۶۰۹۰۸۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی

سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا با حضور صاحب‌نظران داخلی، سفیران، رایزنان فرهنگی و سرکنسول‌های ۱۴ کشور در روزهای ۱۵ و ۱۶ مهر در خوی برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا با حضور صاحب‌نظران داخلی، سفیران، رایزنان فرهنگی و سرکنسول‌های ۱۴ کشور در روزهای ۱۵ و ۱۶ مهر در خوی برگزار می‌شود.
برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی

قربانعلی سعادت با اعلام این خبر در جلسه هماهنگی سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا که در سالن حوزه استاندار برگزار شد، همچنین با اشاره به همزمانی برگزاری این همایش با ماه محرم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) قرار داریم، باید برنامه‌های این همایش به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شئونات این ماه رعایت شود.

او با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف برای برگزاری مطلوب این همایش افزود: تا کنون اقدامات خوبی برای شناساندن شمس تبریزی و بهبود وضعیت عمرانی بارگاه شمس در خوی انجام شده و این کار باید به‌صورت مدون و ادامه‌دار باشد.

در ادامه این جلسه، سیدمحمد عابدینی فرماندار خوی با ارائه گزارشی از روند برگزاری سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا گفت: در راستای تفاهم‌نامه منعقدشده با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور، فراخوان برگزاری سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خرداد امسال توسط تولیت شمس تبریزی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شد.

او اظهار کرد: در این رابطه ۱۸۶ نفر از پژوهشگران، محققان و استادان دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور برای حضور در همایش ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۷ نفر برای مرحله داوری پذیرش شدند.

عابدینی ادامه داد: پس از طی مراحل داوری در سه مرحله، تعداد ۱۲ مقاله برای ارائه در سالن اصلی همایش و چهار مقاله برای ارائه و دفاع در پنل‌های تخصصی انتخاب شدند.

فرماندار خوی اظهار کرد: از ۶۷ مقاله داوری‌شده تعداد ۲۰ مقاله برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات و تعداد سه مقاله برای چاپ در فصلنامه تخصصی و بین‌المللی"کهن‌نامه ادب پارسی" وزارت علوم انتخاب شدند.

او با بیان اینکه بیشتر مقالات رسیده از داخل کشور به این همایش از تهران بوده است افزود: بسیاری از مقالات خارجی رسیده نیز از کشورهای هند، پاکستان، عراق، تاجیکستان، آمریکا، صربستان، افغانستان و ترکیه بوده است.

او همچنین گفت: علاوه بر آن، به منظور همکاری و هماهنگی با وزارت امور خارجه برای حضور سفیران و رایزن‌های فرهنگی کشورها در سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا، ارتباط تنگاتنگی با نمایندگی وزارت امور خارجه در استان برقرار شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج