۶۰۲۲۹
۴۹۸ نظر
۳۱۹۲۶
۴۹۸ نظر
۳۱۹۲۶
پ

این علائم ثابت می‌کند شما شپش دارید!

همیشه در شوخی‌های‌مان برای اینکه از یک فرد کثیف دوری کنیم، می‌گوییم طرف شپش دارد! اما خیلی دلتان خوش نباشد و فکر نکنید شپش فقط سراغ آدم‌های کثیف و بدبو می‌رود!

برترین‌ها: همیشه در شوخی‌های‌مان برای اینکه از یک فرد کثیف دوری کنیم، می‌گوییم طرف شپش دارد! اما خیلی دلتان خوش نباشد و فکر نکنید شپش فقط سراغ آدم‌های کثیف و بدبو می‌رود! حتی اگر هر روز هم حمام می‌کنید باز هم ممکن است که خیلی راحت پذیرای این مهمان ناخوانده کوچولو شوید!

شپش‌ها تا ۶ ساعت زیر آب دوام می‌آورند!

اگرچه شپش‌ها می‌توانند باعث خارش پوست سر شوند، اما بیماری‌های دیگر از جمله شوره، اگزما و حساسیت به شامپو و سایر محصولات هم می‌توانند باعث خارش سر شوند، بنابراین باید با راه تشخیص شپش به خوبی آشنایی داشته باشید. برای این کار باید با استفاده از یک شانه دندانه ریز از قسمت‌های مختلف سر فرق باز کنید و پوست را بررسی کنید. اگر هم به شپشی برخوردید، می‌توانید با همان شانه آن را از روی مو بردارید. درواقع تنها نشانه هجوم شپش‌ها مشاهده‌کردن شپش‌های بالغ یا نابالغ روی سر است. وجود تخم شپش به تنهایی دلیل بر حمله شپش نمی‌شود.

در بسیاری از افراد شپش‌ها هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کنند و ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا سر شروع به خارش کند. جالب است بدانید شپش‌ها می‌توانند تا ۶ ساعت زیر آب دوام بیاورند! پس حمام‌کردن یا نکردن دلیل بر ابتلای به آن نمی‌شود. خبر خوب اینکه شپش‌ها بیماری‌ها را از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‌کنند.

این علائم ثابت می‌کند شما شپش دارید!

نه پرواز می‌کنند و نه می‌پرند!

در حقیقت ۳ نوع شپش وجود دارد که هر سه آن‌ها علائم تقریبا مشابهی را ایجاد می‌کنند، اما هر یک در قسمت متفاوتی از بدن لانه گزینی می‌کنند. شپش سر که روی سر، گردن و گوش‌ها زندگی می‌کند، شپش بدن که از روی لباس یا تختخواب روی بدن منتقل می‌شود و شپش ناحیه تناسلی که روی مو‌های زائد و پوست ناحیه تناسلی زندگی می‌کند.

شپش سر موجودی ۶ پا است که به پوست سر و گردن می‌چسبد و از خون انسان تغذیه می‌کند. سایز شپش به اندازه یک دانه کنجد است که با کمی دقت می‌توانید آن‌ها را ببینید. رنگ شپش می‌تواند سفید، قهوه‌ای یا خاکستری تیره باشد. تخم شپش معمولا گرد یا بیضی شکل است و شپش‌ها آن‌ها را روی ساقه مو در نزدیکی پوست سر می‌چسبانند.

برای مشخص‌شدن تخم شپش می‌توانید بعد از حمام موی‌تان را شانه بزنید و مو‌های روی شانه را بررسی کنید. شپش درمیان کودکان در مدارس و مهدکودک‌ها رایج‌تر است، زیرا بچه‌ها با یکدیگر ارتباط نزدیک‌تری دارند و ممکن است از شانه‌ها و گل سر‌های یکدیگر استفاده کنند. بزرگسالانی که در خانه با کودکان زندگی می‌کنند هم در خطر بیشتری قرار دارند.

وقتی مو‌های سرتان با مو‌های سر فرد مبتلا تماس پیدا می‌کند شپش می‌تواند از روی موی او به موی شما بخزد. البته شپش‌ها می‌توانند برای مدت کوتاهی روی لباس یا وسایل شخصی هم زنده بمانند، اما به‌یاد داشته باشید شپش‌ها نه می‌توانند پرواز کنند و نه بپرند!

چیزی پوست سرتان را قلقلک می‌دهد؟!

شایع‌ترین علامت شپش، خارش است. اگرچه شپش بیماری خاصی ایجاد نمی‌کند، اما گزش آن باعث ایجاد حساسیت روی پوست می‌شود. ممکن است بلافاصله پس از ابتلا دچار خارش نشوید. به‌خصوص اگر هجوم شپش‌ها خفیف باشد. ممکن است حتی تا ۶ هفته بعد از ابتلا هم هیچ نشانه‌ای نداشته باشید. علاوه بر خارش شدید، شپش‌ها می‌توانند باعث ایجاد حس قلقلک روی سر یا بدن شوند طوری که احساس می‌کنید چیزی درحال راه رفتن روی پوست‌تان است!

این علائم ثابت می‌کند شما شپش دارید!

به‌دنبال خاراندن پوست ممکن است زخم‌هایی هم روی آن ایجاد شود. زخم‌های حاصل از خارش جای گزش شپش می‌توانند توسط باکتری‌های روی پوست عفونی شوند. اگرچه این موضوع خیلی رایج نیست، اما اگر پوست سرتان قرمز، ملتهب و دردناک شده است یا غدد لنفاوی‌تان حساس شده‌اند در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. این‌ها از علائم عفونت‌های پوستی هستند. حتی گاهی‌اوقات افراد مبتلا نمی‌توانند به راحتی بخوابند. علاوه براین، شپش‌ها می‌توانند باعث ایجاد برآمدگی‌های قرمز رنگ روی سر، گردن، شانه‌ها و ناحیه تناسلی شوند. تکه‌های سفید رنگ چسبیده به مو نیز تخم‌های شپش هستند و به سختی می‌توان با استفاده از شانه آن‌ها را از روی مو جدا کرد.

دفع شپش با شپش کش!

هرقدر هم بهداشت را رعایت کنید ممکن است به شپش مبتلا شوید. در این صورت بهترین راه برای درمان استفاده از دارو‌ها و روش‌هایی است که متخصص پوست برای‌تان تجویز کرده است. البته برای این کار دارو‌هایی هم وجود دارند که برای تهیه آن‌ها نیازی به نسخه پزشک وجود ندارد از جمله شامپو‌های «پایرترین» یا «پرمترین.» از دیگر دارو‌های مخصوص درمان شپش می‌توان به مالاتیون (که باید به پوست سر و مو‌ها مالیده شود و بعد شسته شود)، لوسیون بنزیل الکل (که باید برای ۱۰ دقیقه روی سر و مو باقی بماند و بعد شسته شود) و شامپوی لیندان اشاره کرد.

برخی از این دارو‌ها از عصاره گل داوودی یا ترکیبات مشابه آن تولید شده‌اند و بی‌خطر محسوب می‌شوند، اما ممکن است برای کودکان مناسب نباشند. این محصولات شپش‌ها را می‌کشند، اما تخم‌های آن‌ها را از‌بین نمی‌برند. قبل از استفاده حتما دستور مصرف‌شان را با دقت بخوانید. ممکن است ۹ تا ۱۰ روز بعد احتیاج به مرحله دوم درمان پیدا کنید. اگر این درمان ۲ مرحله‌ای برای‌تان کارساز نبود وقت آن رسیده به پزشک متخصص مراجعه کنید تا دارو‌های قوی‌تری برای‌تان تجویز کند.

هیچ‌وقت از کش سر، سنجاق، مقنعه و روسری دیگران استفاده نکنید!

ابتلا به شپش مسری است، بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به آن‌ها باید یکسری نکات را رعایت کنید. هیچ‌وقت وسایل شخصی خود ازجمله شانه سر، سنجاق، کش، تل، کلاه، مقنعه و روسری خود را با افراد دیگر تقسیم نکنید. لباس‌ها و ملحفه‌های‌تان را هم مرتب عوض کنید و شست‌وشو دهید. اگر یک نفر در خانه‌تان مبتلا به شپش شده حتما همه مبل‌ها، صندلی‌ها و زمین را جاروبرقی بکشید و برای ۲ هفته روی آن‌ها را با کاور پلاستیکی بپوشانید. اگر می‌خواهید نگرانی‌تان رفع شود به پزشک مراجعه کنید؛ پزشک، پوست سر شما را با استفاده از نور مخصوصی بررسی می‌کند.

با این لامپ می‌توان به آسانی شپش‌ها را شناسایی کرد. علاوه‌بر این باید تمامی لباس‌هایی که در ۴۸ ساعت گذشته از آن استفاده کرده‌اید و ملحفه‌ها و حوله‌ها را با استفاده از شوینده‌های مخصوص شپش و آب داغ شست‌وشو دهید. اگر هم کودک‌تان عادت دارد با عروسک‌هایش بخوابد آن‌ها را هم برای ۲۰ دقیقه در خشک کن با دمای بالا بیندازید. برای درمان شپش‌تان خجالت نکشید! ارزش این همه خارش و سختی را ندارد!

مایونز، سرکه و شانه مخصوص مصریان باستان!

برخی معتقدند مایونز، سرکه سفید و عصاره درخت چای می‌توانند به صورت طبیعی شپش‌ها را از بین ببرند. گفته می‌شود اگر مایونز روی مو مالیده شود و یک شب تا صبح روی آن با کلاه کیسه‌ای مخصوص سر پوشیده شود شپش‌ها را خفه می‌کند. درمورد سرکه نیز اعتقاد بر این است که ماده چسبنده تخم‌ها را حل می‌کند و آن‌ها را از روی مو جدا می‌سازد. اگرچه تاثیر این روش‌ها به طور علمی ثابت نشده است، اما متخصصان معتقدند امتحان کردن آن‌ها ضرری به بدن نمی‌رساند. با این حال بهتر است به عنوان اولین راه چاره به کار برده نشوند.

این علائم ثابت می‌کند شما شپش دارید!

علاوه بر این‌ها می‌توان از شانه مخصوص شپش استفاده کرد. این شانه دارای دندانه‌های بسیار ریزی است که شپش‌ها و حتی تخم‌های آن را از روی مو جدا می‌سازد. درواقع اولین بار مصریان باستان از آن استفاده می‌کردند و آثاری از این شانه‌ها در مقبره‌های‌شان پیدا شده است. تنها نکته منفی وقت گیر بودن کار با آن است چراکه باید با دقت تک‌تک شپش‌ها و تخم‌های‌شان را از روی مو جدا کرد. بهتر است بلافاصله پس از استفاده از شامپو‌های ضد‌شپش از این شانه استفاده کرد تا تمامی آثار شپش از روی مو پاک شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسين طهراني

      كشتمشپششپشكشششپارا.
      من اين علائم رو ندارم ولي بعد از خوندن اين مطلب احساس ميكنم شپش دارم.

      پاسخ ها

      • طرفه

        خخخخخخخخخخ

      • avisa

        میدونی درمان شپش چیه

      • نگین

        من الان ۱۲ سالمه و از خواهرم که هم اتاقیمه شپش گرفتم من اولا که خواهرم خیلی شپشاش زیاد بود هیچ اثری از شپش تو سرم نمیدیدم ولی الان که مال خواهرم فقط تخماش موندن مال من زیاد شده منم با خواهرم درمان دلشتم درمان میشدم بحایی اینکه کم شه زیاد تر شد یکی به دادم برسههه

      • قلی

        نگین شپشو الان باید 13 سالت باشه ولی اینو بدون از این سن اینترنت خوب نیس برات

      • قلی

        آخه قلیِ عقب مونده به تو چه ربطی داره که کی چند سالشه و کِی اومده تو اینترنت!؟ معلومه خودت نداشتی برات عقده شده ها!!!

      • نیما

        منم وقتی اینجور مطالبی رو میخونم سرم خارش میگیره

      • احسان

        2,19
        بچه جون برو بخواب زر مردمو نزن

      • علی

        خدانکنه

    • بدون نام

      وااااای سرم خارید. ممنون برترین هاجونم جالب بود...

      پاسخ ها

      • زهرا

        عزیزان اصلا نترسید من تقریبا 2 ماه باهاش درگیر بودم البته بیشتر تخم شپش داشتم ولی با شستشوی خالی سرکه و سس مایونز که 8 ساعت با کلاه پلاستیکی رو سر باشه .و مهمتر اینکه با اتوی مو باعث کشته شدن تخم ها شوید.فقط خیلی مراقب باشید چون خیلی شایع شده این بیماری

      • بدون نام

        سرکه سفید یا سیب برای درمان شپش؟؟

      • Mahdis

        من انگاری چند روزه سرم میخاره شپش گرفتم یعنی؟؟؟ باید چکار کنم.؟؟

      • هلیا

        زشته براتون اینجوری صحبت میکنین عزیزم نترس شامپو ی لیندان خوب هستش

      • علی

        افرین

    • آیدا

      بابا الان دیگه کی شپش داره
      عصر حجر که نیست
      مطلب کم دارید این چیزا را نذارید لطفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا هم وجود داره خوبشم وجود داره
        من خودم دو نفر میشناسم که حدود 4 ساله دارن باش دست و پنجه نرم میکنن

      • مجتبی

        اتفاقا هر چه جامعه توسعه پیدا می کنه شپش هم بیشتر می شه اونم به خاطر نوع اریش ها و کم توجهی به بهداشت فردیه.

      • بدون نام

        دروغ گو

      • بدون نام

        شپش وجود داره

      • بدون نام

        الکی حرف نزن امیدوارم ایشالله به جونت بیفته بفهمی

      • 123

        من خودم دارم حرف الکی نزن

      • نسیم

        اوهووو انقد هست... به تمیز بودن و بهداشتم ربطی نداره تو یه خونه یا خوابگاه یکی که گرفت همه میگیرن

      • بدون نام

        میشه حرف نزنی؟ ایشال.. سرت شپش بگیره بفهمی

      • ناشناس

        اتفاقا امسال شپش شایع شده، بنده با خانواده سفر مشهد رفتیم متاسفانه خانه معلم که رفتیم شپش داشت و بچه هایم شپش گرفتند اما اگر با شامپوی پرمترین و یا محلول نایلس استفاده کنید راحت ریشه کن می‌شود به شرط اینکه از شانه فلزی مخصوص استفاده منید

      • بدون نام

    • مریم

      ما هم خانوادگی شپش گرفتیم هر شب میشینیم شپشای همو در میاریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وااااااااااییییییییییییییییییی

      • س

        خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

      • عشق

        سلا منم شپش کردم هربارشونه میکنم کلی شپش میادبیرون اصلانمیره عههههههههههههههههه

      • سهیلا

        کی میگد شپش نیست دختر برادرم دوستش انتقال داده بود بهش اورد خونی من دوتا بچم گرفتند ۴ماهه دستم بنده خودم روانی شدم دیگه

      • م.ی

        دختر من توی مدزسه مبتلا به شپش شد ،کسانی که میگن مدتهاست درگیریم نگرانی نداره دوشب پشت سرهم مایونز و سرکه رو مثل رنگ مو به سر بمالید همونجوری پر و پوشاننده و با پلاستیک بپوشونیدش و فرداش موها رو شسته و خشک کرده و اتوی مو بکشید که تخمها ازبین برن مجدد تا سه هفته یا چهار هفته این کار رو انجام بدید لوازم مصرفی رو هم با دِتول و آب داغ بشورید و یه اسپری هست برای دفع حشرات از داروخانه بگیرید و اونو به کل خونه بپاشید و هر هفته تکرارش کنید . کلا از بین میره

      • بدون نام

        پودر رختشویی هم بهتره برای شپش و آب داغ برای لباسها

      • نازنین

        وجود داره

    • زهرا

      ازشماممنونم فكركردم شپش گرفتم امانگرفته بودم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هههههههههه هااااااااااااااااخیلی خندیدم

      • بدون نام

        منم

    • امیدرضا

      مایونز رو می شه لای نون ساندویچی ریخت با گوجه و خیار شور و سوسیس خورد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امیدوارم این بلا سرت بیاد تا کسی رو به سخره نگیری

      • بدون نام

        سلام هم دخترم هم خودم شپش گرفتیم خودم موهامودکلره کردم واتوموکشیدم ازبین رفتن ولی دخترم هنوز داره الان دوهفته است کمترشده ولی هنوزکوچیکن هرروزتخم هاشونوجدامیکنموحمام میبرمش وباشامپوی مخصوص میشورم کاملا میمیرن ولی بازم میان تمام شدنی نیستن کلافه شدم حتی موهای سرش روهم کوتاه کردم ولی بی فایدست

    • بدون نام

      تمام جونم شروع به خارش كرده

    • شپش

      من شپش دارم

      پاسخ ها

      • محمد790

        مبارکه

      • یک ایرانی

        ناراحت نباش وشما آقای خارجی لطفا ساکت شوووووووووووووووووووووووووووووووو

    • بدون نام

      وايييييييييييي

    • بدون نام

      سلام
      من هم حدود دو ماه پیش از بچه های خواهرم شپش گرفتم. موهامونو کوتاه کردیم و یک بار از شامپو لیندان زدیم همه شپش ها رو کشت بعد از اون تمام وسایلمونو با آب جوش شستیم و هر روز روغن زیتون یا سرکه می زدیم با دست یا شانه دندانه ریزرشکها رو بیرون میکشیدیم مهم اینه که تمام رشکها رو بیرون بکشید من 10 روز طول کشید تا از تمام رشکها خلاص شدم ولی خواهرم و بچه هاش که شپش زیاد تری داشتن حدود دو هفته طول کشید . الان هم خدا راشکر دیگه اثری از شپش و رشک نداریم. ما که خیلی ترسیدیم ولی شما نترسید یه دوره چند هفته ای داره که با احتیاط و دقت سپری میشه.
      موفق باشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام منم رشکی شدم توروخدا کمکم کنید

      • Sahel

        سلام سرکه باید با اب قاطی بشه بعد بجوشونیم لطفا بگید؟؟

    • سها

      آيداجان شپش خيلي درمدارس شايعه است .

      پاسخ ها

      • ثنه

        من که باور نمی کنم

      • علی

        دروغه

    • زهرا

      من روسرم دانه هاي سفيد شك ب شبش دا رم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاید شوره داشته باشی

    • مارال

      من فکر کنم شپش دارم 3 بار دیدم یه چیزیمو هام حرکت می کنه ولی شبیبه به شپش نبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم شپش رنگ خاکستری وقهوه ای هم هست

    • بدون نام

      دوست عزیز که میگی وجود نداره من یه مادر هستم با تمام وسواسهایی که داشتم دخترم در مهد شپش گرفته در قرن 21

    • طبیب شهر

      با سلام
      بهترین راهی که من برای از بین بردن شپش تجربه کرده‌ام، رنگ کردن موها با رنگ‌های مصنوعی است. یعنی همین رنگهایی که با اکسیدان ترکیب شده و به مو زده می‌شود.
      توجه داشته باشید که رنگ‌های طبیعی مثل حنا و وسمه، اثری در از بین بردن شپش‌ها ندارند. فقط باید از رنگ‌های مصنوعی (لوله‌ای) استفاده نمایید.
      موفق باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راه درمونش یه شونه اس که خیلی عالیه اگه کسی خواست بگه لینک گروهو براش بفرستما

      • علی

        چی گفتی خودت فهمیدی :(

    • بدون نام

      واااااااااییییییییییی

    • بدون نام

      واااااااااییییییییییی

    • باران

      باور کنید وجود داره خواهرم تو مدرسه از شاگرداش گرفته خواهشا هر کی مبتلاست رعایت کنه چند نفرم هستن از بس شامپو زدن ونتيجه نگرفتن سم درخت زدن به سرشون

      پاسخ ها

      • کوثر

        سلام تورو خدا اگه راهی هست بگین من کلاس پنجمم میرم شیشم میترسم داخل مدرسه بچه ها بفهمن همی خوانوادم شپش دارن ما اصلان شپش نداشتیم زن عمو که اومد سرش شپش داشت سر همه رو گرفت اگه راهی هست به من بگین

      • 123

        کوثر منم مثل توعم

      • بدون نام

        بهترین راه کوتاه کردن مو هست

    • فاطئه

      خیلی بده امید وارم کسی مبتلا نشه تازه کی گفته شپش دیگه نیست تازه تو مدرسه ها ان قدر زیاده که بیا وببین

    • فاطمه زهرا

      اقایuserهی نگوواااااااااییییییییییی لطفا یکم ساکت شو.ااههاای سلامم یادت رفت کلا

      پاسخ ها

      • علی

        خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خخ خخ خ خخخ خخ خ خ خخ خ خنده دار بود

    • مهری

      امروز هم با بچه‌ها دسته جمعی سوس مایونز به سر مالیدیم ا""من هم چند ماهی هست با این مشکل دست وپنجره ترم میکنم"

    • بدون نام

      حالم به هم خورد ولی شپش مثل بقیه بیماری هاست من یه بار شپش گرفتم اما همون شب رفتم حموم اون قدر گریه کردم 2شیشه شام
      پو رو استفاده کردم و با برف و صابون و الکل و یه ماده بو گندو و ویکتین که هنوز ثبت اختراع نشده سرم و شستم بعد همون شب خوب شدم !!!!!!

    • الهام

      خدایا نسل این موجود مزاحمو از زمین وردار

      پاسخ ها

      • 123

        الهی امین

      • بدون نام

        امیننننننننننن

      • بدون نام

        آمین

      • علی

        دروغ میگه .......

    • الناز

      من دیروز رفتم خونه دختر عموم .گفت بچه اش شپش داره.به بچه اش دست نزدم ولی میترسم منم گرفته باشم تمام بدنم میخاره.ای کاش نمیرفتم.دعا کنید نگرفته باشم

    • اناهىتا

      منشپش گرفتم حتما باىد سس ماىونز رعنا باشه خداىا خودت كمك كنننننننن

      پاسخ ها

      • avisa

        lمن پرمترین ولیندان رو بهت پیشنهاد میکنم ولی برا تخما چیزی نمیدونم

      • 123

        تخما بعد از زدت لیندان نابود میشن

    • بدون نام

      سلام پسرمن دوسال پیش ازمهدگرفته بودامافقط تخم خالی توسرش بود همه شامپو مخصوص استفاده کردیم ولی اصلا خود شپش روندیدنم امروز دوباره متوجه شدم همون پسرم مپدقیقامثل قبل دچار شده نمیدونم چکارکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مو هاشو از ته بزن

    • امیر

      من حس میکنم یه چیزایی رو سر و بدنم راه میرن اما به 5 نفر نشون دادم چیزی ندیدن به نظرتون چیه ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه ما از کجا بدونیم چیه؟ خب برو دکتر!

    • بیچاره شدم

      دخترای داداشم ابتدایین رفته بودن رو تخته مامانم خوابیده بودن مامانه بیچاره من 1 ماه و نیم سرش میخارید همش داروهای ضد حساسیت استفاده میکرد.حتی دکتر پوست هم رفت ولی ایشون اصلا نگاه نکرده بود و آمپوله دگزا برا مامانم زده بود.خلاصه که خالم کشف کرد سره مامانم شپش داره.مامانم زنه وسواسیه انقدرم تمیزه که نگووو.با این همه شپش گرفت.حالا داره درمان میکنه
      منم که چند روزه پیش رو تخته مامانم خوابیده بودم و دوبارم مامان اومده بود خونم رو تخته من دراز کشیده بود خیلی میترسیم که گرفتار شده باشم.امرور در کماله ناباوری 1 شپش رو موی سرم کنار گوشم دیدم.وایییییییییی
      رفتم حموم 2 ساعت زیر آب گرم شونه کردم.بعد هم سرکه زدم و دوباره شونه کردم
      دوتا از سرم افتاد .دیدمشون
      بعد با سشوار داغ موهامو خشک کردم.بعدم اتو مووو
      باز نیم ساعت روی یه ملافه سفید شونه کردم اثری از شپش نبود
      حالم بهم میخوره
      به نظرتون همون 2-3 تا بوده
      ترو خدا راهنمایی کنید
      خدا نگدره از خانم برادرم اگه میدونسته دختراش شپش دارن و نگفته :(

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا چه ربطی به خانم برادرتون داره؟!!!!!!!!
        این مشکلیه که تو بچه های کوچیک زیاد پیش میاد، خودتونم که بی احتیاط بودید، حالا تقصیرو میندازید گردن یه بنده خدای دیگه

      • rm

        باور کن اون خودش راضی نبوددده ولی بخاطر این که خجالت میکشه نمیگه شپش دیگه همه جا ریخته ما باید مواظبت کنیم بالش وشونه روسری وچیزای دگرو که مال دیگرانه استفاده نکنیم حتی پدر ومادر تو هم حلالش کن ایشا الله این حشرهها دیگه توسر هیچکی نرن واقعا موجود های بدی هستند

      • بدون نام

        سلام یه شامپو هست به اسم پرمترین برو داروخانه تهیه کن و یه چیز دیگه هست برای تخم هاش به اسم آستری بوی خیلی تندی میدن دو تاشون برو آستری از عطاری تهیه کن اول پرمترین رو می زنی و دو روز بعد آستری

        بعدش که میگی دو سه تا هست خیلی بیشتر از آون چیزی که فکرش رو می کنی هست ولی جای نگرانی نیست آگه از این راه نتیجه نگرفتی سس مایونز رو استفاده کن و دو روز بعدش روغن و دو روز بعدش روغن زیتون

      • بدون نام

        کلا امان از از دست همسر برادر،امان

    • جیگر

      نکنه منم شپش دارم گگگگگ

    • avisa

      سلام من اویسا ام مبتلا به شپش ولی 2 و 3 روزه گرفتم و خواهرم من یه دارویی به نا پرمترین رو امتحان کردم ولی فقط خود شپشا رفتن تخماشون نرفتن اگه کسی میدونه داروی تخم شپشامیدونه به من بگه اها راستی به جز پرمترین چی رو سفاش میکنی ممنون میشم

      پاسخ ها

      • rm

        باید بادست بکنیشون ولی تو خونه نریز من راهی که جواب داده میگم فعلا

    • ستاره

      سلام دوستان یک سؤال داشتم
      من بچه های مدرسمون اکثرا شپش دارن باید چیکار کنم که از ان ها نگیرم؟
      تو رو به خدا راهنماییم کنید
      راستی مدرسش هم پایین شهر نیس
      ممنون میشم اگر کمکم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینکه زیاد نزدیک هیچ کس نشو مقنعه تو درنیار و به هچ کس نچسب من فقط همینو میدونم

    • بدون نام

      وایییییییییییییی منم احساس میکنم یه چیزی تو موهامه دکترم رفتم میگه نیست

      پاسخ ها

      • مهرناز

        نمیدونم چرا نظراتتو میخونم حالت تهوع بهم دست میده.درعین بی مزه بودن مشخصه ادمه انرمالو چندش اوری هستی.تو خوده شپشی

    • مهسا

      سلام من یه مدته سرم میخاره هر بار به مامانم میگم موهامو بگرد مامانم میگرده میگه موهات تمیزه یکی میزنه تو سرم ولی احساس میکنم درست نمیگرده آخه همیشه سرم میخاره

    • بدون نام

      بچه ها شانه رو داخل گازویییل بزنید مواهاتون شونه کنید بعد نیم ساعت بشورید کلا ممیرن

    • بدون نام

      با دقت وقت بزاريد و با اتو مو موهاتونو اتو بزنيد .خيلي موثره.

    • باران

      سلام بچه خواهرم وخواهرم شپش گرفتن من هم سرم میخاره مامانم میگه پوست سرت هست ولی من میترسم یعنی شپش هست

    • رستا

      سلام.من قبلا شپش داشتم حدود ۲_۳ماه پیش.رفتم دکتر بهم یه شامپو داد.اونو زدم بعد موهامو کوتاه کردم.همه وسایلم تو اب جوش انداختیم.ولی دوباره الان احساس میکنم شپش تو سرمه.بدنم گاهی میخاره انگار یه چیزی داره روش بالا میره.سرم گه گاه میخاره.یعنی دوباره شپش دارم؟؟؟

    • السا

      سلام من السا هستم و كلاس٥،پشت سرى من يك دختر چاقه، موهاش فر فر فر و كوتاه و ديدم رو موهاش يك عالمه چيزاى سفيده و درشت من مقنعه رو مجبورم بپوشم مى ترسم بگيرم
      چه كنم تا نگيرم و چه كنم اگه گرفتم از بينش ببرم!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
      لطفا جواب جواب جواب جواب جواب جواب

      پاسخ ها

      • یاسمن

        سلام نگران نباش .هرروز که از مدرست اومدی به ممانت بگو موهات رو چک کنه. اگه خدای نکرده تخم شپش بود .اتومو تخم شپش رو از بین میبره

    • الي

      سلام .
      من 16سالمه.خيلي هم حمام ميرمو ميام شايدهرروز.اما از مركز بهداشت اومدن گفتن شپش دارم : |
      من واقعا تعجب كردم رفتم دكتر .دكتر گفت شوره ست .
      بعد كه دوباره اون خانومه ديدم گفت داري بازم.
      اي خدا .
      بعد دوباره رفتم دكتر .گفت نداري
      اما حالا حس ميكنم يه چيزي راه ميره تو سرم...
      ميخاره پشت گوش و گردنم اما دراون حد نيست كه ديوونم كنه.
      دلم ميخواد بميرم تازه مژه هامم ميخاره.

    • السا

      من رو موهام يك چيزاى ريز دارم كه خيلى زود كنده مى شه معلم بهداشتمون مى گه شوره دارى مامانم مى گه يا شوره هست يا تخم شپش
      هر وقت هم به موهام اب مى زنم مى رن اون سفيدا
      دقيقا اينا چين!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من میدونم اونا چی هستن اونا شوره هستن خودم ولی دارم شپش

    • بدون نام

      سلام بچه ها من یکیو میشناختم 5 سال تخم شپش داشت میگفت تا اینکه یه دکتری بهش گفته به جای شامپو لیندان لوسیون لیندان استفاده کنه . اما طرز استفاده فقط نصف لوسیون لیندان و نصف آب مخلوط روی موی خشک و تمیز فقط 15 دقیقه بعد 5 دقیقه هم پرمترین فقط یه بار . می گفت بعداز 5 سال خوب شده بود.

    • Nilay kaya

      من همون السا هستم من شپش ندارم هوهوهو

    • فاطمه

      ممنونم خیلی مفید بود این هفته قراره موهامون رو نیگا کنن دعا کنید شپش نداشته باشم

    • السا

      من الان بالغ بر 150 تا تخم شپش از جلوی سرم درآووردم تازه موهامم کوتاه کوتاه کردم حالا پشت سرمو چیکار کنم خدایا !!!!!!!!!!!!!

    • مریم

      وااااااااااای .... من خییییییلی از شپش میترسم .... مامانم میگه شپش داری .... از آبجی شپش گرفتم ..... یه بار شالشو پوشیدم به این بدبختی افتادم....از اون موقع ک فهمیدم خیییییلی حالم بده .....

    • مسی

      منو دنیا دخترم هم دچار شپش شدیم .اون از مسه گرفت و منم از اون.من فقط تخم شپش دارم.ولی روز اول وقتی داشتم موهای دنیارو میبافتم از سرش شپش افتاد خیلی ترسیدم.تها چیزی که به ذهنم رسید دویدمو حشره کش به موهاش زدم.بعد رفت توی دستشویی و شاید 1000تا شپش مرده از سرش ریخت بیرون

    • معصومه

      من بدنم خیلی می خاره.یعنی شپش بدن گرفتم؟؟؟؟؟
      من شپش داشتم،خوب شده بود،اماالان دوروزه بازمی خاره.توروخداکمکم کنید.چی کارکنم؟؟؟کم مونده خودموبکشم

    • رها

      من شپش داشتم،دوهفته بودخوب شده بود،اماازدوروزپیش شروع کرده به خاریدن.بدنمم می خاره.توروخداکمکم کنید.توروخدااااااااا.خیلی می ترسم.
      جواب جواب جواب

    • بدون نام

      دکتر خیرخواه خوبه براش ایمیل بزنید و مشکلو بگین یا وقت بگیرد

    • سمیرا شهیدی فر از تربتشپشو

      به جون خودم کلافه شدم ازبس سرکه شامپو ماست جوش شیرین زدیم درضمن مامنم وخواهرام هم از ما گرفتن بابام هی مگه لطفا کسی طرف من نیاد که منم نگیرم به خدا راست میگم الان 1ماه

    • sani

      سلام من توی مدرسه مربی بهداشت موهامو دید گفت تخم شپشه گفتم چرا گفت چون فوت میکنم نمیره یعنی واقعا شپشه؟ لطفا جواب بدید خیلی نگرانم

    • هستی

      من هم دچارشدم،اولش تاحدمرگ چندشم شد،ولی ناگزیر فکر چاره شدم

    • دنیا

      خیلی بده

    • emrah

      سلام...بهترین راه درمان سر از شر شپش سدر محلی است که خورده کونار است که در منطقه گرمسیری است به شکل درخت است و سدر به رنگ سبز است و برای میت استفاده می شود و 100%تضمین شده است و برای شپش بدن گازوئئل را با پارچه اغشته کنید و درمکانخارش بکشید و بهد پنج ثانیه نسل شپش از بین می رود......

    • بدون نام

      خیلی ممنون منم گرفتم

    • بدون نام

      سلام من وقتی مطلباروخوندم دست زدم به سرم یه چیزه قهوه ای اومو تودستم نمیدونم شپشه یا نه ولی میترسم فردابه مامانم بگم منومیکشه آخه موهام بلنده هی میگه کوتاه کن من نمیکنم دعاکنیدشپش نباشه ولی مطمئنم شپشه آخه سرمم میخواره انگاریهچیزی روموهام راه میره.....من خیلی میترسم الان شبه قراره فردا به مامانم بگم...اگه کچل شمچی....وااااااااااااای

    • مریم

      سلام..من ودودختر ۷و۲ ساله ام مبتلا شده بودیم..یه بار شامپو لیندان و ۴ بار شامپو پرمترین هرکدوم به فاصله سه روز استفاده کردیم..دفه اول رشکارو از سرشون کشیدم..ولی خوب بازم از دست در می ره..یه دکتر عمومی بهمون لوسیون دای لیس داد که حداقل ۸ ساعت باید روی سر بمونه.تو برشورش هم نوشته بود که هم شپشو از بین می بره هم رشکارو.خدارو شکر با این که این پروسه ۲ ماه طول کشید ولی درمان شدیم..برای ضدعفونی کردنخونه هم گفت که از اسپری حشره کش واسه لباسها ملافه ها وکل خونه استفاده کنم به خای این که بجوشونمشون..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسپری خیلی کوچیکه اندازش .فقط یه لباسو میشه باهاش ضد عفونی کرد

    • سیما احمدی

      من خواهرزادم شپش داشت خواهرم نگفت. یه خواهردیگم شپش گرفت. من میترسم که بگیرم.ای خداااااااااااااااااا

    • ناشناس

      وااای به دادم برسید امروز فهمیدم دخترم شپش گرفته دارم دیوونه میشم 4 سالشه نمیذاره 8ساعت مایونز براش بزارم چطور میتونم بفهمم از کی مبتلا شده؟لطفا کمک کنید ممنون

    • پوریا

      سلام علیکم یه راه حل 2 ساعت واسه آقایون دارم که صد در صد تاثیر داره چون خودمم تو 15 سالگی از خواهرم گرفته بودم اون بیچاره هم داشته با دوستاش خاک بازی میکرده که شکر شپش شده بود
      خوب راه حل آقایون برید سرتونو تیغ بزنید یا با آخرین دنده ماشین موهاتونو بزنید بعدشم برید یه شامپوی مخصوص بگیرید که بعد از زدن موها ازش استفاده کنید
      و برای خانوما
      خانوما اگه میخواید خلاص شین موهاتونو مدل پسرونه بزنین بد به مدت 1 هفته هر روز برید حمام با گرم با همون شامپو بشورید بعد از حمام هم موهاتونو با سشوار و یک شونه دندانه ریز خشک کنید و حالت بدین اینجوری تخم هاشونم میریزه جوری که خودتون میتونید تخم هاشون که خشک شدن و از رو سرتون میریزرو ببینید
      ببخشید طولانی شد

    • مریم

      البته دوستان گاهی اوقات وقتی اطرافیان راجبه شپش صحبت میکنن.ممکنه باعثه ایجاده حساسیته روانی در ما بشه.و ما هی فکر کنیم یه چیزی تو موهامون میچرخه.☺

    • میمی

      من از وقتی فهمیدم دارم هر روز گریه می کردم
      تازه الانم میخوام گریه کنم
      دو بار از شامپوی لیندان استفاده کردم
      ولی دفعه ی دوم سرم احساس سوزش گرفت و مامانم گفت که حتما اینقدر شامپو و شونه زدی پوست سرت کنده شده
      الانم سرم خارش خفیفی داره ولی حس میکنم یه چیزی رو موهام راه میره ولی به هرکی نشون میدم میگه هیچی نیست حتی شوره هم ندارم
      واااااای خدایا کمک

    • سارا

      شپش واقعیت داره

      پاسخ ها

      • ریحانه

        .خوب شد گفتی من فکر کردم خرافست

      • مهناز

        سلام،پسر یکساله نیم و خودم گرفتیم حالا ازکجا خدا میدونه ،خیلی هم تمیز حساسم ،دیروز تا فهمیدم سرکه سیب خونگی ک خودم درست کرده بودم رو سرمون زدم وبعد یکساعت شستم وداخل حموم حنا مالیدم سرمون و دراخر شامپو نرم کننده لطیفه زدم و باشونه دندانه ریز شونه میکردم کلی شپش دیدم ک مرده ،وای حالم بدمیشد ولی چاره نداشتم باید دفع میشد

    • بدون نام

      سلام باید به خدا توکل کرد همه چیز دست اونه از بس گناه زیاد شده این بلا نازل شده خدا به همه ی ما انسانهای ضعیفش کمک کنه

      پاسخ ها

      • ریحانه

        چه ربطی به گناه داره مریضی مال آدمیزاده . شما به گناه دیگران کار نداشته باش اگه فکر میکنی شپش از گناهه خودت نکن مبتلا نشی "_"

    • بر شپش لعنت

      سرکه استفاده کنیدددددددددد عالیه حداقل 2 ساعت رو سزت باشه هم خودش و هم تخماش میمیرنننننن

    • بیچاره

      سلام. دوستم اومد خونمون، هنوزم هست. بهش رختخواب و وسایل دادم. ازش شپش گرفتم. بعدش که مطمین شدم دقت کردم دیدم رو موهاش شپش داره. روم نمیشه چیزی بهش بگم. تازه فهمیدم، درمان را که شروع کنم نمیدونم به اون چی بگم. ممکنه دوباره ازش شپش بگیرم :((

    • بدون نام

      سلام ما هم تو خونمون از دختر همسایمون گرفتیم خدا خواست زود متوجه شدیم حالا همگی داریم درمان میکنیم امروز روزاوله

    • ساناز

      من قبلا شپش داشتم چون در حمام شانه میکردم اما وقتی مامانم موهای من را بررسی کرد بازم شپش پیدا کرد بنظرتون چه کنم!؟؟

    • tara

      سلام. من حدود ده روز پیش متوجه شدم پسرم که سه سال ونیمه است شپش گرفته من هم ازش گرفته بودم نمیدونید چه حالی داشتم عین دیونه ها شده بودم سریع بردمش دکتر شامپو لیندان براش نوشت تقریبا همه شامپو رو رو سرش ریختم همشون از بین رفتن رشک هاشم در اوردم .همه پتو ها ولباسهای و ملحفه ها رو تو اب داغ شستم کل خونه و رو تخت رو سم پاشی کردم هر روز تا یک.هفته خونه و رو تخت رو جارو میکشیدم و هر روز حموم میرفتیم الان دو هفته ای گذشته و هیچ اثری ازشون نیست. اما بچم دو روز تب کرده بود وتمام بدنش قرمز شده بود. خدا روشکر که گذشت اما هنوز هم میترسم شپش ها برگردن نصف شب بیدار میشم سرمو شونه میکنم خیلی نگرانم کمکم کنید

    • بر شپش لعنت

      من ک هی سرم خوب میشه دوباره از خواهرم میگیرم نمیدونم چ کنم اخه اون 6 سالشه از مدرسه گرفته

    • ساناز

      تف به شپش تف نکنه منم داشته باشم بعضی موقع یه چیزی روی سرم حرکت میکنه میتسم گگگگگگگگ

    • الهه

      من ودوتا دخترام داریم تحت درمانیم دعا کنید اگه خوب بشم اسم تمام دارو هامومینویسم شما هم استفاده کنید

    • الهام

      سلام من دخترم5سالشه موهاشم بلنده تقریبا یک روز در میون حمامش میکنم اما متاسفانه هفته قبل دوستم تو موهاش رشک دید سکته کردم یک هفته هست دارم گریه میکنم ولی دکتر روازاده نوره رو پیشنهاد کردن داروی نظافت یا همون پودر مو بر دوبار استفاده کردم تقریبا 70درصد از بین رفتن بعدش هم با سرکه شستمش و شونش کردم تو رو خدا دعا کنید

    • الهام

      سلام من دخترم5سالشه موهاشم بلنده تقریبا یک روز در میون حمامش میکنم اما متاسفانه هفته قبل دوستم تو موهاش رشک دید سکته کردم یک هفته هست دارم گریه میکنم ولی دکتر روازاده نوره رو پیشنهاد کردن داروی نظافت یا همون پودر مو بر دوبار استفاده کردم تقریبا 70درصد از بین رفتن بعدش هم با سرکه شستمش و شونش کردم تو رو خدا دعا کنید

    • سارا

      واااااای خدا منم الان همراه باپسرم نزدیک یک سال بااین بیماری دست وپنجه نرم میکنیم هرکاری که بگیدکردم ازسس مایونز انواع شامپوها سرکه وعیره ولی به هیچ وجه ازلین نمیرن خیلی خسته شدم توروخدا راهنماییم کنید هرروزکارم شده شونه کردن موی خودم پسرم و دراوردن این موجودات موزی

      پاسخ ها

      • هستی

        سلام سارا جون برای شما پیشرفتس اگه قوی باشی میرن مطمعن باش نترس فقط کارا رو مرتب انجام بده

      • hm

        موهاتو کوتاه کوتاه کن بعد شامپو لیندان استفاده کن همه چیزا رو ضد عفونی کن مثل پتو بالش لباس وغیره و تخمارو از سرت بادست باید همرو در بیاری فقط نباید بریزه بیرون بعد موهاتو بررسی کن که یه فقط چیزی نباشه خدا کمکت میکنه ایشا الله خوب میشی

    • مریم

      میگم من شونه میزنم نمیره از اون شونه های دندونه ریز چیکارکنم توروخدا

    • سارا

      چراهیچکس پاسخگونیس

      پاسخ ها

      • بهداشت

        درمان: شامپو برای خود حشره و حذف فیزیکی رشک یعنی هر دو باهم.
        شناساییش سخته.من که معاینه کننده هستم الان شک کردم کی آلوده هست کی نیست.
        شپش، آلودگی محسوب میشه و بیماری محسوب نمی شه و از نظر همه گیر شناختی ارزشی نداره چون هیچ بیماری خاصی رو انتقال نمیده البته خدا رو شکر.

    • بدون نام

      بهترین راه اینه به وزیر بهداشت ایمل داده شه تمام افراد و گفته بشود با داروهای موجود این بیماری ریشه کن نمیشه تا باور کنند و به فکر چاره باشند تمام دکترها متاسفانه باور دارند با شامپوهایی که تجویز میکنند مشکل ریشه کن شده و دیگر خبر ندارد این مشکل باقی هست و بخاطر هیمن عدم درمان افراد شیوع پیدا شده . مشکل باید از ریشه حل بشه وقتی همه افراد اطلاع رسانی کنند به وزیر و مراکز بهداشتی اطلاع رسانی کنند .

    • ساره

      سلام٠من چند ساله پيش با اين مشکل مواجه شدم از يکی از بستگانمون گرفتم که اومد خونمون رو تختم خوابيد چون موهای مشکی داشتم خيلی زود گرفتم سرکه زدم شامپو ليندان موهامو کوتاه کردم هر روز کارم شد بود اتو خوب نشدم روز به روز زيادم ميشد رفتم دکتر يه شامپو خارجی داد کمتر از يک ماه خوب خوب شد ولی از اون به بد موهام ريخت دوباره بد از چند سال گرفتم يه هفته ميشه دکتر گفت از کراتين موهات خوشش مياد ولی خودمو نباختم ميخوام باهاش بجنگم فقط ميترسم شوهرم بگيره بهش نگفتم ميزاره ميره

    • زهرا

      سلام عزیزان.اصلا نگران نباشد شمار با چند روش می تونید از شر این انگلای چندش راحت بشید.
      1-شستشوی مو با سرکه خالص به مدت نیم ساعت فقط در هر روز2-استفاده از سس مایونز در هر لایه از مو به مدت 8 ساعت که با کلاه پلاستیکی روی سر باشه که باعث خفگی میشه3- اتو کشیدن مو با لایه های نازک برای از بین بردم تخم شپش.انشالله از شر همشون راحت شید. بقیه لباسها و ملحفه هاتونم با اب جوش بشورید.من شنیدم که با رنگ مو هم که اکسیدان میزنید از بین می ره ولی من خودم با 3 تا روش نابودشون کردم

    • یک هموطن

      من که همین الان سرم به خارش افتاد با خوندن این مطالب !؟!؟!

    • کیانا

      دوستان من هم شپش داشتم
      بار اول شامپو لیندان زدم بعد با سرکه خوب شستم
      بعد با سس مایونز 8 ساعت با کلاه بودم
      دوستا اون شامپو لیندان تخمای کوچیکو میکشه
      تخم های بزرگ و یا باید کلا از سر جدا کرد
      برای جدا کردنش باید با سرکه موهاتونو با شونه ریز بشورید چون سرکه لیز میکنه و تخم ها راحت تر جدا میشه
      سس مایونز چون چربه شپش ها رو جدا میکنه
      آگه دیدید خوب نشد نفت بزنید درسته میسوزونه اما کلا همه تخم ها و شپش هارو میکشه

    • مرجان

      من یه روز فهمیدم تو موهام رشک هست
      از استرس دارم میمیرم
      نمیخوام موهام کوتاه کنم توروخدا یه راه حل بدید واقعا موثر باشه ...
      شامپو لیندان اشتفاده کردم 8 ساعتم تو روغن زیتون گذاشتم
      با سرکه هم مدام شونه کردم فقط یه ذره کم شده :((((

    • مامان بچه ها

      منم شپش گرفتم یکبار پرمترین و یکبار لیندان زدم.اما شامپوی کامل نه.خدارو شکر شپش ندارم.اما هر روز یکی دو تا تخم از توسرم درمیاد.برای تخمهاشون کسی راه حلی داره آیا؟؟؟

      پاسخ ها

      • نازنین

        ببین گلم اگه از بابت حشره خیالت راحت شده موهاتو با اتو موی داغ بالای90درجه اتو کن قشنگ لایه ب لایه از ریشه موهات بکشم تا نوک موهات خودت متوجه میشی ک تخم شپش پرس شده موفق باشی گلم

    • بدون نام

      سلام دختر من از باشگاه گرفت سرش رو با شامپو ی مخصوص
      شستم و دوساعت با سرکه و شونه دندونه ریز شونه کردم بعد اتو مو کشیدم به نظرتون تموم شده دیگه ...من شپش ندیدم فقط تخمش بود وخیلی کم

    • فاطمه

      سلام من 13 سالمه چند شبی هست که نمیتونم راحت بخوابم همش سرم میخاره امروزم تو موهام 4 تا حشره سیاه کوچیک دیدم به مامانم گفتم سرمو نگاه کرد گفت چیزی نیست خواهرمم گفت چیزی نیست ولی همش سرم میخاره چیز های سفیدی رو موهامه مانانم میگه شورس اما من فکر میکنم شپشه لطفا بگید ایا شپشه

      پاسخ ها

      • ستاره

        اره عزیزم

    • سارا

      واقعاکسی نیس به این مشکل رسیدگی کنه دچارافسرگی شدم توروخدااااااااایکی راهنماییی کنه

      پاسخ ها

      • زهرا

        منم ۱۳سالمه ۲یا۳روزپیش دوستم ازجلویه موهام یه شپش دراوردتوروخدایه راه درست بدیدمن هیچ موقعه نگرفته بودم الاهم سرم می خاره

    • یاسمن

      سلام من حدود دو ماهیه که شپش گرفتم نمیدونم از کجا اومد ولی روز اول پروتئین زدم ولی خوب نشد و چند بار دیگه پروتئین زدم کم شد ولی نشد الانم دارم یه روز در میان شامپوی گیاهی درمین استفاده میکنم تا یه هفته شونه کردنی نمیدیدم ولی دیشب دو تا دیدم ولی امروز شامپو زدنی و شونه کردنی دیگه ندیدم ولی گاهی اوقات شونه کردنی خال های قرمز رنگی میان اونارو هم نمیدونم چین الان دیگه قرار شد بریم دکتر ولی من قبل دکتر میخام یه راهی پیدا کنم که زود بره البته سرمم خارش های خفیف داره ولی یه کوچولو شوره هم دارم لطفا لطفا لطفا لطفا جوااااااااب بدین لطفاااااااااااا

    • یاسمن

      سلام من حدود دو ماهیه که شپش گرفتم نمیدونم از کجا اومد ولی روز اول پروتئین زدم ولی خوب نشد و چند بار دیگه پروتئین زدم کم شد ولی نشد الانم دارم یه روز در میان شامپوی گیاهی درمین استفاده میکنم تا یه هفته شونه کردنی نمیدیدم ولی دیشب دو تا دیدم ولی امروز شامپو زدنی و شونه کردنی دیگه ندیدم ولی گاهی اوقات شونه کردنی خال های قرمز رنگی میان اونارو هم نمیدونم چین الان دیگه قرار شد بریم دکتر ولی من قبل دکتر میخام یه راهی پیدا کنم که زود بره البته سرمم خارش های خفیف داره ولی یه کوچولو شوره هم دارم لطفا لطفا لطفا لطفا جوااااااااب بدین لطفاااااااااااا

    • هستی

      سلام دوستان من شپش گرفتم دختر خالم داشت ولی به ما نگفته بود من موهام خیلی بلنده نمیخوام کوتاه کنم تو رو خدا کمکم کنید من تا 7 صبح بیدار بودم همه ی شپشارو کشتم ولی تخمش هست چیکار کنم کمکم کنید

    • یاسمن

      سلام من حدود دو ماهیه که شپش گرفتم نمیدونم از کجا اومد ولی روز اول پروتئین زدم ولی خوب نشد و چند بار دیگه پروتئین زدم کم شد ولی نشد الانم دارم یه روز در میان شامپوی گیاهی درمین استفاده میکنم تا یه هفته شونه کردنی نمیدیدم ولی دیشب دو تا دیدم ولی امروز شامپو زدنی و شونه کردنی دیگه ندیدم ولی گاهی اوقات شونه کردنی خال های قرمز رنگی میان اونارو هم نمیدونم چین الان دیگه قرار شد بریم دکتر ولی من قبل دکتر میخام یه راهی پیدا کنم که زود بره البته سرمم خارش های خفیف داره ولی یه کوچولو شوره هم دارم لطفا لطفا لطفا لطفا جوااااااااب بدین لطفاااااااااااا

    • نری

      من ودوتا بچه هام هفته پیش متوجه شپش تو مومهامون شدیم از دخترم گرفتیم ظرف سه روز نابودشون کردم امیدوارن برنگردن شپش هارو بالیندان از بین بردیم وتخم هاشون رو بادست یک یکی درآوردین سخت بود ولی چاره ای نیست سه چهار روز پاک پاکیم امیدوارم برنگردن

    • بیمار

      سلام دوستان من ودختر ۴ سالمم گرفتیم اما نمیدونم شاید از باشگاهی که خودم می رم تا حد سکته رفتم به خدا الانم دچار استرس شدید شدم این شامپوها خوبن اما باید حتما بادست جداشون کنین به نظرم فقط این موثر باشه من تخمارو میارم سر موها بعد با قیچی یکم از مورو همراه با تخم می چینم فقط حتم تو پلاستیک بریزید خیییلی بده انشالله خدا به هممون کمک کنه

    • Sara

      توروخدابراما دعاكنيد دوستم بجش شپش داشت من نميدونستم دختر١١ماهموبغل كرد تل سرشم زد سرش ميترسم شپش گرفته باشيم سرم خيلي ميخاره واي شپش؟؟؟؟؟ خدانكنه دارم ديونه ميشم بچم كوچيكه

    • عسل

      سلام من دخترم دوسال ازموقعی که رفته مهدکودک مبتلا شده هرراهی که بگید امتحان کردم دخترم خیلی وسواس که نگوهرروز حموم میره ولی نمیدونم چراازشرشون خلاص نمیشه هرروزموهاشونگاه میکنم وتمیز میکنم سرکه سس مایونز شامپوهای مخصوص حتی اتو هم کردم دیگه خسته شدم تاکه موهاشورنگ کردم ولی بازم احساس میکنم هنوزشپش داره هرروز نگاه میکنم وشونه میزنم موهاشو هم خودش خسته شده هم من دیگه نمیدونم چه کارکنم

    • بدون نام

      بهترین راه اینه به وزیر بهداشت ایمل داده شه تمام افراد و گفته بشود با داروهای موجود این بیماری ریشه کن نمیشه تا باور کنند و به فکر چاره باشند تمام دکترها متاسفانه باور دارند با شامپوهایی که تجویز میکنند مشکل ریشه کن شده و دیگر خبر ندارد این مشکل باقی هست و بخاطر هیمن عدم درمان افراد شیوع پیدا شده . مشکل باید از ریشه حل بشه وقتی همه افراد اطلاع رسانی کنند به وزیر و مراکز بهداشتی اطلاع رسانی کنند .

    • بدون نام

      یعنی روزی میرسه ازشراین موجودات خلاص شیم من که باورنمیکنم

    • نگین

      ببخشید من یه سوال دارم چند وقته در موهایم چیز های خیلی ریزی یعنی کوچک تر از تخم شپش می بینم میشه کمکم کنید

    • ستاره

      سلام من این مشکلو دارم ونمی دونستم تا الان چه کار کنم ولی باید از داروخانه دای لیس راخریداری کنید ویا با سرکه یاحنا موهاتونو تقویت کنید نفت هم تاثیر دارد ولی یک ریسک است

    • عسل

      وای خداجون فکرشوکن نفت بزنی به موهات اونم برای بچه خطر ناک

    • Raheleh

      رنگ مو خیلی تاثیر داره شپش ها رو از بین میبره تخمشونم میسوزونه. اسپری حشره کش هم خیلی موثره پیشنهاد میدم امتحان کنید حتما خلاص میشید.

    • عسل

      من الان 3 روز که فهمیدم شپش دارم...اول رفتم تو دستشویی موهامو شونه زدم دیدم شپشا اومدن بیرون بعد سرکه ردم 10 دقیقه نشستم جلو آفتاب بعد موهامو شونه کشیدم شپشا رختن بیرون ...شامپو مخصوص شپشم زدم و کلی شونه زدم موهامو.همشون رفتن فقط یه تخم های سفید رنگ رو سرم بودن که مامانم برام همرو با دست در اورد.الان فقط وقتی سرمو با ناخن می خارونم دونه های سیاه شبیه شن که ریزن زیر ناخونام میان.الان من نمیدونم اینا چین تو رو خدا یکی بگه اینا دیگه چین ؟آیا تخم شپشن؟

    • فریبا

      من و دخترم هم دچار شپش شدیم متاسفانه کل خانوادمون گرفتن اول موهامونو کوتاه کردیم از شامپولیندان و پرمترین هم استفاده کردیم در فاصله هفت روزبین دوشامپو ازسرکه و سس مایونز هم استفاده کردیم ولی بهترین چیزی که کمک کرد تا خلاص بشیم شستشوی سر با پودر لباسشویی بود واقعا اثر داشت هم سر و هم تنمون رو یک روز درمیان با پودر شستیم تا خلاص شدیم البته بعد از اینکه پودر میزدم بعدش ترم کننده فراوان میریختم روی مو بعد با خونه مخصوص شپش شونه میکردم الان خداروشکر پاک پاکیم.

    • سحر

      من میخواستم موهای شوهرم کوتاه کنم متوجه شدم شپش گرفته . خودمم ندارم تازه هم انگاری گرفتع . نظرتون از کجا گرفته. 20روز پیش ارایشگاه بود. میشه از ارایشگاه گرفتع باشه

    • بدون نام

      بودرصابون لباسشويي براي بجه ضررنداره

    • نیلوفر

      سلام من ۱۶ سالمه پارسال مهر از بهداشت اومدن سرمو دیدن گفتن شپش داری ی شامپو بم دادن با ی شونه اونو ک زدم شپش هام رفت اما تخم هاش موند ک اونم به مرور زمان با سرکه رفتن حالا بعده یک سال دچارشون شدم میخوام ببینم چه شامپویی رو باید استفاده کنم تا هم خود شپش هم تخم هایش به طور کلی از بین بروند لطفاااا جواب بدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره تورو خدا راهنمایی کنین
        لطفا

    • نگار

      اگ موها بلند باشه شپشا بدون کوتاهی مو از بین میرن عایا؟

    • بدون نام

      سلام چند روز پیش یه چیزایی مثل شوره داخل موهام دیدم اخه من موهام خیلی خیلی بلنده تارو زانوهام موهام رو خیلی شستم با شامپو ولی احساس میکنم دیگم تو موهام هست حالا چیکار کنم تورو خدا یه راه حل بدین

    • bita

      من 12 سالمه و یه بار شپش گرفتم مامامنم منو دکتر برد و یه جورایی منو در مان کرد ولی تازه گی ها دوباره علائم شپش رو گرفتم ولی یه بار مامانم گفت اگه یه بار دیگه شپشبگیرم دیگه درمان نمی کنه می ها مو می زنه منم از ترسم الان سس ماینز زدم به سرم و فردا یواشکی وقتی مامانم نیست می خوام خونه رو پاک سازی کنم
      منم الان از استرس دست و پام می لرزه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام من شپش کردم عه هی شونه میزنم کلی شپش میادبیرون خیلیییییییییییییییییییییییییییی

    • Farnaz

      به نظرمن همتون موهاتونو بتراشید!:)
      من شپش تن دارم:|
      اونو چیکار کنم?
      این شامپوهایی هم که دکترا دادن هیچ اثری نداشت:|

    • arusak

      من سه سال قبل دچار این بیماری شده بودم
      شدیییییدا از حشرات میترسم و نفرت دارم
      درس میخوندم ک افتاد روکتابم یکیش
      رفتم آسنه رو نگا کردم دیدم بععععله موهام پر حشره های سیاهن ک دارن میان ب طرف صورتم
      همونجا از ترسم غش کردم.تا چشامو باز کردم دیدم موهامو از ته تراشیدن
      موهام از کمرم یکم بالاتر بود
      الان بازم تو آینه تخماشو دیدم
      از ترس خوابم نمیبره
      فردام ک 1مهره مدرسه میرم¡¡¡¡
      اینبار نمیذارم کسی ب موهام دس بزنه
      نمیدوووووونم چیکار کنم خداااااااااا

    • ریحانه

      سلام..من مدتی احساس میکنم سرم میخاره. .بااینک حموم میرم بازم خارش دارم.ولی وقتی ازحموم میام شوره توموهام دیده نمیش کاملاتمیزه...روی سرم برامدگی وجودداره مانندجوش...خانوادم میگن جوش سره وقتی خعلی میخارونم خونی میشه.خواهشاکمکم کنین ایاشپش دارم؟من خعلی حساسممممممم لطفاج بدید.

    • ناز بانو

      م
      من هم چند روزه متوجه شدم پسر دو ساله امم شپش داره
      یک ماه پیش مسافرت بودیم فکر کنم تو هتل و ویلا هایی کهه بودیم گرفته سر پسرم پر بود موهاش هم بلند و زیبا ولی دلم نیومد کوتاه کنم براش باا دست همه رو جدا کردم هرر روزز هم چک میکنم ولی باز. روزی چها پنچ تا پیدا میشه

    • بدون نام

      بیت وسرکه

    • بدون نام

      سلام. بعد از شستشو با شامپو ضدشپش، تا هفت روز بعد که روی دستورشه، نباید حموم رفت؟؟

      پاسخ ها

      • ناشناس 5

        حمام برید ولی به نظر من با پودر رختشویی و شامپو نرم کننده کل موهاتونو شسته و شانه ریز بزنید تا تخمهاش هم بیرون بیان

    • نازنین

      شپش‌در‌ساقه‌مو‌هم‌می‌چسبه

    • رویا

      بله زیاد شایعه که راه حلی نداره

    • ziba

      شپش سر در کودکان
      وای من فکر می کردم دیگه کسی شپش نمی گیره اما انگار هنوز درگیرن مردم

    • زویا

      منم سرم چن وقتی بود میخارید تا اینکه دوروز پیش یکیشو دیدم الان دعا دعا میکنم کسی نفهمه هرروز میرم حموم زیر اب خیلی داغ دارم سکته میکنم خیلی خجالت میکشم ب عنوان دختر خیلی زشته....

    • neda

      من چند روزه سرم خیلی میخاره چون افتادم تو فکر نکنه شپش باشه حالا چه کار کنم قشنگ نگاه کردم هیچوقت شوره نداشتم فکر کنم شوره هست

    • 123

      وایییییییییییییی یا الله من سر رو دارم ولی بدن رو نمیدونم دوستان میشه علامت ها شو بگین؟

    • مهدی

      من دختر دایم شپش گرف اصلا رعایت نکرد و همش همه جا میرفت برا ی همین مانم شپش گرفتیم ترو خدا اگه شما شپش دارید بیرون نرید تا خوب بشید دیگه من دارم دیونه میشم

    • سارا

      منم شپش گرفتم

    • حسین ملک حسینی

      با سلام ! اگر سر زیاد بخاره نشانه ی شپش است ؟ یا سر چرب و مو ها به هم چسبیده باشند و ریزش مو داشته باشیم چی ؟
      لطفا جواب را به من بگویید

    • نیلوفر

      سلام ب نظر من اصلنم ب موی بلند ربطی نداره من خودم موهام بلند بود درمان هم کردم بدون اینک موهامو کوتاه کنم.

    • نیلوفر

      سلام ب نظر من اصلنم ب موی بلند ربطی نداره من خودم موهام بلند بود درمان هم کردم بدون اینک موهامو کوتاه کنم.

    • شراره

      تخم ها ی شپش با اتوی مو از بین میرن.نفتالین هم زیر تشکهاتون بزارید کلا ریشه کن میکنه همه رو یکجا

    • مهسا

      تویه ی سایت دیگه خوندم بیشتر ب خاطر حیوانته خانگیه مثل سگ و. گربه .. بیشتر بچه های کلاسمون سگ دارن چندنفرم وقتی معلم بهداشتمون داشت موهای بچه هارو میدید فهمیدیم که شپش دارن من و دوستای دیگه ام هرروز از ترس موهامونو چک می کنیم اما معلم بهداشتمون میگه هیچکس شپش نداره ما خودمون دیدیم ب یکی گفت سریع مقنعتو سر کن بعد صداش کرد یچیزی بهش گفت

    • مسی

      تو مدرسه به من گفتن نداری ولی به بچه هایی که داشتن می گفت سس مایونز بزن

    • 021

      من 14 سالمه از همکلاسیم شپش گرفتم هنو دوروزه متوجه شدم دکتر رفتم بهم شامپو داد..با تمام وسواسیم اخرشم ب جون ما افتاد برام دعا کنید تورو خداا :((( :(((

    • محمد

      من چند وقت پیش گرفتم با شامپو لیندان اول زدم بعد تک تک موها روتمیز کردم بعد هر هفته سس با سرکه زیاد شستم بعد از چند ساعت رو دوبالشتی ها روشستم ملافه بعد از یک هفته دو باره لیندان زدم تمام افراد خانواده هم زدن باز بعد یک ماه دوباره گرفتیم تخماش بده حالا میخوام اتو رو هم امتحان کنم

    • ايلا

      دوستان من هم شپش گرفتم و از شامپو پاراسيدوز يك بار زدم و هروز سرم رو با سركه شستم نابودشون كرد اين شامپو فوق العادس

    • هاجر

      لطفامراقب بچهاتون بشید شپش خیلی زیاد شده تو مدارس من خودم معلم هستم چند موردخودم دیدم

    • فاطمها

      سلام دوستان من همه کار برای نابود کردن شپش انجام دادم فقط نفت منو خوب کرد مطمن باشید با هیچی از ببین نمیرن فقط نفت من سرکه سفید ٬قرمز ٬حنا ٬روغن زیتون٬ شامپو لیدان و پرو مترین هم زدم ولی یقط نفت بود که اون هارو ازبین برد

    • هستی

      بابا من نمیدونم هرچی میزنم به سرم خوب نمیشه یه مدت اصلا خیلی خیلی کم شد داشت تموم میشد منم خوب درمانو ادامه میدادم یهو دوباره زیاد شدن:/

    • مينا

      سلام خوبين بهترين راه درمان واسه خانمها دكلره كردن موهاست واقعا معجزه ميكنه.واسه بچه هام ك كوتاهي بهترين راهه چون هر چ بيشتر رشك يا شپش رو سرشون بمونه احتمال كچلي بيشتره.سس مايونز رعنا هم خ.به به شرطي ك رعنا باشهماركش.و نه ساعت رو سرت باشه و حين حمام كردن با شونه ريز ب دقت شونه بشه

    • معصومه

      سس مایونز برای شپش؟

    • خدیجه

      ببخشید اگه رشک زیاذ روی سر بمونه کچل میشیم

    • فاطمه

      روغن بادام تلخ بزنید

    • پارمیس

      خیلی عالی بود

    • پارمیس

      سرکه وشامپو لیندان

    • بدون نام

      سلام منو 2 تا بچه هام شپش گرفتیم، با اینکه مرتب حمام می ریم و لباسا رو با ماشین تمام اتوماتیک می شورم، مرتب از اتو و سشوار استفاده می کنیم، حدود یک ماهه که با شپش سر در گیریم، خیلی خسته شدم، 2 بار از پرمترین استفاده کردیم اما هنوز به زور کامل از بین نرفتن

    • بدون نام

      لطفا جواب بدید من 3ماهه دخترم گرفته هر کاری میکنم دوباره تخمها میان بیرون از حنا و رنگ و سس و روغن زیتون و سرکه دبه به دبه و پیف پاف استفاده کردم دوباره تخم میبینم دیوانه شدم از بس ملحفه و لباساشو جوش زدم و من و پدرشم نداریم کلی لباسا و حتی بالشت رو هم انداختم اگه تیغ بزنه خوب میشه؟؟؟ خواهش میکنم بگین بعد از تیغ چیکار کنم که دیگه برنگرده .در ضمن خیلی از شامپوها رو هم زدم فایده نداشت شپش نمیبینم فقط تخم یه روز نیست یه روز 10تا هست لطف کنید جواب بدین

    • بدون نام

      حنا بگذارید

    • موتمیز

      شپش ک آدم نمیکشه فقط از وسایل آدم شیپیشواستفاده نکنید توی خونه ی نفرشپش داشته باشه ب همه خوانواده منتقل میشه

    • عسل

      سلام من ١٣سالمه و یه مدتی هست که توی سرم زیاد شوره میبینم.بعضی وقت ها هم سرم یکم میخاره و بعضی وقت ها هم حس می کنم یه چیزی خیلی خفیف سرم رو قلقلک میده اما پشت گوشم و گردنم چیزی مشاهده نمیشه اما وقتی شوره هارو از توی سرم در میارم فقط پوسته چند تایی هم جوش توی سرم دیده میشه از شامپو زد شوره هم استفاده میکنم اما نمیره تورو خدا بهم بگین شورست.خیلی میترسم لطفا جواب بدین

    • sea

      سلام....من الان سه روزه تو موهام یه چیزای کوچیک میبینم...شپش نیست..تخم شپشه....از خواهرم ک شیش سالشه و از مدرسه گرفته گرفتم...موهام به اون صورت دیوونه وار نمیخاره.. داروخونه یه شامپو لیندان داده..استفاده میکنم..ولی الان از دیشب تنم هم میخاره...میترسم ک نکنه شپش بدن گرفته باشم..اگه میشه کمکم کنید..:( ممنون میشم

    • سرم میخاره

      من چیکار کنم سرم خیلی میخاره

    • سارا

      خدا رو شکر که پرواز نمی کنه

    • هانا

      سلام شامپو لیندان را حتما پزشک باید تجویز کنه؟تورا خدا زود جواب بدید

    • سینا

      من راحشو پیدا کردم
      بهترین راه حل در مان شپش
      اول اینکه باید موهاتو با تیغ بزنی
      دوما باید با اتیش لحظه ای بگیری تو کلت که یدفعه همشون میترکن و از بین میرن تنها راه چاره اینه البته بگم که اتیش کپسول یه لحظه ای که هم خودت نسوزی بگیری همشون از بین میرن این روش خیلی خوبه البته بعدا مو ها در میاد نگران نباشید خخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      من و دخترم چند هفته هست که شپش گرفتیم البته فقط تخم شپش داریم ولی همش سرمونو میخوآرون یم . دکتر هم رفتیم سس و سرکه و شامپوی لیدا هم زدیم . هر روز کار من اینه که وقتی دخترم از مدرسه میاد تخم شپش هارو از له اون جدا کنم . دیگه خسته شدم .

    • بدون نام

      دخترم یک ماه پیش ازمهدگرفته من ودختربزرگم هم گرفتیم باشامپوپرمترین /سرکه واسپری کردن موها توسط اسفندپودرشده ودراوردن رشک ازروی موها بعدازیکماه موفق به ریشه کن شدن شپش شدیم

    • هاشمی

      منم دخترم چهار سالش به موهاش شپش افتاده بود با روغن زیتون وشامپوهای مختلف شستم شپشها همشون از موهاش پاک شدن ولی در پوست سرش دانهای قرمز رنگی دیده میشه اونا با چی خوب میشن لطفا راهنمایی کنین

    • ناشناس

      من یک ماهه موهام میخواره هر کی هم نگاه کرده گفته چیزی نیست ولی موهام خیلی میخواره چی کار کنم

    • 1234

      من امروز ی جونور روی موهام دیدم.احساس کردم از جایی افتاده رو سرم اما از صبح خیلی میترسم و اینکه تو موهام ی سری چیزای سفید هست اما نچسبیده و احساس میکنم پوست سرمه چون وقتی اروم هم دست میکشم میریزه. لطفا بگید شپشه یا نه؟ لططططفا

    • بدون نام

      سلام من و دخترم شپش گرفتم مو های دخترم کوتاه کردم خودم پودر روی موها گذاشتم الان خدا رو شکر دیگه نداریم

    • بدون نام

      هرکامتون که شپش دارید موهاتون باماشین صفربزنید

    • سلنا

      واییییییییییییی شپش مگه اینجوریه

    • بدون نام

      ن خوابگام
      ي هقته است فهميدم هم اتاقيم شپش داره خودم ديدم رو موهاش
      الان غصم گرفته چيكار كنم
      نميتونمم بهش بگم
      توروخدا اگه راهي هست تو ي اتاق مبتلا نشم بگيد
      موهامم فرو بلنده سلام

    • بدون نام

      سلام منم گرفتم نزدیک به دوماهه

    • عرفان

      این حرفا چیه پ نه دیگه خورشتو و برنج بریزین رو سرتون این کارا چیه ی شامپو پریمترین بخرین ساخت گیلانه بعد بزنین رو سرتون بعد بشویید بعد با شونه دندانه ریز موهاتونو تمیز کنین !

    • شپش

      کشتم شپش شپش کش شش پا را

    • بدون نام

      من دخترم هم شپش گرفتیم ترو خدا کمکم کنید البته فقط روزی دوسه تا تخمش پیدا میکنم ولی فکرش داره دیوونه ام میکنه همه راه حل ها رو هم انجام دادم ولی بازم تخم شپش هست رو موهامون

    • Fatemeh

      من شپششششششششششششش دارم

    • مهسا

      وووووااااااااااایییییییییی خیلی بده

    • ناشناس

      من قبلا از مدرسه شپش گرفته بودم تو یک ماه از بین بردمشون اما دوباره اومده سراغم
      بار اول کلی شامپو پرمترین و لیندان زدم
      اما اینبار از سرکه هم استفاده کردم ک خیلی موثر بود کم شد ولی کاملا از بین نرفت ولی فک میکنم نفت جوابگو باشه میخوام اونو هم امتحان کنم
      لطفا پیش اونایی ک بهشون مشکوکید نرید
      چون یکی از راه های انتشار شپش عکس های سلفی هم هست به دلیل بهم چسبیده شدن سرها
      شپش میپره

    • بیتا

      من بدبخت رفتم آرایشگاه موهامو شینیون کنم ارایشگره گفت موهات رشک داره.حالا واسه عروسی دستم موند تو پوست گردو یه طرف، آبرومم رفت.تادوروز گریه میکردم.الان تو مراحل درمانم.منم از بچه داداشم گرفتم.ارایشگرم موهامو شینیون نکرد.شانس آوردم با تیپا ننداختم بیرون.

    • مهنا

      من موهای بلندو خیلی خیلی پرپشتی دارم واصلا از موهای موتاه خوشم نمیاد هر کاری کردم ولی نشد اخر مجبور شدم رنگ بزارم شماهم این کاروبکنید ضررنداره مطمعن باشید

    • آرام

      سلام من حدود دوسال پیش ازکسی که بیمارستان بستری بوده شپش گرفتم وقتی فهمیدم شامپو پرمترین زدم خوب شدم اماازون موقه هرچن وقت یکبار میگیرم تازگیاهم چنبارسرکه میزدم وسشوار میزدم واتو اما بعد چن روز چون موهامو کوتاه کردم خیلی راحت دس زدم همونجا ک میخارید شپش میومد تودستم واقعا کلافه شدم دارم افسرده میشم ای کاش خلاص بشم میخام دوباره سرکه بزنم شایدم نفت روامتحان کنم یالوسیون لیندان دعا کنید اینبار ریشه کن بشه برام دعاکنین

    • sima

      سلام دوستان وااااي اين مطلب چي بود من مريضي وسواس دارم از كودكي باهام بوده تا الان از صبح تا شب فقط دارم ميشورم ميروفم روي ٤ بار هم حمام ميرم از ديشب ك اين مطلب رو خوندم تمام سرم ب خارش افتاده بخدا ديشب سركه و روغن زيتون زدم خوابيدم ترسيدم نكنه منم داشته باشم البته من گل و گياه تو خونم زياد دارم باوجود حساسيتم ب كياهان تا دسشون ميزنم بدنم قرمز ميشه و خارش شديد بيدا ميكنم همش ميكم خدايا چرااينقدر بشت گوشم و بدنم ميخاره ...... انشالله خدااين موجودات عجيب و ريشه كن كنه

    • sima

      سلام دوستان وااااي اين مطلب چي بود من مريضي وسواس دارم از كودكي باهام بوده تا الان از صبح تا شب فقط دارم ميشورم ميروفم روي ٤ بار هم حمام ميرم از ديشب ك اين مطلب رو خوندم تمام سرم ب خارش افتاده بخدا ديشب سركه و روغن زيتون زدم خوابيدم ترسيدم نكنه منم داشته باشم البته من گل و گياه تو خونم زياد دارم باوجود حساسيتم ب كياهان تا دسشون ميزنم بدنم قرمز ميشه و خارش شديد بيدا ميكنم همش ميكم خدايا چرااينقدر بشت گوشم و بدنم ميخاره ...... انشالله خدااين موجودات عجيب و ريشه كن كنه

    • نسیم

      دختر سه ساله من مبتلا شد چون با من میخوابید منم مبتلا کرد شامپو پرمترین زدیم اصلا به درد نمیخوره فقط لوسیون دای لیس خوبه هم برای کشتن خود شپش هم برای رشکها ولی بعدش تا نوبت بعدی استفاده از لوسیون که یه هفته دیگس باید هر روز یا سس مایونز بزنی یا نیم ساعت سرکه بزاری روی سر یا شب تا صبح روغن زیتون بزنی به سر خلاصه نباید بیخیالش بشی در ضمن هر روز لابلای موهارو بررسی کنیدکه تخم شپش جانمونده باشه به امید موفقیت همه کسایی که مبتلا هستن

    • رویا

      وای به خدا حتی شکمم میخاره یعنی شپش چیههههههه یا ابرفضل خودت کمک کن

    • مریم

      با سلام
      خواهر زاده من چهار سالشه شپش داشت ما وقتی متوجه شدیم با شامپو پرمترين موهاشو شستیم بعد همه رشک ها رو با دست جدا کردیم بعد من بردمش حمام یواشکی با پودر ماشین لباسشویی موهاشو شستم که خدا رو شکر چند روزی طول کشید و الان نداره
      به نظر من همه گیری شپش مربوط به شرکت های تولید کننده شامپو هست که این شرکت ها برای این که شامپو هاشون رو به فروش برسونن این بیماری رو ترویج دادن مگه تو قرن 21 ممکنه شپش وجود داشته باشه اونم به صورت همه گیر
      دقیقا شدیم مثل فیلم های خارجی
      حالا هی من میگم مامانم مسخره میکنه
      خدا به هممون رحم کنه

    • مامانی

      باسلام.پسرم دوسال پیش از مدرسه گرفت.منم هیچ اطلاعی دراین مورد نداشتم،منم گرفتم.تو سر هردومون پر از شپشای بالغ بود.بعدش خواهر شوهرم که بهورز بود کارایی گفت،منم همه رو انجام دادم،ظرف دوهفته کاملا ریشه کن شد.
      ۱.موهامونو کوتاه کردیم.
      ۲.شامپوهای مخصوصش رو از داروخانه گرفتیم وزدیم.
      ۳.تمام لباسامونو باآب داغ شستم.
      ۴.دوتا اسپری حشره کش قوی گرفتم وکل خونه واتاقا وداخل کمدا رو سمپاشی کردم ودرا وپنجره ها روبستم، رفتم خونه پدرم تا صبح اونجا موندیم.البته خوشبختانه شوهرم نگرفته‌بود.
      ۵.یه روز تا غروب موهامونو سرکه سفید میزدم بعد با نایلون روسری میبستم بعداز سه چهار ساعت میشستم. روز بعدش با روغن زیتون همین کارو میکردم.البته روغن زیتون رو درحدی زیاد میزدم که موهامون خیس میشد وزمانشم هفت تا هشت ساعت میذاشتم،بعد میشستم.این کارا کردم. البته تقریبا بعد یه هفته تا ده روز کاملا خوب شدیم.
      البته هر بار بعد از شستن وخشک کردن موهام،اونا رو باشونه دندونه ریز میکشیدم شپشایی که مونده بود رو مینداختم تو سرکه تا همشون کاملا ازبین رفتن.ببخشید طولانی شد.

    • 6955

      یا ابرررررفززززززز تازگیا سرم میخاره نکنه شپش دارم :/

    • leila

      سلام من بااینکه شپش ندارم اما سرم بعضی وقتا میخاره میترسم شپش باشه جراتم ندارم برم دکتر چون میترسم بگه باید موهاتو کوتاه کنی

    • Kimia

      امیدوارم این حشرات موذی به کل ریشه کن بشن

    • پري ناز

      واي منم شپش گرفتمممممم چنتا حشره ي سياهه كوچيك توي سرمو روي تختم بود سرمم در حد مرررررگ ميخارهههه چيكار كنممم

    • بدون نام

      سلام‌
      حضرت‌علی‌علیه‌السلام‌فرمودند
      سر‌خود‌را‌با‌گل‌خطمی‌بشورید‌که‌حشرات‌سر‌را‌از‌بین‌می‌برد‌
      امتحان‌کنید‌رد‌خور‌نداره‌منبع‌کتاب‌حلیة‌المتقین

    • بدون نام

      اصلا نتیجه ای نداشت

    • نازی

      سلام اگ شپش داشته باشه یکی چی میشه خیلی می ترسم

    • بدون نام

      منم دارم

    • محسن عالیشاه

      سلام منم شپش دارم و توی عید هم داشتم ادن موقع موهامو تیغ کردم الان چکار کنم تا موهامو دوباره از دست ندم لطفا راهنمایی کنید

    • بدون نام

      من اتو مو زدم امروز ولی بازم تخم شپش دیدم تو سرم
      چیکار کنم

    • پریسا

      من نميدونم شپش دارم یا نه ولی خیلی میترسم از بس به سرم نگاه کردم خسته شدم چیکار کنم

    • nahid

      منم واقعا ترسیدم امروز مادربزرگم گفت احتمالا حیوانات خونگی مون (مرغ و جوجه وغاز) شپش دارن.چون مادرم همش جونشو میخارونه و پوستش کبود هم شده. چیزی هم معلوم نیست ما هر روز میریم حموم شاید روزی 2 بار.من الان خیلی وقته که سرم همیشه میخاره +جونم هم میخاره ولی چیزی پیدانشده.من بعد حموم هم همیشه سرم میخاره.میترسمممممممممم

    • یه مامان

      دختر من چند ماه پیش شپش گرفت، موهامونو کوتاه کردیم تا کنترلش راحتتر باشه. یک بار سس زدیم، هر روز سرکه می زدیم و من با دست تخمها رو بیرون می آوردم. موهای خودم رو هم دکلره کردم، همه رو ترکوند. یه بار هم دای لیس زدم. خونه رو خوب جاروبرقی زدم و هر روز به وسایل خونه اسپری زیه می زدم، چون می گن از بوی زیره خوششون نمیاد. وسایل قابل شستشو رو هم با آب داغ شستم و غیرقابل شستشوها رو تو یه کیسه دربسته تا یک ماه نگه داشتم. خداروشکر بعد دو ماه خلاص شدیم.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        سلام. اسپری زیره چیه؟

    • نوید

      سلام ایا تخم شپش از مو کنده میشه ؟؟؟

    • Sheyda

      تورو خدا کمکم کنید من یه پسره یک ساله دارم دچاره شپش شدیم الان پسرم و چیکار کنم .یدونه شپش رویه لباسش پیدا کردیم دو تا هم تخگ شپش پیدا کردیم توروخدا راهنماییم کنید کلی هم تو خونه شپش کش زدم

    • آرام

      سلام من از موقعی کع رفتم استخر سرم میخاره نمیدونم شپش دارم یا نه آخه یه خانم تو استخر گفته بود از کلر آبه منم موندم چیه شپشه یا حساسیت به کلر آب

    • شادی

      سلام من حدود ۴ماهه شپش گرفتم چون خودم نمی دونستم یک شب نصف شبی بیدار شدم سرم اینقدر عرق کرده بود که چند روز بعد از مرکز بهداشت میگن که تخم شپش دارم مامانم خیلی کارا کرد که رفتن ولی دوباره میان موهام هم خیلی پرن حتی مامانم و خواهرو برادر هم گرفتن یه کوچولو هم داریم میترسم اون هم بگیره حالا قراره کچل کنم لطفا کمکم کنید من ابروم میره موهام اینقدر پرن که هرچی میزنم معلوم نیست تورو خدا کمکم کنین دارم دیونه میشم

    • حدیث

      شپش خیلی سخته منم داشتم الان یکساله میگذره اماهنوزترسش تو وجودمه.مناسب ترین راه سرکه باسس سفیده

    • کاملیا

      بهترین راه بستن تمام موی سر با پارچه ی ابریشم خالص هستش

    • نیل فر

      کمکم کنید من شامپوی نلا زدم دیروز بعد امروطم باید بزنم ولی شپش ها از سرف رفتم و تخماش موندن چی کارکنم تربه خدا راهنمایی کنید

    • negin

      فقط با هناااااااااااااا از بین میره باید یه روز در میون هنا بزارید و روزی سه بار موهاتون رو با سرکه شونه کنید از این شامپو هوگو ها هم بگیرید بزنید تموم میشه میره

    • Raha

      سلام من چندروز پیش رفتم خونه عمم دختر عمم فک کنم شپش داشته....الان چند روزه خارش شدید سر دارم....دارم دیوونه میشم....برم پیش متخصص راه بهتری نداره که قطعی باشه...

    • زهرا

      سلام
      من دوهفته پیش شپش داشتم چون موهام بلنده و پر کلی گریه کردم حنا زدم به سرم شامپو پرمترین زدم رفتم دکتر گفت روغن زیتون بزن زدم یه عالمه شپش مرده روی زمین ریخت دوباره حنا زدم سرمو سه بار با پرسیل شستم پرمترین زدم سرکه زدم گل خطمی استفاده کردم موهامو اتو کردم خود شپش روس سرم نیست چیزای سفید رو سرم بود که یه هفته صبر کردم اگه درمیومد شپش بود من قبلا هم شوره زیاد داشتم البته دو دفعه روی ملحفم حشره کوچیک دیدم که شبیهه سوسکای برنج بود ولی‌روسرم چیزی نبود دوباره موهامو ریز به ریز شونه واتو کردم چیزی‌ندیدم نمیدونم چیه عصبیم کرده

    • بدون نام

      منه بدبختم شپش گرفتم خاک ب سرم شده شی کنم خدایازنگ زدم خاهرم بیاتخماشواتوسرم دراره بینم میاسسم زدم تمامه کفه سرم زخم شده توروخداکمککککککک

    • سحر

      باسلام...خدمت مامانای گل...خسته نباشید مامانای محترم چندروز پیش توی انجمن گیاهی پروفسورراهور...که تومجوعه نظام پزشکی برگزارشد...حضورداشتم ایشون بنیانگذارطب گیاهی وسنتی هستن...میخوام درمورد اصلی ترین مبحثی که کردن رو که بسیارهم شایعه باهاتون درمیان بزارم...شپش سر....که دراین فصل مخصوصا تواین دوسال بیسابقه وبسیارشایعه بین بچه های مدرسه وآمادگی ها...ایشون گفتن ازقدیم الایام درمان قطعی شپش باهیچ شوینده شیمیایی مورد تایید نبوده...چراکه شپس یک موجوده یوکاریوتی یا مکثثر هست...که ۶پابوده وهرکدام ازپاها مجددا میتوانند تکثیر شوند...بنابراین ازبین رفتنشون بسیارسخته....ایشون راهکار عجیب وبسیار ساده ای رو یاددادن که گفتن کاملا بیضرر وحتی سالانه درماه مهر...زمان تکثیر این موجود بهتره که حتی روی موی بچه هایی که مبتلا نیستن هم انجام بشه...محض پیشگیری...واماراهکار کاملا سنتی..۱قاشق غذاخوری پر...اسپند آسیاب شده به۱لیوان آبجوش برای موهای کوتاه...و۲قاشق و۲لیوان برای موهای بلند...اسپندرا آسیاب کرده بمدت۱۵دقیقه باآبجوش روی کتری دم کنید...سپس کل موهاراباآن آغشته کرده و۴۵دقیقه باکلاه پلاستیکی یاکیسه پلاستیکی موهاراپوشش دهید سپس باآب رقیق بدون هیچ شوینده ای موهاراآبکشی کنید..بهمین سادگی این کارنیازبتکرار مجدد نداره...چون توهمون یبارشپش هارو ریشه کن میکنه...مامانا لطفا همکاری کنید وحداقل یباراینکارو انجام بدیم حداقل بخاطر دخترای خودمون....چون واقعا شپش شایعه...واینکه لطفاتاجایی که میتونید پیاممو گسترش بدید تاحداقل شاید بدرد یکی بخوره....

    • باران

      ینی میشه این موجود کلا مثل دایناسورا از بین برههه ....واقا دیگه خسته شدیم تمام راه های درمان رو انجام دادیم ولی متاسفانه نتیجه ای نگرفتیم..خدا به هممون کمک کنه

    • شیما

      من پارسال دو سه هفنه سرم خیلی میخارید رفم دکتر پوست و مو با ذره بین دید گفت شپش زدم انقدر ترسیدم که فکر کردم خدایا شپش مگه الان هم هست ولی یا شامپو داد به اسم پرمترین که دوهفته هر روز باید موهامو باهاش میشستم . و بعدشم سرکه به موهام اسپری میکردم . حدود سه هفته طول کشید خداروشکر کلا از بین رفتن.

    • شیما

      البته سرکه زدن رو ادامه دادم چون باعث شد شوره های سرم هم از بین برن . چند سال دنبال شامپوی ضد شوره خوب بودم که واقعا اثر کنه .

    • بدون نام

      بهترین چیز سس ماینوز

    • امیر

      ما هم از دیرز متوجه شدیم شپش داریم.
      خانومم به زور منو پسرم رو موهامونو کچل کرد.
      خودشم الان شروع کرده به درمان.
      فقط ما باید کچل میشدیم.
      از دیروز هم زندگی رو با آب داغ دهره میشوره.
      مبلا رو ریخته تو کوچه آشغالی ببره.
      وسایلای شخصی رو ریخته تو دیگ آب جوش
      فرش ها رو هم داده قالی شویی اعلا شویی کنن.
      الانم داره به کله ی کچل من و پسرم میخنده.
      خواستم بگم ناراحت نباشید.

    • سعیده

      همین الان فهمیدم شپش دارم دو تا از سرم افتاد . خیلی ناراحتم موهامم خیلی بلنده دلم نمیاد کوتاه کنم

    • سولناز

      دختر دوساله منم گرفته دعا کنید از بین برن امروز با اسپند نوهاشو شستم ولی باز بود

    • رويا

      سلام ميشه لطفا جواب منو بديد ؟ممكنه يه سر رشك داشته باشه ولي شپش نه ؟اخه موهاي من نميخواره شپشي هم نيست ولي پشت دو گوشم يه چيزاي نازك و كشيده رو موهام نزديك كف سر به مو هام چسبيده با شونه هم جدا نميشه ولي با دست در مياد اين چيه ؟ممكنه شوره باشه شوراه اين مدلي داريم ؟؟؟يا رشكه ؟

    • نفیسه

      سلام
      برخلاف تصورتون این بیماری خیلی شایع شده
      حدود یک ماه پیش بچه خواهرم شال دوستش رو سر کرده بود و مبتلا به شپش شد
      بعد از اون همه ما مراقب بودیم
      ولی باز هم من مبتلا شدم ولی فقط یکبار از شامپو لیندان استفاده کردم کامل ریشه کن شد
      به محض اینکه دیدین بچتون سرش میخاره با زره بین و چراغ قوه معاینه رو شروع کنید

    • شیرین

      سلام من 2 هفته است سرم میخارید امروز جاریم نگا کرد گفت شپشه رفتم شونه کردم 8 تا شپش افتاد و تخمش زیاده چه خاکی تو سرم بکنم حالم بده افسرده شدم

    • سعیده

      من همون سعیده هستم که 19 شهربور گفتم فهمیدم شپش دارم الان 12 روز گذشته فکر میکنم که خوب شدم ولی باز تا ی ماه صبر میکنم که مطمئن بشم.
      من نزدیک 20 روز سرم میخارید و وقتی که مشهد بودم تو سوئیت گرفتم یا شایدم تو قطار. کاش با خودم پتو مسافرتی یا روکش میبردم. بعد از 20 روز خارش زیاد طوری که بدنمم خارش گرفت علتش رو تو نت سرچ کردم که به شپش شک کردم و شروع به شونه کردن زدم قبلش هم ی چیزی جلوی موهام تو آینه دیده بودم که نگو شپشش بزرگ شده بود بعد شونه کردم دیدم دو تا افتاد و بعد با ی عالمه از عکسای اینترنت مقایسه کردم دیدم بله رنگ تیره ست و جلوش 6 تا پا داره خود شپشه. فردا صبحش همه لباسامو انداختم ماشین روکش متکا و تشک رو هم درآوردم جای خواب خواهرمم از خودم جدا کردم تو خونه هم روسری سرم میکردم که تو خونه نریزه . بیشتر پشت گوش و گردن تخم میزارن. تو این مدت دو بار بیرون رفتم ولی تا میومدم همه چی رو میشستم. اولش خیلی شونه کردم نزدیک ده تا از سرم افتاد بعد اسپند آسیاب شده رو جوشوندم و دوبار ریختم روسرم و ی رب گذاشتم موند بعد با تاید شوما 5 آنزیم موهامو و بدنم رو شستم (خانم ها مراقب باشن که وارد رحمشون تاید نشه چون نازایی میاره) بعد سشورا داغ کشیدم و بعد از ریشه لابه های نازک موهامو اتو کشیدم و هی شونه کردم اونم با شونه دندانه ریز از کف سر شونه کردم موهامم خیلی بلنده تا پایین کمرمه. هر شبی هم که میخوابیدم این ده روز فرداش متکا رو میذاشتم جلو آفتاب. روز بعدش لوسیون دای لیس گرفتم و شب رو گذاشتم رو سرم موند و با موشما سرم رو پوشوندم و نیم ساعت آخر باز گذاشتم بعد دوباره شستم و با اسپند و تاید اینم بگم نرم کننده میزدم و زیر دوش آب داغ هی شونه میکردم حمومم دو ساعت طول میکشید و باز هم اتو و سشوار و... و دادم مامانم رشک ها رو از سرم تا میتونه برداره ی روزم سس مایونز و یکم سرکه رو گذاشتم یه روز تو سرم موند و دوباره با تید و نرم کننده شستم و و 7 روز بعد دوباره دای لیس زدم که اگه تخم شپش باز شده و هنوز بالغ نشده دوباره ریشه کن بشه از داروخونه هم پرسیدم لیندان بهتره یا دای لیس که گفت دای لیس بهتره من 9 تومن خریدم و دوبار استفاده کردم یه ذره دیگه هم مونده. فقط خوب به کف سرتون بمالید. حالا دو روز دیگه میخوام دوباره استفاده کنم تا مطمئن بشم شامپو هوگو هم میگن خوبه ولی 45 تومنه. برای اطمینان هم میخوام روغن بادام تلخ بگیرم چند روز بزنم. من دای لیس رو زدم خارش سرم زود خوب شد.
      امیدوارم چیزایی که گفتم به دردتون بخوره من خودم موهام بلنده و دلم نمیاد کوتاه کنم واقعا برام عذاب بود.

    • بدون نام

      امیدوارم زود خوب بشین منم سرم میخاره میترسم

    • بدون نام

      من بدنم میخاره شپش دارم؟

    • سهیلا

      الان سومین ساله که شپش تو ایران بیداد میکنه تو مدارس شمال کشور فاجعه است اصلا همین که اقدام میکنی و از بین میره دوباره میگیری نمیشه کاری کرد نظافت شخصی مهمترین چیزیه که باید به بچه هامون یاد بدیم

    • نازنین

      یعنی ریشه کن نمیشه?هرکی بگیره و درمان کنه دوباره بعد یه مدت میاد سراغش??????

    • بدون نام

      منم ی چیزای سفید پره تو موهام نمیدونم چیه ،خواهش میکنم کمکم کنین شپش میتونه سفید باشه

    • بدون نام

      سلام . من موهام خیلی بلند و پر و فر داره. واسه همین خیلی درگیر شدم. رفتم دکتر . الان هنوز درگیر درمانم . ولی گفتم شاید به درد یکی بخوره.
      شنبه: لیندان
      یکشنبه: پرمترین
      دوشنبه: لوسیون دیلیس (8ساعت)
      سه شنبه: سس مایونز (8ساعت)
      چهرشنبه: سرکه (8ساعت)
      همینا رو دو هفنته تکرار میکنید. یعنی دوباره از شنبه هفته دیگه ...
      امیدوارم به درد بخوره. فعلا که خیلی خوبم. ولی باز میرم دکتر.

    • مجید 1364

      باباااااااا بیخیال شید دیگه
      شپش هم ی موجودیه که اونم حق زندگی داره دیگه. سخت نگیرید باباااا میره میاد دیگه. طرف سرطان داره 6 ماه بعد میخاد این دنیارو بذاره بره انگار نه انگاااااااار

    • عسل

      سلام من 2 روزه ی نقطه از سرم ک میخاره همه جاش شرروع میکنه به خاریدن یعنی ی هو همه جاش با هم میخواره باید چ کنم

    • فاطمه

      من دو روش رو براتون توصيه مي كنم در صورتي كه دوست داشتين اجرا كنيد .
      1- استفاده از پيف پاف يا همون سوسك كش در سر
      2- استفاده از سم مورچه كه به صورت گردي است در سر
      البته در موقع استفاده مواظف باشيد به دهان و چشم شما سرايت نكند .
      پايدار باشيد

    • دينا

      من توى مدرسه دوستام دارن چى کا کنم ک ازشون نگيرم

    • حسین

      سلام
      مادر من هر کاری کرد نرفت
      اخر سرشو با تاید شست ما بهش گفتیم نکن موهات میریزه ولی بعدش دیدم به صورت ناباوری هیچ شپشی رو سرش نمونده بود حتی تخم های شپش
      والان راحت شده من به دوستانم اینو پیشنهاد میکنم

    • مریم

      بايددرمون منظم و فشرده باشه تمام وسایل منزل و رختخواب بيماربااسپري درمين سمپاشی بشه منم گرفته بودم و کارم ب مشاورکشيداماالانمدتيه دیگه خبری نیست موفق باشيد

    • بهناز

      من مربی مهد هستم چن روز پیش یمی از بچه هام شپش داش الان چن تا از بچه های دیگه م مبتلا شدن احساس میکنم خارش سر دارم ...مامانای خوب موهای بچه ها رو هر روز نگه کنید تو رو خدا

    • بدون نام

      سلام من چند سال پیش سرم خیلی می خارید اما رفتم هموم موهامو سه بار شامپو زدم و بعد هام موهامو محکم به هم میمالیدم تا این که دیدم چند تا شپش از روی سرم افتادن یکم خیالم راحت شد بهدش دیگه خبری از خارش نشد تا این که چند سال دیگه سرم پرشد از چیزای سفید به مامانم نشون دادم گفت دست میزنم میریزه پس شوره اس منم شامپوی کلیر ضد شوره زدم که خوب خوب شد ولی الان تقریبا بعضی وقتها یکی دوتا دونه سفید پیدا میکنم که دست میزنم نمی افته فک کنم تخم شپشه اولا سرم نمی خارید ولی الان یکمی بعضی وققتا میی خاره البته وقتی بهش فک میکنم بیشتر می خاره زیدم نیس تعدادش لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم تنها سرم نمی خارم بلکه پشتم و دست و پام هم می خارم

    • مادر دخترا

      سلام ب همه
      بنظر من اگه میخاید در اقدام اول شپش ها رو بکشید از گل سرشور سبز رنگ استفاده کنید.عطاریا دارن نیم ساعت بمونه رو موها بعد اروم شسته بشه.واقعا موثره.مثل نرم کننده عمل میکنه موها رو لیز میکنه و باعث افتادن شپش ها میشه.
      بعدشم ک باید مرتب رشک ها از مو کشید و ترکوندشون.ک باعث تکثیر نشه.رشک ها بعد از سه یا چهار روز تبدیل ب شپش نابالغ میشن و تقریبا یه هفته ای میتونن تخم ریزی کنن.پس برای جلوگیری از گسترشش باید مرتب تخم ها رو از بین ببرید.

    • بدون نام

      سلام دختر 4ساله منم بیست روز پیش شپش گرفت تمام درمان ها رو انجام دادم و خوب شد ولی دوباره 2روزه سرش میخاره

    • بدون نام

      سلام من بچه بودم مد بود همه داشتن بعضی وقتا ما هم شپش دار میشدیم ولی مامان ما زرنگ دو یه روزه حال همشون میگرفت اول یه اسپری حشره کش میگرفت یکم میزد به موهای سرمون به روسری میبست به سرمون که بمون رو سرمون شپشی بیچاره در جا فوت میشدن بعد یه شونه بر میداشت با نخ دندهای شون رو سه تا سه تا به هم می بست که نزدیک هم باشن بعد مو رو تقسیم میکرد همه رو با اون شونه میکرد همه رشک با دو دور شونه میومد بیرون تمیز تمیز چند دونه هم که در میرفت با دست میکشید بیرون بعدم حمام سر مثل دست گل تحویل میداد

    • بدون نام

      الانم موهای سرم ماشالله خیلی پر پشته حشره کش هیچ تاثیر منفی رو سر هیچ کدوم از ما نداشت فقط نسل شپش از سر ما پاک کرد ولی وقتی که حشره کش میزدیم به موهامون روسری می بستیم که خفه بشن 10 دقیقه رو سرمون بود شپش بیچاره یک دست پای میزدن که نگو دلتون نسوزه 10 دقیقه صبر کنی جونش در بره خلاص شدی

    • بیچارههههههه

      من اتمال داره شپش بزنم اتملا رشک توسرمه مامانم که میگه پوسته هست خدااااااااااا میترسمممممممممم

    • آناهیتا

      ممنون خداروشکر که من ندارم

    • تینا

      من شپش دارم؟

    • رها

      سلام من امروز روي موهام يه چيزهاي سفيدي زياد نزديك به ريشه مو هام نيست
      سفت است ولي به راحتي از موهام جدا ميشه تورو خدا بهم بگين رشك هست يا نه به خدا دارم ديوونه ميشم جوابمو بدين تورو خدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا منم همین حسو دارم دارم روانییییی میشممم

    • سیما

      سلام من بچه های برادرم از مدرسه گرفتن به ما نگفتن به کل خانواده انتقال دادن خیلی بد.

    • بدون نام

      وای خدایاماهم شپش گرفتیم ولی الان نسبت به دوسه ماپیش کم شدیعنی دیگه دیوونه شدم انقدمراقبت کردم هنوزم میگردم توسرخودم وبچه هام ای خداریشک کن این مجودبه اصطلاح کوچکوولی یه فیلیه باسه خودش نگاه به کوچیکیش نکین

    • parisa

      وای دده.چیکار میخواین بکنین پس؟!اصلا چطور متوجه شدید که شپش دارید و راه درمانش چیه؟علائمش چیه؟

    • اکبر

      شپشوهای کثیف

    • بدون نام

      سلام راه درمانش شستن موها با شامپو پرمترین طبق دستور العملش هست ضمنا کلیه ملافه ها پتو لباس روسری والبسه ای گل سر کش مو شانه و....که فرد باهاش تماس داشته باید با آب شصت درجه به دقت و طولانی مدت شسته شود برای از بین بردن تخمها اتوی دقیق موازنزدیکی ریشه ودر دسته های کوچک مو بسیار موثر است برای از بین بردن تخمهایی شپش یا همون رشکها باید مرتبا موها در مقابل نور آفتاب چک شود رشک ها که در زیر نور برق میزنند ومحکم به پوست سر چسبیده اند را باید یکی یکی با ناخن بیرون کشید وروی ناخن بترکونید ضمنا بعد از شامپو توی حموم نظرم کننده فراوون استفاده کنید وبا شامپو دونه ریز ریز همونطوری که نرم کننده روی مو است با دقت شانه کنید تا رشکها بیرون بیایند درمان باید برای کلیه اعضا خانواده صورت بگیرد جارو باقی کشیدن و نظافت منزل هم ضروری است

    • المیرا

      اخخخخخخخخ نه سوس داریم نه سرکه

    • زهرا

      سلام من امروز فهمیدم رو موهام شپش دارم ی ماه دیگه عروسیمه موهامم بلنده چیکار کنم شپش از بین بره

    • زهرا

      سلام من امروز فهمیدم رو موهام شپش دارم ی ماه دیگه عروسیمه موهامم بلنده چیکار کنم شپش از بین بره

    • حنانه

      وااایییییییییییی من از اون موقعی ک این متنو خوندم تمام تنم شروع ب خارش کرده

    • الهام

      سلام بچه ها مدتیه رو موهای من تخم شپش وجود داره وقتی اونارو از رو موهام میکشم موهام کنده میشن ریشه موهام یه چیزه ژله ای ماننده ، قسمتی از موهای سرمم ریخته . بنظرتون تخمخ شپشه ک باعث ریزش ماهام شده ؟؟ ایا دوباره موهام درمیاد ؟؟ بینتون کسی هس ک چنین مشکلی داشته باشه ؟؟

    • الهام

      فقطو فقط موهاتونو با تاید بشورین در عرض یک روز همش از بین میره بااااااور کنید همین الان برین حمومو با تاید قشششنگ بشورین معجززززززه میکنه

    • بدون نام

      از گربه تو خیابون شپش گرفتم-دیگه هیچوقت به هیچ حیوونی نزدیک نمیشم-خیلی حالم بده-
      از تید و حشره کش استفاده کردم-اما کافی نیست.

    • rani

      من دونه های تقریبا نیم سانتی روی موهام دارم و خارش سر هم دارم احساس میکنم به جاهای دیگه بدنم هم پیشروی کرده چون بعد دیدن این دونه ها چند قسمت از بدنم شروع به یه چیزایی شبیه کهیر زدن کرد و چون اخیرا سالن آرایشگاه زیبا میرفتم نمیدونم تو کدوم یکی از سالن ها این شپش به موهام افتاده. واقعا داره کلافه ام میکنه کمکم کنین خواهشا . حتی یه بار هم رنگ پر کلاغی گذاشتم که شاید اینا بمیرن و دو بار هم موهام رو با سرکه شستم ولی اصلا تغییری نکرده

    • بدون نام

      سلام منم تخماش روسرمه مامانم میگه رنگ کن اما من یه شهر دیگه ام کسی را ندارم رنگ کنه آرایشگاه خجالت می کشم برم

    • مرگ بر شپش

      متاسفانه منم در کمال ناباوری که انقد رو تمیزی حساسم یک ماه پیش متوجه رشک تو سرم شدم داشتم روانی میشدم اصلا نمیدونم چطور بهش مبتلا شدم همون موقع رفتم حموم انقد سرمو شستم که سردرد گرفتم فردا صبحش تو آینه نگاه کردم یه شپش مرده و یه زنده تو موهام دیدم کم مونده بود جیغ بزنم از ترس قلبم داشت میومد تو دهنم .همون موقع دوباره رفتم حموم سرمو با سرکه و پودر لباسشویی و صابونو شامپو هرچی تو حموم بود و آب خیلی داغ شستم.تا یک هفته یه روز درمیون سرمو با سرکه و پودر لباسشویی شستم.بعدشم یک روز درمیون فقط شامپو و آب داغ سرمو میشستمو زیر دوش شونه میکردم. خداروشکر دیگه چیزی ندیدم جز چندتا رشک مرده که اونارم جدا کردم.البته فکر کنم من زود متوجه شدم و نذاشتم زیاد بشن.
      امیدوارم هیچکس بهش دچار نشه که خیلی وحشتناکه

    • نفس

      سلام
      من خواهرکوچیکم از خودم گرفته که فقط چهار سالشه منم از ترس اینکه نگیرم سا اصلا خونه نیستم یاتو خونه با شال و روسری راه میرم خیلی بده خدا نصیب هیچکس نکنه

    • مریم

      بهترین راه درمان که نیازی به کوتاهی مو هم نداره
      برید حموم موهاتونو نیم ساعت اول با سرکه سفید بزارید قشنگ خیس بخوره. کف سرتونم یه کم ماساژ بدید . بعد بدون این که بشوریدش موهاتونو با شامپو پرمترین بشورید و یه ربع دیگه صبر کنید بعد قشنگ موهاتونو با آب داغ بشورید.
      دو شب پشت سر هم دو هفته این کارو بکنید.
      بعد هر حموم حتما سشوار بکشید.
      در طول روزم موهاتونو مرتب با شونده آغشته به سرکه شونده کنید.

    • محدثه

      سلام من مامان بزرگم گرفته اومد خونمون اما روسری سرش بوده همش استرس دذارم نکنه منم گرفته باشم خواهرم سرش میخاره دارم سکته میکنم پارسال پسرونه زدم حالا که داره بلند میشه نگید که باید کوتاه کنم موهامو روغن میزدم چقدر رسیدگی میکردم

    • خاطره

      ليندان رو ٣.٤ بار طَي فاصله ٨ روزه بزنيد ميره همشون من خودم چند سالي بود داشتم اخرم دكُلُره كردم رفت ولي جديدا درصد شامپو ليندان رفته بالل

    • فاطمه

      سلام دوستان من پسرم درگیر شپش شد خوشبختانه زود متوجه شدم و موهاشو کوتاه کردم و باسرکه و روغن زیتون چندروز شستم رفع شد تااینکه امروز روی سرش یه چیز قهوه ای ریز شبیه اشک ک خشک بود دیدم اون چیه؟تخم شپش ک سفیده حشره هم نبود

    • بدبخت

      من شوهرم خیلی هپلیه دو هفته یه بار نمیره حموم سرکارم میره دیگه بدتر دیگه خسته شدم از دستش بعضی وقتا انقد سرشو میخارونه میگم الان خون میاد خودم خیلی وسواس دارم ولی هر روز حمومم یه بار بچه بودم تو مدرسه شپش گرفتم رفته بودن توی گوشم احساس گوش درد داشتم و انگار کسی توی گوشم حرف میزد الان شوهرم چند روزه گوش درد گرفته خودمم گوشم درد میکنه احساس قبلا رو دارم دو روزه قطره گوش میریزیم الان مطلبو خوندم خیلی میترسم آخه صب یه چیز قهوه ای از تو موهام کشیدم بیرون با اینه تازه رفته بودم حموم تا صبح دیوونه میشم شوهرم بیدار شه موهاشو ببینم... بخدا دارم دیوونه میشم یعنی فقط شانس بیاره نباشه آبروشو میبرم

    • بدبخت

      من شوهرم خیلی هپلیه دو هفته یه بار نمیره حموم سرکارم میره دیگه بدتر دیگه خسته شدم از دستش بعضی وقتا انقد سرشو میخارونه میگم الان خون میاد خودم خیلی وسواس دارم ولی هر روز حمومم یه بار بچه بودم تو مدرسه شپش گرفتم رفته بودن توی گوشم احساس گوش درد داشتم و انگار کسی توی گوشم حرف میزد الان شوهرم چند روزه گوش درد گرفته خودمم گوشم درد میکنه احساس قبلا رو دارم دو روزه قطره گوش میریزیم الان مطلبو خوندم خیلی میترسم آخه صب یه چیز قهوه ای از تو موهام کشیدم بیرون با اینه تازه رفته بودم حموم تا صبح دیوونه میشم شوهرم بیدار شه موهاشو ببینم... بخدا دارم دیوونه میشم یعنی فقط شانس بیاره نباشه آبروشو میبرم.. خیلی تمیزه مو هم واسم بلند میکنه

    • سیما

      سلام دوستان من همه راه ها رو تیت کردم راه چاره گذاشتن هشت ساعت سس مایونز روی سر میباشد چون سس تخم شپش ها رو از بین میبره ولی روشهای دیگه فقط شپش رو از بین میبره مثل رنگ کردن.شامپوی شیمیایی.سرکه....انشاله خوب میشید فقط سس مایونز شپش رو خفه میکنه

    • هما

      سلام من از تو سرم ۴تاحشره که مطمئنم شپش بود بیرون اوردم چیکاکنم به نظرتون؟نمیدونم روسرم تخم هس یانه از کجا بفهمم،تخماشون چه شکلین

    • 1737

      سلام من یکسال پیش وقتی خارش شدید داشتم وقتیم موهامو تکون میدادم چیزای خیلی ریز سفیدی میریخت الان ریزش موهام خیلی زیاد شده و بعد از شستشوی موهام بازم قلقلکم میاد یعنی من شپش دارم؟؟؟؟؟

    • Ssss

      سلام ببخشید شپش باچشم دیده میشه ؟

    • نیلوفر

      سلام دوستان

    • بدون نام

      سلام بچه ها من مربی مهد هستم بچه هامون چندتاشون گرفتن من اصلا علائم مثل خارش یا اینکه ی چیزی راه بره رو ندارم..آیا شوره سر هم ب ساقه مو منتها پایین مو نزدیک ب سر نیست داریم ؟

    • سید عدنان

      خدا کنه هیچکس نگیره و پیش گیری کنیم
      اوناییم که دارن مشکلشون حل بشه
      لطفا همدیگرو مسخره نکنید عادت درستی نیست
      تشکر بابت مطلب مفیدتون

    • سمانه

      اینارو خوندم کل سرم خارش گرفت....

    • هانی

      وای تو رو خدا کمک کنین من 2 روزه روی سر خودم و پسر 4 سالم شپش دیدم انقدر غصه خوردم موهامم بلنده اخه چجوری سس بزنم. محلول دای لیس فقط باید کف سر و بپوشونه؟تاید اگه به سر پسرمم بزنم واسش ضرر نداره؟خیلی میترسم

    • سپیده

      سلام، من بنظرم تخم شپش دارم و خود شپش رو سرم نیس، چون هیچ علایمی مث خارشو و غیره ندارم، ی سری ذره های ریزه سفیده ک چسبیده ب موهام نزدیک سرم، لطفا کمک کنین؛تخم شپشه؟ چجوری خلاص شم از شرش؟؟؟

    • بدون نام

      حرف از شپش شد،کف پام میخاره:/

    • بدون نام

      تنها و تنها درمانش نفت ه

    • بدون نام

      خواهشا یکی راهنمایی کنه من هرکاری میکنم اینا نمیرن مامانمم اجازه نمیده موهامو کوتاه کنم چون خیلی بلنده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ااول کشتن شپش های زنده با شامپو و روغنی که از داروخانه می گیرین...و دوم اتو کردن با اتوی مو. به دقت و با حوصله.

    • بانو

      من خیلی مرتب و تمیز بودم مطمینم از مدرسه گرفتم من فکر کنم بعد از ۱۰،۱۵روز فهمیدم لبته خیلی ریزن و به راحتی دیده نمی شن با روغن زیتون خفه میشن البته هنوز رشکها تو موهامن ولی رو به بهبودن چون با شونه ی دندونه ریز شونه می کنم

    • سحر

      لطفا کمکم کنید،من چند روز رو سرم چیزای سفید میبینم که میتکونم میریزه،بدنمم میخواره،یعنی شپش گرفتم وای خاک برسرم کنن ،من موهام بلندم و دختر هستم نمیخوام موهام پسرونه بزنم موهام تا کمرمه،یا خدا موهام و چه کار کنم کوتاه کنم دیونه میشم خدایا کمکم کن

    • ایدا

      ممنون عالی بود

    • نازنین

      سلام دخترم شپش داره هرکاری میکنم نمیره چیکار کنم

    • نرگس

      يكي از عوامل گرفتن شپش رعايت نكردن بهداشته من آدم واسواسي شدم سر هر چيز حساس شدم روزي دوبار ميرم حموم و خدا نكنه شپش بگيرم اميدوارم كه همتون خوب شين

    • لیلا

      اصلا به هیچ وجه روغن به مو نزنید بدتر میشه چون از چربی تغذیه میکنه، بهترین راه اتو کردن مو که اونا رو بکشه و حنا زدن و اسفند آسیاب کردن وبه روش بن ماری با آب قاطی کنین مثل حنا به مو بزنید

    • Darya

      سلام.سر من زخم جوش مانند زده ک وقتی اونارو میکنم خون در میاد آیا شپش دارم ؟؟لطفا بگید

    • بدون نام

      سلام
      میشه در مورد شوره هم بزارین

    • سارا

      درمان شپش با نفت ،ساده ترین راه است

    • بدون نام

      سلام من خارش ندارم اما یه چیزای سفید به ساقه موهام چسبیده خیلی وقته اما اصلا ن سوزش ن خارش دارم ریزش موهامم طبیعیه نظرتون چیه لطفا جواب بدین

    • مهدی

      سلام.ازاطلاع رسانی شمابایدتشکرکردازاینکه تعدادی این مسائل روبه مسخره میگیرند باعث تاسف آیت فرهنگ ماایرانیان باید انقدرباقدرت باشد که این موارد رااطلاع رسانی کنیم ماکشوری بااقتدار داریم که همه قدرتمندان به هرطریقی وباهرحربه ای میخواهند جلو پیشرفت انرا بگیرندپس بیاین همه ماباهم این موردها روجدی بگیریم باکمال تشکر

    • بدون نام

      سلام
      بچه های خواهر و برادرم چند هفته پیش شپش گرفتن و به دلیل اینکه باهم بازی میکردن به سرعت به هم انتقال داده بودن وقتی متوجه شدیم خیلی ترسیدیم و اولین چیزی که به ذهن همه رسید شامپوی ضد شپش و شونه مخصوص اون بود اما متاسفانه هیچ اثری نداشت و اصلا شپشها رو نمیکشت. اولین چیزی که باید خدمتتون عرض کنم اینه که واسه درمان شپش باید تنبلی و بیخیالی رو کنار گذاشت در غیر این صورت درمان غیر ممکن میشه.باید حتما روزانه چندبار سر اونها و لابلای موها رو به دقت بگردین و رشکها و شپشها رو از بین ببرید ما حتی از ذره بین و چراغ قوه استفاده میکردیم.هرروز بالش پتو ملحفه حوله شانه عروسک هرچیزی که فرد مبتلا باهاش در ارتباط بوده رو زیر افتاب مستقیم قرار بدین و هرچیزی که میشه شست رو با اب داغ بشویید. من خودم هروقت از خونه خواهرم و یا برادرم برمیگشتم لباسهایی که پوشیده بودم رو میشستم و در افتاب قرار میدادمو و دوش میگرفتم و اونها در طول درمان از خانه بیرون نرفتن و به نوعی قرنطینه بودن.بعد از جستجو در اینترنت متوجه شدم که سس مایونز میتونه گزینه خوبی باشه (چون چربی و چسبندگی اون باعث خفه شدن شپشها میشه) و همینطور هم بود. شب قبل از خواب موها رو شانه کنید و موها وپوست سر رو به سس اغشته کنید و هیچ جای خالی باقی نزاریدو کلاه مخصوص رنگ مو بپوشید و بهتره با روسری سر رو خوب بپیچید و فرداش قبل از شستن با شانه ضد شپش به دقت شانه بزنید و با شامپوی معمولی بشویید و بعد از اون با سرکه سیب ماساژ بدین و دوباره بشویید بعد موها رو سشوار بزنید و دوباره خوب بگردین تا اگه رشکی باقی مونده از بین ببریدش این مراحل رو سه شب بعد باز انجام بدین و بعد مبینید که واقعا تونستین شپشها رو ریشه کن کنید;-)

    • لیلا

      سلام
      دوستان روی چنتا از موهای من،چسبیده به ساقه، نزدیک پوست، یه سری لایه ها یا پوسته های سفید رنگ خیلی نازکی هست که دور ساقه مو رو گرفته،وقتی موهامو تکون میدم نمیریزن ولی وقتی با انگشتام میکشم کشیده میشن روی مو ولی از مو جدا نمیشن چون دورشو کامل گرفتن.بنظرتون چی هستن؟شپش هم اصلا روی سرم نیست.

      پاسخ ها

      • پرنسس کوچولو

        سلام خانمی .وای من دقیقا مثل شمام، توروخدا بگید چی بودن و چیکار کردید؟؟؟

    • رویا

      سلام.ممنونم از این بخثتون من خودم قبلا گرفتم ولی خب تو یه دوره۲هفته اایی مشکلم حل شده ولی خب الا متوجه شدم که شایددددد داشته باشم دوباره و خیلی میترسم چون برایه درمانش موهام خیلیی ریخت..با اینکه الا پوست سرم تمییییززز و بدون تخم شپش و بدون شوره هست ولی خیلیییییی میترسم با این حال الانم شامپو پرمترن مصرف میکنم میشه بگید با چه چیزی خفه کردن شپشها قطعیه؟

    • زهره

      سلام من باردارموتوسرم شپش هست نمیدونم چیکارکنم ازداروی دای لیس اسنفاده میکنم امابازم سرم میخاره چیکارکنم ضررنداشته یاشه همه لباسهاروهم بااب داغ شستم بازم بایدبشورم

    • Shabnam

      من چند وقت پیش متوجه خارش شدید سر پسرم شدم، وقتی نگاه کردم دیدم یه چیزایی سفیدی روی موهاشه،با سرچ از اینترنت متوجه شدم رشک هستش و بعد دقت بیشتر چند تا شپش زنده توی سرش دیدم، خیلی ترسیدم، داشتم سکته میکردم، سریعا به مرکز بهداشت نزدیک خونمون مراجعه کردم بهمون شامپو پرمترین داد، وقتی اومدم خونه متوجه شدم رشک توی سر خودمم هست، به پیشنهاد همسرم من و پسرم موهامونو با تیغ زدیم و همه پتوها و ملحفه ها و لباسا و.... همه رو ضد عفونی کردم، البته شامپو پرمترین هم سه تامون استفاده کردیم، بعد چند روز توی سر همسرم یه رشک کرده پیدا کردم که اونم سریعا روی سرش سرکه زدم، خدا رو شکر الان چیزی نمیبینم،به نظرم تنها راه موثر همون کچل کردن هستش، خانما اصلا نترسید بهتر از اینه که کلی اذیت بشید،فقط نمیدونم چرا الان که یک ماه ازش میگذره خارش پوست سر و بدن داریم ولی هیچ شپش یا رشکی من نمیبینم، کسی میدونه چرا؟؟؟؟

    • بدبخت

      سلام. من قبلا شپش گرفته بودم. موهامو زدم. الان دوباره سرم میخاره و جوش زده. یعنی دوباره گرفتم؟ تو رو خدا کمکم کنید.

    • سمیه

      با سلام یه سوال داشتم اگه تخم شپش روی زمین یا روی فرش و حتی بالش بیافته و به مدت یک روز خارج از سر بمونه میمیره عایا ؟؟؟؟

    • سمیه

      من خودم و خونوادم یه هفتس که شپش رو موهامون هست البته بهتره بگم تخم شپش از وقتی که فهمیدیم مرتب به پزشک مراجعه میکنیم بهتره یه سری هم بدونن که هیچ ربطی به بهداشت و اینا نداره کل خونواده یه روز در میون حموم میریم در ضمن همه وسایل شخصی خودمونو داریم الان متوجه شدیم که برادر کوچیکم از دوستش گرفته و به ما منتقل کرده همچنین به راحتی از سر با استفاده از شامپوی مخصوص میره ولی اگه خونه و سایل شخصی ضد عفونی نشه و توی اب داغ شسته نشه دوباره برمیگرده

    • بدون نام

      سلام بهترین راه زدن مو با ماشین اصلاحه

    • بینام

      دوستان تفاوت شوره سر با تخم شپش اینه که شوره براحتی از روی موها خارج میشه ولی تخم شپش رو حتما باید با ناخن تا انتهای مو بکشید تا دربیاد.گاهی سفید رنگ وگاهی خاکستریه.به امید روزی که این بیماری ریشه کن بشه

    • نسترن

      سلام..من اول خواهرزادم خیلیی خارش داشت که با بررسی سرش فهمیدیم سرش شپش داره بعد از اون فهمبدیدم ک خودم و مادرم و خواهرمم شپش گرفتیم با اینکه خونمون خیلیی تمیزه و مادرمم وسواس شدیده...حالا هم خودم هم خونوادم شامپو لیندان استفاده کردیم و شپش های مرده رو جدا کردیم ..حالا بعد اینکه خودم هم شامپو استفاده کردم هم اسپند بازم امروز شپش زنده رو سرم دیدم.من دلم نمیاد موهامم کوتاه کنم...توروخدا کمکم کنید دیگ افسردگی گرفتمم :(

    • نسترن

      سلام..من خواهر زادم خارش شدید داشت بعد از بررسی متوجه شدیم تووی سرش شپش داره...بعدا متوجه شدیم که خودم و مامانم و خواهرمم مبتلا شدیم..با تجویز پزشک از شماپوی لیندان همه مون استفاده کردیم خواهرزادم ومامانم و خواهرم موهاشونو کوتاه کردن دیگ هیچ شپشی رو سرشون نمونده...البته اینم بگم ما خونه مون واقعا تمیزه حتی مامانم وسواس داره...من موهام بلنده و از وقتی بهم گفتن کوتاشون کن افسردگی گرفتم با اینکه هم شامپو استفاده کردم هم اسپند اما بازم سرم شپش داره...توروخدا کمکم کنید

    • بدون نام

      سلام من تازگی از دختر خالمم که کوچیکه شپش گرفتم اوایل مامانم میگفت هیچی نیست اما بعد خودش تو سرم دید . یه بار سرکه زدم چند روز پیش و الانم شامپو ضد شپش اتو مو هم دو بار کشیدم دیگه باید چیکار کنم؟؟؟ دارم میمیرم از استرس....

    • زی زی

      سلام من داخل موهام یه چیزایی شبیه تخم شپش میبینم اما سفید نیستن خاکستری مایل به مشکی ان راحتم جدا نمیشن مث اشکن به نطرتون چی ان اینا؟؟

    • هستی

      عزیز شپش دیگه خدا به دادت برسه>_

    • شپش زده

      سلام لطفا به من کمک کنین
      من یک روز مامانم داشت موهامو شونه میکرو که متوجه تخم شد اولش خیلی ترسیدم و هر طور که بود قانع کردم که شپش نیست اما رفتیم دارو خونه صاحبش گفت شپشه خیلی ترسیدم شامپو داد که شونه داشت مامانم نفهمید ازشنه استفاده نکردبعدش از اتو مو استفاده کردیم ومامانم هروز باشونه سرمو شونع میکر د الانم میگه میخوام سرکه بزارم باشگاه میرم وممکنه سرایت کنه موهام بلنده دلم نمیخواد بزنم تا ۱ماهو نیم مدرسه شروع میشه وای دارم میمیرم نظر هاروهم می خونمنظرم عوض میشه کمک کنین

    • سرطان شپش

      خیلی ناجوره. خود شپشا رو میشه با شامپو و سس مایونز و ... از بین برد ولی اگه یه دونه تخم هم تو موها باقی بمونه لابد دوباره تکثیر میشه. یا اگه رو لباس، ملافه، بالش، پتو، فرش و اینا بمونه. البته میگن بیرون از موها زیاد عمر نمی کنه و اگه یکی باشه بعد از نابودی شپش و تخم ها تا یه مدتی هر چند وقت یه بار با دقت کل موها رو بررسی کنه احتمالا میشه شرشو کند. هر چی مو کوتاه تر باشه هم راحت تره

    • سارا

      منم 10 ماهی هست ک ه دخترم گرفته الانم پسرمو خودم گرفتیم .خیلی سخته ولی باید امیدوار بود

    • سارا

      باید امیدوار باشید .منم ده ماهه دخترم گرفته الانم خودمو پسرم گرفتیم .ولی واقعا کار خیلی سختیه

    • راضیه

      من که سرموباتیغ زدم راحت
      داشتم دیوونه میشدم

    • علی

      سلام شمای که شپش دارید اسفن رو رویبزارببزارید و بزارید روی سرتون بعد از 3 ساعت بردارید و حمام بروید

    • بدون نام

      سلام منم توی سرم یک چیزایی مثل شپش هست ولی به شکل میله ای حالا من شنیدم شپش شکل اشکه حالا می خواستم راهنماییم کنید

    • شادی

      سلام.ما هم پارسال از دختر خواهرم که اون هم از یکی دیگه گرفته بود گرفتیم.دختر من توی موهاش پر از رشک بود و خود شپش.خیلی ترسیدیم.خیلی حشره بدیه.کل وسایل اطاق خواب کف حیاط تو آفتاب.تمام کش مو و برس سر و کلیپسهامون رو دور ریختیم.کل ملحفه و رو بالشتیهامون رو دور ریختیم.تمام لباسها رو با آب داغ شستیم و وکیوم کردیم.تمام وسایل منزل رو با اسپری ضد حشرات مخصوص شپش آغشته کردیم.خود شپش یک روز بیرون از موی سر زنده میمونه ولی تخم شپش اگه بیرون سر بیوفته یک هفته.و اما درمان خود موی سر..شامپویی که بهداشت میده عالیه.سرکه به اضافه آب گرم و مقداری روغن زیتون که نیم ساعت روی سر بمونه.رنگ کردن مو.اتو کردن مو.ما حتی بنزین هم زدیم ولی به شما توصیه نمیکنم.سس مایونز.اسپند رو بجوشونید و آب اون رو به مو بزنید و بعد ششستشو کنید.شانه کردن دائم مو در آفتاب.رشکها از مو به سختی جدا میشن میشه اونها رو دانه دانه از روی مو قیچی کرد.و خواهش میکنم ازتون به هیچ عنوان از سموم کشاورزی جهت از بین بردن شپش استفاده نکنید.سم از پوست سر وارد خون میشه و باعث مرگ فرد میشه.این کارهایی رو که بالا توضیح دادم اگر به دقت انجام بدید در عرض سه روز از شر این حشره مزاحم راحت میشید.

    • بدون نام

      دوستان من قبلا این مشکل رو داشتم تنها راحلش اینه که موهاتونو با روغن زیتون بزارید ۸ ساعت بمونه بانایلونروی سرتون وبعد سرتونو بشورید وقتی موهاتون خشک شد با دقت اتومو بکشید دو سه روز پشت سرهم اینکارو بکنید وسایلتون همبا اب ۶۰درجه بشورید و وسایلی که نمی توان شست روهم ده روز در نایلون مشکی بگذارید ودرش رو هم خوب ببندیدوهر روز لباس هو و ملافه هاتونرو باآب۶۰ درجه بشوریدهمین☺

    • بدون نام

      سلام من امروز داشتم موهام رو شونه میکردم که یدونه شپش افتاد زمین سریع شامپو زدم و هی شونه مخصوص زدم بعد موهامو خشک کردم و مامانم هم سرم رو دید اما هیچ تخم شپشی نبود.فقط ملافه هام رو شستم مامانم نمیزاره لباس هان رو بشورم .اصن عصبی شدم

    • شیوا

      سلام من خواهر زادم و خواهرم شپش داشت .حشره کش کامنت زدم رو سرشون .تو هفته ۲بار زدم نیم ساعت رو سرشون موند بعد با رفتن حموم با شونه ریز شونه کردن . خداروشکر خوبه خوب شد . بنظرم بهترین راهه .چند نفر دیگه ام امتحان کردن خوب شدن خداروشکر

    • بدون نام

      اینقدر خوتون رو خسته نکنید.یه راه کار میگم ان شالله که خوب میشید همتون این کار رو انجام بدید بعد نظرتون رو بفرستید.بعد3 سال درگیری باشپش سس. سرکه. تاید.همه رو ولش کنید چندبار دکتر رفتیم آخرش یه راه کار عالی پیدا کرد.80 سی سی روغن زیتون.1 قاشق غ پودر ماشین لباسشویی.3 قطره اسید سالی سیلیک مخلوط کنیدروموها 45 دقیقه بعد خوب بشویید.این اسید در دارو خانه ها موجوده و محلول میخچه پا هستش. ولی دقت کنید فقط 3 قطره.برای اندازه گیری روغن زیتون از پیمانه هم میشه استفاده کرد.دختر من بعد از دو ماه گریه کردن و افسردگی تازه داره شبها راحت می خوابه.البته اینم بگم که باید لحاف و تشک رو پودر یا اسپری ضد شپش بزنید تا تاز داخل اونا به مو دوباره نچسبه. جارو کشیدن مرتب و شستن لباس ها با آب داغ یادتون نره در ضمن اگه شپش سرتون بیشتره.باید لباس هارو داخل حموم دبیارید نریزه تو خونه.بعد داخل لباس شویی یا داخل یه لگن آب داغ بذارید تا فردا بمونه.چون شپش تا 6 ساعت می تونه زیر آب زنده بمونه. لباسهاو ملحفههارو بیش از 6 ساعت خیس کنید بعد بشویید.یکی هم که در انتخاب پودر لبس شویی دقت کنین قوی باشه.هر پودی پودر نیس که.شاید باپودر دستی شستن جواب نگرفتن.شاید لحاف وتشک باید زیر آفتاب بمونه تا ریشه کن بشن.لطفا همه کارهارو دقیق انجام بدین نگین که چاره ای نداریم.نمیشه.شانه چوبی دندونه ریز.پودرضدشپشرو از عطاری بگیرید همه نکته هارو گفتم که موفق باشید.ضرری هم نداره به امتحانش میارزه. دختر من 9 سالشه.اگه ضرری داشت من این مطلب رو نمی نوشتم.اگه خوب شدین دوباره یک روز در میان این مخلوط رو درست کنین بعد 45 دقیقه بشورید تا 1 ماه ادامه بدید.بعد هم نظرتون رو بفرستین هم برای سلامتی اون دکتردعا کنید و برای امواتش فاتحه بفرستید.

    • الهه

      دوستان من نزدیک سه هفته است ک شپش گرفتم ...شامپو لیندان استفاده کردم ب ظاهر ک رفته بود موهام و با سرکه و تاید میشستم ...
      الان دونه های سفید روی سرم و ب راحتی هم کنده میشه ولی سرم همش میخاره...
      اینا تخم شپس ب نظرتونننن....
      ترخدااا جواب بدید..
      شپش ها بمیرن همون سفیدن یا رنگ دیگه ای میشن خواهشا جواب بدید لطفا...

    • .

      سلام دوستان من در کمال ناباوری فهمیدم که شپش دارم وقتی موهای خانوادم رو نگاه کردم دیدم مامانم و دو خواهرم و دختر عمومم داره .اولش خیلی حالمون بد بود خیلی.من چند روز اول عصبی بودم اما شروع کردیم به درمان .8 ساعت سس مایونز بعدش حمام و شستن سر با شامپوی معمولی که کمی توش سرکه خونگی ریخته بودیم بهدش ابکشی زیاد و شانه زدن زیر دوش و اتو کشیدن موها و شستن هوله و همه ی ملافه ها و همه ی لباسا با اب 60 درجه ماشین لباسشویی.بعدش هر روز سرمونو میشستیم و موهای همو چک میکردیم و رشکها رو بیرون میکشیدیم .رشک ها رو باید همشونو بیرون بکشی .من یه لیوان پیشم میذاشتم که یکمم اب توش بود رشکها رو میریختم توشو بعدش میریختمش توی چاه دستشویی که دیگه کسی مبتلا نشه.چند روزم سرمونو با شامپو که یکم توش سرکه بود شستیم و هی رشکهای همو بیرون میکشیدیم.و هر روز ملافه بالش رو میشستیم و توی افتاب پهن میکردیم و هر روز کل خونه رو با دقت جارو برقی میکشیدیم و در کل خیلی من اذیت شدم چون ادم عصبی هستم و تو این مدت همش از خدا میخواستم کمکمون کنه که این موجود موذی از خونمون بیرون بره.بعد تقریبا دیگه رشکهامونم از بین رفته بودن که توی اینترنت خوندم نرم کننده معمولی بزنی به موهات و بعدش شونه بزنی و بعدش ابکشی کنی باعث میشه که تخم شپش ها از روی موها کنده بشن این کار رو هم تا چند روز انجام دادیم تا خدا روشکر هممون خوب شدیم اما من همش میترسم که دوباره بگیریم.اول از خدا کمک بخواید که این موجود موذی رو ریشه کن کنه بعدش نا امید نباشید و خونه رو هر روز جارو برقی بکشید و ملافه هاتونو سعی کنید بشورید و توی حمام نرم کننده برنید و قشنگ شونه بکشید تا تخما از روی موهاتون جدا بشن و بعد ابکشی کنید .انشاالله هیچ کس دچارش نشه

    • مهسا

      سلام ببخشید من تو حموم وقتی شامپو زدم دو سه تا موجود ریز از مورچه خیلیی ریزتر ولی سیاه دراومد اصلانم خارش نداره سرم به نظرتون شپشه چون سیاه بودن؟؟!!

    • محمد

      خانومایی ک شپش دارن تورو خدا جدی بگیرن لطفا...خانوم شما الان مسولیت گردنتونه..یجورایی مادر وشهردار این شپشایین.شما الان دقیقا شپشکده این!یکم رسیدگی کنین و سرتونو بذارین رو زمین پاهاتونو بزنین به دیوار تا خون تو سرتون زیاد بشه یه حالی ببرن بندگون خدا...شما مادرای این سرزمینین تورو خدا نکشین این بدبختارو :/ :-/

      پاسخ ها

      • .....

        کاش فقط دستم بهت میرسید عوضی. ننت یادت نداده کسیو اینجوری مسخره نکنی؟؟؟ دعا میکنم شپش چنان بیوفته به جونت که اسمت یادت بره!!

    • سميه

      منم الان يه هفته است فهميدم شپش دارم ، كلى گريه كردم و اذيت شدم اما واقعا نميشه كارى كرد ، سونامى شپش وارد ايران شده و متاسفانه تقريبا هر كسى رو كه ميبينم باهاش درگير بوده يا هست، من از دختر دخترخالم گرفتم كه اونم تو مدرسه گرفته احتمال زياد و خوب چون منو در جريان نذاشتن منم مبتلا شدم !من براى درمانم شامپو ليندان رو گرفتم و استفاده كردم شنبه پيش ، طبق دستور روى خود شامپو بايد فردا براى بار دوم استفاده كنم در طول اين هفته هم مدام موهامو با شونه مخصوص شپش شونه كردم و سركه زدم ، اما خواهرم كه موهامو ديد گفت بازم رشك روى سرت هست اما فقط چنتا دونه ! ولى تصميم دارم اگر درمان نشد از نفت استفاده كنم ، واقعا نميتونم تصور كوتاه كردن موهامو بكنم ، اصلا نميخوام كارم به اونجا بكشه ! الان تو كامنت ها خوندم پودر لباسشويي هم مفيده ، تصميم دارم بعد از ارسال اين كامنت برم حموم و سرمو با پودر بشورم ، اميدوارم درمان بشه ، واقعا درمونده كرده منو اين مساله شپش

    • مهران

      یه درمان همیشگی از ته موهاتونو بتراشید از شرش راحت شید اولین و آخرین راه مطعن

    • بدون نام

      حنا خیلی تاثیر داره.باعث میشه تخماشون بترکن وپوچ بشن.یه شامپو فرانسوی ۷۰هزارتومنی هم هست خیلی موثره

    • بدون نام

      چی میگی محمد شپشو !!! معلومه خون سرتو حسابی مکیدن به دری وری گفتن افتادی !!!!!!!

    • هانیه

      تنها ازبین بردن شپش ها نفت هست من هم از مدرسه گرفته بودم وخیلی سرم میخارید زدم حالا خدارو شکر رفتن وقتی که بزنی میره خداکنه همه از دست این مزاحما راحت بشن من که آبروم رفت.

    • melika

      خب از کجا بفهمیم شپشه من سرم یه کم خارش داره و توی موهامم. چیزای سفیدیه که همه جای موهام مشاهده میکنم فکر میکنه شوره است چون اصلا شباهتی به شپش نداره,ولی مطالبو خوندم ترسیدم خدایی کمکم کنید

    • الناز

      سلام منم ب نظر شپش داره سرم 3 سال پیش هم گرفته بودم باز الان هم گرفته باید چیکار کنم موهامو کوتاه کنم یعنی؟؟

    • نوژا

      هاهاهاهاهاهاهاها مگه تو قرن 21 شپش وجود داره یه خورد نظافت داشته باشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشالا شپش بگیری تا بفهمی که وجود داره و ربطی هم به ....تمیزی نداره

    • بدون نام

      بچه ها تا حالا کسی شونه ضد شپش دندونه ریز استفاده کرده؟اگه نرم کننده بزنم بعد با این شونه های مخصوص شونه کنم آیا رشک کنده میشه؟کسی تجربه استفاده ازاین شونه ها رو داره؟

    • زهرا

      من چن ماه پیش شپش گرفتم رفتم دکتر خوب شدم دیروز رفتم خونه دوستم سگ داشت سگه هی خودشو تکون میداد اومدم خونه هی میترسیدم ک نکنه شپش داشت ب منم سرایت کرده

    • بدون نام

      من هم شپش داشتم شامپو هگور و نلا و هر روز سرکه و روغن زیتون استفاده کردم چند روزه رفته همش حتما امتحان کنید.

    • بدون نام

      منم شپش دارم باید چه کنم؟

    • بدون نام

      شپش وجود داره چرا الکی حرف میزنین مگه کلاس چهارم نخوندین که بفهمین شپش وجود داره

    • به تو چه

      نمیدونم دارم یا نه؟!

    • نگین

      سلام من ۱۴ سالمه و نوه ام تا پایین کمینه ۵روز پیش یه حشره ی سیاه از موهایم افتاد بیرون و به مامانم نشون دادم گفت سوسکی چیزی بوده ۲ روز پیشم یه حشره زرد تو سرم دیدم سری رفتم حموم و موهامو با آب جوش شستم بعدشم موهاشو با شانه ریز شانه کردن چندتا حشره ریز اومد بیرون معلم بهداشتمونم موهاشو دید گفت رشک داری اتو مو هم کشیدم نمیخوام موهامو کوتاه کنم موهامو دوست دارم بوره و نمیخوام رنگ کنم کلا با روسری تو خونه میگردم دارم روانی میشم کل زندگیم موهامه سرکه هم زدم شامپوی پرمترین هم خریدم ولی هنوز استفاده نکردم توروخدا بگید چیکار کنم نمیخوام اعضای خونوادمم بگیرن برام دعا کنید

    • صنم

      سلام. من روی موهام یه چیزایی دیدم که سفیده ولی حیوون ندیدم. نمیتونمم بفهمم که چیه. میترسم شپش باشه. چیکار کنم؟

    • مریم

      از سس مایونز استفاده کنید هفته اول س بار هفته دوم دو بار هفته سوم دو بار هفته اخر یک بار ب مدت هشت ساعت در هنگام شستن هم از تایت و سرکه استفاده کنید

    • محمد

      من امروز فهمیدم که ی ساله الان شپش دارم
      بیچارم کردن اینقد خارید سرم
      جوشایی میزنه سرم گنده ک سرمو رو بالش نمیتونم بزارم از درد
      میترکه خون میشه کلی خون میره
      امشب میدم شامپو بگیرم دزماند شروع کنم اگه خوب نشه برم دکتر باز:(
      جالبه ک من ب تمیزی تو خونه معروفم و روزی گاها دوبار میرم حموم
      خدا بگم چیکارش نکنه اونی ک ب منم انتقال داده

    • بدون نام

      ببخشید من امروز که تو خونه بودم سرمو خاروندم بعد دیدم یه چیز سیاه کوچک تر از مورچه اومد تو دستم به نظرتون واقعا شپش بود

    • ۱۲۳

      سلام ما هم شپش داریم ولی همه مو هامون رو ماشین کردیم واز شامپو لیندان استفاده کردیم هفته اول سه روز درمیان وهفته بعد هفته ای یک بار تا۴هفته استفاده کنید بعدش تمام خونه وملافه ورختخواب ها اباب بازی روی مبل وقالی همه وهمههههههه رو با اسپره درمین که مخصوص شپش هست رو سم پاشی کنید شپش یک ماه طول میکشه تا بالغ بشه وتخم بزاره وتا از تخم دربیاد توسط این سم کشته میشه اثر سم تا ۶ هفته هست ما این کار هارو کردیم هفته اول همشون نابود شدن الان هم کلاه حجاب میزاریم

    • یه بنده خدا

      یه زن عمو دارم فک کنم ۶ ساله شپش داره
      اصلا هم براش مهم نیس
      بدبختی داریم اصلا

    • zahra

      چطوریه فردشپش می گیره؟راه انتقالش رونمیگم

    • سارا

      بچه ها نترسید باپودر دستی سه بار سرتون رو بشویید و بعد لباسهاتون روبشویید با پودر لباس شویی هم خودش از بین میره هم رشک هاش پوک میشن فقط اگه خواستین آخر بار اونها رو هم از موهاتون جدا کنید

    • Z

      سلام
      وایی منم تخم شپش گرفتم توروخداراه حل بدین مردم ازنگرانی

    • زهرا

      سلام
      من از دخترداییم شپش گرفتم حدود یک ماه میشه تازه درمان رو شروع کردم اوایلش نمیدونستم شپشه فقط سرم می خارید بعد دیدم حشراتی توی سرم هست...سرم به شدت می خاره الان دوروزه پشت سرم کنار گوشم به اندازه یه سکه باد کرده وخیلی درد و سوزش داره به نظرتون از شپش هستش؟خیلی نگرانم میترسم برم دکتر نکنه چیز دیگه ای باشه توروخدا راهنماییم کنید

    • M

      سلام من 13سالمه امروز چند تا حشره سیاه دیدم ولی موهام چند وقت پیش شوره داشت که با استفاده از شامپو های ضد شوره الانم من تخم هاشو نمیبینم یعنی شپشه؟؟ لطفا جواب بدید

    • عشقمM

      سلام سرم خیلی خارش میکنه ینی شپش هس؟؟؟؟؟؟؟

    • دلنیا

      سلام
      من تو سرم رشک هسته تازه ام مبتلا شدم ولی سرمو ب هر کی نشون میدم میگه در حد 2یا 3تا بیشتر نیس
      چی کار کنم دارم روانی میشم اسپندم زدم ولی هیچ کاری نکرد. لطفا ی راه قطعی بگید.

    • بدبخت

      سلام بچه های خاله مامانم شپش داشتن مانمیدونستیم رفتیم خونشون امروز متوجه شدم رشک دارم چکارکنم

    • بدون نام

      سلام من یه خانمم ۳ساله از دخترم که ۶ سالشه شپش گرفتم اونم از بچه های توی مهد گرفته بود باور کنید موهامو از ته با تیغ زدم

    • نفیسه

      وای خدا منم از دیروز متوجه شدم من و دخترم شپش کردیم انقد حالم بده که حد نداره نمیدونم چیکار کنم دنیا رو سرم خراب شده دکتر گفت راحت میرن ولی نظرات و که خودم انگاری خیلییی سخت میرن خدایا کمکم کن

      پاسخ ها

      • .....

        نگران نباشید اگه به توصیه های پزشک توجه کنید مشکلی پیش نمیاد.

    • یکتا

      سلام..من ۲۰سالمه وعقدی هسم.تازه شپش گرفتم چیکار کنم به نامزدم چه بگم واااااااای

    • .....

      سلام.من الان تقریبا یه ساله مبتلا شدم. از خواهر کوچیکم که مهد کودک میرفت گرفتم. خیلی سعی کردیم برطرفش کنیم اما اصلا نشد!موهای بلندی دارم و اصلاااااا نمیخوام کوتاهشون کنم! شامپوی مخصوص هم استفاده کردم ولی نشد. حتی سرمو با تاید شستم! اینقدر ادامه دادم تا خسته شدم و بیخیالش شدم. جدیدا دوباره نگران این موضوع شدم اما حالا هیچ شپشی توی سرم نمیبینم.فقط تک و توک رشک هست. از همون روز اول از این میترسیدم که توی مدرسه بچه ها اینو بفهمن چون به خوبی میدیدم که بقیه چجوری پشت اونی که شپش داره حرف میزنن.تمام فکر و ذکرم شده این! از درس و زندگی افتادم! سال قبل تونستم از دست مربی بهداشت فرار کنم ولی مطمئنم امسال نمیتونم.توروخدا کمکم کنید! جون هرکی دوست دارید! باور کنید دعاتون میکنم.

      پاسخ ها

      • ......

        بهترین کار اینه که به دکتر مراجعه کنید.

    • بدون نام

      سلام توی بعضی از نظرات خوندم که پیشنهاد دادن برای از بین بردن شپش از حشره کش بشه اصلا اینکارو نکنین درسته ممکنه که شپش با اینکار بمیره ولی اون آسیبی که به مغز وپوست سر وارد میشه اصلا قابل جبران نیست یکی از آشنایانمون با همین کار چند ماه بعدش در اثر سرطان مرد که تشخیص پزشکش اینه بوده که به خاطر استفاده از اسپری حشره کش توی سرش بوده اگه سلامتیتون براتون مهمه به هیچ وجه اینکارو نکنین

    • بدون نام

      کنم داشتم ۷ سال ولی رفت الا ن احساس میکنم دارم

    • ف

      سلام من حدود دو سال پیش مو قع ای که شپش شایع شده بود منو سه تا اجیام از مدرسه فکر کنم یا دوست کوچه ایمون گرفتیم خدا رو شکر پس از زدن هشت نه مرحله شامپو و شانه کردن با شانه های مخصوص از بین رفتن توصیه میکنم چند بار شامپو بزنین برای سلامتتون اتفاقی نمی افته فقط از دست جانورای موزی خلاص میشین حنا زدن به مو ها هم به کم کردن اون کمک کی کنه سشوار و اتو کشیدن خیلی خوبه یه روش دیگه استفاده از تاید هستش به علاوه‌ی شامپوی ارزان کولتار که از دارو خانه می تونین به قیمت 2500تو مان خریداری کنید نکته برای از بین بردن این حشرات باید نترسید و وسواس نداشته باشید و هنگام نابودی انها تمام محیط خانه را شست و شو و ضد عفونی کنید

    • ف

      یه نکته برای اینکه بفهمین رشک دارین یانه کافیه هر چیزی که تو موهاتونه چه رشک چه شوره با انگشت از مو جدا کنید و روز ناخنتو بزارید و ناخن دست دیگتونو بیارید و روی از فشار بدید اگر تا چندین بار صدایی خارج شد که متاسفانه مبتلا به شپش و رشک هستید اگه هم صدایی خارج نشد به دنبال راهکار و درمان بگردید

    • بدون نام

      بهترین راه تراشیدن موهاتونه اونم از ته.با اصلاح سرتون از شپش راحت میشید

    • فرشته

      سلام منم یه بار 7،6 ماه پیش دچار این شپشای آشغال شده بودم ولی فقط با یه بار درمان تو 2 هفته خلاص شدم الانم براتون تجربمو میگم
      اول که اصلا ناراحت نشین و به حرف اونایی که میگن به خاطر نداشتن بهداشته اهمیت ندید ممکنه شما تو ی تاکسی بشینی و نفر قبلی شپش داشته باشه و شما بگیری یا از توی ویلا ها پس ربطش به بهداشت زیاد نیست ....دومین مورد اینکه به هیچ وجه به داروهای گیاهی و مایونز و اینا تکیه نکنین خیلی خوبه که از اینها هم استفاده کنید ولی باید مهم تر از همه به شامپو های ضد شپش رو بکنین من بهتررررین پیشنهادم براتون ((شامپو دایلیس))هیت مه عااااااالیه..سمی نیست و به مو آسیب نمیرسونه و ققط شپش هارو خفه میکنه بعد از 1 هفته هم دوباره بزنید تا شپشایی که از تخم در اومدن و هنوز بالغ نشدن تا تخم بزارن بمیرن و خلاص(البته من محض احتیا 3 بار زدم).سومین مورد که حتما لباس هارو تو ماشین لباسشویی و با دمای بالای 60 درجه بشورید(من که از بس هول بودم لباسارو تو آب 95 درجه شستم داغون شدن خخخخ) و حتما حتما کش و تل و گل سر و اینارو بندازید تو ی قابلمه بجوشونید و چیزهایی هم ک با جوشوندن خراب میشن بذارید تو ی پلاستیک و سفت ببندید تا 7 روز بعد تا هر چی توشه خفه شه همه فرش ها رو خوبهه خوب جارو بزنید هرشب رو تختیتونو و رو بالشیو عوض کنید و کثیفارو تو آب با دمای بالا بشورید چهارمین مورد نیاز به یه آدم صبور داره که بشینه تخم ها رو از سرتون جدا کنه که چون این تخم ها خیلی سفت هستن بهتره که همون نخ مو رو بکنید و حتما با دقت دور بندازید من برای این کار از کش ها کوچیک اسنفاده کردم که هر دسته مویی رو که تخماشو جدا میکردم با کش میبستم که دوباره نگردمش..یه مورد دیگه(یادم نیست دیگه چندمیه خخ)حتما حتما همه خانواده با هم درمان کنید شاید باورتون نشه ولی من حتا بابام هم گرفته بود...و یک چیز دیگه اسپری ضد شپش درمین (dormin) رو به همه ی مبل ها و فرش ها و تشک ها و لباس ها اسپری کردیم ...در کنار همه اینها من از روغن زیتون و روغن بادم تلخ و مایونز هم استفاده کرذم ولی باورتون نمیشه که دایلیس چقد شامپوی خوبی بود بیشتر شبیه لوسیون بود و 8 ساعت میذاشتی رو مو بمونه یعنی شبو باهاش میخوابید و صبح میشستیش و من همون 5 دقیقه ی اول که ریختم همه ی شپشام مردن و افتادن کف حموم اییییی...در ضمن هر بار هم که میرفتم حموم طی مدت درمان خوب به موهام سرکه مزدم و شونه میکشیدم چون سرکه خود حشره رو نمیکشه و فقط تخم هارو شل میکنه که بیفتن و مرتب هم مو همو چک میکردم و هر چی رشک میدیم میکندم و موهای خواهرمو هم همینطور خلاصه ما چهار نفر خانواده گرفتیم و چهار نفری هم با این راه خوب خوب شدیم درسته که روش خیلی سختیه ولی جواب میده (مخصوصا به شامپوی دای لیس و شست و و شوی وسایل و لباسا.خیلی اهمیت بدین) ایشالله که این شپشای موذی دست از سرمون بردارن...اگرم سوال داشتید بپرسید ایشالله ک بتونم کمک کنم

    • بدون نام

      لوسیون لیندان رو سه شب پشت سر هم بزنید و هر شب که زدین شب بعد بشورید و دوباره بزنین تا سه شب. بعد از یه هفته دوباره این سه شب رو تکرار کنید…..امیدوارم شپش ریشه کن شه. به تمیزی هم ربطی نداره و حتما حتما از کسی انتقال پیدا میکنه. و کسی نمیتونه اونو تولید کنه.

      مبتلایان به شپش سر باید از خود درمانی پرهیز کنند، زیرا خود درمانی سبب ایجاد مقاومت به درمان و داروهای اصلی می‌شود. افراد دچار شپش سر باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنند تا پزشک با توجه به سن و شدت بیماری‌ آنها داروی مناسب را برایشان تجویز کنند.
      لوسیون لیندان رو یه پزشک تجویز کرده برای شپشهایی که از بین نمیرن.. شپشهای مقاوم.


      و اصلا ربطی به نظافت نداره. مکن از حموم بیای بیرون بری بیرون خونه تو تاکسی یا ..... هر جای دیگه ای از کسی بهت منتقل شه. چون فقط از راه انتقال بوجود میاد.
      اگه همه اساسی درمان کنن ریشه کن میشه.
      ولی چون بعضیا شامپو رو موهاشون اثر نداره چون بعضی شپشا مقاومن و بعد از استفاده از شامپو فکر میکنن از بین رفته ولی اونا همچنان تو مو هستن باعث میشه به کسی انتقال بدن و دوباره زیاد شه.
      پس بعد از درمان با شامپو اگه دوباره تو موهاشون بود لوسیون لیندان رو مصرف کنن به روش بالا.

    • Maryam

      سلام من سرم نمیخاره ولی جدیدا فقط یه دونه دیدم

    • ...

      می شود هم شپش داشته باشم هم شوره؟

    • ...

      می شود هم شپش داشته باشم هم شوره؟

    • behnaz

      سلام بله هردورومیشه باهم داشت هم شپش هم شوره

    • غ

      سلام من یه دختر 17 ساله هستم که مبتلا به شپش شدم . من خیلی از نظرات اینجارو خوندم و %99 نظرها کمترین مدت برای درمان و حداقل 1 هفته گفتن :| در حالی که من تو 1 روز حداکثر دوروز از بین بردم :| من شنبه هفته پیش مبتلا به شپش شدم ، صبح سه شنبه رفتم بهداشت و بهم گفت داری ، بعد شامپوی پرمترین و داد ، من رفتم خونه فورا شامپو رو زدم و حسابی شونه کردم ، ظهر موهامو پسرونه کوتاه کردم و بعد ظهر رفتم دکتر ، و دقیقا حرفی که دکتر گفت : پدرشونو در اوردی ، جدشونم سوزوندی

    • مهدیه

      بعد از زدن لوسیون داي لیس میشه کلاه پلاستیکی گذاشت؟

    • نا شناس

      دختر خاله من برد خودشو کچل کرد

    • زهرا

      سلام من 15 سالمه
      دوستم از سگش شپش گرفته منم ازون گرفتم.من از سس مایونز استفاده کردم ولی نتیجه نگرفتم با اینکه موهام کوتاه ینی یکم پایینتر از گوشمه ولی حالا میخوام شامپو لیندان استفاده کنم دعا کنید خوب بشم..

    • مادر

      منم دختر سه سالم گرفته
      من ظرف سه روز کلا پلک سازی کردم
      اول نوره یا واجبی (همون پودر تیز بر بد بو ) به صورت کاملا شلکی و آبکی درست کنید بعد بنالید کل مو تا معز سر آغشته بشه بعد یک الی دو دقیقه سریع بشورید مواظب باشید به چشم و ابرو نخوره و کاملا آبکی درست کنید
      بعد که آبکشی کردید سریع کل موهارو روعنیشم زیتون و سرکه سیب بمالید و با کلاه به مدت چهار ساعت بذارید بمونه بعد برید حمام سرتون رو با شامپوی که توش سرکه ریختید آب بکشید و شونه بزنید و باز مجدد واجبی رو بمالید سرتون. واز با سرکه و شامپو آبکشی کنید سه روز پشت هم به تخم ها فرصت نفس کشیدن ندید
      واجبی باعث انفجار تخم ها میشه شونه کشی هم یادتان نره بقیه اعضایی خانواده هم چه داشته نداشته این کارو بکنن .بعد موهارو وارسی کنید آگه تخمی مونده باشه بکشید و نذار ید تخم رو سر بمونه ظرف سه روز مداوم از بین میره
      برای جلوگیری بدنتان رو هم واجبی بزنید و برای بدن بچه ها باز واجبی رو شل درست کنید کل بدنش بمالید تا آگه شپش بدن هم باشه کلا بره

    • سارا

      سلام من چند ماهی هست دارم دارم دق میکنم هر روز مامانم موهامو می بینه و شپش می کشه چیکار کنم داره حالم بهم می خوره امروز دوتا حشره پیدا کردم دمان قطعی چیه تر خدا جواب بدید

    • Zahra

      سلام
      من از شامپوی لیندان سه بار دو روز به دو روز استفاده کردم سرم خوب شد
      بعد اینکه چون وسواس گرفته بودم از نرم کننده میزدم بعد چند دقیقه با شونه دندونه ریز موهامو شونه میکردم الان سرم خوب خوب شده
      نرم کننده شپشارو خفه میکنه

    • مینا

      سلام من هم شپش داشتم دو سه ماه بعد از شروع علائم و خارش فهمیدم تعداد رشک هاش هم خیلی زیاد بود توسرم طوری ک دکتر تعجب کرد اما یک هفته ای درمانش کردم با این روش
      روز اول و سوم فقط شامپو لیندان.بعد از شامپو موهامو با شونه دندونه ریز محکم چند بار شونه میکردم و هرسری شونه رو تو اب میبردم .بعدش موهامو سشوار و اتو مو(چون حرارت مستقیم داره رشک هارو میکشه) میکشیدم و دوباره با شونه دندونه ریز چند بار میکشیدم لای موهام و بعضی رشک هارو با دست برام جدا میکردن .کلا شونه کردن بعد هر بار حمام یا هر ماسک مو که میذارید واجبه تا رشک هایی ک شل شدن جدا بشن اگ تعدادشون زیاده و نمیتونید کل مو رو شونه بکشید از کف سر تا 5سانتی متر پایینترو حتما بکشید چون رشک هایی ک بیشتر از 5 سانت از کف سر هستن مرده ب حساب میان مگر اینکه بخاطر مالش دوباره ب قسمتهای نزدیک پوست سر برسن.
      از روز سوم به بعد هر شب سس مایونز میذاشتم تا صبح و با کلاه مخصوص رنگ مو کاملا سرمو میپوشوندم تا هوا داخلش نره صبح دوباره شونه میکشیدم و بعد از شستن موها دوباره اتو مو وشونه.بعد سرکه رو داغ میمیکردم 15 تا 20 قطره اسانس نعنا داخلش میریختم(اسانس نعنا خیلی تاثیر داره) و یک ساعت میذاشتم رو سرم بمونه دوباره روشو با کلاه یا نایلون میپوشوندم ک هوا نره(روزی2بار).و بعد از شستن موهام با صابون گوگرد دار سرمو میشستم چند بار هم به جاش از تاید استفاده کردم(روزی 2 بار).در طول درمان یک بار هم از آب اسفند استفاده کردم.روز های اخر هم یکی دوبار از شامپو لیندان.
      سعی کنید موهاتونو تا جایی که ممکنه کوتاه کنید هم سرعت درمانتون بیشتر میشه هم راحتتر درمان میشید هرچی موهاتون بلندتر باشه باید چند ساعت بیشتر وقت بذارید برای هربار شونه کردن موهاتون و جدا کردن رشکها واقعن کلافه میشید.
      لباس هاتون میتونن تا 3 روز رشک ها و حشراتو زنده نگه دارن بعد هر بار حمام لباسهاتونو بدون اینکه به موهاتون بخورن دربیارید اول توی تشت آب جوش بذارید بعد با مواد شوینده بشورید و بعد خشک شدن تا 3 روز نپوشیدشون .اسپری مخصوص شپش هم بگیرید و دائم روی لباس و لبه های تخت و فرش و روتختی و بالش اسپری کنید اگر وقت نکردید لباسی رو بشورید همه جاش اسپری بزنید توی نایلون بپیچید درشو گره بزنید که هوا نره.هر روز هم روتختی تونو عوض کنید و به روشی که گفتم بشورید سعی کنید خیلی از یک اتاق خارج نشید و وسایلتونو از بقیه خونواده جدا کنید با این روش 1 هفته ای نتیجه میگیرید جای نگرانی نیست
      التماس دعا

    • sarah

      حتما برید دکتر پوست و در کنار اون برید داروخانه و با دکتر اونجا هم مشورت کنید.

    • ساحل

      سلام من سی سالمه پارسال که نمیدونم از کجا گرفتم و کل راههای درمان و پاکسازی خونه رو انجام دادم حتی موهامو کوتاه کوتاه کردم ولی دوباره الان یه هفته س مبتلا شدم دیگه نمیدونم چیکار کنم دارم دیوونه میشم

    • نانام

      سلام دختر من دچار شپش شد با دستور پزشک روز اول پرومترین زدم همه از بین رفتن روز دوم دایلیس زدم دو سه تا مره بیرون اومد از فرداش با قیچی رشکهارو برداشتم و سرشو با سرکه و تاید شستم شب سوم سس زدم ده ساعتی موند و باز سرکه و تاید و کندن رشکارو ادامه دادم تا یک هفته دوباره شام پو پرومترین و شب بعد دایلیس زدم هیچ شپشی نبود بازم مثل هفته اول همهکارهارو انجام دادم دو سه تا رشک هک بود که دراوردم ینی روز دوازده پاک پاک بود ولی تا سه هفته درمانو باز ادامه دادم با سرکه و تاید و نرم کننده و سس بعد دکتر بردم گفت هیچ رشکی نیست و پاک شده لباسهارو همذجوشوندم و باقی لباسها رو هم در کیسه پلاستیکی گذاشتم و اسپری زدمبمدت بیستو پنج روز ایا باز لازمه لباسهای داخل کیسه را بشورم نگرانم جواب بدید لطفا

    • ملیکا

      من تا حالا نگرفتم ولی خواهرم گرفته بود و بعداز. 1 هفته خوب شد نترسید اصلا ترس نداره.درمان داره

    • faeze

      اصلا کاری نداره ی روغن هست ب نام روغن معدنی عالی حتما استفاده کنید.ی بطری کوچیک وسفید هستش.فقط بو داره اگر زمانی ب شپش مبتلا نیستی استفاده نکنید. چون باعث آسم میشید .لطفا جدی بگیرید وفقط با دوبار استفاده شپش ها ازبین میرن

    • mona

      هرچیزیو انتظار داشتم یه روزی بگیرم جز شپش دارم سکته میکنم انگار خاب میبینم این چیه اخه میخام خودمو بکشم واقاعا چیکار کنم یه روزه شپشا خوب بشن دیوونه شدم نمیتونم تحمل کنم اه اه اه روم نمیشه برم دکتور با این قدوهیکل

    • زهرا

      واای منم دوروزه سرم میخاره .. اگرهم گرفته باشم نمیدونم چطور.. چون کسی نمیگه که شپش داره .و خجالت میکشن . با این موهای پرپشت و بلند . شپش وچکار کنم . واااای خیلی چندش آوره. عکسش و سرچ‌کردم موبه تنم سیخ شد .خیلی وحشتناکه . از مطالب خوبتون استفاده میکنم تا بتونم ریشش و بکنم و پاک شه .چون از خارشش معلومه گرفتم خیلی ناراحتم..

    • بدون نام

      ما داشتیم از مهمونا گرفتیم کلی هزینه کردیم ولی هنوز نرفته از در بیرونش می کنی از پنجره میاد اینقد که تشک و بالش و پتو شستیم و افتاب دادیم خسته شدیم بچه ها رو بهتره موهاشونو از ته بزنین چون تخما نزدیک پوست سر روی موها قرار میگیرن سس مایونز و سرکه هم خیلی تاثیر میزاره بعضی شامپوهای مخصوص هم هستند که تخمها رم از بین میبره.

    • بهار

      سلام
      وااای من داریم دیوونه میشم دلم میخواد خون گریه کنم.دوسال پیش شپش سر گرفتم موهام خیلی بلند مجبور شدم کوتاه کنم ، الانم دوباره گرتم تازه موهام بلند شده چیکار کنم من هرروز خدا میرم حموم دیگه دارم دیوونه میشم تورو خدا ی راهی بگین قطعی ریشه کن بشه

    • بدون نام

      ی سوال دارم میشه دوبار شپش بگیرتت؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      من هر روز حموم میکنم ولی نمیدونم چرا گرفتم شبها که میشه حس میکنم میان گوشم رو گاز میگیرن بیشعورا چکار کنم

    • بی نام

      چقد شپش شایع شده ای خدا فکر نمیکردم اینقد مردم داشته باشن گاهی وقتا از کثیفی نیس مقصر اون کسیه ک رعایت نمیکنه و به همه انتقالش میده منم امروز فهمیدم چند وقت پیش خواهرم رشک داشته ولی مامانم ب ما نگفته الان میترسم داشته باشم ای خداا این چه وضعشه من خیلی حساسم اخه..البته مامانم گفت بهش نفت زده و واسش شامپو گرفته همشم یدونه رشک داشته الان من خیلی میترسم ای خدا لعنت ب این دنیا..اخه چرا باید تو این عصر زمانه شهر نشینی اینقد شپش زیاد شده باشه

    • فاطمه

      من ۱۲سالمه از اولای اردیبهشت سرم به خارش افتاده به مامانم که میگفتم میگفت حساسیته بعد الان فهمیدم که شپش دارم شامپوی لیندان رو دوشب میزنم بعدش سرکه و با شونه ریز شونه میکنم من از داداشم گرفته بودم
      داداشم خیلی کم شد ولی مال من انگار خونشون تو سر منه اینقدر زیادع شونه هم که میکنیم در نمیان رشک ها موهام خیلی بلند بود کوتاشونم کردم ولی هیچ اثری ندارع الان ۵ماهی هست سرم میخاره

    • بدون نام

      منم خواهر زادم از ترکیه اومد نگو که شپش داشته و بادخترم بازی کردنو باهم خوابیدن از برس منم مصرف کرددو من نمیدونستم که داره منم شونه کردم موهامو دخترمو رشک زیاد نداره ولی پنج تا شپش پیدا کردیم از سرش بازم میگردیم نیست خودمم سرم میخاره نگاه میکنن میگن نیست فک کنم حساسیته خلاصه پیف پاف زدم سرش و میخوام با پودر لباسشویی بشورمش

    • نیاز

      سلام من احساس میکنم دچار شپش هستم
      ولی هر دفعه سرمو به مامانم نشون دادم هی گفت هیچی نیست سرتم پره شورس
      ولی خودم متوجه شدم یه عالمه پوسته هست که چسبیده به ساقه های موی سرم و با دستم باید بکشم تا کنده شن صد در صد شپشه ولی بازم مادرم مخالفت میکنه موهای خیلی بلندی دارم تا گودی کمرم میرسه و فر هم هست و همچنین حجمشم معمولیه اصلا موهای کوتاه بهم نمیاد نمیخوام کوتاه کنم قبلا راه های درمانی شپش رو گزروندم هم شامپو زدم هم مایونز هم سرکه الان جونورشو نمیبینم ولی همش تخماشو میبینم و اینکه سرمم خارش داره واقعا نمیدونم چی کار کنم مدرسه هم میرم ساله اخرمه حتی اسپری شپش هم به خونه زده بودم لباسامم تو کیسه میکردم بعد با اب داغ میشستم ولی نمیدونم چرا اینطوریه من خوب شده بودم مسئول بهداشت مدرسمونم گفت سرت عالیه ولی الان دوباره احساس میکنم یه عالمه شپش دارم و واقعا تخماشم میبینم تورو خدا راهنماییم کنید رو هوا موندم این تخماییم که از سرم بر میدارم هیچی توش نیست یه پوسته سادس ولی چسبیده بهدور ساقه موهام

    • سالومه

      وایییییییییییی من چهار ساله شپش گرفتم با هیچیممممم از
      بین نمیرننن

    • حنونه

      اگه کسی شپش یا رشک گرفته شامپو ضد شپش بگیره تا ۱ ماه استفاده کنه وسایل بهداشتی و لباساشو با اب داغ و پودر زیاد بشوره و بزاره دوروز زیر افتاب خونشون هم ی جارو برقی اساسی بکشه هر روز باید رو بالشتی وملافه ها شسته بشه

    • ستایش

      سلام دوستان من دخترم از مدرسه شپش گرفته منم گرفتم پسرمم گرفتهرکاری میکنم نمیرن چیکارکنم توروخدا کمکم کنید

    • یلدا

      من ۱۳ سالمه
      سرم خیلی وقته میخاره سرمم پره دونه سفیده نمیدونم شوره یا شپش خواهش میکنم جواب بدید

    • لیلی

      دوستان ممکنه بگید رشک چه شکلیه منظورم اینه که گرده یا اینکه باریک وکشیده دوتا رویه موهام دیدم دارم دیونه میشم لطفا راهنماییم کنید ممنون.

    • بدون نام

      سلام توی مدرسمون شپش اومده من خیلی می ترسم ...لطفا بگین چجوری تشخیص بدم مبتلا شدم یا ن...

    • AZ

      اگه سرت خارش بده وحس کنی یه چیزی تو سرت راه میره شاید شپش داشته باشی

    • م

      شنبه بهداشت اومده بود مدرسمون موی همرو دید مال منم مشکلی نداشت ولی دوروزه سمت گوش و وسط سرم خیلی میخاره میترسم همون روز گرفته باشم

    • بهار

      یه سوال، چطوری نظر ها نوشته سال ۱۳۹۳؟

    • علی

      اسپری پر مترین خوبه با محلول دای لیس
      محلول را ۸ ساعت بزارین رو مو بمونه بعد با سرکه محلی بشورین اسپری هم برای ضدعفونی هس تخت کمد ولباس را ضد عفونی کنید اینا که استفاد کردین وسایل هر چی استفاده میکردین یه هفته بزارین تو افتاب ملافه تشک وپتو وغیره

    • بنی

      دوستانی ک میخوان از نفت و گازوئیل استفاده کنن.خیلی مراقب باشن.ی خانومی رفت موهای دخترشو تو حمام با نفت بشوره. آبگرمکن شون ازین قدیمی بود.اتیش گرفت.دختره بر اثر سوختگی شدید فوت کرد .مادرشم کلا سوخته

    • یک شپشو

      سلام متاسفانه من از خواهرم ک اونم ازیکی از مشتریاش گرفته بود این مریضی روگرفتم و الا سه روز دارم درمان میکنم اول شامپو لیندان خریدم ک فقط شپش هاروکشت اصلا تخم شپش هاطوریشون نشد بعدش مجبورشدم موهامورنگ کنم بازم تک توک هست امشب امدم سرکه سیب با ماینوزقاطی کردم مثل رنگ زدم موهای من خیلی پورو بلنده اینقددوستشون دارم توروخدادعاکنیدانشاءالله ازبین بره چون خیلی بابتش اذیت میشیم من خواهرم :(

    • گمشده

      سلام منم چندروزه فهمیدم شپش دارم بلافاصله رفتم دکتر و بهم شامپو پرمترین داد و گفت یکی و نصفی بزن به موهای خشکت و بزار ده دیقه بمونه بعد موهامو باآب فراوان شستم و حدود ده دیقه با شونه مخصوص شونه زدم کلی شپش ریخت و بعد از اون روزی ده بار باهمون شونه موهامو شونه زدم و مادرم سرمو نگاه کرد و تقریبا از شر تمام رشک ها و شپش ها خلاص شدم البته اینم بگم همون روز موهای خوشگلمو ک تاکمرم بود پسرونه کوتاه کردم هیییی خداکنه خوب شده باشه

    • بدون نام

      منم گرفتم موهام تا کمرم بود قهوه ای خوشگل ولی حیف کوتاه کردم شامپو هم گرفتم میزنم ولی خوبه نمیشه اسم شامپومم هم پرمترین هست نمیدونم چیکا کنم راستی شپش مشکی هم داریم دعام کنین خداحافظ

    • ریحانه

      منم شپش داشتم
      خیلی استرس داشتم ولی با استفاده اسفند آسیاب شده تونستم این حشره رو از سرم بیرون کنم پیشنهاد میکنم استفاده کنید 45 دقیقه روی سرتون باشه کافیست

    • یالان دنیا

      اره

    • من خیلی قبل شپش گرفته بودم اما هنوز هم نمی دونم شپش بوده دو باره ما مانم دید ببخشید شپش کل ساقه ی

      شپش یه قسمت از کل مو رو اشقال می کنه یا یه طرف تو رو خدا بگید

    • سارا

      منم دوهفتست که از خواهرم شپش گرفتم خیییلی درد بدیه حیفم میادو گر نه با صفر موهای قشنگمو کوتاه میکنم
      یکی بدادم برسه

    • پرگل

      منم احساس میکنم تخم شپش تو موهامه پشت سرم خیلی میخاره رو موهامم یه چیزای خیلی ریز اندازه سر سوزن هس مشکی هستن یعنی تخم شپش هس؟؟؟

    • کفش دوزک تنها

      سلام دوستان.آیا شپش سر یا تخم شپش یا رشک باعث ریزش موی شدید هم هس؟؟؟؟؟؟لطفا راهنمایی کنید مرسی

    • بدون نام

      سلام اگه کسی شپش داشته باشه و برای درمانش هیچ اقدامی نکنه مثل دوستم که فکر کنم اصلا نمیدونه ولی من نزدیکش نشم و از وسایلش استفاده نکنم ممکنه گرفته باشم؟

    • ستاره

      سلام
      بچه های دوستم شپش دارن و افتضاح هستن و هر روز به خونه ما اومد و رفت دارن
      من تازه دیروز فهمیدم که جریان از چه قراره
      حالا سر خودم میخاره و از دیشب تا الان صددفعه موهامو شونه زدم و یه دونه شپش کوچولو دیدم ولی بازم سرم میخاره و انگار میسوزه بنظرتون چکار باید کنم؟
      از بس میترسم دخترمو گذاشتم خونه بابام که نکنه بگیر
      تو رو خدا کمکم کنید

    • آیتک

      من ۱۲ سالمه یه هفته حموم نرفته ام تو مو هام شپش نه ولی رشک دیدم خیلی ترسیدم موهام خیلی بلندن اولش شامپو ضد شپش پرمترین زدم به مو هام و خوب موهام رو شستم بعدش نصف مو هام رو زدم دوباره با شامپو پرمترین شستم بعدش هرروز با فاب مو هام رو هرروز شستم و الان هم خوب شدم

    • Nikita

      سلام بچها من رفته بودم مهمونی خونه ی خالم بعدش از دختر خالم شپش گرفتم مامانشم بیخیال بود وقتی اومدم خونه ساعت ۳ شب خارش گرفتم و شدیدا گریه میکردم بعد به خودم گفتم چته دختر خوب میشی بلند شم سرکه زدم به سرم و خوابیدم بعد موهامو شستم و با شونه دنده ریز موهامو شونه کردم فرداش شامپو زد شپش زدم و بعد سرکه و سس ماینوز زدم بعد شونه کردم و بعد روغن زیتون می زدم البته شبا و صب میشستم و شونه میکردم حتما جواب میبینید۰

    • فالبیا

      من شپش داشتم با سرکه و ماست و روغن و پودر لباس شویی تمام شد فقط الان تخم هاش مونده میاین چه کار کنم

    • ..

      سلام من چن روزه ک متوجه شدم شپش دارم خاهر کوچیکمم ک 5 سالشع گرفته من موهامو با شامپو پرمترین شستم با اسپند شستم سرکه بعددکلره و رنگ زدم خیلی بهترم اما خاهرم چن تا داشت امشبم متوجه شدیم ک مامانمم گرفته ازصب بدنم شروع ب خارش کرده تمام لباس و وسایلم شستیم با سرکم تازه ولی حالمون خیلی بده لطفاکمک کنین تو رو ب امامحسین بدنم خیلی خارش داره برا مادرمو خاهرمم کمک کنین لطفا جان عزیزتون جواب بدین

    • نادیا

      شپش اخخخخخ

    • بدون نام

      چقدر شپشو. سرم ناخودآگاه میخاره

    • بدون نام

      شامپوی مخصوص شپش رو نباید بیش از یک بار در سال استفاده کرد. سس مایونز خیلی خوبه در کل. تو شامپوهاتون سرکه سفید بریزید شپش از بوی سرکه متنفره نمیاد سراغ سری که کمی سرکه سفید داشته باشه. من به دور گوشها و سر دخترم هر روز کمی سرکه سفید می زنم.

    • بی نام

      سلام یه سوال داشتم.تخم شپش رو ازسر که بیرون بیاریم چه رنگیه؟؟همون سفید رنگه که تو سرهم هست؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله همون سفید رنگه البته برای بعضی از تخم ها

    • ارزو

      سلام دوستان متاسفانه منو دخترمم درگیر شدیم اما تا فهمیدم رشکهارو کامل بادست از موها دخترم کشیدم بیرون و بعد کوتاه کردمشون و شامپو لیندان زدم کامل کامل خوب شد اما خودم همه راهها رو امتحان کردم مث شامپو ، سس، سرکه،اسپند،ولی متاسفانه احساس راه رفتنشون داره دیوونم میکنه همه خونه روهم تمیز کردم مقاوم شدن لطفا اگه راهی هست که قطعی و سریعه پیشنهاد بدین،ثواب داره

    • زهرا

      منم دارم کمکم کنید

    • بدون نام

      بابا سرکه و فلان نمی خواد که خوب موهاتو با ماشین بزن راهت شو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج