جاباما
۵۹۱۵۰۳
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

بازگشت پلنگ ایرانی به کشور

ایرج جهانگیر: پلنگ ایرانی که چند نسل پیش از کشور خارج شده بود با حمایت مسئولان بازگشته و برنامه بازگشت شیر ایرانی را هم در پیش داریم.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل مجموعه ارم سبز در مراسم ورود گاسپار پلنگ نر ایرانی باغ وحش لیسبون به باغ وحش تهران با اشاره به اینکه این اولین ورود یک حیوان بومی به کشور است، گفت: یکی از قول هایی که در مجموعه ارم به مردم داده بودیم عملیاتی شد و یکی از حیوانات خارج شده از کشور به میهن بازگشت.

ایرج جهانگیر افزود: پلنگ ایرانی که چند نسل پیش از کشور خارج شده بود با حمایت مسئولان بازگشته و برنامه بازگشت شیر ایرانی را هم در پیش داریم.

وی ادامه داد: آخرین شیرهای ایرانی به روایتی ۹۰ و به روایتی دیگر ۱۲۰ سال پیش از بین رفتند اما حداکثر تا دو ماه دیگر یک جفت شیر ایرانی را به میهن می آوریم.

مدیرعامل مجموعه ارم سبز که در کنار قفس فیل های باغ وحش صحبت می کرد، افزود: امیدواریم اولین زایمان فیل در ایران را به زودی با موفقیت داشته باشیم. اکنون شبانه روز با دوربین و نگهبان وضعیت فیل بررسی می‌شود و اگر این موفقیت را حاصل کنیم به دنیا ثابت خواهیم کرد که ما توانایی نگهداری حیوانات خاص را هم با امکاناتی ایرانی و با استفاده از توانمندی های همکاران ایرانی داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی چاره ها را بیارید در ایران و مانند ببر سیبری با گوشت الوده الاغ بکشید
      اخه وقتی که توانایی حفظ یوز پلنگ ایرانی را در کشور خودمان نداریم و دارد منقرض می شود چرا قدمهای بزرگتر بر می دارید و انهم در باغ وحش ارم که بیشتر شبیه زندان گوانتانامو هست

    • بدون نام

      با نظر شماموافقم،ولی باید یه فضای بزرگتر با امکانات بیشتر در اختیار باغ وحش‌ها باشد،یه چند سالی میشه که مردم ومسولین به حیوانات بیشتر اهمیت میدن،باید به فال نیک گرفت

    • بدون نام

      مردم از گرسنگی میمیرن اینها در چه فریند انسان در ایران ی ارزش یک حویان ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج