۵۸۹۶۴۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

در مجلس برنامه می دهند و پیگیری نمی کنند!

وزراي پيشنهادي به مجلس براي رأي اعتماد، به روال سنواتي و معمول، هر کدام برنامه کاري خود را براي جلب رأي اعتماد نمايندگان ارائه کردند.

لطف‌علي بخشي در روزنامه شرق نوشت: وزراي پيشنهادي به مجلس براي رأي اعتماد، به روال سنواتي و معمول، هر کدام برنامه کاري خود را براي جلب رأي اعتماد نمايندگان ارائه کردند.
خوشبختانه برنامه‌هاي همه وزرا به دفعات در روزنامه‌ها و ساير رسانه‌ها ارائه شد و همگان از محتواي برنامه‌ها اطلاع يافتند. علاوه بر وزرا، رياست محترم جمهور هم در برنامه‌هاي تبليغاتي و پس از آن در برنامه تنفيذ و تحليف، رئوس برنامه‌هاي خود را اعلام کردند.
مي‌دانيم که کشور ما داراي دو برنامه کلان بالادستي است که معمولا رسانه‌ها مداوم آنها را مطرح مي‌کنند که با برنامه‌هاي رياست‌جمهوري و وزرا جمعا چهار برنامه در سطوح مختلف داريم: ١- برنامه ايران ١٤٠٤ / ٢- برنامه ششم توسعه اقتصادي و اجتماعي کشور / ٣- برنامه آقاي حسن روحاني رياست‌جمهوري / ٤- برنامه وزير مربوطه.
بنابراين حداقل در دو سطح برنامه‌هاي مصوب از سوي مراجع بالاتر داريم که منطقا برنامه‌هاي رياست‌جمهوري و وزرا بايد ملهم از آنها باشند. امانه در سخن و نه در برنامه هيچ‌يک از اين مقامات، نامي از برنامه‌هاي بالادستي ذکر نمي‌شود و ممکن است به رسم تعارف به نکاتي در اين ارتباط پرداخته شود و ارتباط ارگانيکي بين برنامه‌هاي کلان کشور و برنامه‌هاي مقامات اجرائي وجود ندارد و هريک مسير و اهداف خود را دارند.
به علاوه در برنامه‌هاي مقامات اجرائي معمولا نکاتي ذکر مي‌شود که در توان، اختيارات و مسئوليت‌هاي آنان نيست. به‌عنوان مثال در برنامه وزير پيشنهادي اقتصاد موضوع تعامل با جهان بسيار برجسته است.حال آنکه مي‌دانيم اين امر اصولا در حيطه اختيارات ايشان نيست بنابراين ذکر آن در برنامه پيشنهادي سال به انتفاع موضوع است!
اما افسوس از اين همه سعي و تلاش براي تدوين اين برنامه‌ها در سطوح مختلف براي کشور! درباره برنامه‌هاي بالادستي تقريبا هيچ گزارش مکتوبي از وضعيت اجرائي آنها در هيچ مرجعي ارائه نمي‌شود.علاوه بر آن تابه‌حال ديده نشده که وزير يا مقامي در دوران يا پايان دوره مسئوليت خود، گزارشي درباره برنامه پيشنهادي خود و اقدامات انجام‌شده درباره آن ارائه کرده باشد.به نظر مي‌رسد تدوين، ارائه و تصويب برنامه در سطوح مختلف، از نظر مقامات دولتي جزء تشريفات انجام امور است که بايد هميشه وجود داشته باشند. با اين وصف آيا لزومي به داشتن برنامه داريم؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به همین خاطر است که ایران وایرانی پیشرفت نمی کنند،وزراء هم وقتی خرشان از پل گذاشت همه چیز را فراموش می کنند،اگر ریئس جمهور آنهایی را که به وعده هایشان عمل نمی کنند اخطار می داد و یا آنها را سریع عوض می کرد،وزراء وعده سر خرمن نمی دادند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج