جاباما
۵۹۳۵۸۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

دورهمی هنرمندان متولد شهریور

جشن تولد هنرمندان متولد شهریورماه با حضور معاون هنری وزیر ارشاد، مدیرکل دفتر موسیقی و مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: جشن تولد هنرمندان متولد شهریورماه با حضور معاون هنری وزیر ارشاد، مدیرکل دفتر موسیقی و مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

علی مرادخانی - معاون هنری وزارت ارشاد - در جشن تولد هنرمندان شهریورماهی در باغ زیبا برگزار شد، گفت: شهریور، ماه پرمحصولی است. من خودم هم متولد شهریور هستم، اما برای آن‌که برای رفتن به مدرسه با مشکل مواجه نشوم، شناسنامه‌ام خرداد است.
دورهمی هنرمندان متولد شهریور

او ادامه داد: شهریورماهی‌ها به‌جز کار کردن، چیز دیگری بلد نیستند. البته به قول خانم درودی - نقاش - باید سماجت را هم به آن اضافه کرد. خانم درودی مجموعه ویژگی‌ها و نظرات شهریورماهی‌ها را در خود دارد.

معاون هنری وزارت ارشاد در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: امیدوارم هیچ حادثه‌ای مردم ایران را غمگین نکند و همیشه در جشن و سرور با یکدیگر باشیم. کاری که موسسه هنرمندان پیشکسوت انجام می‌دهد، اگر هیچ فایده‌ای نداشته باشد حداقل موجب می‌شود ما هر چند وقت یک‌بار، دید و بازدیدی با هم داشته باشیم و با آگاهی و آشنایی با یکدیگر، درک متقابلی از هم پیدا کنیم، زیرا امروزه را روزگار تنهایی‌ها می‌نامند و با آن‌که امکانات وجود دارد، اما همه از هم دورند و سرشان با موبایل گرم است.

مرادخانی بیان کرد: حتی در تئاترها و کنسرت‌ها دست همه، یک موبایل است و بدون آن‌که به اصل مراسم توجهی داشته باشند، برای جایی که نمی‌دانیم کجاست، فیلم و عکس می‌گیرند. من برگزاری این مراسم را خوب می‌دانم و امیدوارم سال‌ها ادامه پیدا کند تا دوستان همدیگر را ببینند و بتوانند با خانواده‌های هم آشنا شوند، زیرا تا وقتی خود افراد با هم ارتباط برقرار می‌کنند، نسبت آن‌ها فقط در حوزه کاری خلاصه می‌شود، اما با حضور خانواده‌ها، این ارتباط عمیق‌تر می‌شود.

او افزود: امیدوارم به‌زودی ساختمان جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت آماده و جلسه بعد، در همان ساختمان برگزار شود.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در مراسم جشن تولد هنرمندان متولد شهریور، ضمن تسلیت گفتن به خانواده دانش‌آموزان کشته‌شده، اظهار کرد:‌ ما احتمال می‌دادیم مراسم تشییع پیکر شهید حججی برگزار شود. به همین دلیل از آلبوم «آذر عشق» که استاد صادقی‌نژاد آهنگساز آن است، رونمایی می‌کنیم، زیرا این هنرمند این آلبوم را برای شهدای مدافع حرم، بویژه شهید حججی ساخته است. همچنین تابلوی یادبودی برای شهید حججی در کنار سن گذاشته‌ایم تا هر هنرمندی که می‌آید، این تابلوی یادبود را هم امضا کند.
دورهمی هنرمندان متولد شهریور

سیدعباس عظیمی ادامه داد: جشن‌های تولد موسسه به پنجمین سال وارد شده است و حالا باید بازخورد بگیریم و شما به ما بگویید، چه کار کنیم. به عبارتی، مسائل را چالشی بررسی کنیم که آیا باید این کار را ادامه دهیم یا نحوه آن را تغییر دهیم. ساختمان جدید موسسه نیز به امید خدا آماده افتتاح است و گالری نیز در این ساختمان آماده شده و امیدواریم شاهد برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان پیشکسوت حوزه هنرهای تجسمی باشیم.

او ادامه داد: فردا نیز جلسه‌ای در ساختمان پاستور برای گرفتن مجوز بهره‌برداری از ساختمان جدید داریم. امیدوارم به‌طور رسمی صاحب ساختمان باشیم و اتفاقات خوب در آن رقم بخورد.

در مراسم جشن تولد هنرمندان متولد شهریور به ترتیب روزها از حسن تقوی، هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی، مینیاتور و نگارگری تقدیر شد.

بعد از او، گوهر خیراندیش، هنرمند سینما و تلویزیون روی صحنه آمد و بعد از گرفتن عکس یادگاری، گفت: برای من مایه مباهات است که در این جمع حضور دارم. در این لحظه حتی به خودم هم حسادت می‌کنم.

او افزود:‌ آقای مرادخانی صحبت درستی درباره توجه ما به یکدیگر کرد. وقتی می‌خواهیم جایی برویم، باید بگوییم همه تلفن‌های همراه خود را کنار بگذارند تا بتوانیم همدیگر را ببینیم. این موضوع باید همه‌جا مطرح شود. به امید این‌که اتفاق بدی در کشور نیفتد و در همه جای دنیا صلح برقرار باشد.

عباس مشهدی‌زاده، هنرمند مجسمه‌ساز و مرشد احدی، هنرمند هنرهای نمایشی و پرده‌خوانی نیز به ترتیب روی صحنه آمدند.
دورهمی هنرمندان متولد شهریور

احدی پس از گرفتن عکس یادگاری، گفت: من اگر پیرم، ولی مردِ جوان دارم هنوز. امیدوارم همیشه سلامت باشید و سایه‌تان بالای سر کوچک‌ترها باشد.

جعفر حسن‌خانی نوازنده، محمد احمدی نویسنده و کارگردان، عباس شیرخدا هنرمند هنرهای نمایشی و آیینی و خسرو روشن استاد خطاطی، هنرمندان دیگری بودن که روی صحنه آمدند.

ایران درودی، هنرمند نقاش نیز که به ۸۱ سالگی وارد شده است و روز گذشته، تولدی برای او در گالری فرمانفرما برگزار شد، امروز در این جشن تولد حضور داشت و گفت: من ۸۱ سالم است و از این بابت خیلی خوشحالم. امیدوارم سه سال دیگر هم زندگی کنم تا موزه‌ام افتتاح شود. از آقای مرادخانی و عظیمی تشکر می‌کنم، زیرا بهترین کار ممکن را برای هنرمندان این کشور انجام دادند.

او همچنین اظهار کرد: ای کاش برای هنرمندان جوان، بیمه‌ای در نظر بگیرید. من سال گذشته سه‌بار در بیمارستان بستری بودم و فکر می‌کنم، وزارت ارشاد وظیفه دارد که همه هنرمندان را بیمه کند. برای تک‌تک شما آرزو می‌کنم که مثل من خوشحال باشید، زیرا من در این سن، با وجود مریضی، آن را به جوانی ترجیح می‌دهم. دعایی هم به‌جز این‌که به هنرتان وابسته باشید ندارم، زیرا خدا شما را دوست دارد که این همه خلاقیت به شما داده است.

شهلا ریاحی نخستین زن کارگردان ایرانی نیز یکی دیگر از متولدان شهریورماه بود که از او تقدیر شد.
دورهمی هنرمندان متولد شهریور

علی‌اصغر ریسه طراح صحنه و دکور، مهین افشان‌پور هنرمند حوزه تجسمی و نگارگری، محمد ناصری‌پور نقاش و نصرالله وحدت کارگردان و بازیگر نیز به ترتیب به روی صحنه آمدند، کیک تولدشان را بریدند و عکس یادگاری گرفتند.

نصرالله وحدت در سخنان کوتاهی اظهار کرد: شاعر می‌گوید «پر در مقام تجربه دوستان مباش صائب/که زود بی‌کس و بی‌یار می‌شوی» اما من امروز متوجه شدم، معنی این شعر خوب نیست، زیرا من امروز همه‌کس را اینجا دارم. این دیدن همدیگر برای من ارزش زیادی دارد.

مهرزمان فخارمنفرد هنرمند حوزه نگارگری، عبدالکاظم صادقان هنرمند حوزه خوشنویسی، هوشنگ توکلی هنرمند حوزه تئاتر و سینما، علی قلم‌سیاه هنرمند حوزه تجسمی، محمد سلمانی ثمره‌ای غزل‌سرا، علی‌اصغر اسکندری هنرمند سینما نیز از جمله متولدان ماه شهریور بودند که تقدیر شدند. فریده سپاه‌منصور، همسر هوشنگ توکلی نیز در این مراسم حضور داشت.

همچنین از مهدخت مخبر، ترانه‌سرا نیز در این مراسم تقدیر شد و مرادخانی هدیه‌ای را به رسم یادبود به او داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا شهریوری ها دمت گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج