۶۰۵۰۸۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

«زین‌های شلعه‌ور» با وجود جریان‌های سیاسی احمقانه امروز، امکان نداشت ساخته شود

بروکس از تهدیدات امروز سینمای کمدی می گوید

کارگردان سرشناس هالیوودی گفت فیلم «زین‌های شعله‌ور» شاید یک کمدی پیشگامانه باشد اما با توجه به جریان احمقانه سیاسی حاکم بر جهان، امروزه چنین فیلمی امکان ساخته شدن پیدا نمی‌کرد.

خبرگزاری مهر: کارگردان سرشناس هالیوودی گفت فیلم «زین‌های شعله‌ور» شاید یک کمدی پیشگامانه باشد اما با توجه به جریان احمقانه سیاسی حاکم بر جهان، امروزه چنین فیلمی امکان ساخته شدن پیدا نمی‌کرد.
بروکس از تهدیدات امروز سینمای کمدی می گوید

به نقل از ورایتی، مل بروکس برنده اسکار در مصاحبه اخیرش با رادیو ۴ بی‌بی‌سی، این دوره را دوران مرگ کمدی خواند.

وی گفت: فکر می‌کنم شاید «فرانکشتاین جوان» یا بعضی فیلم‌های دیگر هم در شرایط امروزساخته نمی‌شدند اما مطئنم «زین‌های شعله‌ور» امکان نداشت ساخته شود چون امروز ما به طرز احمقانه‌ای سیاسی شده‌ایم.

وی ادامه داد: درست است که نباید به احساسات مختلف و گروه‌های متفاوت آسیب رساند اما این محدودیت‌ها برای کمدی خوب نیست. کمدی مجبور است روی یک خط نازک راه برود و خطر کند. کمدی به معنی کمال خنده است که در گوش شاه هم می‌پیچد و همیشه هم حقیقت را درباره رفتارهای انسانی بیان می‌کند.

«زین‌های شعله‌ور» یک کمدی وسترن درباره کلانتری سیاهپوست در یک شهر نژادپرست آمریکایی در قرن نوزدهم است که جین وایلدر و کلیون لیتل در آن بازی کرده بودند و شامل اشاره‌های نژادی زیادی بود. این فیلم سال ۱۹۷۴ به کارگردانی بروکس برمبنای فیلمنامه اندرو برگمن ساخته شد.

با این حال این اسطوره پیشرو در دنیای کمدی نیز این خط را تا جایی قابل امتداد دانست و عنوان کرد: من شخصا هرگز با اتاق گاز یا مرگ بچه‌ها و انسان‌های بی‌گناه در دست نازی‌ها شوخی نمی‌کنم. هر چیز دیگری از نظر من قابل قبول است.

بروکس افزود: هنوز هم یک عالم کمدی نگفته وجود دارد. همیشه باید وجود داشته باشد. زمانه تغییر می‌کند و سبک‌های کمدی هم تغییر می‌کند.

قرار است نمایش موزیکالی با اقتباس از «فرانکشتاین جوان» مل بروکس از ۱۰ اکتبر در وست‌اند لندن به صحنه برود. پل اف. تامپکینز کمدین، نویسندگی این نمایش را همراه مل بروکس انجام داده و خودش در آن بازی می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج