جاباما
۵۹۴۹۱۳
۴۶ نظر
۷۷۶۸
۴۶ نظر
۷۷۶۸
پ

به مردی که این رفتارها را دارد، دل نبندید!

طبیعی است که میان شما و مرد زندگی تان اختلاف نظرهایی باشد اما برخی از رفتارهاست که با هیچ بهانه ای توجیه نمی شود.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: طبیعی است که میان شما و مرد زندگی تان اختلاف نظرهایی باشد اما برخی از رفتارهاست که با هیچ بهانه ای توجیه نمی شوند. شما زن قدرتمندی هستید، باید قدر خود را بدانید و به هیچکس، حتی مرد زندگی تان، این اجازه را ندهید تا با شما چنین رفتارهایی داشته باشد.
مطمئنا در هر سنی که باشید یا هر سطح تجربه‌ای که داشته باشید، اینکه بدانید مردی به شما علاقه دارد یا نه کار دشواری است. خیلی از مردها ترجیح می‌دهند به صورت یک راز باقی بمانند، اما برای بیشتر مردها باید از طریق نشانه های رفتاری متوجه نیت قلبی‌شان شد. اگر نمی‌دانید طرف مقابل تان به شما علاقمند است یا نه و مطمئن نیستید که باید از رابطه بیرون بیایید یا خیر، در زیر به علائمی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد مردتان چندان به شما علاقه‌مند نیست. اگر مردی که در زندگی‌تان است چند مورد از این خصوصیات را دارد، زمان آن رسیده است که به او «نه» بگویید.
به هر قیمتی می خواهد که ظاهر خود را تغییر دهید
هر فردی چهره و اندام خاص خود را دارد. ممکن است که شما اندام ایده آل مرد زندگی تان را نداشته باشید اما اگر او شما را وادار کرد تا به هر قیمتی خودتان را تنها برای رضایت او تغییر دهید، بدانید که او فرد مناسبی برای شما نیست. چیزی که باید در اولویت او باشد، سلامت شماست. آیا او حاضر است که شما با غذا نخوردن، تنها برای رسیدن به تناسب اندام، به جسم تان آسیب برسانید؟ اگر اینگونه است، به جای از دست دادن وزن، بهتر است که او را از دست بدهید.
به مردی که این رفتارها را دارد، دل نبندید!
رویاهای شما را نادیده می گیرد
شاید مرد زندگی تان با آرزوهای شما یا حتی با برخی از آنها موافق نباشد اما این بدین معنی نیست که آنها را نادیده بگیرد. شما باید بتوانید در کنار او از آرزوهایی که در سر دارید سخن بگویید، او نیز باید با گوش جان آنها را بشنود، حتی اگر قبول شان نداشته باشد. در واقع مردی که شما انتخاب می کنید باید حامی تان باشد. بنابراین اگر هر زمان که از رویاهایتان برای او سخن گفتید و عکس العملی منفی از او دیدید، بهتر است که دور او را خط بکشید، در غیر این صورت از آروزهایی که در سر دارید باید بگذرید.
به حریم خصوصی تان تجاوز می کند
اعتماد، مهمترین بخش یک رابطه عاطفی است. شاید جذابیت فیزیکی اوست که شما را به سمت اش جلب می کند اما در بلند مدت، اگر اعتمادی در کار نباشد، رابطه شما نیز دوامی نخواهد داشت. برخی از زوج ها عادت دارند که گوشی یکدیگر را چک کنند. اگر این کار بدون اجازه صورت گیرد، اشتباه محض است. بنابراین اگر شریک زندگی تان به شما اعتماد ندارد و به حریم خصوصی تان تجاوز می کند، رابطه شما با او از پایه و اساس اشتباه است.
به مردی که این رفتارها را دارد، دل نبندید!
در ملا عام شما را سرزنش می کند
هیچ رابطه ای نیست که در آن اختلاف نظر وجود نداشته باشد. شما با یک ربات در ارتباط نیستید، بنابراین زمان هایی در رابطه عاطفی شما وجود دارد که شما با حرف ها و رفتارهای طرف مقابل تان از کوره در می روید. اما اگر در این شرایط در جمعی به سر می برید، باید خودتان را کنترل کنید و تا زمان تنهایی تظاهر کنید که با شریک زندگی تان رابطه خوبی دارید. اگر مرد زندگی تان این گونه نیست و در مقابل دیگران رفتارش زشت با شما دارد، مطمئنا شما حس یک بازنده را پیدا خواهید کرد، حسی که لایق آن نبوده و نیستید.
شما را در اولویت نمی گذارد
طبیعی است! ممکن است در دوره ای از زندگی، شما اولویت اول مرد زندگی تان نباشید، به عنوان مثال او مجبور شود که در دوره ای زمان بیشتری را با خانواده اش سپری کند یا برای کارش وقت بیشتری بگذارد؛ اما اگر این رفتار همیشگی شود مثلا او قرارش را با شما کنسل کند تا با دوستانش باشد، بدانید که انتخاب اول او نیستید. اگر چه شما نمی توانید هر روز در اولویت برنامه های او باشید اما در کل باید این حس را در شما ایجاد کند که یکی از مهمترین بخش های زندگی او هستید، نه دائما آخرین انتخاب او. بنابراین اگر حس نمی کنید که پادشاه زندگی او هستید، وقت آن است که در انتخاب تان تجدید نظر کنید.
به مردی که این رفتارها را دارد، دل نبندید!
از صحبت های جدی و مهم فراری است
خیلی ها از صحبت های جدی فراری اند، از این جهت که فکر می کنند ممکن است به دعوا و ناراحتی ختم شود. اما نمی توان همیشه از این وضعیت فرار کرد زیرا بی شک اختلاف نظرهایی رخ می دهد که جز با صحبت کردن حل نخواهد شد. اگر چه این کار صبر و حوصله می خواهد اما در نهایت منجر به حل مشکل می شود. بنابراین اگر مرد زندگی شما مدام از حرف زدن در مورد مسائل جدی زندگی بیزار است، نشانه ضعف اوست. به مردی که در سختی ها شما را تنها بگذارد، اعتمادی نیست. شما لایق قوی ترین ها هستید.
رابطه شما را پنهان می کند
هر کسی به نوعی با فرد مورد علاقه اش برخورد می کند. ممکن است مرد مورد علاقه شما دست شما را بگیرد و شما را به همه دوستان و اعضای خانواده اش معرفی کند یا حتی شما را از آنها پنهان کند. اگر طرف مقابل تان جزو دسته دوم است، باید به احساس او و جدیت اش در رابطه شک کنید. باید دلیل پنهان کاری اش را بپرسید. شاید او در رابطه دیگری به سر می برد یا شما را به عنوان زن زندگی اش قبول ندارد. دلیل او هر چه باشد، شما باید فردی را انتخاب کنید که از نشان دادن شما به اطرافیان اش احساس غرور کند و به خود ببالد.
به مردی که این رفتارها را دارد، دل نبندید!
شما را از دیدار دوستان تان منع می کند
در ابتدای رابطه، زمانی که شما شور و اشتیاق زیادی دارید، شاید ساده باشد که هر چه غیر معشوقه تان را از زندگی تان حذف کنید اما این شرایط در دراز مدت صبر شما را به سر خواهد آورد. مهم نیست که شما در چه مرحله ای از رابطه به سر می برید، دوستان تان بخش مهمی از زندگی تان هستند که هیچگاه نباید آنها را نادیده بگیرید. بنابراین اگر فردی خواست آنها را از زندگی شما بیرون کند، بهتر است که خودش از زندگی شما بیرون رود. همه ما به دوستانی احتیاج داریم تا زمانی را با آنها سپری کنیم، بنابراین زیر بار حرف زور هیچ مردی در این مورد نروید.
شما را با دیگران مقایسه می کند
مقایسه کردن در هر شرایطی یکی از بدترین رفتارها است. به عنوان مثال اگر مادر مرد زندگی تان مدام دست پخت شما را با مادرش مقایسه می کند یا این که ظاهر دختران دیگر را برای شما مثال می زند، بهتر است که از همان ابتدا جلو این رفتارها را بگیرید. شما برای خودتان شخصیتی منحصر بفرد دارید که هیچ گاه نباید با مقایسه تحقیر شود.
به مردی که این رفتارها را دارد، دل نبندید!
با احساسات تان بازی می کند
شما باید کنار مردی که انتخاب می کنید، احساس آرامش داشته باشید. اما اگر طرف مقابل تان مدام با احساسات شما بازی کند، بدین معنی است که هیچگاه طعم آرامش را در رابطه نخواهید چشید. رفتارهای مختلفی می تواند احساسات شما را خدشه دار کند، به عنوان مثال او اعتماد به نفس را از شما می گیرد، شما را تحقیر یا تمسخر می کند، مدام روی شما عیب می گذارد و... این رفتارها به مرور زمان شما را افسرده کرده و امید به زندگی را از شما می گیرد. بنابراین هر چه سریع تر به رابطه تان با چنین فردی خاتمه دهید و دنبال مردی باشید که برای شخصیت تان ارزشی والا قائل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرنگیس

      بیشتر مردها یکی دو تا از این عادتها رو دارند.. در کل موجودات قابل اعتمادی نیستند خ خ خ

      پاسخ ها

      • reza

        شما که اوضاع خودت خیلی خرابتره! یکی از موارد، اعتماد بود که خدا رو شکر شما همه مردا رو غیر قابل اعتماد می دونید

    • بدون نام

      مرد من همه اینا رو داره ولی من نمی تونم ازش دل بکنم. شاید چون فکر می کنم دیگه کسی نیست که باهاش باشم و تا ابد تنها می مونم

      پاسخ ها

      • user

        تنهایی صد هزار بهتره تا یه عمری شکنجه

      • بدون نام

        شمادرخود جستجوکن ومشکل در خودت شاید باشه اگر گوشی رمزی داره وگفتگوهای پنهانی با‌کسی دارید که همسرتان از اون شخص خبر نداره یا
        نمی شناس باعث این رفتار همسرتان شده

    • Amirhoseyn

      متاسفم بااین روانشناسه خانوادتون...مواردی که اصلاباعث اختلاف جدی نمیشن رو...بابیان اشتباهتون پررنگ میکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شمام ازونایی هستی که خیانت می کنه و می خواد همسرش جیکش درنیاد

      • بدون نام

        کاملا موافق هستم

    • بدون نام

      تحقیر کردن، پنهان کردن، چک کردن موبایل و اعتماد نداشتن،با احساسات بازی کردن.. موضوعات مهمی نیست؟ پس چی مهمه؟

    • بدون نام

      سپاس ، متن خوبی بود، البته حریم خصوصی بعد از ازدواج تغییر می کند ، مثلا چک کردن ایمیل و موبایل به گفته روانشناسان بنامی همچون دکتر هلاکویی اشکالی ندارد، چون افراد یک روح در دو بدن شده اند ، غیر از مواردی که ناراحتشان می کند یا پرونده های کاری.

      پاسخ ها

      • رضا

        کلا این کار ناپسنده حتی در مورد فرزندان.چون تاثیر منفیش خیلی بیشتر از فوایدشه

      • بدون نام

        عالیه رضا

    • سام

      به نظرمن مردبایدتابع خانومش باشه.من اگه روزی ازدواج کردم نیازهاوخواسته های همسرم دراولویت هستش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام زن ذلیل. زن باید مطیع اوامر و دستورات مرد باشه. چنین مردی قطعا بدلیل احترام و اطاعتی که از زنش دریافت میکنه خواسته های همسرشو هم در اولویت قرار میده. مرد رئیسه و زن بایدددد مطیع باشه ولی این به معنی ظلم و تحقیر و دیکتاتوری نیست.

    • سارا

      شکر خدا شوهر من هیچکدوم از این موارد رو نداره. فقط از خدا میخوام اونو ازم نگیره

    • مهلا

      نامزد من غیراز مورد اولی و مقایسه کردن همه رو داره دیگه چیکار کنم من االان?

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه، ببین گفته اگه چندتا از اینا را داره مشکل داره

      • بدون نام

        حتما پیش یه مشاور برو

    • علیرضازمان

      من همه اینهارودارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط به صداقتت مثبت دادم.

    • بدون نام

      از باب ارائه تجربه م، با کسی ازدواج کرده ام که من اولویت اولش نیستم و با احساساتم بازی میکنه. خیلی کم پیش میاد به اسم صدام کنه. تو دوران عقد تا حدی این رفتارها رو حس کردم اما بعد از عروسی به شدتش واقف شدم. زندگی با همچین آدمهایی امکان پذیره اما شیرین نیست.

    • Anna

      ممنون آب پاکی رو رو دست کل دخترا ریختین با این حساب به هیچ مرد ایرانی نباید دل ببندیم.کلا پرونده ازدواج بسته شد.تازه اینا نصف خصوصیات بدشون نیست.این مقاله تا سه چهار صفحه جا داشت ادامه پیدا کنه.هر پسری هم هر چی بگه خودشه :| ما دخترا هممون خوبیم

    • بدون نام

      مهلا این موارد خیلی مهمن.بهتره تا زوده جدا شی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم را به طلاق ترغیب نکنید. طلاق منفورترین حلال خداست و گام آخر. دهها راه هست برای برطرف کردن مشکل.

    • مصی

      مطلب خیلی خوبی بود

    • لیلی

      یه چیز خیلی مهم هم هست، اینکه طر فتون طوری رفتار میکنه که شما اصلا اعتماد بنفس ندارید. من نامزدم این خصوصیتو داشت با اینکه خیلی از اون سر بودم ،بعد دیدم از کمبودها و معایب بی نهایت خودشه و اعتیاد که بهش اعتماد بنفس کاذب داده بود
      فورا جدا شدم والان خوشحالم

    • بدون نام

      کلا زن ایرانی پر ادعاست به استثنای بعضی موارد. لوس و پر ادعا و طبل تو خالی

    • محمد حسین

      من با همه موارد بالا نسبتا موافقم به جز یک مورد اونم ارتباط با دوستانه.و من مخالف این روابطم چون اکثرا پر ضرر هست.
      چون به نظر من دوست در واقعیت وجود نداره حداقل در جامعه امروزی ما چنین چیزی نیست.مردم ما مشکلات روانی اخلاقی و عقلی بسیاری دارن و این دوستی ها باعث میشه حتی اگر کسی سالم هست هم به واسطه این دوستی های بی فایده به مشکل بخوره
      خودم با چشمای خودم چندین نفر را دیدم که از این به ظاهر دوستان چه ضربه هایی خوردن هم از اقایون هم خانم ها.
      خانمی را میشناسم که تو باشگاه یک دوست پیدا کرده بود و شدیدا به هم وابسطه بودن حتی وقتی مریض میشد مثل پرستار براش پرستاری میکرد خونه همدیگر میرفتن و ... اخرش معلوم شد این دوست عزیز با شوهر جان رابطه داره و زندگیش از هم پاشید!
      در مورد حریم خصوصی هم باید گفت که این مورد بسیار به خود طرف بستگی داره اگر خود شخص عاقلانه زندگی کنه یا کارهایی نکنه که شک و تردید طرف مقابل را افزایش بده احتمالا خود به خود کسی دنبال چک کردن گوشی و تجاوز به حریم خصوصی اون یکی نمیره.

    • بدون نام

      مردای ایرانی اعتماد به نفستو داغون میکنن،ویرونت میکنن،فرقی هم نداره پدرت باشن یا برادر یا همسر.از دست همشون کشیدم.خانمها فقط باید به خودشون متکی باشن.

    • بدون نام

      اعتماد اونم به مرد ایرانی؟
      به هیچ مرد ایرانی نباید اعتماد کرد
      مرد ایرانی یعنی خود پرستی خود بزرگ بینی ادعای بیجا و... بابا هرچی بگم کم گفتم فقط قابل اعتماد نیستن و لیاقت عشق رو ندارن همین

      پاسخ ها

      • راضیه

        اصلنم اینجوری نیستن خیلی هم دوسداشتنین خودم که هنوز ازدواج نکردم اما عاشق پدر و برادرام هستن
        لطفا نظرخودتونو نسبت به همه مردها نگید شاید اونای که شما با اونا برخورد کردین اونجوری بودن اما دلیل نمیشه همه مثل هم باشن به نظر خودم تو هر رابطه ای چه خانوادگی چه دوستی و بیشتر به شخصیت ما ها بستگی داره یعنی ما چجور آدمی هستیم و توقع ما از دیگران تا چه حده همین

    • بدون نام

      علیرضا زمان اگه غیر از این میگفتی تعجب داشت خخخ اصلا نیازی نبود بگی

    • بدون نام

      هر دکتری که گفته باشه چک کردن گوشی اشکالی نداره حرف بی خودی زده قرار نیست چون دکتر فلانی هست پس اشتباه نکنه
      چک کردن گوشب بده فرقی نمیکنه زن این کار رو انجام بده یا مرد در هر حال بده

    • سارا

      محمدحسین حرفات کاملا درسته.باهات موافقم

    • بدون نام

      از مورد دوم متنفرم، اگه کسی با من این کارو بکنه، میزنم تو دهنش، خدا رو شکر کسی جرات نکرده، ولی تحقیر شدنه بقیه رو دیدم، خیلی بده، حتی برای دیگران

    • بدون نام

      یکباره بگو شمر باشه دیگه...

    • بی نام

      اگر بچه داشته باشیم چجوری جدا بشیم
      شوهر من بچه ننس و اصلا ب احساسم اهمیت نمیده اصلا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این حرفها الکی وپوچ گوش نکنید هیچ مردی نیست که همسرش رادیگرانترجیح بده واگه گوشی یا واسایل دیگر جستجو می کنه فقط وفقط ترس از دست دادن تان امانش را بریده شما باید کاری کنید که اعتماد را در هسرتان نسبت به خودتان کامل شود وبه اوبا زبان وعمل بگوید که دوستشان دارید بخدا بهتر از جدایی

    • گلنار

      گوشی چک کردن واقعا توهین
      ولی گاهی پیش میاد برای نیاز کاری یا شارژ عکس یا هر پیز دیگری به گوشی همسرت نیاز پیداکنی اگر وجازه نداد و تند برخورد کرد
      اونوقت واقعا لازم گوشی همسرت رو چک کنی چون واقعا مشکوکه
      کسی هم که خیانت میکنه بهتر ازش جدا بشی تا با یه ادم بی تعهد وخیانت کار زندگی کنی

    • .

      شوهرم همه اینا خصوصیات روداره به جزایناخیلی هم بهم خیانت کرده چون دوسش دارم میریزم توخودم وبااشکم خودم رو تخلیه میکنم جراتی که به روش بیارم تواین مشکلاتو داری روندارم بحث میکنه وخونه زندگیمو نابودمیکنه .خیلی عاشقشم نمیدونم چکارکنم راهنماییم کنیدممنون میشم

    • نازنین

      وای شوهر منم همه ی این رو داره فقط از خدا مرگمو خواستارم قهرم هم بکنه دیگه واویلاست ادم میگه چه غلطی کردم باهاش قهرکردم

    • بدون نام

      خواهش مندم خانوما اقایون مثل برادر وخواهر راهمایم کنید شوهرم میکه ۱۵ روز برو خونه بابات بهم زنک نزن هرچی میکم چرا دلیلش نمی که شما بودید چه کار می کردید چه هدفی دار

      پاسخ ها

      • مارال

        مردا بعضی وقتا نیاز به تنهایی دارن.اصطلاحا میرن تو غار تنهایی خودشون.زن باید بهشون نزدیک نشه تا حالشون خوب بشه

    • کاظم

      شما کل مزخرف می گوید وباعث از بین رفتن خانواده ها می شود لعنت به شما در بین گفته هایتان همه مردهارا مقصر اصلی تمام مشکلات خانوادگی قلمداد کرده اید از این کار چه چیزی حاصل تان می شود

    • بدون نام

      نویسند محترم اگه نمی دانید بدانید که خانمها خودشان حریم خصوصی مردهایشان هستند پس کار ونوشته ای انتشار ندهید که این حریم بشکند

    • راضیه

      خانمها آقایون احترام هم رو نگه دارید اینجا هرکسی براساس تجربه خودش ویا تلخی های زندگی خودش میاد نظر کلی میده درحالی که همه اینجوری نیستن بنظرمن اگه خانم یااقایی با همسرش مشکل داره اینجا جای خوبی برای راهنمایی گرفتن نیست عزیزان من مشکلات بهتره تو خونه حل بشه اگه نشد پیش مشاور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج