۶۰۹۵۹۱
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

هزینه ۲۰ میلیارد تومانی دولت برای یک جشنواره!

تفکیک جشنواره فیلم فجر به دو بخش ملی و بین‌المللی، هزینه هنگفتی را به سینمای کشور تحمیل کرد، بدون اینکه تأثیر فرهنگی قابل‌توجهی داشته باشد.

روزنامه کیهان: تفکیک جشنواره فیلم فجر به دو بخش ملی و بین‌المللی، هزینه هنگفتی را به سینمای کشور تحمیل کرد، بدون اینکه تأثیر فرهنگی قابل‌توجهی داشته باشد.

بهار امسال بود که رضا میرکریمی در نشست خبری جشنواره جهانی فجر درباره بودجه این جشنواره گفته بود: «من مجاز نیستم این بودجه را اعلام کنم، چون با وزارت ارشاد قرارداد بستم و اگر آنها خواستند این بودجه را اعلام کنند.»
اما ثبت درخواست خبرنگار ایلنا در سامانه دسترسی آزاد مشخص کرد هزینه جشنواره ملی در بهمن سال گذشته بیش از 5/11 میلیارد تومان و در بخش جهانی که بهار امسال برگزار شد بیش از 5/8 میلیارد تومان بوده است!
این درحالی است که به گفته محمد خزاعی دبیر جشنواره سی‌ام برگزاری هر دو بخش ملی و بین‌الملل در آن دوره پنج میلیارد تومان هزینه داشته است.

جشنواره جهانی فیلم فجر نه تنها از نظر دیپلماسی فرهنگی هیچ آورده‌ای برای کشور نداشته است بلکه تنها یک نمایش تبلیغاتی برای پر کردن کارنامه مدیریتی ایوبی بود که به جای ارائه تصویری درست و زیبا از ایران، برخلاف همه چشنواره‌های بین‌المللی، تمام اعتبار خود را به پای تنها یک ژانر سینمایی یعنی نئورئالیسم سیاه‌نما و نماینده آن در ایران یعنی ع-ک ریخت!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نادر

      بیست میلیارد تومان کدام زخم این اقتصاد مریض رو درمان نمیکرد خوب سنگ اقتصاد مقاومتی را به سینه میزنند اگر در فشار قرار نداشتند چقدر پول خرج این جشنواره ها میکردند عوض این خرجها و اسراف بیت المال خرج هزینه درمان و بهداشت زنان و کودکان مناطق محروم کشور کنید که از کمترین امکانات بهداشتی محرومند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بجایش مدرسه های و مراکز بهداشتی مناطق محرم را درست کنید؛

    • بدون نام

      عباس کیارستمی اره؟ عجب!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      این جشنواره وبقیه جشنواره های سینمایی هیچ بار فرهنگی نداره وبهتره اسماشون عوض بشه
      مثلا" شو لباس فجر"

    • بدون نام

      وقتي ديدم منبع روزنامه كيهانه سريع گذشتم چون هيچ اعتبار و سندي نداره كه دروغ نگفته باشه

    • بدون نام

      بجای این همه هزینه های اضافی ،حقوق کارمندان را افزایش بدهید،که از چندین سال پیش ،افزایش حقوقشان همیشه کمتر از تورم بوده است.

    • متین

      احتمالا بازم امسال یکی میدن به محمدزاده
      دیگه اصلا ندن زشت میشه،فکر نمیکنم داور ها به بقیه کاندید ها اصلا توجه کنن،محمدزاده ۴ تا فیلم بازی کرده نزدیک ۱۰ تا جایزه گرفته،تویی اینکه بازیگر فوق العاده ای هست شکی نیست ولی واقعا نباید اینقدر همه رو بزرگ بکنیم،دو روز میشه مثل همین ادم هایی که اسمشون رو میزارن سوپر استار و ماشین چند میلیاردی میندازن زیر پاشون،الان ادعای مردمی بودن میکنن،دو روز دیگه از ادعاشون پز ماشین چند میلیاردی شون میمونه به مردمی که نون ندارن بخورن

    • بدون نام

      این پز دادن هم مردم را کشته هم دولت را چرا مثل آدم زندگی نمیکنیم چرا پولمان راخرج ضروریات نمیکنیم ومیخواهیم به همه دنیا پز بدهیم والله به ریش ما میخندند

    • عرفان

      دیگه سفره افتاده تا می توانن باید از سفره برد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج