۵۸۹۱۹۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ناسازگاری بیش از ۱۸۰ هزار برنامه با iOS ۱۱

تا چندی دیگر اپل نسخه نهایی آی او اس ۱۱ را منتشر خواهد کرد. اما نکته جالب اینجاست که ۱۸۰ هزار اپلیکیشن ۳۲ بیتی نیز غیرفعال خواهند شد!

وب سایت گجت نیوز - معین کریمی: تا چندی دیگر اپل نسخه نهایی آی او اس ۱۱ را منتشر خواهد کرد. اما نکته جالب اینجاست که ۱۸۰ هزار اپلیکیشن ۳۲ بیتی نیز غیرفعال خواهند شد!
ناسازگاری بیش از 180 هزار برنامه با iOS 11

درحالی که تنها چند هفته تا عرضه نسخه نهایی آی او اس ۱۱ باقی مانده است، همواره تغییرات پیش‌بینی شده طولانی مدتی نیز همراه با آن خواهد آمد؛ اپل دیگر از اپلیکیشن های ۳۲ بیتی پشتیبانی نمی‌کند.

این تغییر مدت‌هاست که شنیده می‌شود. حتی زمانی که اپل از یک پردازنده ۶۴ بیتی همراه با آیفون ۵ اس خود در سال ۲۰۱۳ رونمایی کرد، این اختطار را به توسعه دهندگان داد که باید اپلیکیشن‌های خود را به‌روزرسانی کنند. از این اتفاق مدت‌ها گذشت تا در ژانویه سال جاری کاربران پیغامی را مبنی بر اینکه دیگر اپلیکیشن های ۳۲ بیتی آن‌ها همراه با آی او اس ۱۱ کار نخواهند کرد، دریافت کردند.
ماه ژوئن نیز سایت Gizmodo در گزارشی اشاره کرد که برخی از اپلیکیشن های ۳۲ بیتی از اپ استور اپل ناپدید شده‌اند؛‌ البته اگر لینک مستقیم داشته باشید می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید.

از زمان عرضه آیفون ۵ اس حدود ۳ سال است که گذشته است و بدیهیست که هم اکنون بیشتر اپلیکیشن‌های معروف با پردازنده‌های ۶۴ بیتی سازگاری پیدا کرده‌اند. این تغییر به چه معناست؟ این بدان معناست که کوپرتینو پشتیبانی از نزدیک به ۲۰۰ هزار اپلیکیشن را از ماه سپتامبر پیش رو متوقف خواهد کرد. به نقل از Oliver Yeh، بنیانگذار کمپانی سنسور تاور، در اینجا ۱۸۷ هزار اپلیکیشن ۳۲ بیتی بر روی اپ استور وجود دارد که حدود ۸ درصد کل اپلیکیشن‌های بر روی آیفون را تشکیل می‌دهد. این شرکت در گزارشی که ماه مارس منتشر کرده بود اعلام داشت ۲.۴ میلیون اپلیکیشن هم اکنون بر روی اپ استور قرار دارد.

ناسازگاری بیش از 180 هزار برنامه با iOS 11
پیغام خطای اپل برای بازی iSpadez

بی‌تردید از بین این 187 هزار اپلیکیشن می‌توان نام‌های بسیار آشنایی را نیز یافت که هم اکنون کاربران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند، اما شرکت سنسور تاور تنها نام چند مورد از آن‌ها را ذکر کرده است که در زیر می‌توانید مشاهده کنید:
  • YouTube Capture: ‌ یک اپلیکیشن ضبط ویدیویی که تا ماه گذشته بیش از ۲۰۰ هزار بار توسط کاربران دانلود شده است
  • iSpadez:‌ یک بازی کارتی
  • Neo Nectaris: یک بازی استراتژی جنگی
  • Infinity Blade: یک بازی مبارزه‌ای نقش آفرینی
احتمالا شما هم متوجه الگویی در بین این اپلیکیشن‌ها شده‌اید. سنسور تاور دریافته است که در بین این ۱۸۷ هزار اپلیکیشن ۳۲ بیتی موجود در اپ استور، ۳۸ هزار و ۶۱۹ مورد آن‌ها به طور خاص بازی هستند. پیرو آن نیز برنامه‌های آموزشی و اپلیکیشن‌های سبک زندگی قرار دارند.

اگر یکی از این اپلیکیشن های ۳۲ بیتی جزو برنامه‌های مورد علاقه شما است، نمی‌توانید در آی او اس ۱۱ انتظار حضور آن را داشته باشید. به نقل از سنسور تاور این اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی شما کار خواهند کرد، اما با عرضه نسخه نهایی آی او اس جدید دیگر به‌روزرسانی برای آن‌ها منتشر نمی‌شود.
در نهایت احتمالا اپل آن‌ها را به طور کامل از فروشگاهش حذف خواهد کرد. خوشبختانه راهی وجود دارد که بفهمید کدام اپلیکیشن‌های شما ۳۲ بیتی هستند. کافیست برای این کار به بخش تنظیامت گوشی خود رفته و سپس آدرس General > About > Applications را دنبال کنید. اگر اپلیکیشن ۳۲ بیتی بر روی گوشی شما نصب باشد آن را به نمایش خواهد گذاشت و اگر چیزی موجود نباشد نیز، اتفاق خاصی نمی‌افتد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج