جاباما
۵۹۴۸۰۲
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

اگر از دنده‌ی چپ بلند شدید، چه بکنید؟

همه‌‌ی ما تجربه‌اش را داریم، گاهی وقت‌ها از دنده‌‌ی چپ بیدار می‌شویم و دلیلش را هم نمی‌دانیم. شاید خواب بدی دیده‌ایم و یا شب قبل، دچار بیخوابی شده‌ایم. شاید هم هوا گرفته است. اما به هر حال، اصل ماجرا به قوت خود باقیست؛ خلق و خوی بدی که ظاهرا تمام روز با ما قرار است باشد!

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: همه‌‌ی ما تجربه‌اش را داریم، گاهی وقت‌ها از دنده‌‌ی چپ بیدار می‌شویم و دلیلش را هم نمی‌دانیم. شاید خواب بدی دیده‌ایم و یا شب قبل، دچار بیخوابی شده‌ایم. شاید هم هوا گرفته است. اما به هر حال، اصل ماجرا به قوت خود باقیست؛ خلق و خوی بدی که ظاهرا تمام روز با ما قرار است باشد!
اگر بیشتر صبح‌ها با چنین حال و هوایی از خواب بیدار می‌شوید، شاید لازم باشد نگاهی دقیق‌تر به سبک زندگی‌تان بیندازید و ببینید چه چیزی یا چه عادت‌هایی باعث بد عنقی یا کج خلقی شما می‌شود. عوامل محیطی مانند هوای مانده‌ی اتاق، جر و بحث شب قبل با همسر و یا چیزهایی از این قبیل می‌توانند تاثیر کاملا چشمگیری بر خلق و خوی ما بگذارند، اما تغییرات ساده و کوچکی هم هستند که می‌توانند حال بد ما را تغییر دهند و خلق‌مان را باز کنند.
اگر از دنده‌ی چپ بلند شدید، چه بکنید؟

مثلا اگر شب قبل، غذای سنگینی شامل قند فراوان و کربوهیدارت‌های تصفیه شده خورده باشید، بیشتر در معرض این هستید که صبح روز بعد، با خلق و خویی بی‌ثبات و ناخوشایند از خواب بیدار شوید. کبد، مسئول سم زدایی بدن است که اگر اشکال یا تاخیری در کارش بوجود بیاید، خواب‌تان را مختل کرده و صبح با بد عنقی از خواب بیدار خواهید شد.

پایین بودن سطح منیزیم هم می‌تواند روی خلق و خوی ما اثر بگذارد. خوردن سبزیجات برگدار تیروه و کمی شکلات تلخ و یا گرفتن حمام نمک اپسوم می‌تواند تدریجا سطح منیزیم بدن‌تان را بالا ببرد. منیزیم در دوران استرس، به راحتی افت می‌کند، بنابراین اگر ذخایر از دست رفته‌ی منیزیم‌تان را جبران نکنید، ممکن است کیفیت خواب‌تان کم شده و استرس‌تان بیشتر شود، این ها هر دو شرایطی هستند که می‌توانند هر کسی را بد اخلاق کنند.
اما صبح روزی که از دنده‌ی چپ بلند می‌شوید، چه کار باید بکنید که باقی روزتان از اثرات آن دور بماند؟ در این مطلب، چند توصیه برای‌تان داریم.

موزیک با صدای بلند پخش کنید

مطالعات نشان داده که موسیقی، این قابلیت را دارد که شادی را بیشتر کند و از اضطراب بکاهد. حتی موسیقی غم انگیز! برخی از افراد دوست دارند برای ابراز و برون ریزی حال ِ بدشان، به موزیک غمگین یا خشن گوش دهند. بعضی‌ها هم ترجیح می‌دهد به موسیقی با ضرباهنگ تند گوش دهند تا از کسالت و عبوس بودن رها شوند. شما باید ببینید کدام نوع موسیقی برای‌تان اثر بهتری دارد، با صدای بلند به آن گوش دهید و سعی کنید با احساس آزادی و با تمام وجودتان به آن گوش دهید.
اگر از دنده‌ی چپ بلند شدید، چه بکنید؟

یادداشت کنید

پنج دقیقه برای نوشتن وقت صرف کردن، راهی بسیار موثر برای تغییر خلق و خوی شماست. سعی کنید در مورد جنبه‌های مثبت، چیزهایی که دوست‌شان دارید و در زندگی برای‌تان با ارزش هستند با دقت بنویسید. مثلا نور قشنگی که از پنجره‌ی اتاق‌تان به دورن می‌تابد و یا قهوه‌ی داغی که بخار بلند شده از آن، وسوسه‌تان می‌کند. این تمرین روزانه نه تنها باعث می‌شود داشته‌ها و چیزهای خوب پیش روی‌تان را ستایش کنید و قدرشان را بدانید، بلکه شما را خیلی زود به زمان حال و حال خوب برمی‌گرداند.
البته می‌توانید در مورد نگرانی‌های‌تان هم بنویسید و استرس‌ها و مشکلات‌تان را روی کاغذ بیاورید، ولی در دفتری جداگانه! از احساس بهتری که به شما دست می‌دهد شگفت زده خواهید شد، وقتی ضمیر نیمه آگاه‌تان را روی کاغذ خالی می‌کنید، اولین تاثیرش، سبُک شدن روح و روان‌تان است.

یک صبحانه‌ی خوب و سالم بخورید

البته شاید وسوسه شوید سراغ آن مافین بسیار شیرینی که به شما چشمک می‌زند بروید اما دست نگه دارید؛ چیزی که بدن شما نیاز دارد، عشق و مهربانی است که باید در تغذیه‌تان هم نمود پیدا کند. به بدن‌تان نشان دهید که چقدر دوستش دارید و برای‌تان اهمیت دارد و این کار را با خوردن یک صبحانه‌ی مقوی و سالم انجام دهید.
پودینگ تخم شربتی، جو دوسر همراه با میوه‌های خوشرنگ و خوشمزه و ...، به بدن‌تان مواد مغذی لازم برای غلبه بر خلق و خوی عبوس‌تان را می‌رساند. نوشیدن آب فراوان را هم فراموش نکنید.
اگر از دنده‌ی چپ بلند شدید، چه بکنید؟

مدیتیشن کنید

اگر تمرین‌های مدیتیشن را بلد هستید، الان وقت آن است که مهارت‌های‌تان را به کار ببرید. پاکسازی ذهن، وقتی که درگیر افکار منفی و بیقراری و ... هستید می‌تواند کار واقعا دشواری باشد، اما با تمرین و تمرکز و دوباره راه انداختن تفکر درست می‌توانید از حال بدتان خلاص شده و این روز جدید را از نگاهی تازه و متفاوت ببینید.
اگر اهل مدیتیشن نباشید، رام کردن ذهنی که مدام در حال تاخت و تاز است کار ساده‌ای نیست. پس اگر تلاش کردید و آرام نشدید، نگران نشوید، تکنیک دیگری را امتحان کنید و مدیتیشن را برای زمان دیگری بگذارید.

ورزش کنید

وقتی مدیتیشن فایده‌ای ندارد و شما نمی‌توانید از آن بهره‌ای برای حال فعلی‌تان ببرید، ورزش کردن، راه حل فوق‌العاده‌ای برای بیحالی و کج خلقی‌های شماست. عرق کردن و تحرک بدن، اندورفین تولید می‌کند، بنابراین ورزش و تمرین، یک راه فوری برای غلبه بر بیحالی شماست. کتانی‌های‌تان را به پا کنید و بیرون بزنید!

هر کاری دل‌تان می‌خواهد انجام دهید!

سرزنش کردن خودتان بابت خلق و خوی نامساعدی که دارید، فقط اوضاع را بدتر می کند. در عوض، چرا به حرف دل‌تان گوش نمی‌دهید؟! هر کاری دوست دارید بکنید. معمولا درونگراها در این شرایط دوست دارند به گوشه‌ای بخزند و چیزی بنویسند یا بخوانند و یا بی‌هدف کاغذی را خط خطی کنند.
برونگراها هم دوست دارند با یک دوست تماس بگیرند یا از خانه بیرون بزنند و برای نوشیدن قهوه به کافی شاپ بروند تا کمی انرژی مثبت به آنها تزریق شود. هیچ کار اشتباهی وجود ندارد، هر کاری که تمایل به آن دارید انجام دهید و اجازه دهید بدن‌تان به شیوه‌ی خودش، آرام بگیرد. بدخلقی برای همه پیش می‌آید و چیزی وجود ندارد که بابت آن، خجالت بکشید یا احساس گناه کنید. البته، تکرار این حالت‌ها می‌تواند نشانه‌ی افسردگی باشد که باید توسط متخصص، بررسی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ادم که سگ اخلاق از خواب بیدار شه که حوصله این کارا رو نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج