جاباما
۶۱۴۸۹۳
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

اخراج غول هالیوودی از آکادمی اسکار

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در نشست اضطراری خود تصمیم به اخراج «هاروی واینستاین» از این نهاد سینمایی گرفت.

خبرگزاری ایسنا: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در نشست اضطراری خود تصمیم به اخراج «هاروی واینستاین» از این نهاد سینمایی گرفت.
اخراج غول هالیوودی از آکادمی اسکار

به نقل از اسکرین، «هاروی واینستاین» تهیه‌کننده بزرگ هالیوودی که پیش از این مدیریت دو کمپانی فیلمسازی «میرامکس» و «واینستاین» را بر عهده داشت، در پی رسوایی اخلاقی و اتهامات آزار و اذیت و تجاوز جنسی به شدت مورد انتقاد هالیوودها قرار گرفته و حالا آکادمی اسکار نیز تصمیم گرفت عضویت او در این نهاد سینمایی را لغو و او را اخراج کند.

فیلم‌هایی که با تهیه‌کنندگی «هاروی واینستاین» در طول دوران فعالیت او در دو کمپانی «میرامکس» و «واینستاین» ساخته شدند در مجموع ۳۴۱ بار نامزد جایزه اسکار و ۸۱ بار نیز برنده اسکار بوده‌اند.

وی برای تهیه‌کنندگی فیلم «شکسپیر عاشق» در سال ۱۹۹۸ موفق به کسب جایزه اسکار شد و همچنین برای تهیه‌کنندگی تعداد زیادی از نمایش‌ها هفت بار برنده جایزه تونی شده است.

آکادمی اسکار در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: "هیئت مدیره اکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در نشست فوق‌العاده‌ای که برای بحث پیرامون اتهامات علیه «هاروی واینستاین» برگزار کرد با رای‌گیری و با موافقت دو سوم و اکثریت اعضاء به این نتیجه رسید که وی را فورا از آکادمی اخراج کند.

ما تنها نمی‌خواهیم خود را از کسی که احترام همکاران خود را حفظ نمی‌کند جدا کنیم بلکه هدف ما رساندن این پیام است که دوره جهل اگاهانه و همدستی شرم‌آور در رفتارهای جنسی تجاوزگرانه در صنعت سینما به پایان رسیده است. این یک مشکل عمیقا جدی است ودر جامعه ما جایی ندارد. هیئت مدیره اکادمی اسکار به فعالیتش برای برقرای استانداردهای اخلاقی ادامه می‌دهد که انتظار می‌رود همه اعضاء نمونه‌ای از آن باشند".

اخبار منتشر شده درباره انحرافات اخلاقی «واینستاین» که اولین بار در نشریه نیویورکر منتشر شد با واکنش‌های بسیار زیادی در هالیوود رو به رو شده است و اخیرا چند زن مدعی شده‌اند که مورد تجاوز این تهیه‌کننده مطرح قرار گرفته‌اند و همسر او نیز برای جدایی از وی اقدام کرده است.

آکادمی بفتا نیز چند روز گذشته تصمیم بر اخراج این تهیه‌کننده هالیوودی گرفت و انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا نیز روز دوشنبه برای تصمیمگیری در این باره تشکیل جلسه خواهد داد.

شبکه بی‌بی‌سی نیز اعلام کرده همکاری خود را با این تهیه‌کننده در سریال جدید «بینوایان» قطع کرده است.

«باراک اوباما»، «هیلاری کلینتون»، «جفری کاتزنبرگ»، رئیس سابق کمپانی انیمیشن دریم ورکس، «باب ایگر» رئیس فعلی کمپانی دیزنی و بسیاری از بازیگران مطرح چون «مریل استرسیپ»، «آنجلینا جولی»، «کیت بلانچت»، «جنیفر لارنس»، «جورج کلونی»، «جسیکا چستین»، «کیت وینزلت»، «لئوناردو دی‌کاپریو»، «چارلیز ترون»، «الیزا شلسینگر»، «بندیکت کامبربچ» و ... در اظهار نظرهایی جداگانه اقدامات «هاروی واینستاین» را به شدت محکوم کرده‌اند.

«هاروی واینستاین» دومین نفری است که در طول تاریخ از اکادمی اسکار اخراج شده است. پیش از این و در سال ۲۰۰۴ «کارمین کاریدی» بازیگر فیلم «پدرخوانده» به دلیل به اشتراک گذاشتن نسخه اسکرینر فیلم‌ها از آکادمی اسکار اخراج شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرجام برجام چی شد؟

      خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج