۶۰۰۹۱۷
۴ نظر
۵۰۲۰
۴ نظر
۵۰۲۰
پ

آقای روحانی، مگر شما مخالف «مارمولک» نبودی؟

گاهي براي رد يا تأييد بعضي چيزها كافي است تاريخ را ورق بزنيم و گذشته را دوباره ببينيم... چند سال قبل وقتي فيلم مارمولك اكران شد، حملات شديدي نسبت به آن صورت گرفت. يكي از افرادي كه حمله شديد او باعث شد «مارمولك» بسيار زود از پرده پايين كشيده شود، حسن روحاني بود.

روزنامه جوان: گاهي براي رد يا تأييد بعضي چيزها كافي است تاريخ را ورق بزنيم و گذشته را دوباره ببينيم... چند سال قبل وقتي فيلم مارمولك اكران شد، حملات شديدي نسبت به آن صورت گرفت. يكي از افرادي كه حمله شديد او باعث شد «مارمولك» بسيار زود از پرده پايين كشيده شود، حسن روحاني بود.
در نهايت سازندگان اين فيلم براي جلب نظر مسئولان و شفاف‌سازي در مورد اين اثر برنامه اكران خصوصي آن را براي گروهي از مسئولان و مديران كشور ترتيب دادند كه حسن روحاني نيز كه در آن زمان دبير شوراي عالي امنيت ملي بود، يكي از حاضران در اين جلسه بود.
روحاني آن وقت‌ها تمام دغدغه‌اش در نياوران و كاخ مرمر بود و شورا و عالي و امنيت و ملي و از اين عبارات. كاري هم به مسائل فرهنگي نداشت. دغدغه او هزار و يك چيز بود كه حتي يكي از آنها هم فرهنگ نبود. اما بعد از ديدن مارمولك چنان برآشفت كه آستين‌ها را بالا زد و پريد وسط حوضچه فرهنگ. روحاني آن وقت‌ها حتي ترجيح داد نظراتش رسانه‌اي شود و اين از معدود جاهايي بود كه او احتياط را كنار گذاشت.

روحاني در اين جلسه و بعد از تماشاي فيلم سينمايي «مارمولك» با اعتراض به محتواي اين فيلم و ابراز تأسف از ساخت آن گفت: «حتي در رژيم شاه هم كه دشمن روحانيت بود، كسي جرئت و جسارت ساخت فيلم موهني مثل مارمولك را نداشت.» بعد هم با عصبانيت رو كرد به كمال تبريزي و گفت:« فيلم بايد توقيف و با شماها هم برخورد شود.» روحاني به همين هم اكتفا نكرد و اين ‌بار خطاب به منوچهر محمدي (تهيه‌كننده فيلم) گفت: «توجيهاتي كه شما براي مثبت جلوه دادن اين فيلم به عمل مي‌آوريد، به هيچ وجه قابل قبول نيست و اصولاً ساخت اين فيلم كار نادرستي بوده است.»
حالا حسن روحاني سردمدار اعتداليون شده و دولتش كه شعار تدبير و اميد مي‌داد موفق شد از مردم رأي بگيرد. او حالا براي دومين بار راهي پاستور شده است. رئيس‌جمهور، البته همچنان همان رويه سابقش را دارد و فرهنگ و مسائل فرهنگي براي او از كمترين اعتباري برخوردارند و اصلاً اولويتش اين حرف‌ها نيست. اما بامزه اينجاست كه حالا در دوره او فيلم‌هايي ساخته شده است كه بسيار تند و تيزتر از مارمولك هستند؛ فيلم‌هايي كه البته وزرای ارشاد او سپر شدند و اجازه ندادند ديده شوند.
شايد با استناد به واكنش روحاني نسبت به مارمولك كه گمان مي‌كردند رئيس‌شان ممكن است از ديدن اين فيلم برآشفته شود و حتي بركنارشان كند. حالا اما ظاهراً سيدعباس صالحي آمده است تا مركب خودش را در فرهنگ براند. در يكي دو روز گذشته چند فيلم از همان‌ها كه توقيف شده بودند، مجوز اكران گرفتند. حالا تحليل اين اتفاق بسيار مهم است و بايد نشست و بررسي كرد كه اين كار به نفع سينما است يا به ضررش. داروغه‌زاده هم كه مجوز فيلم‌ها را داده، حرف‌هاي درست و منطقي ‌زده و بايد نشست و نتيجه ماجرا را ديد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوناس حقی

      سلام ، یه یشنهاد به آقای کمال تبریزی ارائه بکنین تا دوباره واسه اکران فیلمش اقدام کنه، فیلمی بی نظیر با ساختاری عالی که میتونه امتحان کنه شانس خودش و حتی جزو پرفروش ها باشه

    • بدون نام

      خدا رحمتش کنه!

    • بدون نام

      فیلم آدم برفی...یادش به خیر.......

    • علی

      واقعافیلم قشنگ وبامعنی بودمارمولک، چراهمش به دروغ سعی میکنیم همه چیزرادرجامعه تمیزوبی عیب ونقص جلوه دهیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج