی خواهدبود، بلکه می توانید باعث شادی و خوشحالی دیگر اعضای خانواده شوید. خیلی بامزه خواهدبود که موقع شستن میوه ها هنر خود را با سه تا از سیب ها به نمایش بگذارید. مطمئن باشید دیگران خیلی خوشحال خواهندشد.

عکاسان حرفه ای
گذراندن آخر هفته‌ای دوست داشتنی و کاملا اقتصادی

این روزها اکثر ما گوشی هایی با قابلیت عکاسی یا دوربین دیجیتال در دسترس داریم. پس شروع به عکاسی کنید. از هر چیزی که خوشتان می آید یا به نظرتان جالب است، عکس بگیرید. لازم نیست سوژه عکاسی شما حتما طبیعتی اعجاب انِز باشد. از میز کارتان، فنجان چای و هر مورد ساده دیگری هم می توانید عکس بگیرید. در کمتر از یک ماه آرشیو بزرگ و جذابی از عکس هایی خواهید داشت که دیدن هر کدام از آن ها شما را خوشحال خواهدکرد. با این روش می توانید عکاسی را به یکی از عادات مورد علاقه تان تبدیل کنید.

تعویض روغنی

یکی از کارهایی که خوب است تا انجام دادنش را خودمان یاد بگیریم، عوض کردن روغن موتور و فیلتر ماشین است. این بار که ماشینتان را بردید تعویض روغنی کمی با دقت تر نگاه کنید و اگر کافی نیست، باز هم دفعات دیگر را صرف آموزش کنید. اما تصمیم بگیرید تا به محض یادگرفتن این مهارت، تعویض روغن موتور ماشینتان را خودتان انجام دهید. خیلی از جایگاه های سوخت هم هستند که روغن موتور قدیمی و استفاده شده را قبول و در فرایندهای بازیافتی استفاده می کنند. پس نگران روغن موتور قدیمی هم نباشید.

بازدید از کلکسیون

شاید طرفدار کتاب یا دی وی دی باشید. بد نیست سری به مجموعه خود بزنید. خیلی از فیلم ها و کتاب ها را می توان دوباره دید و خواندن و لذت جدیدی را تجربه کرد. لذت تکرار فیلم یا کتابی که دوست داشته اید، برایتان شیرین خواهدبود. اگر هم از دست دی وی دی ها و کتاب هایی که در انبار دارید، و نمی خواهید هرگز چشمتان دوباره به آن ها بیفتد، خسته شده اید می توانید آن ها را به مراکزی که مخصوص این کار است، ببرید و بفروشید یا برای فروششان از دنیای مجازی کمک بگیرید. اگر هم اهل فروختن علایقتان نیستید، آن ها را هدیه دهید.
بازی فکری
گذراندن آخر هفته‌ای دوست داشتنی و کاملا اقتصادی

بازی های تخته ای مثل منوپلی، منچ، پل و ده ها بازی دیگر که می توانند در عین داشتن هیجان زیاد و پر کردن وقت باعث شوند تا سلول های خاکستری مغز نیز فعالیت کنند و از بروز بیماری هایی مثل الزایمر جلوگیری کنند. راستی می توانید از این بازی ها برای هدیه دادن هم استفاده کنید. این بار که خواستید هدیه ای برای دوستانتان تهیه کنید، صرف نظر از سنشان نیازی نیست که ساعت ها در فروشگاه های لوازم تزیینی مشغول شوید. سری به شهر کتاب نزدیک محله تان بزنید و یکی از این وسایل را تهیه کنید، به همین سادگی.

فهرست 101 هدف در 1001 روز

یکی از کارهایی که باعث می شود هر فرد از زندگی خود احساس رضایت داشته باشد، این است که به اهداف خود برسد. برای رسیدن به اهداف خود و این که بدانید آیا آن هدف را کسب کرده اید یا خیر باید آن ها را یادداشت کنید و پس از مدت زمانی مشخص دوباره این لیست را بررسی کنید و دور اهدافی که نائل به کسبشان شده اید، خط بکشید.

تهیه این لیست و فکر کردن به اهدافتان ضمن این که می تواند لذت بخش باشد، باعث می شود تا بتوانید آخر هفته بدون خرجی را در کنار خانواده بگذرانید و از آرزوها و برنامه هایی که هرکدام دارید، باخبر شوید و برای رسیدن به آن ها بیشتر متمرکز شوید.

بافندگی

مهارت های مربوط به بافت از زمان های قدیم تا امروز رایج است و ضمن این که می تواند باعث ایجاد احساس خوشایند در شما شود می تواند هنرمندی شما را نیز به رخ دیگران بکشد. هدیه دادن بافت های زبیایتان به دوستان علاوه بر این که هزینه ای ندارد، می تواند باعث خوشحالی آن ها شود.

تمرین اوریگامی (هنر کاغذ و تا)

تمام وسایلی که نیاز دارید کاغذ و حوصله است. با ساختنی های ساده آغاز کنید. خیلی زود می توانید اشکالی بسازید که فکرش را هم نمی کردید. بعد از مدتی کاغذهای رنگی و مرغوب تر را برای هنرتان انتخاب کنید و از ساخته هایتان به عنوان وسایل تزیینی در خانه استفاده کنید. اوریگامی را به عنوان علاقه دنبال کنید. هیچ عجله ای در کسب مهارت نداشته باشید. دوستان کوچک پنج و ده ساله ای دارم که با هنر اوریگامی من را شگفت زده می کنند. چقدر خوب است که به کودکانمان نیز این گونه هنرمند بودن را بیاموزیم.

فستیوال فیلم
گذراندن آخر هفته‌ای دوست داشتنی و کاملا اقتصادی

دوستانتان را دعوت کنید و از آن ها بخواهید که یکی از فیلم های مورد علاقه شان را هم با خود بیاورند. بدین ترتیب با هم به تماشای فیلم هایی مشغول شوید که ندیده اید و از فیلم دیدن دسته جمعی هم لذت ببرید. بدون اینکه هزینه ای صرف کنید. البته اگر دوست داشتید، این فستیوال را کمی باشکوه تر برگزار کنید و از کنار تنقلات به ویژه تخمه آفتابگردان ساده نگذرید.

زوج های همگام

یک آخر هفته را حتما با همسرتان بدون فرزندان (می توانید در صورتی که خیلی کوچک اند چند ساعتی آن ها را در خانه یکی از آشنایان مورد اطمینان بگذارید) به پیاده روی بروید. با هم قدم بزنید و با هم در مورد روزهای خوبی که داشته اید حرف بزنید. در مورد خاطرات خوبی که سپری کرده اید و رویاهایی که می خواهید به دست آورید. باور کنید استمرار این پیاده روی ها تاثیری عمیق در روحیه شما و همسرتان خواهدگذاشت. بدون آنکه یک ریال هم خرج کنید، هم لحظات خوبی خواهید داشت و هم به بهبود و تحکیم روابط خود کمک خواهیدکرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روناک

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج