۶۱۰۳۱۲
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

برادرزاده، عمویش را متهم به قتل کرد

مردی پس از ١٠ سال برای دومین بار به‌عنوان مظنون در پرونده قتل برادرش بازداشت شد.

روزنامه شرق: مردی پس از ١٠ سال برای دومین بار به‌عنوان مظنون در پرونده قتل برادرش بازداشت شد.
١٠ سال قبل، مأموران پلیس باخبر شدند مردی در خانه‌اش به قتل رسیده‌ است. وقتی مأموران به محل رسیدند و تحقیقات خود را دراین‌باره آغاز کردند، متوجه شدند مقتول با برادرش اختلافاتی داشته ‌است و به همین دلیل به او مظنون شدند. زمانی که از پدر مقتول دراین‌باره پرسش شد، گفت: من به پسرم شک ندارم و اطمینان دارم او دست به برادرکشی نزده‌ است. با توجه به اینکه پدر مقتول هیچ شکایتی مطرح نکرد و با اطمینان گفت می‌داند پسرش دست به قتل نزده‌ است، مرد جوان آزاد شد و پرونده بدون پیداشدن قاتل، مسکوت ماند. با گذشت ١٠ سال از ماجرا، فرزند مقتول که حالا بزرگ شده ‌است، یک ‌بار دیگر شکایتی علیه عموی خود مطرح کرد و مدعی شد پدرش به دست او به قتل رسیده ‌است. این پرونده قدیمی که با گذر زمان وارد مرحله جدیدی شده، در ششم آبان سال ٨٦ در دستور کار بازپرس جنایی وقت و کارآگاهان پلیس قرار گرفت.
جسد جواد، مرد جوانی که در خانه‌ کلنگی‌ خود تصمیم داشت آن را تخریب و به آپارتمان تبدیل کند، پیدا و برادرش به‌عنوان مظنون بازداشت شد. در تحقیقاتی که پس از قتل انجام شد، مأموران پی بردند همسر مقتول آتش‌سوزی و قتل را گزارش کرده‌ است. ‌زن جوان درباره این ماجرا گفت: مدتی بعد از رفتن همسرم، هرچه با او تماس گرفتم، جواب نداد. به‌ همین ‌دلیل من که دخترم را هفت‌ماهه باردار بودم، همراه پسرم به خانه قدیمی آمدم و با دود غلیظ و شعله‌های آتش مواجه شدم که از پنجره بیرون می‌آمد. به‌سرعت وارد خانه شدیم؛ آتش از یکی از اتاق‌خواب‌ها بود که فرش‌های قدیمی را در آن گذاشته بودیم. وقتی آتش مهار شد، فهمیدیم جسد شوهرم در آن بوده ‌است. در بررسی جسد جواد، مشخص شد علت اصلی مرگ ضربات متعدد چاقو بوده است. در بازرسی از محل جنایت نیز آثاری از ورود به عنف به چشم نخورد و احتمال وقوع قتل را از سوی فردی آشنا، تقویت کرد.
تحقیقات از خانواده مقتول نشان از اختلاف جواد و برادرش داشت و از آنجایی که برادر جواد آخرین فردی بوده است که او را زنده دیده، به‌عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شد؛ اما مدرکی علیه او به دست نیامد و پدرش هم به‌عنوان ولی دم و قیم نوه‌هایش، اعلام کرد اطمینان دارد پسرش دست به این قتل نزده‌ است و متهم نیز به قتل برادرش اعتراف نکرد و آزاد شد.
درحال‌حاضر با پیگیری‌های مجدد اولیای دم، بازپرس مرادی، رئیس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران، دستور بازداشت برادر جواد را صادر کرد. به‌این‌ترتیب تنها مظنون این پرونده برای دومین بار بازداشت شد. این در حالی است که همچنان منکر قتل است و ادعای بی‌گناهی دارد. فرزند بزرگ مقتول که مدتی است به سن قانونی رسیده و امکان پیگیری قانونی پرونده برای او فراهم شده، در‌این‌باره گفت: آن‌موقع تحقیقات نتیجه نداد و من الان پیگیر پرونده پدرم شده‌ام و امیدوارم نتیجه بدهد. عمویم همان روزهای اول پس از قتل پدرم به‌عنوان مظنون به جنایت، ٥٠ روز بازداشت شد. این پسر جوان درباره قتل پدرش نیز می‌گوید: ما آن‌موقع دو خانه داشتیم که پدرم می‌خواست آنها را خراب کند و جای آن آپارتمان بسازد.
برای همین خانه را خالی کردیم و به خانه‌ای که چند کوچه با آنجا فاصله داشت، رفتیم. روز حادثه عمویم به پدرم گفته بود با او کار دارد و پدرم به دیدن عمویم رفت. عمویم داخل مغازه یکی از اقوام که روبه‌روی خانه قدیمی‌مان بود، منتظر رسیدن پدرم بود و وقتی او برای چک‌کردن خانه و بررسی نهایی قبل از تخریب به خانه رفته بود، عمویم هم وارد خانه شده‌ بود. این پسر جوان گفت: ما فکر می‌کنیم آنها داخل خانه باهم درگیر شده‌اند و عمویم پدرم را به قتل رسانده و جسدش را آتش می‌زند. آن زمان، وقتی پدرم دیر کرد، من و مادرم دنبالش رفتیم و دیدم که خانه آتش گرفته و در یکی از اتاق‌ها غیر از آتش و دود چیزی نمی‌دیدم. به‌سرعت با آب آتش را خاموش کردیم و به پلیس خبر دادیم. تحقیقات از متهم با توجه به شکایت جدید ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صددرصد به قتل رسیده چه طور دادگاه به راحتی قاتل رو ازاد کرده ده سال پیش

      پاسخ ها

      • عزب

        کاربر گرامی 09/53 مطمئن باش که هرگز برادرش برادر خودرا بر قتل نرسانده است!! چون اگر مرتکب این جنایت میشد عذاب وجدان در طی ده سال خود اعتراف نموده بود، همخونی و برادری چیزی نیست که انسان مدتها آن هم ده سال سکوت کند!! این که برادرزاده شاکی شده از کانال مادر و دایی خود تحریک شده و با غرض ورزی و این حرف ها راه بجابی نمیبرد

    • بدون نام

      چطور میشه یکی برادرش رو بکشه بعد راحت به زندگیش ادامه بده پس وجدان آدما کجا رفته چطور میشه که یه آدم هیچ وجدانی نداشته باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        13/02 کاربر عزیز مطمئن باش که این اتهام شاید صحت نداشته باشد و فقط ظن و گمان باشد چون عذاب وجدان اجازه نمیدهد این مدت طولانی ساکت ماند آن هم نسبت به برادر خود تگر چه امروزه روز هیچ چیز سر جای خود نیست،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج