۵۸۷۰۱۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (۱)

گوگل کروم یکی از معروف‎ترین مرورگرهای وب این روزها است که طبق آمار ۷۶.۳ درصد از مردم از آن استفاده می‎کنند. رقمی‎ بیشتر از دومین مرورگر محبوب در این فهرست یعنی فایرفاکس که ۱۳.۳ درصد کاربران از آن استفاده می‎کنند و دو مرورگر مطرح بعدی IE/Edge با سهم ۴.۶ درصد و سافاری با ۳.۳ درصد در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

وب سایت شبکه - محسن آقاجانی: گوگل کروم یکی از معروف‎ترین مرورگرهای وب این روزها است که طبق آمار ۷۶.۳ درصد از مردم از آن استفاده می‎کنند. رقمی‎ بیشتر از دومین مرورگر محبوب در این فهرست یعنی فایرفاکس که ۱۳.۳ درصد کاربران از آن استفاده می‎کنند و دو مرورگر مطرح بعدی IE/Edge با سهم ۴.۶ درصد و سافاری با ۳.۳ درصد در رتبه‎های بعدی قرار دارند. صرف نظر از آمار و ارقام مطرح شده، بدون شك کروم یک مرورگر محبوب است و اگر شما از آن استفاده نمی‎کنید، حالا وقت آن است که سری به این مرورگر قدرتمند بزنید.

یکی از دلایل محبوبیت گوگل کروم، رابط کاربری واضح و خوش ساخت و همینطور تطبیق پذیری بالای آن است. همچنین با وجود کتابخانه‎ای غنی از افزونه‎های متنوع هر روز به توانایی‎های کروم افزوده می‎شود. در ادامه و در سه بخش مجزا به فهرستی از ۳۰ ترفند پنهان شده در دل کروم خواهیم پرداخت که کار با این مرورگر را راحت‎تر و سریع‎تر می‎کند.

۱. Incognito mode برای خصوصی سازی وبگردی شما

جای تعجب است که خیلی از مردم چیزی در مورد قابلیت Incognito mode (یا همان Private Window در فایرفاکس و سافاری) نمی‎دانند. وقتی شما به وضعیت ناشناس یا Incognito تغییر حالت می‎دهید، مرورگر شما نه تاریخچه وبگردی شما را نگهداری می‎کند و نه هیچ گونه کوکی را ذخيره سازی می‎کند. این گزینه برای مواقعی مفید است که شما نمی‎خواهید هیچ کس غیر از خودتان از گشت و گذار شما در اینترنت مطلع شود. این نکته را نیز نباید فراموش کنید که Incognito mode شما را از تحت نظر قرار گرفتن توسط محل کار شما یا وب‎سایت‎هایی که بازدید می‎کنید محافظت نمی‎کند و آنها همچنان می‎توانند آدرس ای‎پی شما را به دست آورند.

با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (1)


2. با استفاده از نوار آدرس مستقیما درون سایت‎ها را جستجو کنید

شما بدون این که نیاز باشد به وب‎سایتی سر بزنید، تا مادامی‎ که نام آنها در فهرست موتورهای جستجوی شما قرار دارد می‎توانید به طور خودکار محتویات آن را جستجو کنید. این راهکار زمانی مفید خواهد بود که برای مثال شما می‎خواهید بدون رفتن به صفحه اول گوگل یا ویکیپدیا به یک مقاله خاص در ویکیپدیا دسترسی پیدا کنید.

ابتدا به Settings > Search engine > manage search engines برويد. در اینجا شما موتور جستجوی پیش فرض خود (همان که کروم وقتی شما چیزی را تایپ می‎کنید از آن استفاده می‎کند) به همراه چند سایت دیگر برای جستجوی سریع و همچنین گزینه اضافه کردن وب‎سایت‎های دیگر به این فهرست را مشاهده خواهید کرد.

بنابراین برای امکان جستجوی سریع ویکیپدیا، آدرس Wikipedia.org را در کادر آدرس تایپ کنید و در سمت راست شما پیغامی‎ را مشاهده خواهید کرد که می‎گوید برای جستجو در این سایت کلید تب را فشار دهید. بعد از این که تب را فشار دادید شما در سمت چپ نوار آدرس نوشته آبی رنگ search Wikipedia را مشاهده خواهید کرد. عبارت مورد نظر خود برای جستجو را تایپ کنید تا کروم آن را تنها در ویکیپدیا جستجو کند. کلید اینتر را فشار دهید تا جستجوی عبارت مورد نظر شما آغاز شود.

این قابلیت تنها مختص به سایت‎های جستجو نیست. شما می‎توانید با استفاده از نوار آدرس کروم مستقیما داخل هر سایتی را (حتی shabakeh-mag.com) تا مادامی‎ که در فهرست موتورهای جستجوی شما قرار داشته باشد جستجو کنید.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (1)

3. چند تب را به طور همزمان درگ کنید

اغلب مردم با قابلیت کشیدن و انداختن تب‎های کروم داخل پنجره‎های مرورگر، یا ترکیب و یکسان سازی آنها بین پنجره‎های مرورگر آشنا هستند، اما احتمالا نمی‎دانند که می‎توان این کار را هر بار با بیشتر از یک تب انجام داد. تنها کافی است کلید Ctrl را پایین نگه داشته و روی تمام تب‎های مورد نظر خود کلیک کنید و همه آنها را همزمان جابجا کنید. اگر از کامپیوتر مک استفاده می‎کنید کلید Command را نگه دارید.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (1)


۴. تب‎هایی که تصادفا بسته می‎شوند را دوباره باز کنید

احتمالا برای شما هم پیش آمده که به اشتباه یک تب را بسته باشید. خوشبختانه کروم فکر این را هم کرده و به شما اجازه می‎دهد آنها را بازگردانيد. روی یک تب باز دیگر راست کلیک کنید و گزینه Reopen closed tab را انتخاب کنید یا کلیدهای Control-Shift-T (در مک Command-Shift-T) را فشار دهید تا کروم تمام تب‎هایی که اخیرا بسته شده‎اند را دوباره باز کند. شما با تکرار این عمل می‎توانید مرحله به مرحله تب‎های بسته شده‎ای که در تاریخچه مرورگر ثبت شده‎اند را دوباره باز کنید. اگر شما کل یک پنجره را با تب‎های درون آن بسته باشید، می‎توانید یک پنجره جدید کروم باز کنید و گزینه Open closed window را انتخاب کنید.

با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (1)


۵. یک جستجو را در تب جدید باز کنید

به طور پیش فرض جستجو در نوار آدرس برای یک عبارت و فشردن کلید اینتر نتایج جستجوی آن عبارت را در همان تب فعلی نمایش می‎دهد. اما بعضی اوقات می‎خواهید به دنبال یکسری اطلاعات بگردید و در عين حال نمی‎خواهید سایتی که در آن هستید را هم از دست بدهید. خوشبختانه برای این کار نیز کلید فرمان وجود دارد: بعد از تایپ عبارت جستجوی خود ابتدا کلید Alt را پایین نگه دارید و بعد کلید اینتر را فشار دهید تا نتیجه جستجوی شما در یک تب جدید باز شود. کاربران مک باید کلید Command را نگه دارند.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (1)


۶. با استفاده از کلیدهای فرمان بین تب‎ها گردش کنید

اگر می‎خواهید به سرعت اطلاعاتی را در داخل یک تب دیگر مشاهده کنید، کلید Ctrl را پایین نگه داشته (کاربران مک کلید Command) و یکی از کلیدهای ۱ تا ۹ را فشار دهید. هر عدد نشانگر یک تب باز است که شمارش آن از سمت چپ آغاز می‎شود.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (1)


7. یک روش ساده برای جستجوی کلمات و عبارات

هایلایت کردن یک کلمه و کشیدن و انداختن آن اساسا همان عملکرد کات و پیست را انجام می‎دهد. بنابراین شما می‎توانید یک کلمه یا عبارت را هایلایت کرده و به نوار آدرس بکشید تا جستجوی آن آغاز شود، یک روش دیگر این است که روی کلمه یا عبارت هایلایت شده خود راست کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه جستجو توسط Google را انتخاب کنید.

با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (1)


۸. جستجو در یک تب موبایل (مخصوص آندرويد)

در محیط دسکتاپ شما می‎توانید با راست کلیک کردن یک جستجو انجام دهید، در نسخه آندرويد موبایل نیز یک راهکار مشابه برای این کار وجود دارد. تنها کافی است با نگه داشتن انگشت خود کلمه یا عبارت مورد نظر را هایلایت کنید تا کروم از طریق منوی کرکره‎ای باز شده یک جستجو برای آن را آغاز کند. وقتی پیغام را در پایین صفحه نمایش خود مشاهده کردید، صفحه را به سمت بالا بکشید.

با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (1)

9. یک آدرس اینترنتی (URL) را به نوار بوک‎مارک بکشید

اگر می‎خواهید آدرس یک وب‎سایت را همیشه در اختیار داشته باشید و بتوانيد در آینده به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید، می‎توانید با هایلایت کردن آدرس و کشیدن آن به نوار بوک‎مارک آن را به فهرست خود اضافه کنید. در صورت تمایل بعدا می‎توانید نام آن را نیز تغییر دهید. شما همچنین می‎توانید یک آدرس اینترنتی را از منابع دیگری غیر از کروم نیز درگ کنید.

با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (1)


10. یک لینک را به دسکتاپ اضافه کنید

کروم یک قابلیت کاربردی مفید دیگر را ارائه کرده است که به کاربران اجازه می‎دهد برای استفاده بعدی خود یک لینک قابل کلیک کردن را به دسکتاپ خود اضافه کنند. روی دکمه سه نقطه منو موجود در گوشه سمت راست بالای پنجره مرورگر کلیک کنید و گزینه More tools > Add to desktop را انتخاب کنید. بعد از انتخاب یک پنجره کوچک باز می‎شود که به شما اجازه می‎دهد برای این فایل لینک یک نام انتخاب کنید و در صورت تمایل می‎توانید گزینه باز شدن صفحه در یک پنجره جدید را هم تیک بزنید. این کار یک لینک قابل کلیک را به همراه یک آیکون نشانگر این صفحه به دسکتاپ شما اضافه می‎کند. استفاده از این قابلیت با محدودیت‎هایی همراه است، اما کار شما را راه می‎اندازد.
با قابلیت‌های پنهان گوگل کروم آشنا شوید (1)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج