۵۹۲۹۷۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پیام سفر رئیس دفتر رئیس جمهوری به قم

اینکه رئیس جمهوری در فاصله کمتر از دو هفته بعد از تشکیل کابینه، رئیس دفتر خود را با هدف دیدار با مراجع و علمای حوزه راهی قم می‌کند، دارای پیام مشخصی است. آن هم این است که دولت می‌خواهد از ظرفیت روحانیون و حوزه علمیه به‌عنوان یک گروه مرجع مؤثر در معادلات سیاسی و اجتماعی کشور برای هم‌افزایی استفاده کند.

مهدی شیخ در روزنامه ایران نوشت: اینکه رئیس جمهوری در فاصله کمتر از دو هفته بعد از تشکیل کابینه، رئیس دفتر خود را با هدف دیدار با مراجع و علمای حوزه راهی قم می‌کند، دارای پیام مشخصی است. آن هم این است که دولت می‌خواهد از ظرفیت روحانیون و حوزه علمیه به‌عنوان یک گروه مرجع مؤثر در معادلات سیاسی و اجتماعی کشور برای هم‌افزایی استفاده کند.
آقای روحانی با این شعار روی کار آمد که جامعه ایران را چند تکه نخواهد کرد و رئیس جمهوری همه خواهد بود. اجرای این سیاست الزاماتی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها نزدیک شدن و همدلی و گفت‌و‌گوی بیشتر با گروه‌های مرجع جامعه است. گروه‌هایی که به لحاظ سابقه تاریخی یا ریشه‌های اعتقادی و ساختار مناسبات موجود، می‌توانند بر شکل جامعه تأثیرگذار باشند و همچنان روحانیون از مهم‌ترین این گروه‌های مرجع هستند.
ضمن اینکه باید به خاطر داشت که ماهیت نظام سیاسی ایران می‌طلبد که ارتباط تمام نهادهای حاضر در ساختار قدرت و در رأس آنها دولت با مجموعه حوزه و نهاد روحانیت مستحکم و مستمر باشد. در سابقه تاریخی پس از انقلاب ما هر گاه در معدود مقاطعی که این روابط قدری متزلزل و سرد شده شاهد بودیم که ضرر آن مستقیماً متوجه دولت شده است که نهایتاً هم دود آن به چشم ملت خواهد رفت.
چه ساخت سیاسی و چه ساختار اجتماعی و فرهنگی جامعه ما به نحوی است که ارتباط مؤثر دولت و نهاد روحانیت تأثیری مستقیم و مهم بر کارآمدی دستگاه اجرایی خواهد داشت. این مهم حتی در دوران پیش از انقلاب و در برهه‌های مختلف تاریخی نیز به وضوح دیده می‌شد. هر جایی که نهادهای دولت و روحانیت همراهی بیشتری با هم داشتند، نتایج درخشان‌تری به نفع ملت رقم زده شده است.
دولت دوازدهم هم‌اکنون در قدم‌های ابتدایی خود به سر می‌برد و در همین قدم‌ها بسیار مفید است که بتواند مسائل فی مابین خود با حوزه را با گفت‌و‌گوی رو در رو و مستقیم مطرح کند. مراجع و علما قطعاً همواره مسائلی را در خصوص اجرائیات کشور مد نظر دارند و بهترین حالت آن است که این مسائل به صورت رو در رو به دولت منتقل شود.
دولت از ظرفیت این دست گفت‌و‌گوها همچنین می‌تواند به نفع توضیح برخی شبهات ایجاد شده در حوزه استفاده کند. گفت‌و‌گویی که مانع ایجاد برخی شایعات و شبهات خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج