جاباما
۶۱۲۰۷۰
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

فردا؛ مرحله دوم «جشن عاطفه ها» در مدارس

مدیرکل هماهنگی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه در مدارس سراسر کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل هماهنگی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه در مدارس سراسر کشور خبر داد.

ابوالقاسم رستگار در گفت‌وگویی، در خصوص جزئیات مرحله دوم جشن عاطفه‌ها ، گفت: صبح چهارشنبه ۱۹ مهرماه در برنامه صبحگاهی مدارس سراسر کشور مرحله دوم جشن عاطفه‌ها برگزار خواهد شد.

به گفته وی مرحله اول این جشن پیش از بازگشایی مدارس ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه در میادین اصلی شهر و دفاتر کمیته امداد سراسر کشور با هدف تامین مایحتاج دانش آموزان بی بضاعت پیش از ورود آنها به مدرسه برگزار شد.

مدیرکل هماهنگی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: مرحله دوم جشن عاطفه‌ها باید در هفته اول مهرماه برگزار می‌شد اما به علت تلاقی آن با مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی تاریخ برگزاری آن به ۱۹ مهرماه موکول شد و هم اکنون با هماهنگی کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش به تمامی مدارس کشور به عنوان پایگاه برگزاری این جشن انتخاب شده‌اند.

رستگار در ادامه با بیان آنکه در سال‌های گذشته به دانش آموزان قلک‌هایی داده می‌شد تا کمک‌های خود را در آنها قرار داده و به مدرسه تحویل دهند، گفت: در سال جاری قلک‌ها حذف و به جای آن پاکت‌هایی را در اختیار دانش آموزان قرار دادیم تا کمک‌های نقدی خود را داخل آنها قرار دهند و علت این امر نیز آن است که تفاوت‌ کمک‌های دانش آموزان مشخص نشود و آنها راحت‌تر بتوانند در این جشن مشارکت کنند.

وی افزود: سال گذشته در مرحله دوم این جشن ۱۵ میلیارد تومان از طریق مدارس سراسر کشور جمع‌آوری شد که در سال جاری پیش بینی مشارکت ۲۵ میلیارد تومانی دانش آموزان را در مرحله دوم جشن عاطفه‌ها داریم.

به گفته مدیرکل هماهنگی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امسال در مرحله اول جشن عاطفه‌ها ۴۹ میلیارد تومان جمع‌آوری شد که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۵ درصدی داشته است.

رستگار در ادامه تاکید کرد: تلاشمان آن است که دانش آموزان کمک‌های خود را به صورت نقدی ارائه کنند زیرا در صورت اهدای کمک‌های غیرنقدی و توزیع آن در میان دانش آموزان همان مدرسه ممکن است برای دانش آموز نیازمند خوشایند نباشد به همان دلیل توصیه کرده‌ایم که در صورت تمایل دانش آموزان به پرداخت کمک‌های غیرنقدی این کمک‌ها را به مدارس دیگر و یا مناطق محروم ارسال کنند.

وی ادامه داد: پس از جمع‌آوری کمک‌های دانش آموزان، این مبالغ از طریق انجمن اولیاء و مربیان هر مدرسه در میان دانش آموزان بی بضاعت همان مدرسه که پیش از آن شناسایی شده‌اند توزیع خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در خصوص برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس مناطق برخوردار کشور نیز گفت: طبق تفاهم با وزارت آموزش و پرورش، مدارس مناطق برخوردار کشور که فاقد دانش آموزان نیازمند هستند نیز با هدف فرهنگ سازی و آشنایی دانش آموزان این مدارس با روح انفاق و نیکوکاری، پایگاه جشن عاطفه‌ها خواهند بود و کمک‌های جمع‌آوری شده در این مدارس به مدارس کمتر برخوردار و مناطق محروم توزیع خواهد شد.

به گفته رستگار ، مبالغ جمع آوری شده و همچنین کمک‌های غیرنقدی بلافاصله پس از پایان جشن صورتجلسه و در اولین فرصت در میان دانش آموزان نیازمند شناسایی شده توزیع خواهد شد.

وی در خصوص روش‌های مشارکت غیرحضوری در جشن عاطفه‌ها نیز گفت: مردم نیکوکاری می‌توانند از طریق شماره گیری #۸۸۷۷* یا ارسال عدد ۱ به شماره ۸۸۷۷ و همچنین استفاده از اپلیکیشن سکه به صورت غیرحضوری در این جشن مشارکت کنند.

مدیرکل هماهنگی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق شماره تلفن ۷۳۵۵ نیز کمک‌های خود را پرداخت و در این جشن مشارکت کنند.

به گفته وی، افراد همچنین می‌توانند از طریق سایت کمیته امداد به نشانی www.emdad.ir و یا انتخاب گزینه «نیکوکاری» در دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها در این جشن مشارکت کنند.

مدیرکل هماهنگی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تاکید کرد: اولویت دریافت کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها تا پایان مهرماه است اما نیکوکاران می‌توانند تا پایان آبانماه از طریق روش‌های غیرحضوری کمک‌های خود را در قالب جشن عاطفه‌ها به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه کرده و سپس این کمک‌ها از طریق این نهاد حمایتی در میان دانش آموزان بی بضاعت و محروم توزیع خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      آخه دم خروس تون رو ببینم یا قسم حضرت عباس رو؟کمک رسانی به میانمار واجبه که خیمه گدایی در مدارس به پا می کنید

    • بی نام

      مگه سالی چند بار باید گدایی کنید ، اگه به اون کشورهای گدا صفت کمک نکنید احتیاجی به گدایی خودتون نیست .

    • بدون نام

      کشوری که از همه لحاظ غنی و ثروتمند است دیگه نباید کاسه گدایی دست بگیره واقعا خجالت آوره، متأسفم براتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج