۵۹۰۰۹۰
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

جدال وزارتخانه و فدراسیون پس از ناکامی کشتی

وزیر ورزش و فدراسیون کشتی بعد از ناکامی در مسابقات جهانی پاریس با یکدیگر دچار اختلاف شدند.

ورزش سه: وزیر ورزش و فدراسیون کشتی بعد از ناکامی در مسابقات جهانی پاریس با یکدیگر دچار اختلاف شدند.

آزادکاران بعد از کسب یک مدال طلا توسط حسن یزدانی و ناکامی در 7 وزن دیگر امروز در سکوت خبری به ایران بازگشتند. با اینکه رسول خادم بلافاصله بعد از رتبه نهمی و رقم خوردن یکی از ضعیف ترین نتایج تاریخ کشتی آزاد در مصاحبه ای از بررسی این ماجرا بعد از بازگشت به ایران خبر داد؛ به نظر می رسد وزارت ورزش نیز قصد ورود به ناکامی تیم ملی کشتی را دارد.

سلطانی فر، خواهان بررسی ناکامی کشتی

وزیر ورزش امروز در نامه ای به محمد داورزنی، معاون ورزش قهرمانی نوشت:

«با توجه به نتایج ضعیف و دور از انتظار تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ پاریس (فرانسه) لازم و ضروری است در اسرع وقت کار گروهی با حضور مسئولین ذی‌ربط در فدراسیون کشتی، کارشناسان خبره، صاحب نظران، پیشکسوتان و ... این رشته ورزشی، تشکیل و ضمن انجام بررسی‌های همه جانبه و تجزیه و تحلیل دقیق نتایج به دست آمده در مسابقات فوق، علل و دلایل این ناکامی را مشخص نموده و ظرف مدت ۲۰ روز نقطه نظرات کارشناسی و راهکارهای لازم را برای بهبود وضعیت موجود و برطرف نمودن ضعف ها، ارائه نمایند.»

فدراسیون: خوشحالیم یاد کشتی هم افتادید!

فرصت ۲۰ روزه وزیر ورزش برای بررسی دلایل ناکامی تیم ملی کشتی آزاد در پاریس با واکنش فدراسیون همراه بوده است. دقایقی بعد از رسانه ای شدن این نامه فدراسیون نیز در بیانیه ای به نامه وزیر ورزش واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است:

«سازمان مدیریت کشتی کشور از اینکه وزارت ورزش و جوانان پس از رقابت‌های جهانی فرانسه، به فکر ورزش ملی کشور افتاد، خرسند است. چون متاسفانه در تمامی موفقیت های کشتی ایران در چند سال گذشته ، از کسب مدال طلا در کشتی آزاد المپیک پس از ۱۶ سال، تا قهرمانی تیم های نوجوانان و جوانان فرنگی در جهان برای اولین بار، قهرمانی و نایب قهرمانی های متعدد کشتی آزاد در جهان، قهرمانی و نایب قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی، و قهرمانی های پیاپی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در جام های جهانی و در مسابقات قاره ای و ... کسی پیگیر دلایل کامیابی‌های کم نظیر تیم‌های کشتی ایران در سطح جهان نبود و ورزش ملی کشور تا امروز سهمی در تبریک و ملاقات با رئیس جمهور نداشت و همواره با مشکل ضیق وقت دوستان روبرو بوده است . نکته جالب اینکه حتی در قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در جهان (حدود بیست روز پیش برای اولین بار) و نایب قهرمانی تیم ملی کشتی بزرگسالان فرنگی در فرانسه (هفته گذشته) و طلای حسن یزدانی در مسابقات جهانی فرانسه (در سه روز اخیر)، کسی برای ادای خدا قوت و تبریک به کشتی گیران جوان و بزرگسال، فرصت حضور در فرودگاه را نیز نداشت.

به هر حال خرسندیم امسال که فدراسیون کشتی ایران، پای مسابقات انتخابی تیم ملی ایستاد، و هزینه حضور ده کشتی گیر از شانزده کشتی گیر تیم های ملی کشتی ازاد و فرنگی را که برای اولین بار در مسابقات جهانی شرکت میکردند، به جان خرید، این بستر فراهم شده است که وزارت ورزش و جوانان یادی هم از ورزش ملی کشور نماید و به دنبال ورود به مسائل فنی و تخصصی کشتی کشور باشد.

فدراسیون کشتی اعلام می دارد مسئولیت نظارت بر تیم های ملی کشتی آزاد برعهده شورای فنی تیم های ملی کشتی با حضور پیشکسوتان و قهرمانانی همچون استاد منصور برزگر قهرمان جهان ، نایب قهرمان المپیک و سرمربی و مدیر سابق تیم های ملی، استاد ابراهیم جوادی دارنده مدال برنز المپیک و چندین مدال طلای جهان و مربی سابق تیم ملی، آقای علی بیات، مربی سابق تیم ملی، آقای محمد حسین محبی دارنده مدال نقره جهان و رییس هیئت کشتی کرمانشاه، آقای عسکری محمدیان دارنده دو مدال نقره المپیک و یک مدال نقره جهان و مربی سابق تیم ملی، آقای حسن حمیدی قهرمان آسیا و مربی سابق تیم ملی و دکتر مجید خدایی دارنده مدال برنز جهان و سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد جوانان می باشد که بزودی جلسات خود را با حضور کادر فنی برگزار و پس از آن گزارش ارزیابی و نظارت کارشناسی خود را، به اطلاع مردم عزیز ایران که بزرگترین سرمایه کشتی کشور هستند خواهد رساند.

سازمان مدیریت ورزش کشور قطعا پاسخگویی به مردم را وظیفه و رسالت خود می داند و بر آن تاکید دارد.»

اختلافات بالا گرفت

با بیانیه تند و کنایه آمیز فدراسیون کشتی در جواب به نامه وزیر به نظر می رسد ماجرای ناکامی تیم ملی کشتی آزاد در پاریس با حاشیه های جدیدی همراه خواهد شد. رسول خادم و اهالی کشتی پیش از این نیز به انتقاد از سیاست های وزارت ورزش پرداخته بودند و حالا به نظر می رسد از موضع وزیر ورزش در قبال نتایج پاریس ناراحت هستند. باید دید واکنش وزارت ورزش به بیانیه پرکنایه فدراسیون کشتی چه خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از نتایج تیم کشتی ازاد به شدت ناراحت شدیم و انتقاد جدی داریم نسبت به عملکرد کادرفنی وکشتی گیران اما اینکه وزارت ورزش سریعا دست به کار شده و ضرب العجل تعیین کرده برا دلایل این ناکامی خیلی جالبه مگه موقعی که کشتی گیرا قهرمان میشدن وافتخار کسب میکردن وزارت ورزش اینقدر با عجله جوایز بچه ها رو میداد که الان بیانیه میده قابل توجه وزارت ورزش شما چه کمکی کردین به کشتی چه حقی دارین نسبت به کشتی اصلا چی کاشتین که الان انتظار دارین نتیجه خوب برداشت کنین

    • الیک

      آقا ،وزیر ورزش مگه باباش کشتی گیر بود یا داییش مملکت شده باندبازی باید از مازندران خراسان وتهران وکرمانشاه همچنین از اندیمشک کسانی در فدراسیون کشتی و وزارت باشن.این استانها حرف اول دارن تو ورزشهای همگانی و تک نفره کشتی آزاد وفرنگی،وزنه برداری،تیراندازی وشمشیربازی میزنند ....

    • بدون نام

      آخی چه غم انگیزه

    • نامی

      با تغییرات در ساختار کشتی وضع به حالت عادی بر میگرده.آقای خادم و چند نفر دیگر تغییر کنن درست میشود.با کشتی گیران کم کار در پاریس هم برخورد قاطع بشود. انشالله

    • علی

      این دولت توی همه زمینه ها خراب کرد.دولت تدبیر( اَه اَه)

    • میثم

      وزیر محترم

      از زمانی که آقای خادم مسئول فدراسیون شدن ما تو جهان کرسی گرفتیم مقام کسب کردیم تو فرنگی قهرمان المپیک شدیم.
      شما و مسئول قبل تر از شما و کلا وزرای ما چکار کردید برا بچه ها هیچی فقط وعده دادید.

      ....

    • کاربر

      خخخخخخ

      کشتی ایران دیگه نابود شده

      اون قبلی ها هم که مدال می آوردن برای نسل قبلی بودن

      نسل جدید دیگه به درد یه قل دو قل بازی هم نمی خوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج