جاباما
۶۱۹۵۰۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اگر می‌خواهید ذهن قوی داشته باشید، از این ۱۰ مورد دوری کنید

زندگی همیشه زمانی‌که انتظارش را ندارید قوای ذهنی شما را به‌چالش میکشد (به‌این حالت هوش احساسی نیز گفته می‌شود). اما نشانه حقیقی قدرت ذهنی در کاری که انجام می‌دهید نیست، بلکه در کاری است که انجام نمی‌دهید و انجام نخواهید داد. هرچه چالش بزرگ‌تر باشد، پاسخ‌دهی به‌آن به‌کمک استدلالات ذهنی سخت‌تر خواهد بود.

وب سایت شبکه - حمید نیک‌روش: داشتن ذهن قوی و قدرت‌مند کار سخت و دشواری است به‌ویژه اگر احساس کنید که در شرایط بدی گرفتار شده‌اید. شکستن این ظرف و قدم گذاشتن در مسیری جدید شهامت بسیار زیادی می‌خواهد. نمونه بارز آن، توماس ادیسون است. وقتی در سال ۱۹۱۴ میلادی، تمام کارخانه او با خاک یکسان شد و همه نمونه‌های منحصر به‌فرد وی که سال‌ها برای‌شان زحمت کشیده بود در آتش سوخت، چیزی حدود ۲۳ میلیون دلار ضرر برای او باقی گذاشت. اما واکنش و پاسخ ادیسون بسیار ساده بود:

"خدا را شکر که تمام اشتباهات‌مان در آتش سوخت. حالا می‌توانیم دوباره از نو شروع کنیم." ادیسون به‌خودش اجازه نداد تا اسیر ناکامی‌ها و بدشانسی‌ها شود.
اگر می‌خواهید ذهن قوی داشته باشید، از این ۱۰ مورد دوری کنید

واکنش ادیسون در این شرایط جالب به‌نظر می‌رسد; منتظر پیدا کردن فرصت می‌ماند و در زمان مقتضی کار درست را انجام می‌دهد. اگر تمایل دارید تا قدرت ذهنی خودتان را بالا ببرید ده موردی که در زیر آورده شده را با دقت مطالعه کنید.

1 - زیاد به‌اشتباهات‌شان فکر نمی‌کنند

افرادی که ذهن قوی دارند می‌دانند که نباید روی مشکلات‌شان تمرکز کنند. وقتی بیش از حد روی مشکلات‌تان تمرکز می‌کنید، احساسات منفی و استرس را در خودتان ایجاد می‌کنید و همین مسئله باعث می‌شود تا کارایی شما دچار اختلال شود.

اشخاصی که ذهنیت قوی دارند از اشتباهات‌شان فاصله می‌گیرند ولی هیچ‌گاه آن‌ها را فراموش نمی‌کنند. بلکه آن‌ها را در یک فاصله امن نگه می‌دارند تا در مواقع لزوم با مراجعه به آن‌ها شرایط را برای موفقیت‌های آتی فراهم کنند.

2 - هیچ‌وقت با افراد منفی دوستی نمی‌کنند

اشخاص منفی مانند شنیدن یک خبر بد هستند زیرا در اشتباهات خود غوطه‌ور می‌شوند و نمی‌توانند روی راه‌کارهای ممکن تمرکز کنند. این افراد که اصطلاحا احاسات هوشمند دارند از محدودیت‌ها فاصله می‌گیرند و در شرایط ضروری خودشان را از افراد منفی دور می‌کنند.

3 - هیچ‌وقت دست از ایمان به‌خود برنمی‌دارند

اشخاصی که ذهن قوی دارند در کارهای خود مصمم هستند. وقتی شکست می‌خورند ناامید نمی‌شوند و خستگی و ناراحتی هم باعث نمی‌شود که ناامید شوند. در عوض، روی اهداف‌شان تمرکز دارند. هیچ‌گاه حاضر به‌قبول شکست نیستند چون دیگران از آن‌ها به‌عنوان یک شکست خورده یاد می‌کنند. هم‌چنین، اجازه نمی‌دهند که نظرات و عقاید دیگران باعث شود تا دنبال رویاهای‌شان نروند.

4 - برای بخشیدن دیگران منتظر شنیدن عذرخواهی نیستند

آن‌ها خودشان را از کینه و نفرت خالی کنند و دیگران را حتی اگر حاضر به‌عذرخواهی نباشند، می‌بخشند. کینه و نفرت موجب می‌شود تا اتفاقات بد و ناگوار گذشته، شادی امروز شما را از بین ببرد. نفرت و عصبانیت انگل‌های عاطفی هستند که باعث از بین رفتن شادی شما در زندگی می‌شوند.

5 - افسوس خودشان را نمی‌خورند

یکی از بدترین شرایط روحی یک فرد زمانی اتفاق می‌افتد که فرد تمرکز کنترلی خود را به‌بیرون از خودش منتقل می‌کند. وقتی در داخل خودتان احساس ناراحتی و پشیمانی دارید به این معنی است خودتان را قربانی شرایط موجود کرده‌اید.

6 - کینه به‌دل نمی‌گیرند

داشتن احساسات منفی که با کینه‌توزی همراه است در واقعی نوعی واکنش استرس است. هر چه شدت این استرس بیشتر شود باعث آسیب بدن و در پی آن، عواقب ناخوشایند سلامت و بهداشت می‌شود. داشتن کینه نسبت به‌دیگران باعث رشد استرس می‌شود و افرادی که ذهن قوی دارند به‌خوبی از این شرایط دوری می‌کنند.

7 - اجازه نمی‌دهند کسی شادی و خوشی آن‌ها را محدود کند

اگر حس شادی، خوشی و رضایت‌مندی شما زمانی است که خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید، پس دیگر صاحب شادی‌تان نیستید. انسان‌هایی که ذهن قوی دارند، زمانی‌که حس خوبی از کاری که انجام داده‌اند دارند، اجازه نمی‌دهند که عقاید و نظریات دیگران این حس را از آن‌ها دور کند. مهم نیست که دیگران چه فکری درباره شما می‌کنند، مهم این است که شما هیچ‌وقت به آن خوبی یا بدی که دیگران می‌گویند نیستید.

8 - و باعث محدود شدن لذت و خوشی دیگران نمی‌شوند

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. یکی از بزرگ‌ترین حس‌های درونی یک فرد حس حسادت است و تمام انرژی درونی وی را از بین می‌برد. افرادی که ذهن قوی دارند وقت‌شان را با این‌گونه مسائل هدر نمی‌دهند. به‌جای این‌که انرژی خود را صرف حسادت کنید، آن‌را تبدیل به قدردانی و سپاس‌گذاری کنید.

9 - تنبلی نمی‌کنند

تحقیق مؤسسه "ایسترن اونتاریو" نشان می‌دهد افرادی که به‌مدت 10 هفته و دوبار در هفته ورزش می‌کنند بدن‌شان آمادگی بیشتری دارد و بیشتر به‌دنبال علم و دانش هستند.

10 - منفی‌بافی نمی‌کنند

این‌گونه افراد زیاد خودشان را درگیر اخبار نمی‌کنند. زیرا اخبار فقط درباره خشونت، جنگ و اقتصادهای شکننده است. به‌عبارت دیگر، این اشخاص نگران چیزهایی که از کنترل آن‌ها خارج است، نیستند. آن‌ها انرژی‌شان را معطوف چیزهایی می‌کنند که در حد توان‌شان باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج