۵۹۹۸۱۸
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

سالم ترین غذاها برای کودکان

خوردن غذاهای سالم برای بزرگسالان مهم است اما پیدا کردن غذاهای سالم و خوشمزه برای رشد و نمو کودکان امری حیاتی است. درست کردن برنامه غذایی سالم و دلچسب برای کودک می تواند بسیار دشوار باشد چون کودکان درباره آنچه می خورند حساس و انتخاب گر هستند.

وب سایت دکتر کرمانی: خوردن غذاهای سالم برای بزرگسالان مهم است اما پیدا کردن غذاهای سالم و خوشمزه برای رشد و نمو کودکان امری حیاتی است. درست کردن برنامه غذایی سالم و دلچسب برای کودک می تواند بسیار دشوار باشد چون کودکان درباره آنچه می خورند حساس و انتخاب گر هستند. با این حال نیاز های تغذیه ای مشخصی هستند که باید برآورده شوند بنابراین شناخت فواید بالقوه غذاها برای کودکان اهمیت بالایی دارد.
سالم ترین غذاها برای کودکان

غذاهای سالم چگونه می توانند برای کودکان مفید واقع شوند؟

اگر برنامه ای سرشار از غذاهای سالم برای کودک مهیا کنید می توانید با استفاده از آن عادات سالم غذایی را برای کودک پایه ریزی کنید، رشد صحیحش را تضمین نمایید، قدرت شناختی اش را بالا ببرید، سالم نگهشان دارید و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را در آنها کاهش دهید.

عادات سالم غذایی

بهترین قسمت غذای سالم دادن به کودک این است که استانداردی قوی برای سلامت تغذیه ای آینده اش ایجاد می کنید. وقتی کودکتان از همان ابتدا به تغذیه صحیح عادت داده شود در آینده که بزرگ و مستقل شد خود نیز می تواند انتخاب های صحیحی داشته باشد و در مقابل وسوسه غذاهای ناسالم مقاومت کند. متخصصان بر این باورند یکی از مشکلات بزرگسالانی که ناسالم غذا می خورند این است که هرگز در گذشته به آنها روش صحیح سالم غذا خوردن آموزش داده نشده است.

رشد قدرت شناختی

در سال های ابتدایی زندگی رشد شناختی پیوسته اتفاق می افتد و می توانند با بالا رفتن سن عملکردهای مغزی بسیاری را پایه ریزی کنند. عناصر مشخصی از برنامه غذایی ، مانند مواد معدنی و اسید چرب های کلیدی، می توانند رشد شناختی را پیش ببرند و از خلل در مهارت های حرکتی و ناتوانی های یادگیری پیشگیری کنند.

تقویت سیستم ایمنی

میوه ها و سبزیجات برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم هستند، مخصوصا زمانی که کودکان سن کمی دارند. با رشد سیستم ایمنی بدنشان و آشنایی با پاتوژن های مختلف و مواد خارجی در بدن، یک برنامه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین می تواند آنها را از عفونت ها در امان نگه دارد.

پیشگیری از بیماری های مزمن

یک برنامه غذایی سالم و متعادل برای کودکان می تواند از قرار گرفتنشان در معرض بیماری هایی مانند دیابت پیشگیری کند. دیابت بیشتر در افرادی دیده می شود که هرگز به عنوان کودک عادات غذایی سالم در آنها رشد نکرده است. غذاهای سرشار از قند و فرآوری شده می توانند خطر ابتلا به بیماری های مزمن و عفونت ها را تا حدود زیادی افزایش دهند. این اتفاق حتی می تواند در همان سال های ابتدایی زندگی نیز رخ دهد بنابراین پایه گذاری استاندارد های تغذیه صحیح از همان ابتدا بسیار مهم است.

بهبود فرآیند رشد

دریافت کافی پروتئین، چربی و کربوهیدرات ها برای ادامه رشد سالم بسیار اهمیت دارد. اگر می خواهید کودکتان رشدی قوی داشته باشد باید به او غذاهایی بدهید که از رشد عضلانی تا رشد استخوانی را مورد پوشش قرار دهد. سال های ابتدایی برای رشد بلند مدت، اندازه و سلامت کودک بسیار ضروری است.

بهترین غذاهای سالم برای کودکان

برخی از بهترین غذاهای سالم برای کودکان عبارتند از پاستا سبوس دار، تخم مرغ، توت ها، آجیل ها و ماست.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع بسیار خوبی از پروتئین و ویتامین های بسیار زیادی از جمله ویتامین A و D است، بنابراین یک غذای سالم برای کودک به حساب می آید. با وجود اینکه بیش از حد تخم مرغ خوردن می تواند باعث افزایش کلسترول شود، استفاده متعادل از آن به لطف آمینو اسیدهای ضروری می تواند به رشد قوی کودک کمک کند.

توت ها

دادن توت های شیرین و خوشمزه به کودک نمی تواند کار زیاد دشواری باشد. توت ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک بسیار مفید هستند و می توانند التهاب را در سنین پایین کاملا از بین ببرند. طعم خوب این میوه باعث می شود کمتر کودکی به آن نه بگوید و شما نیز مطمئن خواهید شد فرزندتان به صورت روزانه فیبر خوراکی و دیگر ویتامین ها را دریافت می کند. برای مثال می توانید توت ها را در ماست بریزید و به کودک بدهید.

آجیل ها

اینها میان وعده هایی بسیار ساده هستند که کودک با خوردنشان به خوبی سیر می شود و به دنبال میان وعده های شیرین و ناسالم نمی رود. توصیه می شود آجیل های خام را به آجیل های بو داده شده و نمکی ترجیح دهید چون می توانند خواص بیشتری برای بدن داشته باشند. اگر می خواهید عادت غذایی مفید در کودکتان ایجاد کنید او را به خوردن روزانه آجیل ها عادت دهید.

ماست

این غذای سرشار از پروبیوتیک برای بهینه سازی گوارش بسیار عالی است و می تواند به متعادل سازی محیط باکتریایی در معده کمک کند. ماست می تواند به التیام ناراحتی معده در کودکانی که معده ای حساس دارند کمک کند و این اطمینان را حاصل کند که مواد غذایی دریافتی را به خوبی جذب می کنند.

پاستا سبوس دار

پاستا معمولی مواد مغذی بسیار کمی را مهیا می کند اما شایع ترین پاستایی است که می توانید در فروشگاه ها پیدا کنید. نوع پاستای مورد استفاده خود را به پاستای سبوس دار و کامل تغییر دهید تا کودکتان بفهمد کربوهیدرات های سالم دیگری نیز وجود دارد.

پیتزاهای سالم

کودکان عاشق پیتزا هستند و شما می توانید با کمی تغییر در دستور پخت از سبزیجات تازه بیشتر و گوشت های فرآوری شده کمتر استفاده کنید. نان پیتزا می تواند به خمیری سبوس دار تغییر کند. والدین باهوش می توانند غذاهای مورد علاقه کودک را به غذایی سالم و مفید تغییر دهند.

اسموتی میوه

شریک کردن کودک در آماده سازی غذایی که می خورد نیز می تواند به والدین کمک کند. برای نمونه تهیه اسموتی میوه کاری ساده است و می توانید فرزندتان را در آن شریک کنید. از او بخواهید خود میوه هایی که برای اسموتی استفاده می شود را انتخاب کند.

سالمون

ماهی دادن به کودکان همیشه کار آسانی نیست، اما پروتئین و امگا ۳ بالا موجود در سالمون آن را تبدیل به غذایی بسیار مهم برای رشد کودک می کند. می توانید سالمون را در قالب سالاد و ساندویچ به کودکتان بدهید چون این روش از اینکه یک تکه ماهی را مستقیم جلوی او بگذارید بیشتر جواب می دهد.

نکاتی برای والدین

به عنوان پدر و مادر سعی کنید یک برنامه غذایی سالم را برای کودکتان طراحی کنید، می توانید انتخاب های وعده غذایی را محدود کنید، از خرید شیرینی ها پرهیز کنید، زمان تماشای تلویزیون را محدود کنید، خودتان الگوهای خوبی باشید، غذاهای مصرفی را کنترل کنید و در کل غذا خوردن را تبدیل به برنامه ای آموزشی کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج