۵۸۵۲۳۷
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

زخم چرکین نژاد پرستی بر پیشانی «ترامپ»

آنچه این روزها در ایالت‌های مختلف آمریکا از جمله در ایالت ویرجینیا و شهر «شارلوتزویل» می‌گذرد، بیانگر چهره واقعی نژادپرستانه رئیس‌جمهور کنونی آمریکاست.

هارون یشایائی در روزنامه شرق نوشت: آنچه این روزها در ایالت‌های مختلف آمریکا از جمله در ایالت ویرجینیا و شهر «شارلوتزویل» می‌گذرد، بیانگر چهره واقعی نژادپرستانه رئیس‌جمهور کنونی آمریکاست.
بعد از آنکه رسانه‌های آمریکا و جهان از نمایش قدرت افراطی‌ترین و سیاه‌کارترین نژادپرستان آمریکایی چهره‌برداری و اظهار نگرانی و خطر کردند، رئیس‌جمهور آمریکا برای خالی‌نبودن عریضه با حرف‌هایی شکسته‌بسته که معلوم نیست مخاطب او کیست...!
تظاهرکنندگان شهر «شارلوتزویل» را کنار گذاشت و در چند جمله کوتاه خشونت را محکوم کرد و در لحنی که به‌نظر می‌رسید سیاه‌پوستان را مقصر می‌داند، درخواست کرد کسانی که موجب اختلال در نظم شهر شده‌اند، مجازات شوند.
درحالی‌که سفیدپوست‌های نژادپرست با دردست‌داشتن عکس‌های هیتلر و صلیب شکسته و پلاکارد‌هایی که نوشته‌های ضدسیاه، ضدخارجی و ضدیهود روی آنها نوشته شده بود، مخالفان خود را از سیاه و سفید مي‌كشتند و مجروح می‌کردند، رئیس‌جمهور آمریکا تظاهرکنندگان (بخوانید سیاه‌پوستان) را نصیحت به تحمل و بردباری می‌کرد. هرچه مخالفت علیه او در داخل و خارج از آمریکا گسترش می‌یابد، او و دستیارانش فریب‌کارانه! فریب‌کارانه!
بر امواج ایران‌ستیزی سوار می‌شوند تا از مهلکه جان سالم به ‌در ببرند. بدون بی‌انصافی در قضاوت می‌توان گفت مظهر و الگوی نژادپرستان «کوکلوس» که در گذشته نه‌چندان دور سیاه‌پوستان و یهودیان را در گوشه و کنار آمریکا دستگیر مي‌كردند و به اولین درخت اطراف خود به دار می‌آويختند و در اصطلاح خود این وحشی‌گری را «لینج» می‌گفتند و به آن افتخار می‌کردند، شخص «دونالد ترامپ» است. او در ظاهر و باطن و در حرف و در عمل نژادپرستی نمونه است.
هم‌اکنون در آمریکا بسیاری از رأی‌دهندگان فرودست و درمانده هستند که از فریب‌کاری رئیس‌جمهور خود به ستوه آمده و در مخالفت با او به خیابان‌ها آمده‌اند و با اینکه دستیاران او از وزیر امور خارجه تا نماینده آمریکا در شورای امنیت و کساني دیگر در هر محفل قانونی و اجتماع غیرسیاسی هیاهوی ایران‌ستیزانه خود را در رسانه‌های در اختیار، تكرار می‌کنند و تحریم‌های روزانه علیه مردم و دولت ایران بند بر گردن کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا شده؛ با این همه گویا مشت دونالد ترامپ و هم‌پالگی‌هایش باز شده و گروه‌گروه نزدیکان از او فاصله می‌گیرند.
ترامپ که تعهدات بین‌المللی آمریکا را در زمینه‌های مختلف نادیده مي‌گيرد و زیر پا می‌گذارد، از جمله با خروج آمریکا از معاهده پاریس در زمینه محیط ‌زیست، سعی برای برهم‌زدن توافق جهانی با امضای کشورهای زیادی که خود را متعهد به اجرای آن می‌دانند، «برجام»- ایجاد محدودیت برای مسافرت ساكنان بعضی کشورها درواقع یعنی ایران به آمریکا و موارد مشابه دیگر- می‌کوشد نظام لرزان و شکننده جهان را بر هم‌ بریزد و اقدامات آمریکا را در آشفتگی منطقه خاورمیانه به دیگران نسبت دهد.

ایران‌ستیزی او را در همین مقوله می‌توان تعریف کرد. بازی کودکانه ترامپ، سپردن مسئولیت‌های کاخ سفید به داماد ظاهرا یهودی‌اش بود که به‌وسیله او درصدد بود حمایت سرمایه‌داران یهودی را بیش‌ازپیش به ‌سوی خود جلب کند که ناگهان معلوم شد این دردانه بی‌جهت خود استاد زدوبند و حقه‌بازی است و تشت رسوایی‌اش از بام فریب‌کاری افتاد و ترامپ مجبور شد او را کنار بگذارد.
دیگر اینکه یهودیان آمریکا که فریب حمایت‌های سیاسی ترامپ را خورده بودند و حتی عکس‌های هیتلر و نشانه‌های صلیب شکسته را به دست کوکلوس‌کلان‌ها و اوباش سفیدپوست نژادپرست در خیابان‌های آمریکا مشاهده کردند، دانستند که ویروس نژادپرستی از هرکجا شیوع پیدا کند، به آنها هم سرایت خواهد کرد. از ترامپ بریدند و روحانی بزرگ یهودیان آمریکا صراحتا وجود ترامپ را برای جامعه جهانی خطرناک دانست و البته این پایان کار ترامپ نخواهد بود، دیگرانی مثل او هم به فراموشی تاریخ سپرده شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در آمریکا و اروپا میگن نژاد پرستی
      ولی در ایران فاصله طبقاتی را بیخیال شده اند
      عده ایی مانند مار چنبر زده اند روی بیت المال انگار ارث پدریشون هست و عده ایی هم از صبح تاشب دنبال یه لقمه نون حلال و تامین مایحتاج زندگی و خانواده می دوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج