۶۱۳۳۲۶
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

ایزدی: صدا و سیما فراجناحی باشد!

مصطفی ایزدي در روزنامه آرمان نوشت: دیدار اخیر نمایندگان استان تهران با برخی مدیران صدا و سیما، با دفاع این مسئولان از عملکرد سازمان در برابر انتقادات نمایندگان همراه بود. معاون صدای این نهاد در حالی عملکرد صداوسیما را فراجناحی دانست که به تازگی (کمتر از یک ماه) در این مسند قرار گرفته و به نظر می‌آید با عملکرد سال‌های اخیر این سازمان آشنا نیست.

مصطفی ایزدي در روزنامه آرمان نوشت: دیدار اخیر نمایندگان استان تهران با برخی مدیران صدا و سیما، با دفاع این مسئولان از عملکرد سازمان در برابر انتقادات نمایندگان همراه بود. معاون صدای این نهاد در حالی عملکرد صداوسیما را فراجناحی دانست که به تازگی (کمتر از یک ماه) در این مسند قرار گرفته و به نظر می‌آید با عملکرد سال‌های اخیر این سازمان آشنا نیست.
شاید فراجناحی از نظر مسئولان صداوسیما معنی دیگری داشته باشد، اما عموم جامعه ایجاد امکان یکسان برای اظهارنظر برای هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا را عملکرد فراجناحی می‌دانند. برخی روزنامه‌ها هم ادعای فراجناحی عمل کردن و فراغت از خط و خطوط سیاسی دارند، اما صحت این ادعا از نگاه مردم به چنین رسانه‌هایی مشخص می‌شود. شاید هم مسئولان صدا و سیما جناح اصلاح‌طلب را به رسمیت نشناخته و جبهه‌ اصولگرایی را چند جناح بدانند و بر اساس آن بین گرایش نزدیک به آیت‌ا... مصباح با گرایش نزدیک به آقای باهنر و لاریجانی و... تفاوت قائل باشند.
اگر تعریف از فراجناحی این باشد، پس عملکرد صداوسیما هم فراجناحی است، اما اگر رعایت انصاف بین اصولگرا و اصلاح‌طلب مدنظر باشد، قطعا داستان چیز دیگری خواهد بود. در عملکرد فراجناحی نباید یکی از جناح‌ها تحت حملات جناح مقابل مکررا کوبیده شود. مساله‌ای که به روشنی می‌توان برآن تکیه کرد این است که در حوزه فرهنگ و سیاست هیچ فردی فراجناحی نیست و طبعا نگرشش به یکی از دو سمت اصلاح‌طلبی و اصولگرایی نزدیک‌تر است.
حوزه فرهنگ محل جولان افراد صاحب فکر است و تفکر نمی‌تواند در میانه جناح‌های سیاسی خنثی باشد. در صداوسیما افراد با تکیه بر انصاف بین جریان‌ها انتخاب نمی‌شوند و به همین دلیل گرایش به سمت یک جناح در تصویری که از آن به نمایش درمی‌آید به وضوح قابل مشاهده است. اصولا مدیران ارشد و میانی صدا و سیما در جناح اصولگرا می‌گنجند و ما از آنان عملکرد بی‌طرفانه‌ای شاهد نبوده‌ایم. اگر به راستی رفتاری فراجناحی از سوی مدیران ادعا می‌شود، چرا شاهد انتخاب مسئولی در رده‌های میانی، از این افراد نزدیک‌تر به جناح اصلاح‌طلب نیستیم؟ وقتی سازمانی در انتصاب مدیران خود در سطوح مختلف فراجناحی عمل نمی‌کند، چگونه می‌توان قبول کرد که در تولید و پخش برنامه‌هایش فراجناحی عمل می‌شود؟ از سوی دیگر این سازمان نه تنها فراجناحی عمل نمی‌کند بلکه دیده شده که گاه حتی اخلاق هم در بیان اخبار به‌درستی در نظر گرفته نمی‌شود.
نمونه چنین رفتاری چند روز پیش بود که در یکی از بخش‌های خبری این سازمان از ۷ نفر فعال سیاسی اصلاح‌طلب که در قوه قضائیه پرونده دارند با عنوان جاسوس یاد شد. در حالی که محکومیت این افراد سیاسی است، آیا اخلاقی است چنین افرادی به عنوان جاسوس خطاب شوند؟ صدا و سیما متاسفانه فقط به شعار دادن اکتفا می‌کند و در برابر عملکرد خود هیچ پاسخگویی ندارد. در حالی که به این ۷اصلاح‌طلب این‌گونه از طرف صداو سیما تاخته می‌شود، چگونه می‌توان ادعا کرد رفتار سازمان فراجناحی است؟
این افراد به عنوان شخصیت‌های معتبر سیاسی حتما باید از صداو سیما به دلیل این‌گونه نسبت دادن شکایت کنند، هرچند که احتمالا راه به جایی نخواهند برد. راه اصلاح این شرایط اما ایجاد شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی است. صداوسیمای در اختیار یک جناح قرار گرفته و اصلاح‌طلبان هم در مقابل باید برای خود شبکه‌های غیر دولتی ایجاد کنند. قانون اساسی هم چنین اجازه‌ای می‌دهد و هیچ اشاره‌ای به غیرقانونی بودن تشکیل شبکه‌های خصوصی ندارد و تنها تاکید کرده که صداوسیما جمهوری اسلامی باید تحت نظارت حکومت فعالیت کند.
هر چند تفسیر شورای نگهبان تشکیل شبکه‌های غیرحکومتی را مطابق قانون نمی‌داند اما حل این اختلاف تفسیر از قانون غیرممکن نیست. اگر صداوسیما تکصدایی نباشد مردم برای کسب آگاهی از زوایای مختلف نیازی به مشاهده شبکه‌های خارج از کشور احساس نمی‌کنند. دلیل گرایش به شبکه‌های بیگانه خارج از مرزها نتیجه عملکرد این سازمان بوده و اصلاح رفتار منوط به وجود رقیبی قدرتمند در داخل کشور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صدا و سیما خیلی وقته از دست رفته.

    • بدون نام

      وقتی بودجش ازریس جمهورمیگیره چه توقعی داری معلوم نمیش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج