۶۲۲۸۸۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

گرمای هوا، زائران اربعین را غافلگیر کرد

در دومین ماه از فصل پاییز ، گرمای هوا توام با شرجی در روز یکشنبه ، زائران اربعین حسینی را در پایانه مرزی چذابه غافلگیر کرد و موکب داران (مراکز پذیرایی)اطراف این پایانه را به زحمت انداخت.

ایرنا: در دومین ماه از فصل پاییز ، گرمای هوا توام با شرجی در روز یکشنبه ، زائران اربعین حسینی را در پایانه مرزی چذابه غافلگیر کرد و موکب داران (مراکز پذیرایی)اطراف این پایانه را به زحمت انداخت.

دمای هوا در منطقه مرزی چذابه که یکی از کانون های اصلی تردد زائران اربعین حسینی است در ظهر روز یکشنبه به 41درجه بالای صفر و میزان رطوبت به 65درصد رسید.

با گذشت ۳۷روز از فصل پائیز و با وجود سردی هوا در بسیاری از نقاط کشور ، موج گرمای پائیزی همراه با شرجی در بسیاری شهرهای خوزستان حکمفرما شده و شهروندان استان را وادار کرد دوباره از وسائل سرمایشی استفاده کنند.

اداره کل هواشناسی خوزستان از افزایش نسبی دما و رطوبت تا اواخر وقت هفته جاری خبر داد.

مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی ، تغذیه و اسکان ستاد اربعین اهواز به خبرنگار ایرنا گفت: با گرمی هوا ، چند واحد یخ سازی در استان برای تهیه و ارسال یخ به پایانه چذابه بسیج شده است.

عزیزالله زراعی نیاز فوری موکب داران مستقر در مسیر طریق الحسین (اهواز - چذابه) را یخ اعلام کرد و گفت: برای تامین آب سرد زائران به یخ نیاز داریم و آب معدنی ارسالی کمک های مردمی نیز به یخ نیاز دارد.

وی گفت: در ۲ روز اخیر بیش از ۲ هزار قالب یخ به مواکب مسیر و پایانه چذابه ارسال شده ولی همچنان در این زمینه کمبود وجود دارد.

مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی ، تغذیه و اسکان ستاد اربعین اهواز افزود: در 2 روز اخیر بیش از 2 هزار قالب یخ به مواکب مسیر و پایانه چذابه ارسال شده است ولی همچنان در این زمینه کمبود وجود دارد.

وی افزود: در پایانه مرزی شلمچه نیز گرمای هوا ، مشکلاتی برای موکب داران ایجاد کرده است ولی امیدواریم در روزهای آینده با سردی هوا با مشکلات کمتری مواجه شویم.

زارعی بیان کرد: مواکب مردمی در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه وسایل سرمایشی ندارند و برای اسکان موقت زائران اربعین حسینی نیز مشکلاتی وجود دارد.

به طور معمول گرما در خوزستان تا اواخر آبان ماه با شدت و ضعف تداوم دارد و در آذرماه به تدریج سرما خودنمایی می کند.

پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون اصلی از چهار کانون رسمی تردد زائران اربعین حسینی است.

در اربعین پارسال ۴۳۰هزار زائر از پایانه چذابه و ۶۵۰هزار زائر از پایانه شلمچه به کربلا و نجف مشرف شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما هم در تهران غافلگیر شدیم. تابستانی است برای خودش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج