اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۲۳۷۸۷
۱۶ نظر
۵۰۱۶
۱۶ نظر
۵۰۱۶
پ

فیلم هجوم مردم به مقبره کوروش، واقعی یا جعلی؟

مسعود رضایی‌منفرد (مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید) درباره فیلم هجوم مردم به مقبره کوروش گفت: «اصلا چنین چیزی نیست. فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی پخش شده مربوط به سال‌های گذشته بوده است.» این در حالی است که سال گذشته چنین حصارهایی اطراف محوطه مقبره نبوده و فرضیه آرشیوی بودن این فیلم غیرمحتمل به نظر می‌رسد.

خبرگزاری ایلنا در خبری نوشت: انتشار فیلمی از هجوم مردم به مقبره کوروش، نگرانی زیادی در میان دوستداران میراث‌فرهنگی ایجاد کرده است. برخی مسئولان می گویند این فیلم‌ها مربوط به سال‌های گذشته است، اما هنوز این پاسخ به نگرانی‌ها پایان نداده است.

فیلم‌های کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که نشان می‌دهد مردم برای دیدن آرامگاه کوروش دورتادور حصارهایی فلزی که در چند روز اخیر دور از مقبره کوروش نصب شده‌اند، تجمع کرده و اشخاصی با کاورهای مخصوص حراست از بنا، اجازه نمی‌دهند مردم به آرامگاه نزدیک شوند.
فیلم هجوم مردم به مقبره کوروش، واقعی یا جعلی؟

در این فیلم کوتاه اینطور دیده می‌شود که مردم ناگهان حصارهای میله‌ای را می‌اندازند و به سمت مقبره می‌دوند. اینطور که معلوم است آن‌ها حتی از حفاظ شیشه‌ای مقبره هم رد می‌شوند و به خود بنا می‌رسند. از آن‌جا که حتی دست زدن به سنگ چندهزارساله این بنا نیز قدغن است و احتمالا به آن آسیب خواهد زد، حالا انتشار این فیلم در صورت واقعیت داشتن؛ نگرانی‌های زیادی درخصوص آسیب رسیدن به مقبره کوروش را ایجاد کرده است.

مسعود رضایی‌منفرد (مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید) درباره این فیلم می‌گوید: «اصلا چنین چیزی نیست. فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی پخش شده مربوط به سال‌های گذشته بوده است.» این در حالی است که سال گذشته چنین حصارهایی اطراف محوطه مقبره نبوده و فرضیه آرشیوی بودن این فیلم غیرمحتمل به نظر می‌رسد.

از رضایی‌منفرد توضیح بیشتری در این زمینه می‌خواهیم که ادامه می‌دهد: اصلا مشکلی در محوطه پاسارگاد و مقبره کوروش پیش نیامده بود.

مسئول ارتباط با رسانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز از پاسخ‌گویی در این زمینه خودداری کرد و گفت؛ سازمان میراث فرهنگی در این زمینه صحبت خاصی نداشته و درباره شکسته شدن حصارهای فلزی اطراف مقبره کوروش اطلاعی ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پارسال حصار نداشته فیلم مال امساله . چرا کوچه علی چپ .

    • user

      چون با نظر شما جور در نمی آید پس جعلی است

    • بدون نام

      جلو مردم رو بگیرید آخرش ببینیم چی میشه!!!

    • بدون نام

      ... ملت هنوز هم الت دست انگلیس ویهودیان هستند کورش جعلی واقیت دارد تا قبل از دوران پهلوی مردم محلی از دیر باز به ان مقبره مقبره ملدر سلیمان میگفتند این از سالهای دور سینه به سینه در منطقه خفظ شده بود که ناگهان با روی کار امدن رضاخان دیکتاتور به دستور انگلیس وهمکاری یهودیان مقبره به عنوان مقبره کورش معرفی شد چون انگلیس به خوبی میدانست که مردم ایران چقدر مرده پرست واحمق اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکی اینو خاموش کنه...

      • بدون نام

        نکنه تو ژاپنی هستی که دانا هستی!!!

      • بدون نام

        این آقاعرب تشریف داره هی انگلیس انگلیس میکنه

      • سالار

        بیچاره اینو بدون زمان حمله اعراب از ترس تخریب مقبره کوروش افراد محلی به اعراب گفتن این قبر مادر سلیمانه تا بهش اسیبی نرسونن...جانم فدای کوروش

      • بدون نام

        این عین واقعیته این بنا تاهمین الان به مقبره مادر سلیمان معروفه ولی جریان صهیونیزم از شیفتگی احمقانه بعضی مردم ایران به تاریخ باستان کاملا اطلاع داره و برای آنها خوراک باستانی آماده میکنه نمونه دیگر این تاریخ سازی رو میتونید در بیستون کرمانشاه ببینید که ساخته دانشگاه میشگان آمریکاست به دست یهودیان ....به جای تعصب بی جا کمی تحقیق کنید .

      • حجت

        تو آلت دست کی هستی؟برو و اگه فکر میکنی اهل تحقیق هستی از کتاب و نویسنده های کاملا بیگانه و گاهأ دشمن ایران یادبگیر و بخون و مطالعه کن تا بفهمی...تو در دفاع از کدوم شخصیت ملی و مذهبی و ارزشیت داری رد میکنی این شخصیت را؟؟؟

    • بدون نام

      مردم بی فرهنگ هستند البته نه همه نمونش داخل ورزشگاه سنگ ميندازند اینا همون افرادی هستند که مجسمه های کورش رو دزدیدند و به انگلیسی ها دادند اینا به هیچی پایبند نیستند ميخان به کورش پایبند باشند

    • بدون نام

      انگلیس از تو بهتره.باور نداری برو لندن گردش..سبک زندگی مردم دولت کشورشون رو نشون میده

    • بدون نام

      کاربر. 12:51 ٬ کوروش در قلب مردم جاداره

    • بدون نام

      درود بر کوروش

    • بدون نام

      ۳/۱۴ آفرین درست گفتی من هم رشته تحصیلیم مرتبطه هم اونجا تحصیل کردم پهلویا کورش رو جعلی ساختن وجدانا مطالعه کنین همین جوری کورش کورش راه نندازین افسانس

    • مهدی رجائی

      مردیم از خستگی وبهانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج