اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۸۸۵۶۳
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

نگاه منصفانه به ۱۲ سال شهرداری قالیباف

جعفر محمدی در عصر ایران نوشت: محمدباقر قالیباف، از این به بعد، شهردار سابق تهران خواهد بود؛ او ۱۲ سال شهردار پایتخت بود و در این مدت طولانی که در نوع خود یک رکورد به حساب می آید، همواره در کانون توجهات موافقان و مخالفان بوده است، به ویژه زمان هایی که کاندیدای ریاست جمهوری می شد و البته هر بار هم ناکام می ماند.

جعفر محمدی در عصر ایران نوشت: محمدباقر قالیباف، از این به بعد، شهردار سابق تهران خواهد بود؛ او ۱۲ سال شهردار پایتخت بود و در این مدت طولانی که در نوع خود یک رکورد به حساب می آید، همواره در کانون توجهات موافقان و مخالفان بوده است، به ویژه زمان هایی که کاندیدای ریاست جمهوری می شد و البته هر بار هم ناکام می ماند.

اگر بخواهیم درباره کارنامه قالیباف منصفانه سخن بگوییم چاره ای از برحذر بودن از نگاه سیاسی نیست چه آن که بررسی عملکرد او با عینک جناحی مخالف، تهرانِ باقی مانده از قالیباف را شهر سوخته می نامد و همسویی سیاسی با او، مدعی ساختن مدینه فاضله توسط قالیباف می شود.

واقعیت این است که محمدباقر قالیباف، هرگز یک سیاستمدار موفق نبود. او هیچگاه نتوانست واقعیت سیاسی جامعه ایران را درک کند که اگر شناخت درستی داشت، هرگز عملکردهایش در شهرداری را هر چهار سال یک بار به مسلخ انتخابات ریاست جمهوری نمی برد و به فنا نمی داد.

از این رو، باید خدا را سپاس گفت که او هرگز نتوانست رئیس جمهور ایران شود چه آن که رئیس جمهور، باید یک استراتژیست به تمام معنا باشد و قالیباف نبود که اگر بود، دستکم می توانست استراتژی انتخاباتی خود را تدوین کند یا دستکم راهبردی برای برند شخصی اش داشته باشد تا مردم هر لحظه از او چهره ای جدید و متناقض نبینند.

اما در حوزه اجرایی باید گفت که قالیباف، مدیر موفقی است؛ چه زمانی که در نیروی انتظامی بود و چه در دوران شهرداری اش.

اشتباه نشود! او در مدت شهردار بودنش نیز عاری از خطا نبود: سیاسی کاری و سپردن برخی مدیریت ها به وابستگان جناحی، استخدام های فله ای در مترو، تراکم فروشی بیش از حد توان شهر، ناتوانی آشکار در کنترل فساد در شهرداری ها، عدم پاسخگویی مناسب به افکار عمومی و ... .

با همه این اوصاف، او توانست در این ۱۲ سال، چهره تهران را بهبود بخشد؛ اقداماتی از قبیل راه اندازی خطوط سریع السیر اتوبوس (BRT)، توسعه مترو، احداث پل ها، تونل ها و بزرگراه های درون شهری، گسترش بی سابقه فضاهای سبز و محوطه های تفریحی، ایجاد پیاده راه ها، ارتقای کمی و کیفی دکوراسیون شهری، ایجاد سرای محله ها، تبدیل زندان قصر و برخی پادگان های درون شهر به فضای سبز، راه اندازی سامانه های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ برای ارتباط مستقیم و سریع شهروندان با شهرداری، گسترش فضاهای فرهنگی و ... بخشی از کارنامه موفق قالیباف است که چشم پوشیدن بر آن، هرگز منصفانه نخواهد بود.

این سنت زشتی است که بعد از پایان مسؤولیت افراد در این کشور، به جای قدردانی و "خسته نباشید" گفتن، ابتدا سراغ خط و ربط سیاسی اش می روند و اگر همسو نبود، چشم بر تمام خوبی هایش می بندند و ضعف ها را پر رنگ می کنند. اگر این رسم ناپسند را برنیندازیم، دیگر هیچ کس در این کشور، انگیزه ای برای خدمت به جامعه نخواهد داشت.

باید یاد بگیریم که دعواها و اختلافات سیاسی و رسیدگی به تخلفات احتمالی افراد جای خود را دارد و قدرشناسی از مدیران سابق و انگیزه دادن به مدیران لاحِق، جای خود را.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله ،واقعا مدیریت شهری خوبی دارند،تونل توحید مدتهاست از سقف بتونیش (با اون ضخامت بتن) داره اب نشت میکنه ،انگار که بالای سقف تونل یه رودخانه زیر زمینی هستش و معلوم نیست کی رو سر یه عده خراب بشه
      پل طبقاتی صدر با اون هزینه هنگفتی که ساخته شد و بهتره حدود ساعت 5 عصر از حوالی تقاطع صدر،شریعتی عبور کنید تا عمق فاجعه ترافیکی رو ببینیدو ....
      فرودگاه امام و پارکینگ خودرو در نا کجا آباد اونم با استراتژی استفاده از اتوبوس برای رفتن از فرودگاه تا پارکینگ،فکر کن ساعت 4 صبح رسیدی فرودگاه امام و تازه باید چمدونات رو بزنی زیر بغلت و با اتوبوس و برسی به پارکینگ البته اگه تاکسی فرودگاه قبلش گوشت رو نبریده باشند.
      نمایشگاه آفتاب هم با همون سیستم فرودگاه امام ،چند ماه پیش رفتیم شهر افتاب که بارون شدیدی گرفت و تمام زیر گذرای نمایشگاه پر آب شد طوری که کسی نمیتونست رد بشه و زن و بچه مردم باید از روی گارد ریل رد میشدن و تازه از عرض اتوبان پر خطر عبور میکردند تا تازه به پارکینگ برسند.
      خطوط بی ار تی ولیعصر که دیگه همه میدونید که چه فاجعه ترافیکی توی خیابون ولیعصر به بار آورده.
      بوستان ولایت که اباد کردنش با رقابت های انتخاباتی دور های قبل ایشون مصادف شد و خیلی سری راه افتاد و بعد از رای نیاوردن ایشون الان فقط یه زمینه هموار چمن شده و درخت هستش و تمام.
      در آخر هم چهره میدان ولیعصر که حوض و فواره هاش برای همه ما تهرونی ها خاطره بود و الان تبدیل شده فقط به یک گودال شیک که هیچ نمایی برای روی زمین نداره و کلا زیر زمینه .ظاهرا ایشون به کارهای زیر زمینی علاقه زیادی داشتند.
      خیلی طولانی شد .شرمنده قاب جا داشت بازم مینوشتم فقط امیدوارم درج بشه و شهردار عزیز جدیدهم از این بلاها دیگه سر شهر ما نیاره

    • حسین

      جناب آقای محمدی بزرگوار من هم باشما هم عقیده هستم که کارنامه افراد را باید صرفنظر از وابستگی جناحی بررسی ونقد کرد قسمت اول مطالب شما که آقای قالیبا ف عنصر سیاسی نیست را عموم مردم با رای ندادن به او تایید کردند وکارهایی که شما بعنوان کارنامه درخشان ایشان نام بردید جای تامل دارد چون :
      ۱-بعضی از این فعالیتها در گذ شته جز برنامه کاری شهرداری بود تصمیم ایشان نبود ۲- بعضی از اقدامات مثل پل صدر کار مثبتی تلقی نمی شود ۳-چنانچه هزینه تمام شده اقدامات عمرانی شهرداری بررسی شود چند برابر افزایش داشته است ۴-عدم رعایت وتوجه به دستورات اندک شورا ی چهارم نشان از خود رایی ایشان بشمار می آید ومسایل عديده دیگر

    • بدون نام

      وقتی قالیباف سیاسی برخورد کرد دیگران هم با او سیاسی برخورد خواهند کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج