۵۸۶۲۹۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

پنج ضلعی قدرت در سري آ

از روز شنبه، رقابت‌های سری آ ایتالیا آغاز شد.

روزنامه قانون: از روز شنبه، رقابت‌های سری آ ایتالیا آغاز شد. تماشاچیان و طرفداران فوتبال، در انتظار دیدن قدرت‌های احیا شده ایتالیایی بودند. میلان و اینتر به وضوح سیاست‌های کاری خود را تغییر داده‌اند و با مالکان جدید به دنبال ماجراجویی‌های جدید در فوتبال ایتالیا و البته اروپا هستند. ناپولی و رم نیز مانند چند سال اخیر، قدرت‌های درجه دوم پشت سر یوونتوس هستند و تا جایی از فصل، یوونتوس را اذیت خواهند کرد اما قدرت بلامنازع چند سال اخیر، یووه است که اجازه نفس کشیدن را در این‌ چند سال به هیچ تیمی نداده است.‌آن‌ها با یارگیری بسیار خوب در تابستان، به نظر امسال نیز قهرمان ‌خواهند شد ولی شاید امسال بیشتر از سال های قبل باید احساس خطر کنند.
یوونتوس در اولین بازی فصل در زمین ‌خود با سه گل کالیاری را شکست داد تا فصل را با قدرت آغاز کند و خط و نشانی دوباره برای دیگر تیم‌ها بکشد. آن ها در ۶۳ بازی اخیر خانگی‌شان باختی نداشتند و ۵۷ برد و ۶ تساوی را در کارنامه ثبت کردند. بوفون با بازی در این رقابت و رسیدن به عدد ۶۲۰، به دومین بازیکن تاریخ سری آ از نظر تعداد بازی رسید. او توانست یک پنالتی و چند موقعیت را از حریف بگیرد تا نشان دهد در چهل سالگی، بازنشستگی برایش معنا ندارد. دیبالا در این بازی فوق‌العاده بود و یک‌بار دیگر ثابت کرد که لیاقت پوشیدن عدد ۱۰افسانه‌ای یووه را دارد. در دومین بازی روز شنبه نیز ناپولی، بعد از برد در برابر نیس در پلی‌آف لیگ قهرمانان به مصاف ورونا رفت و در یک بازی آسان توانست با نتیجه سه بر یک ورونا را شکست دهد و برای بازی برگشت با نیس روحیه‌ای مضاعف داشته باشد.

روزهاي بدون توتي

در روز دوم بازی‌ها که بر خلاف سال‌های گذشته در ساعات مناسب‌تری برگزار می‌شود، رم بعد از ۲۵ سال بدون ‌گلادیاتور پا به این رقابت‌ها گذاشت. هرچند با تک گل تیزهوشانه کلاروف، روی یک ضربه آزاد بازی را از آتالانتا بردند، اما نباید فراموش کرد که با از دست دادن توتی، شزنی و صلاح، شاکله تیم خود را از هم‌پاشیده می بینند و باید سریع تر فکری به حال پرکردن جای خالی این بازیکنان کنند. روز دوم روز درخشش میلانی‌ها نیز بود. اینتر در خانه و میلان در خارج از خانه هر دو با نتایج مشابه با یوونتوس یعنی سه بر صفر حریفان خود را شکست دادند تا انتظار چندساله طرفداران‌شان را به بهترین شکل پاسخ دهند. اینتر با دوگل ایکاردی و تک گل پریشیچ و البته خوش شانسی در باز نشدن دروازه، فیورنتینا را شکست داد. تیر دروازه و هندانوویچ سهم بسیار زیادی در بسته نگه داشتن دروازه اینتری‌ها داشتند تا برخلاف سال‌های گذشته، بوفون رقبایي جدی در کسب عنوان بهترین دروازه‌بان این فصل داشته باشد. میلان نیز با کمک ویديو چک داوری، توانست باسه گل کروتونه را از پیش رو بردارد. همان ابتدای بازی، پنالتی گرفته شده روی کوترونه و البته اخراج بازیکن حریف سهم بسزایی در پیروزی آسان میلانی‌ها داشت.
میلانی که از بیگلیا، بوناونتورا و نیانگ حتی استفاده هم نکرد و آندره سیلوا تنها ۳۰ دقیقه برای این تیم بازی کرد تا میلان بعد از سال‌های طلایی ابتدای قرن بیستم، یکی از پرمهره‌ترین فصل‌های خود را پیش رویش ببیند و البته هنر مربی‌گری مونتلا در استفاده از آن ها را بیشتر زیر نظر داشته باشد. از بازی جذاب لاتزیو و اسپال نیز نباید گذشت که علی‌رغم نتیجه بدون گل، بازی زیبایی بود. لاتزیو بعد از شکست دادن یوونتوس و قهرمانی در سوپرکاپ ایتالیا، نتوانست در زمین خود از پس تیم تازه وارد اسپال بگذرد تا تازه واردهای سری آ نیز سهمی در شگفت انگیزی در این فصل داشته باشند.

نتایج هفته اول سری آ به شرح زیر بود:

یوونتوس ۳ - ۰ کالیاری

ورونا ۱ - ۳ ناپولی

آتالانتا ۰ - ۱ رم

اودینزه ۱ - ۲ کیه‌وو

ساسولو ۰ - ۰ جنوا

سامپدوریا ۲ - ۱ بنونتو

بلونیا ۱ - ۱ تورینو

لاتزیو ۰ - ۰ اسپال

اینتر ۳ - ۰ فیورنتینا

کروتونه ۰ - ۳ میلان

هفته آینده جدال حساس رم با اینتر را از دست ندهید؛ البته اگر تلویزیون ملی بازی را حساس بداند و زنده پخش کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام ما روسونری های ایرانی عاجزانه از سما میخوایم صدای ما رو به گوش پخش زنده برسانید اخه چرا سری ا رو پخش نمیکنند بابا لیگ ایتالیا هرچفدر هم مرده باسه از المان و فرانسه بهتره به خدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج