۶۱۵۷۴۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

همزمان با اکران فیلم «مادر!» در جشنواره بوسان

آرنوفسکی اعمال هاروی واینستاین را محکوم کرد

دارن آرنوفسکی که برای نمایش فیلم جدیدش «مادر!» در بیست و دومین جشنواره فیلم بوسان به کره جنوبی سفر کرده است، در واکنش به رسوایی هاروی واینستاین چنین رفتارهایی را «غیر قابل قبول»، «خلاف قانون» و «انزجارآور» توصیف کرد.

آی ‌سینما: دارن آرنوفسکی که برای نمایش فیلم جدیدش «مادر!» در بیست و دومین جشنواره فیلم بوسان به کره جنوبی سفر کرده است، در واکنش به رسوایی هاروی واینستاین چنین رفتارهایی را «غیر قابل قبول»، «خلاف قانون» و «انزجارآور» توصیف کرد. آرنوفسکی در مصاحبه با خبرنگار ورایتی تاکید کرد همه افراد جامعه چه مردها و چه زن‌ها باید به جنگ این نوع رفتارها بروند و تحت هیچ شرایطی در این زمینه تن به تحمل و مدارا ندهند.
آرنوفسکی اعمال هاروی واینستاین را محکوم کرد

فیلمساز ۴۸ ساله امریکایی که به خاطر فضای سوررئال و آزاردهنده فیلم‌هایش شهرت دارد، در پاسخ به پرسش خبرنگار ورایتی درباره اتهامات جنسی هاروی واینستاین گفت: «هرگونه سوءاستفاده جنسی در هر جای دنیا توجیه‌ناپذیر است، خلاف قانون است، انزجارآور است و باید همه افراد چه مرد و چه زن به جنگ این قبیل رفتارها بروند و تحت هیچ شرایطی حاضر به مدارا و تحمل آن نشوند.»

آرنوفسکی با درام معمایی «مادر!» در بخش نمایش‌های گالای جشنواره فیلم بوسان حضور دارد؛ فیلمی که در نظرسنجی سایت «سینمااسکور» پایین‌ترین امتیاز را از سوی سینماروها دریافت کرده اما موفق به جلب نظر منتقدان فیلم شده است. جدیدترین ساخته آرنوفسکی بعد از نمایش در جشنواره فیلم ونیز امسال در سینماهای امریکا اکران شد اما در گیشه شکست خورد. واینستاین همین اواخر حمایت پرشورش از این فیلم را اعلام کرده و از آن به عنوان اثری «درخشان» یاد کرده بود.

این فیلمساز پیشرو همچنین در پاسخ به انتقادهایی که علیه او در رابطه با تحمیل فشار بیش از حد به بازیگران زنش مطرح است توضیح داد: «به همان اندازه که بازیگرهای مرد فشار می‌آورم بازیگرهای زن را هم تحت فشار قرار می‌دهم، هیچ فرقی نمی‌کند. میکی رورک در فیلم سلاخی می‌شود. جرد لتو دستش را از دست می‌دهد، ناتالی پورتمن تا سر حد مرگ می‌رقصد. من به انسان‌ها و انسانیت علاقه‌مندم. و ساختن فیلم‌هایی که اصطلاحا پایان هالیوودی دارند و عاقبت همه چیز به خیر و خوشی ختم می‌شود، همیشه کم‌ترین جذابیت را برایم داشته است. چون گمان نمی‌کنم این تنها راه حرف زدن درباره واقعیت باشد. و به نظرم سینما باید انواع واقعیت را بازتاب بدهد.»

آرنوفسکی صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: «تراژدی یکی از فرم‌های تئاتر است که از زمان باستان وجود داشته اما هیچ‌گاه به جایگاه واقعی‌اش دست نیافته است ... مردم در حق یکدیگر کارهای وحشتناکی مرتکب می‌شوند. اخبارش را در روزنامه‌ها از ابتدا تا انتها می‌خوانید.
اگر از سرسری خواندن کلماتی که روی کاغذ نقش بسته بگذرید و حقیقتا آن‌چه را که در حال رخ دادن است بخوانید، به مراتب بدتر از تمام اتفاقاتی است که در فیلم «مادر!» یا سایر فیلم‌هایم رخ می‌دهد ... آن‌چه که باید بر آن حمله ببریم رویکرد غیرصادقانه در قبال خشونت است. در اغلب فیلم‌هایی که می‌بینید خشونت وجود دارد اما هیچ پیامد و مجازاتی به دنبال ندارد. و چنین چیزی انزجارآور است، چرا که قضیه فقط تعلیم مخاطب بزرگسال نیست، باید به فرزندان‌مان هم درباره کار اشتباه و خلاف آموزش بدهیم.»

آرنوفسکی در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد این یک مشکل عمیق فرهنگی است که استفاده از سلاح تقدیس می‌شود اما نمایش شور و اشتیاق میان دو انسان دردسرآفرین است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج