چرا باید هر چند دقیقه یک‌بار از پشت میز کارمان بلند شویم؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
لاله زار مال_1
زمردی_داخلی1
اپیلاسیون نانا 1
سفیر بار ساقدوش_1
دکتر نداف کرمانی 1
کلاسینو_1
ریزخور_1
لاله زار مال_3
سفیر بار ساقدوش_3
ریزخور_3
دکتر نداف کرمانی 3
زمردی_داخلی3
کلاسینو_3
اپیلاسیون نانا 3
کلاسینو_4
لاله زار مال_4
ریزخور_4
سفیر بار ساقدوش_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر نداف کرمانی 4
زمردی_داخلی4
لاله زار مال_2
کلاسینو_2
ریزخور_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی 2
سفیر بار ساقدوش_2
زمردی_داخلی2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۵۹۶۳۷۹
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
۴۰۷۱۶
دقیقا همان لحظه‌ای که بلند می‌شوید و می‌ایستید، عضله‌های ساق پاها را درگیر می‌کنید. همین اتفاق، جریان وریدی را در بدن تقویت می‌کند که ما آن را با نام سرعت گردش خون در بدن می‌شناسیم.
وب سایت سلامتیسم: دقیقا همان لحظه‌ای که بلند می‌شوید و می‌ایستید، عضله‌های ساق پاها را درگیر می‌کنید. همین اتفاق، جریان وریدی را در بدن تقویت می‌کند که ما آن را با نام سرعت گردش خون در بدن می‌شناسیم.

چرا باید هر چند دقیقه یک‌بار از پشت میز کارمان بلند شویم؟

پروفسور اولیویا جادسون (از اعضای کالج سلطنتی لندن) می‌گوید: «مطالعات اخیر نشان داده‌اند افرادی که بیشتر از ۱۱ ساعت در روز می‌نشینند، ۴۰ درصد بیشتر از دیگران با خطر مرگ در سه سال آینده زندگی‌شان مواجه هستند». بنابراین، مقابله یا عدم مقابله با سبک زندگی بی‌تحرک می‌تواند به مساله مرگ و زندگی تبدیل شود. درنتیجه افرادی که با توجه به نوع شغل‌شان باید زمان زیادی را پشت میز بنشینند، به تحرک بیشتری نیاز دارند. اگر می‌خواهید بدانید که با هر بار برخواستن از پشت میز، چه اتفاقی برای بدن‌تان می‌افتد، به نکات زیر دقت کنید.

مغزتان فعال می‌شود

زمان تاثیر: بلافاصله

دقیقا همان لحظه‌ای که بلند می‌شوید و می‌ایستید، عضله‌های ساق پاها را درگیر می‌کنید. همین اتفاق، جریان وریدی را در بدن تقویت می‌کند که ما آن را با نام سرعت گردش خون در بدن می‌شناسیم. متخصصان به همین دلیل توصیه می‌کنند که هر ۳۰ دقیقه، یک بار از پشت میز بلند شوید. هجوم این حجم از خون غنی از اکسیژن به مغز، تمرکز را تقویت می‌کند و انرژی را هم افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که بهترین ایده‌های فکری وقتی به ذهن می‌رسند که در حالت ایستاده قرار داریم.

شادتر می‌شوید

زمان تاثیر: ۲ دقیقه پس از ایستادن

احاطه شدن یا محاصره شدن در میان تعداد زیادی از همکاران در محل کار واقعا می‌تواند از نظر ذهنی تحلیل‌برنده باشد، چون ما انسان‌ها به‌طور آگاهانه یا ناآگاهانه دائما به صحبت‌های دیگران گوش می‌دهیم و احساسات آن‌ها را در خودمان جذب می‌کنیم.

البته تعامل و ارتباط با افرادی که مثبت‌اندیش هستند نیز می‌تواند خلق‌وخوی ما را تقویت کند، اما ما همواره نمی‌توانیم همکاران نزدیک به خودمان را در محل کار انتخاب کنیم. بنابراین، بهتر است که لحظات یا دقایقی کوتاه از فضای کاری فاصله بگیریم و حداقل این‌که چند دقیقه از نشستن روی صندلی دور بمانیم.

هوس خوراکی‌های شیرین را کاهش می‌دهید

زمان تاثیر: ۱۰ دقیقه پس از ایستادن

ما انسان‌ها در محل کار معمولا ۳ برابر بیشتر از حالت عادی در خانه غذا می‌خوریم. طبق گزارش American Journal of Clinical Nutrition (از موثرترین مجله‌های علمی در ۱۰۰ سال اخیر)، مصرف انواع خوراکی‌ها پشت میز کار، خطر پُرخوری را در افراد شاغل افزایش می‌دهد، چون با غذا خوردن بدون فکر همراه است. پس دفعه بعدی که خواستید خوردن خوراکی شیرین یا نمکی را شروع کنید، سریعا از پشت میز کارتان بلند شوید.

چربی بیشتری می‌سوزانید

زمان تاثیر:‌ یک ساعت پس از ایستادن

محققان دانشگاه چستر می‌گویند که چند دقیقه ایستادن در هر ساعت، باعث سوخته شدن ۵۰ کالری بیشتر می‌شود. بنابراین، هر بار که در محل کار می‌ایستید و از صندلی‌تان فاصله می‌گیرید،‌ میزان کالری‌های مصرف‌شده را افزایش می‌دهید.

بهتر می‌خوابید

زمان تاثیر: هر شب

اضافه کردن فعالیت‌های بدنی به برنامه روزانه، ‌حتی ۱۵ دقیقه پیاده‌روی در روز،‌ می‌تواند کیفیت خواب افراد را بیشتر کند. براساس گزارش Primary Care Companion (از مهم‌ترین مجله‌های علمی در زمینه پزشکی)، فعالیت‌های بدنی در طول روز، حتی اگر جدی هم نباشند، مشکلات حادی مانند بیماری بی‌خوابی را هم تسکین می‌دهند.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهید

زمان تاثیر: در درازمدت

افرادی که سال‌های زیادی را براساس سبک زندگی بی‌تحرک می‌گذرانند و شغل‌شان هم ایجاب می‌کند که زمان زیادی را روی صندلی بنشینند، خطر ابتلا به سرطان‌های مختلف را افزایش می‌دهند. شایع‌ترین این سرطان‌ها، سرطان‌ کولون و سرطان پستان هستند که با نشستن بیش از حد ارتباط دارند.
 
مطالعات مختلفی هم نشستن بیش از حد را با سرطان‌ ریه، سرطان پروستات و سرطان تخمدان مرتبط می‌دانند. پس هر بار که از میز کارتان دور می‌شوید، یک گام کوچک به سمت سلامتی خودتان برمی‌دارید.
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
عارفی_1
دکتر نائبی_1
خرید باکس 1
شیرآلات زمانی_1
سوییچ ایران_1
عارفی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
شیرآلات زمانی_3
دکتر نائبی_3
سوییچ ایران_3
خرید باکس 3
عارفی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
خرید باکس 4
دکتر نائبی_4
شیرآلات زمانی_4
سوییچ ایران_4
خرید باکس 2
شیرآلات زمانی_2
سوییچ ایران_2
عارفی_2
دکتر نائبی_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
فنی آتل_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
شفا_فوترموبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
زمردی_فوتر موبایل اصلی
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی بانو_فوترموبایل
رستوران باغ بهشت _فوتر
کلینیک النا_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
آیلین_فوتر کاشت ابرو
فنی آتل_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
شفا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
آیلین_تزریق چربی
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان