۶۱۹۱۸۹
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

مرغ های بی‌مشتری روی دست صاحبانشان ماند

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران از کاهش قیمت مرغ خبر داد و گفت: در پی افزایش تولید و کاهش مصرف در فصل پاییز، مرغ‌ها بدون مشتری در مرغداری‌ها مانده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران از کاهش قیمت مرغ خبر داد و گفت: در پی افزایش تولید و کاهش مصرف در فصل پاییز، مرغ‌ها بدون مشتری در مرغداری‌ها مانده‌اند.

‌حبیب اسدالله‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تولیدکنندگان بعد از ۴۵ روز زحمت در واحدهای مرغداری، نه اختیار لازم برای فروش مرغ‌های تولیدی دارند و نه نقشی در تعیین قیمت آن دارند.

وی افزود: در دو هفته گذشته باز هم بازار از مرغ انباشته شده است. مرغ‌هایی که در واحدهای مرغداری مانده و خریدار ندارد و قیمت‌ هر روز کاهش می‌یابد.

اسدالله نژاد گفت:‌ شرکت پشتیبانی امور دام بنا به وظیفه ذاتی خود به تمامی استانها دستورالعمل خرید و ذخیره سازی مرغ را ابلاغ کرد اما این دستورالعمل همواره اعتراض مرغداران را در پی دارد.

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران ضمن انتقاد شدید از عملکرد معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه ریزی و ساماندهی صنعت مرغداری کشور گفت: آسیب های وارده بر صنعت متوجه این معاونت است، چرا که به‌ عنوان متولی تولید و تنظیم بازار سند چشم انداز برای صنعت نداشته و طرح و برنامه فنی و کارشناسی هم برای برون رفت از وضع موجود ندارند و با آزمون و خطا به دنبال مدیریت صنعت هستند.

وی صدور بی‌رویه مجوز برای واحدهای مرغداری بدون تعیین بازار مصرف برای آن و سرازیر کردن حجم وسیعی از اعتبارات ملی برای این کار و بر هم زدن تعادل بین عرضه و تقاضا و درگیر کردن بانک‌ها و مرغداران با این بحران را از اشتباهات استراتژیک وزارت جهاد تلقی و افزود: برای رفع این بحران مدیریت تولید مدنظر و اجرایی شد که در نهایت کاهش تولید جوجه مدنظر قرار گرفت.

اسدالله‌نژاد ادامه داد: با توجه به افزایش بی رویه قیمت جوجه، وزارت جهاد کشاورزی برای حل مشکل گرانی جوجه ساده ترین راه را انتخاب کرد و افزایش سن حذف گله مادر و به تبع آن افزایش تولید جوجه و حتی دستور واردات تخم مرغ نطفه دار را در دستور کار قرار داد. در حالیکه کاهش شدید مصرف مرغ در پاییز و افت سنتی قیمت قابل پیش بینی بود.

نائب رئیس هیئت مدیر کانون انجمن صنفی مرغداران کشور با گلایه از مصوبات حاکمیتی که توسط سایر اجزا حاکمیتی اجرا نمی‌شود، گفت: در حالی که از سوی تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ ۷۲۰۰ تا ۷۸۰۰ تومان اعلام شده و وظیفه ذاتی شرکت پشتیبانی امور دام وزرات جهادکشاورزی حمایت از تولیدات است این شرکت با قراردادی عجیب مرغ منجمد شیرین پک را به ازای هر کیلوگرم ۶۸۰۰ تومان خریداری می‌کند. در حالیکه هزینه انجماد و بسته بندی حدود ۳۰۰ تومان از مرغ گرم بیشتر است و در اصل خرید شرکت پشتیبانی ۷۰۰ تومان کمتر از قیمت مصوبه ستاد تنظیم بازار است و این یعنی جفا در حق تولیدکنندگانی که مرغ های مازاد آنان در سالن ها مانده و چاره ای جز فروش به هرقیمتی ندارند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مرغداران گیلان با اشاره به اینکه همواره با شروع خرید و ذخیره‌سازی شرکت پشتیبانی امور دام قیمت مرغ به شدت کاهش و قیمت نهاده افزایش می‌یابد، آن را یک معما و سوال بزرگ برای تولید کنندگان برشمرد و افزود: درحال حاضر کنترل تولید جوجه وبه تبع آن مرغ و نظارت برقیمت جوجه و نهاده، آسان ترین راه برای مدیریت تولید است.

وی در پایان کمک دستگاه‌های مسئول برای قطع دست دلالان و واسطه ها در تعیین قیمت مرغ و جوجه و واگذاری امور به تشکل ها را خواستار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      آقای اسدالله نژاد چرا در زمانی که مرغداران بازار را در انحصار قیمتهای هنجار شکن خود در محاصره دارند و بازار مرغ و تخم مرغ را فضایی اولاتر از فضای بورس مرکزی می نمایند شما واکنشی نشان نمی دهید مثل ماه رمضان و ایام نوروز و شب یلدا و برگشت حجاج و مناسبتهای دیگر و نکته دیگر در دنیا تنها جایی که فروشنده حق قیمت گذاری مال فروشی خود را دارد ایران است پس چطور فروشندگان مرغ در فروش نقش دارند ولی در قیمت نه مگر مرغداران کشور تجربه بازاری از عرضه و تقاضا ندارند که هر چند ماه یکبار شما چنین متینگ های من در بیار در التهاب فضای بازار مرغ و گران کردن آن به نمایش می گذارید شما لطف کن اسامی کل مرغداران ایران را منتشر کنید تا ملت متوجه مالکیت بالای 70%ژن خوب ها و آقایان رانت خوار در پشت پرده این صنف قرار بگیرند

    • محمد

      از بس که این صنف پست و کلاهبردار هستن جه اونی که پرورش میده چه اونی که توضیع میکنه جه اونیکی که میفروشه همشون به زمین گرم بخورن.

    • بدون نام

      امیدوارم که بساط مرغ و مرغداری از جا جمع بشه.که مرض و درده از همین مرغ هورومونیه

    • بدون نام

      الهی که نتونین بخورین،ما که هفته ای یه بار میخریم،هر روز گشنه تر از دیروز

    • بدون نام

      قیمت باید به 2 هزار تومان برسد. باید دولت فشار بیاور تا تولید انجام شود

    • بدون نام

      خب ان زمان که کیلویی تا 10000 تومان هم فروش رفت الان هم جبران باید شود
      همیشه مصرف کننده نباید از جیب بهای دیگران را بپردازد

    • نادر

      چرا آقایان اتحادیه اصرار دارند مرغ رو گرانتر به مردم بفروشند مرغ آلان حتی وارد کنیم ارزانتر از قیمت بازار تمام میشه آلان مرغ رو در ورامین و قرچک کیلوئی ۶۸۰۰تومان دارد بفروش میرسد مصرف کننده چه گناهی کرده باید تاوان زیاده خواهی آقایان را بدهد تولید کننده هم از این گرانی چیزی بهش نمیرسد فقط وفقط مشتی دلال و واسطه جیب هاشان پر میگردد

    • خدا

      طفلک صاحب مرغداری،امسال نتونست سانتافه اش را تبدیل به بی ام و کنه،پیش زن وبچه اش شرمنده شد،زیر 200% سود یعنی ضرر،نه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج