۵۸۵۰۹۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

وزرای پیشنهادی در انتظار رأی اعتماد

امروز یکشنبه۲۹ مرداد فرایند رأی اعتماد در مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد و به‌ نظر می‌آید هر ۱۷ وزیر پیشنهادی موفق به اخذ رأی اعتماد بشوند. حسن‌روحانی به هیچ‌کدام از دوجناح وابستگی خاصی ندارد و ‌اعتدالی ‌است. برهمین اساس کابینه پیشنهادی او ترکیبی از اشخاص معتدل هر دوجناح است.

محمد قمی در روزنامه آرمان نوشت: امروز یکشنبه۲۹ مرداد فرایند رأی اعتماد در مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد و به‌ نظر می‌آید هر ۱۷ وزیر پیشنهادی موفق به اخذ رأی اعتماد بشوند. حسن‌روحانی به هیچ‌کدام از دوجناح وابستگی خاصی ندارد و ‌اعتدالی ‌است. برهمین اساس کابینه پیشنهادی او ترکیبی از اشخاص معتدل هر دوجناح است.
از همان روز اعلام کابینه پیشنهادی، مشخص بود که اکثریت قاطع وزرا، رأی بالایی را کسب خواهند کرد. وزیر بهداشت در طول دوران وزارت خود، با طرح تحول سلامت، انقلابی شگرف در زمینه سلامت به وجود آورد و رأی بسیار بالایی کسب خواهد کرد.
برجام و عملکرد موفق ظریف در تمام دوره چهارساله وزارت خود و نیز زیرکی زنگنه در جذب سرمایه‌گذار خارجی و قرارداد توتال باعث شده که نمایندگان استقبال خوبی از هر دو گزینه پیشنهادی وزارتخانه‌های خارجه و نفت داشته باشند و نمایندگان بسیاری به امتداد حضور این دو نفر درکابینه رأی خواهند داد. آوایی، گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری، از نیروهای متخصص و اعتدالی است و با ساختار قوای قضائیه و مجریه آشنایی خوبی دارد و این شناخت او از ساختار دو قوه در برنامه‌های او نمود ‌پیدا می‌کند.
امیرحاتمی، گزینه پیشنهادی وزارت دفاع، از میان سرداران ارتش انتخاب شده و تسلط خوبی بر حوزه وزارت دفاع دارد. به‌ نظر می‌رسد وزرای نفت، دفاع، دادگستری، بهداشت و خارجه بالاترین رأی را میان این ۱۷گزینه پیشنهادی کسب خواهندکرد. سیدمحمود علوی با متانت و وقارخاصی این وزارتخانه را طی چهارسال اخیر مدیریت کرده و از گردنه‌های سخت عبور داده است.
خودکفایی درتولید گندم، بهبود اوضاع معیشتی کشاورزان، رشد تولیدات کشاورزی و استفاده از روش‌های آبیاری نوین تنها بخشی از تلاش‌های محمود حجتی در دوران چهارساله وزارت جهادکشاورزی بوده است. خرید هواپیماهای نو پس از ۴دهه، گسترش و بهبود وضعیت راه‌ها و حمل‌ونقل عمومی طی چهارسال گذشته از جمله نقاط مثبت کارنامه عباس آخوندی طی چهارسال اخیر بوده است.
عملکرد شایسته حبیب‌ا... بیطرف در وزارت نیرو و محمد شریعتمداری در وزارت بازرگانی دولت اصلاحات، رئیس‌جمهور را بر آن داشته تا بار دیگر از این اشخاص بر صدر دو وزارتخانه مهم اقتصادی بهره جوید. سیدعباس صالحی در چهارسال گذشته معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و همواره هنرمندان و ناشران را مورد حمایت خود قرار داده و گزینه‌ای شایسته برای تصدی وزارت ارشاد است. مسعود سلطانی‌فر، مدیر مجرب عرصه سیاست و به‌اذعان رئیس‌جمهور، کامپیوتر مسائل ورزشی است.
سلطانی‌فر طی ۹ماه تصدی وزارت ورزش و جوانان عملکرد مناسبی داشته تا رئیس‌جمهور بار دیگر او را به‌عنوان وزیر ورزش معرفی کند. درمجموع از سرآغاز هم مشخص بود که وزرای اطلاعات، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، و فرهنگ و ارشاد اسلامی کار سختی برای اخذ رأی اعتماد ندارند.
برخلاف وضعیت مشخص ۱۲وزیر پیشنهادی، رأی آوردن وزرای اقتصاد، کشور، تعاون، کار، رفاه و امور اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، اما طی دو هفته اخیر جلساتی مکرر میان این پنج گزینه پیشنهادی و کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس برگزار شد، این اشخاص برنامه‌های خود را برای نمایندگان شرح دادند و موفق به جلب رضایت اکثریت نمایندگان شدند.
در ابتدا برخی از نمایندگان علیه این ۵نفر اظهارنظرهای تندی کردند، اما با توجه به دریافت برنامه‌ها و اطلاعات از بدنه این وزارتخانه‌ها، نظر آنها تغییرکرد و اکنون موافق وزرا شده‌اند. مسعود کرباسیان برای تصدی وزارت اقتصاد و رحمانی فضلی برای تصدی وزارت کشور راه سختی پیش روی خود ندارند و رأی خوبی از نمایندگان کسب خواهند کرد، اما هنوز برخی ابهامات در خصوص آذری جهرمی، ربیعی و بطحایی مطرح است. به‌نظرمی‌رسد وزرای پیشنهادی ارتباطات، کار و آموزش و پرورش نیز در نهایت موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج