جاباما
۶۰۰۶۳۰
۵۶۴۱
۵۶۴۱
پ

با مسیر تور دو فرانس آشنا شوید

مسابقه تور دو فرانس معتبرترین مسابقات دوچرخه سواری در دنیاست که هر سال تابستان برگزار می شود. تابستان امسال هم این مسابقات از تاریخ ۱ جولای از شهر دوسلدورف آغاز شد.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: مسابقه تور دو فرانس معتبرترین مسابقات دوچرخه سواری در دنیاست که هر سال تابستان برگزار می شود. تابستان امسال هم این مسابقات از تاریخ ۱ جولای از شهر دوسلدورف آغاز شد.
به مدت سه هفته، رکاب زنان برتر جهان مرحله به مرحله با هم رقابت و در سه کشور آلمان، بلژیک و فرانسه رکاب زنی می کنند. ورزشکاری که اولین نفر از خط پایان در پاریس عبور کند به عنوان قهرمان معرفی می شود، ولی کسانی که پشت سر او از خط پایان عبور کنند حداقل می توانند افتخار کنند که در این مسابقات مهم شرکت کردند.
با مسیر تور دو فرانس آشنا شوید
مسابقه تور دو فرانس تنها برای دوچرخه سواران حرفه برگزار می شود، ولی این بدان معنی نیست که شما نمی توانید خودتان طعم عبور از مسیر آن را حس کنید. شما می توانید مسیر دوچرخه سواری تور دو فرانس را با دوچرخه رکاب بزنید. در اینجا، به شما می گوییم که مسیر این مسابقات چگونه است.

دوسلدورف

اولین مرحله از مسابقات امسال تور دو فرانس در شهر آلملنی دوسلدورف شروع شد و به پایان رسید. این مرحله، مسیر 13 کیلومتری تایم تریل همواری در خیابان های شهر، و اغلب در حاشیه رود راین است. شما می توانید مسیر مشابهی را در تور دوچرخه سواری هدایت شده ای در شهر طی کنید، یا اینکه خودتان در طول شهر دوچرخه سواری کنید. به خصوص پارک ها و گردشگاه های درختکاری شده در کنار رودخانه بسیار زیبا هستند، و دوچرخه سواری در این مسیر می تواند تفریح آرامش بخشی برایتان باشد.
با مسیر تور دو فرانس آشنا شوید

لیژ

مرحله دوم تور دو فرانس مسافتی طولانی است: ۲۰۳ کیلومتر از دوسلدورف در طول مرز به سمت شهر لیژ در بلژیک. دو سربالایی کوتاه در طول راه وجود دارد، و در هنگام دوچرخه سواری مناظر طبعی زیبای زیادی از حومه شهر در غرب آلمان را مشاهده خواهید کرد.

با این که این بخش از مسیر خیلی دشوار نیست، با این حال ساعت های زیادی را روی زین دوچرخه سپری خواهید کرد. مهم است که شورت ورزشی و جوراب مناسبی را بپوشید تا جلوی اذیت شدن پاهایتان را بگیرید. وقتی به لیژ می رسید، فریب ظاهر صنعتی در نگاه اول را نخورید. از پلکان مونتاگن ده بورن بالا روید تا چشم اندازی زیبا از شهر را مشاهده کنید.

تروا

دوچرخه سواری در شهر تروا فرانسه جذابیت زیادی دارد، و مرحله هفتم از تور دو فرانس 213 کیلومتر از تاکستان های بورگونی از تروا به سمت نویی سن ژرژ عبور می کند. با سوسیس های آندویت، پنیر شاورس و دیگر خوراکی های معروف این منطقه، می توانید انرژی خود را در سطح بالا حفظ کنید.

برژراک

شرکت کنندگان در تور دو فرانس یک روز در شهر دوردوین استراحت می کنند و بعد مرحله 10 را به مسافت 178 کیلومتر از پریگو به سمت برژراک آغاز می کنند. مسیر مسابقه در اینجا تپه های زیادی دارد، ولی جذابیت های زیادی نیز انتظار بازدیدکنندگان را می کشد: نقاشی های غار معروف لاسکو، ترافل و جگر چرب به عنوان میوه و غذا، و همچنین جاذبه های شهر برژراک.

شهر قدیمی برژراک طوری به نظر می رسد که گویی مخصوص توریسم ساخته شده است. خانه های چوبی شبیه به قرون وسطا می مانند، بازارهایی سرزنده در میادین شهر وجود دارد، و شما می توانید در حاشیه رود دوردوین به سمت اسکله تاریخی آن قدم بزنید.
با مسیر تور دو فرانس آشنا شوید

ردز

زمانی که به مرحله چهاردهم (182 کیلومتر) رسیده باشید، لازم است که سطح بازی خود را بالا ببرید. تپه ها ممکن است بسیار خوش عکس به نظر برسند، ولی همانطور که ارتفاع آن ها زیادتر و زیادتر می شود، پاهای شما نیز شروع به سوختن می کند.

خدا را شکر کنید که که شما دوچرخه سواری مدرن و سبک وزن هستید. اولین باری که دوچرخه سواران بریتانیایی در تور دو فرانس رقابت کردند در سال ۱۹۵۵ بود، و تجهیزات و لباس های آن ها بسیار متفاوت از زمان حاضر بود.

وقتی در پایان مرحله به ردز برسید، بدون شک خسته خواهید بود. وقتی که انرژی خود را بازیافتید، زمانی را به تماشای مناظر جذاب اختصاص دهید. کلیسای ردز شاهکاری از معماری گوتیک است، تور راهپیمایی بسیار خوبی در شهر قدیمی وجود دارد، و پارک محلی آن به اسم Domaine de Combelles مساحت 300 هکتار را پوشش می دهد.

سلون دو پروانس

طولانی ترین مسیر تور، مرحله 19، از مزارع اسطوخودوس و بیشه های زیتون شهر پروانس عبور می کند. شاید این منطقه بسیار زیبا به نظر برسد، ولی خستگی بیش از اندازه ای را برای پاها به خصوص در اولین بخش روز به دنبال دارد. حتی حرفه ای ها هم به سختی می توانند مسافت 223 کیلومتری را زیر 17 ساعت طی کنند.

شما در این منطقه می توانید از قلعه ساخته شده در قرن دوازدهم میلادی و مقبره نوستراداموس بازدید کنید.

پاریس

همه راجع به لباس زرد تور دو فرانس شنیده اند، و در روز پایانی مسابقه، این چیزی است که در ذهن همه قرار دارد. به طور کلی پوشیدن این رنگ لباس برای دوچرخه سواران چندان جذاب نیست، ولی اگر می خواهید در هنگام دوچرخه سواری احساس یک قهرمان و برنده را داشته باشید، سعی کنید هر طور شده لباسی به رنگ زرد قناری به تن کنید.
با مسیر تور دو فرانس آشنا شوید

بیست و یکمین و آخرین مرحله تور دو فرانس از مونژورون به سمت پاریس تا شانزلیزه طی می شود. این مسیری ۱۰۳ کیلومتری است و وقتی جاده ها برای مسابقه خالی می شوند، به عنوان مسابقه سرعت قلمداد می شود. ولی اگر شما در ترافیک پاریس رقابت کنید، سرعتتان بدون شک کاهش چشمگیری پیدا می کند.

در پاریس هیجان مسابقه به اوج می رسد، و به عنوان تماشاگر شما بهترین زاویه دید را پیدا خواهید کرد. اگر خودتان تمام یا حتی بخشی از این مسیر را دوچرخه سواری کرده باشد و به مسیر پایانی در شانزلیزه برسید، احساسی فوق العاده پیدا خواهید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج